Jos Venäjä hyökkäisi Suomeen olisiko miehet yhtä motivoituneita taistelemaan nykyisen yhteiskunnan puolesta?
Kommentit (1425)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikko7654 kirjoitti:
Koko ikäni, minulle on kerrottu kuinka huono olen, koska olen mies. Autoileva duunari. Nyt sama alistaminen jatkuu pojalleni koulussa. Koska tämä on poliittinen linja ja hallitukset valitaan suomessa äänestyksellä, on selvä että suomen kansa halveksii minua. Kuten myös suuriosa vauva foorumin kirjoittajista.
Poistun perheineni maasta kun rautaa tulee rajoille. Te varmasti pärjäätte paremmin ilman minua, näin olen käsittänyt jo vuosikaudet.
M43
Tervemenoa! Lähde jo nyt niin ehdit varmasti! Venäjälle pääsee vielä, siellä on perinteiset patriarkaaliset arvot.
Italia, espanja... fiksumpaa väkeä paremmissakin maissa.
Koko maailmasta ei löydy toista kolkkaa missä voit vain maata sohvalla ja näpytellä tietsikkaasi ja valtio maksaa viulut. Mutta ei täällä pakko ole asua, voi kun lähtisitte ja aikuistuisitte. Sosiaaliturvan menettää jo lyhyenkin Suomesta pois asumisen jälkeen, joten pääsisitte kokeilemaan työntekoa ja muuta mikä kohtentaisi itsearvostusta.
Luultavasti maksan enemmän veroja kuin sinä ansaitset palkkaa.
Sitten maksat USAssa päivähoitomaksut ja opiskelukulutkin, tai asut Venäjällä. Hommaapas jo lippu. Tai naisena ase ja puolusta i
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En puolustaisi keskiluokan mukavaa elämää, niitä jotka katselevat minua nenänvartta pitkin.
Minulla ei ole tässä maassa mitään, vuokrakämppä ja työttömyys. Heti valmistumisen jälkeen sairastuin masennukseen ja sitä seurasi pitkä uupumus. Kun vihdoin sain itseni hyvään kuntoon, olikin pitkäaikaistyöttömän leima otsassa ja nyt en pääse edes työhaastatteluun.
Miten helvetissä se on minun vika?
Sanoiko joku että olisi?
Ette vain ole yhteiskuntana puolustamisen arvoisia.
Jokainen puolustaa viime kädessä vain omaa henkeään. Se vain säilyy paremmin ryhmäytymällä muiden kanssa.
Miesten ei kannata päästää suomalaista naista selkänsä taakse. Olette tottuneet iskemään veitsellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikko7654 kirjoitti:
Koko ikäni, minulle on kerrottu kuinka huono olen, koska olen mies. Autoileva duunari. Nyt sama alistaminen jatkuu pojalleni koulussa. Koska tämä on poliittinen linja ja hallitukset valitaan suomessa äänestyksellä, on selvä että suomen kansa halveksii minua. Kuten myös suuriosa vauva foorumin kirjoittajista.
Poistun perheineni maasta kun rautaa tulee rajoille. Te varmasti pärjäätte paremmin ilman minua, näin olen käsittänyt jo vuosikaudet.
M43
Tervemenoa! Lähde jo nyt niin ehdit varmasti! Venäjälle pääsee vielä, siellä on perinteiset patriarkaaliset arvot.
Eurooppa on täynnä maita, missä miehiä ei haukuta ja halveksita sukupuolensa vuoksi. Ei ole vain Suomi tai Venäjä.
-eri
Niin, niissä maissa haukutaan vain naisia. Me haukutaan miehiä takaisin. Mitäs aloititte :D
Höpöhöpö. Näyttää siltä, ettet ole juuri Suomea kauempana käynyt. Mutulla mennään, kun ei muutakaan tietoa ole.
Päivähoitohinta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikko7654 kirjoitti:
M43
Koko maailmasta ei löydy toista kolkkaa missä voit vain maata sohvalla ja näpytellä tietsikkaasi ja valtio maksaa viulut. Mutta ei täällä pakko ole asua, voi kun lähtisitte ja aikuistuisitte. Sosiaaliturvan menettää jo lyhyenkin Suomesta pois asumisen jälkeen, joten pääsisitte kokeilemaan työntekoa ja muuta mikä kohtentaisi itsearvostusta.
Sitten maksat USAssa päivähoitomaksut ja opiskelukulutkin, tai asut Venäjällä. Hommaapas jo lippu. Tai naisena ase ja puolusta i
öyh öyh öyh
Ei tänne ole kukaan hyökkäämässä
Vierailija kirjoitti:
Puolustustahto karisee aika tehokkaasti kun lukee tätä palstaa...
Kommentoin tähän ketjuun varmasti puolustavani silloin kun viestejä oli vasta muutamia kymmeniä. Kantani toki pitää yhä mutta eihän tämän palstan anti kannusta puolustamaan tätä maata tai pikemminkin näitä kommentoijia. Heille mies on hyödyke joka siittää lapsen, sitä voi haukkua vuosikymmenet ja lopulta pistetään kuolemaan rintamalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikko7654 kirjoitti:
M43
Olen maatalousyrittäjä, joten voi hyvin olla.
Mitä naiset ovat tehneet miehille että ansaitsevat puolustamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikko7654 kirjoitti:
M43
Mt-ongelmat ovat yleisin syy työkyvyttömyyteen. Sieltä sohvalta makaamasta löytynee muutama nainenkin.
-Masennushäiriöt ovat yleisempiä naisilla kuin miehillä. Väestötutkimuksissa naisilla todetaan masennushäiriödiagnoosi lähes kaksi kertaa niin usein kuin miehillä.-
En puhunut miehistä sanaakaan. Puhuin näistä syrjäytyneistä ihmisistä, joilla on alhainen itsearvostus, jota sosiaaliturva edelleen ruokkii. Ei ole hyväksi saada rahaa siitä että nuoria ihmisiä makuutetaan kotonaan syrjäytymässä.
Ei sillä mitään puolustustahtoa ole. Pelkkää näyttelijä koomikon paatoksella saatua normaalia itäalemmuuden tuntoa. Muutama käynti isoissa saleissa buffetilla ja selkään taputtamista niin jo mieli muuttuu suomenkin päättäjillä ja kansan paras unohtuu. Rahaa holvataan kuin miljardööri. Kansan rahaa. Siis ensin käynti siellä ruumishuoneen puolella katsomassa repaleisia ruumiita ja sitten tarjotaan kasnikovia kyvyiltään 5 vuotiaan tasoiselle henkilölle. Jos vielä ottaa niin on puolustustahtoinen muutoin tollo. Sota poikki ja ja olivatpa ehdot mitkä tahansa se säästää valtavasti henkiä. Juuri sanoivat että nyt kaupungit on piiritetty joten odotetaan vain esiimarssia ja voi olla että puolustustahto ja pyssykin on jo maassa.
Vierailija kirjoitti:
Sun Tsu sodan taito. Muista aina väittää tilanne päinvastaiseksi.
Kaikkihan tuon nyt osaa. Jopa tällainen kesti-ikäinen vanha akka on tuon lukenut.
Mulla on muuten tuo seinävaatteena. Näen sen joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentoin tähän ketjuun varmasti puolustavani silloin kun viestejä oli vasta muutamia kymmeniä. Kantani toki pitää yhä mutta eihän tämän palstan anti kannusta puolustamaan tätä maata tai pikemminkin näitä kommentoijia. Heille mies on hyödyke joka siittää lapsen, sitä voi haukkua vuosikymmenet ja lopulta pistetään kuolemaan rintamalle.
Äläs nyt katkeroidu. Tämä palsta ei ole sama kuin tosielämä, eikä varsinkaan sama kuin oikea kriisitilanne. Jos tänne hyökätään, niin jokainen meistä on kusessa, ja siinä vaiheessa porukka yhtenäistyy, koska valtaosalla ei ole mitään muuta mahdollisuutta kuin puolustautua henkensä uhalla, ja olemme silloin kaikki samassa veneessä. Toki myönnän, että vain osa meistä lähetetään etulinjaan ottamaan osumaa muiden puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Kun minua saa pilkata mielin määrin ja seksuaalisesti mitätöidä , koska olen vain tavallinen keski-ikäinen juntti? No tietysti puolustan suomea! Vihani venäjää kohtaan ja rakkaus suomea kohtaa on niin suurta.
Taidat siis omistaa maata jota haluat omistaa tai jotain asemaasi täällä? Jääpä puolustamaan vain. Suurin osa lähtee. Ainakin sinulle ja venäläisille jää paljon "suomalaisia" naisia. Ole onnellinen.
On tämä kyllä absurdi ja todellisuudesta vieraantunut ketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukrainalaisten taistelutahto kirjoitti:
Ainakin ukrainalaiset miehet ovat osoittaneet kiitettävää taistelutahtoa tähän mennessä. Kunnon eurooppalainen mies vie naiset ja lapset turvaan ja lähtee sen jälkeen rintamalle taistelemaan kuten ukrainalaiset ovat tehneet Puolan rajan tuntumassa. Aika erilainen meno kuin tietyissä Lähi-idän maissa, joissa nuoret miehet luikkivat pakoon ja jättävät taakseen naiset ja lapset sodan armoille kotimaassaan.
Tuo on ihailtavaa ja oikein. Sen sijaan on ikävää, että tässä ketjussa on miehiä/trolleja, jotka ensimmäisenä olisivat luopumassa suojeluvastuusta ja jättämässä sitä naisille verukkeella, että naiset on jotenkin ”pilalla” tai ”hankalia” tai ”miksi puolustaisin”. Nämä ei kyllä mitenkään eroa muista karkuunluikkijoista, joita usein itse kritisoivat.
Minä en ainakaan jaksa vääntää niistä tänne tulleista tässä. Ilmeisesti on ollut syytä myös epäillä motiiveja niin kuin tonttikaupoissa, mutta ei sitä auta jäädä märehtimään.Miten niin "jättämässä suojeluvastuuta naisille"? Nyt eletään tasa-arvon aikaa. Ei ole sukupuolittuneita tehtäviä, ei pitäisi ainakaan olla. Hävettää naisena havaita kuinka moni ihan avoimesti paljastaa, kuinka oppurtunistisia ja kaksinaismoralistisia ovat: AINA PITÄÄ ITSE PÄÄSTÄ HELPOIMMALLA KAIKESSA. Kaikki oikeudet on pyritty saamaan ja kaikki pitäisi jakaa 50-50. Miehiä haukutaan jatkuvasti ja vedotaan johonkin kunnialliseen miehyyden käsitteeseen, jolla pyritään alistamaan miehiä. Vastaavaa ei ikinä esitetä naisista. Ei ole mitään oikean ja kunniallisen naiseuden mittaria.
Ja ennen kun alkaa ne "kyllähän minä voin pyykätä" ja "on se kuule rankkaa haudata niitä miehiä sitten...", niin lopettakaa ennen kuin aloitatte.
Miten te kehtaatte oikeesti?! Onko mikään ihme, ettei nykymies tuollaista sontaa siedä?!
Suomessa on yli 10 000 armeijan käynyttä naista, jotka osallistuvat koulutuksensa mukaan. Naisille ei ole pakollista asevelvollisuutta Suomessa tällä hetkellä, joten ala vaatimaan sitä jos sellaisen haluat. On saatu sen verran aikaan, että tulee naisille pakolliset kutsunnat. Kukin osallistuu tarvittaessa kykyjensä ja taitojensa mukaan. Siitä ei ole hyötyä, että laitetaan täysin kouluttamattomia asialle. Jää sinäkin kotiin, niin ei tarvitse laskea sotatilanteessa oletko nyt porukkasi naisen kanssa laukaissut yhtä monta kertaa. Olet vain tiellä, estät ja hidastat toimintoja.
En ammu, Minnan vuoro, niiH!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun Tsu sodan taito. Muista aina väittää tilanne päinvastaiseksi.
Kaikkihan tuon nyt osaa. Jopa tällainen kesti-ikäinen vanha akka on tuon lukenut.
Mulla on muuten tuo seinävaatteena. Näen sen joka päivä.
En menisi ylpeilemään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä naiset ovat tehneet miehille että ansaitsevat puolustamista?
Synnyttäneet heidät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläs nyt katkeroidu. Tämä palsta ei ole sama kuin tosielämä, eikä varsinkaan sama kuin oikea kriisitilanne. Jos tänne hyökätään, niin jokainen meistä on kusessa, ja siinä vaiheessa porukka yhtenäistyy, koska valtaosalla ei ole mitään muuta mahdollisuutta kuin puolustautua henkensä uhalla, ja olemme silloin kaikki samassa veneessä. Toki myönnän, että vain osa meistä lähetetään etulinjaan ottamaan osumaa muiden puolesta.
Kuvitteletko nyt ihan aidosti, etten minä osaa sosiaalipsykologian perusteita?
Auttavia maita löytyy kirjoitti:
Minä en puolusta toisten omaisuuksia. Lähden heti Montrealiin. Jääköön ne jotka näkee jotin syytä jäädä.
moi moi, ala jo mennä, toivottavasti et kelan rahoilla lähde
Heippahei vaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun minua saa pilkata mielin määrin ja seksuaalisesti mitätöidä , koska olen vain tavallinen keski-ikäinen juntti? No tietysti puolustan suomea! Vihani venäjää kohtaan ja rakkaus suomea kohtaa on niin suurta.
Taidat siis omistaa maata jota haluat omistaa tai jotain asemaasi täällä? Jääpä puolustamaan vain. Suurin osa lähtee. Ainakin sinulle ja venäläisille jää paljon "suomalaisia" naisia. Ole onnellinen.
:D
Ei muuten lähde suurin osa. Vaikka lähtisi, niin jäljelle jääneet pitävät huolen maastaan. Jonne ei oteta lähtijöitä takaisin. Lakimuutos.
"kaikki" - n. Ymmärtänet suomalainen raksamiehen näkökulman halutessasi.
Kun luen täältä kommentteja aiheesta, minun on kyllä vaikea käsittää, että miesnäkökulma tulisi niin erityisen yllättäen. Ei ehkä pitäisi hämmentyä, myöskään siitä että henkilöihin hyökätään alatyylisesti. Sen sijaan että pyrittäisiin luomaan yhtenäisyyttä.
Ei kai voi olla mitenkään ihmeellistä että vuosia kestänyt negatiivinen viestintä on ollut tuloksellista?