Jos Venäjä hyökkäisi Suomeen olisiko miehet yhtä motivoituneita taistelemaan nykyisen yhteiskunnan puolesta?
Kommentit (1425)
Vierailija kirjoitti:
Tätä palstaa lukiessa huomannut, että sodan syttyessä naiset ovatkin yhtäkkiä se heikompi sukupuoli ja miesten joita te päivittäin täällä palstalla haukutte millon mistäkin pitäisi teitä suojella? Miten se sota teistä yhtäkkiä tekee heikompia kun rauhan aikana ollaan niin voimain tunnossa?
Vaikuttaa kyllä olevan ihan päinvastoin, miehet vikisee ja valittaa, me palstamammat olemme valmiit puolustamaan maatamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin suomalaisen miehen kunnianpalautus on tehtävä. Kaikki naiset on ihania lässytys pois ja miehille se arvo mikä ansaitaan. Saa loppua se setämiehittely mediassa ja kaikkialla. Sekin yksi ämmä kirjoitti muka hauskan kirjan kuinka puhua setämiehelle. Ihan selkeä julkinen anteeksipyyntö suomalaiselle miehelle.
Huom olen tästä tosissani. Tämä tarvitaan, että mies viitsii maata puolustaa. Se yksi kirjailija Jenni Karjalainen saa pyytää julkisesti anteeksi. Suomalaismiehen vähättely ja halveksuntaa on loputtava. Jos tätä maata pitää puolustaa hengellään, niin en kyllä kuuntele mitään paskanjauhantaa , cis oletettu setämies plää plää
Kunnioitus pitää ansaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä palstaa lukiessa huomannut, että sodan syttyessä naiset ovatkin yhtäkkiä se heikompi sukupuoli ja miesten joita te päivittäin täällä palstalla haukutte millon mistäkin pitäisi teitä suojella? Miten se sota teistä yhtäkkiä tekee heikompia kun rauhan aikana ollaan niin voimain tunnossa?
Vaikuttaa kyllä olevan ihan päinvastoin, miehet vikisee ja valittaa, me palstamammat olemme valmiit puolustamaan maatamme.
No mikäs sun sotilasarvo on? Kovat on puheet, mutta tekoja ei ole. Niin kuin mammoilla aina.
Ei ole miestä tai lapsia, enkä ole käynyt armeijaa. Olen miettinyt, ottaisinko aseen jos niitä jaettaisiin halukkaille. Tappaisinko sotimaan pakotetun nuoren pojan, joka voisi ikänsä puolesta olla lapseni. Joka kerta päädyn tulokseen, että tappaisin, vaikka ajatus on hirveä ja en edes ole itse kovin elämäniloinen henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vahvat ja voimaantuneet naiset ovat hyvin innokkaasti leimaamassa nykymiehiä pelkureiksi...kuitenkaan ilmoittautumatta itse sotimaan.
Suomi ei ole sotaa lähelläkään, mutta jo nyt naisten kelkka kääntyi.
Mitenköhän kävisi kun olisi oikea sodan uhka päällä? Kuinka moni olisi äänekkäästi vaatimassa ehdotona tasa-arvoa kaikessa, ja muistuttamassa kuinka naiset ovat kaikessa yhtä päteviä kuin miehetkin?
Kiusallisen hiljaista tulee olemaan naisten suunnalta.
Itse olen valmis sotimaan, olen tosin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut pojalleni että tämä maa ei ole enää pitkään aikaan ollut suomalaisten joten sen vuoksi ei kannata henkeänsä uhrata. Eivät ne Tulijatkaan itseään uhraa. Miksi antaisit henkesi että He saisivat täällä lokoisasti oleilla?
Ihme ajattelua. Suomalaiset ja ja kaikki muutkin täällä asuvat tietenkin puolustaisivat maataan. Jotkut raukat pakenesivat mutta ei kuulu sellainen suomalaiseen luonteeseen, ei nyt eikä ole ennenkään kuulunut.
Paitsi sinä. Sinä et taistelisi oikeasti yhtään, vaadit sitä vain muilta.
Päinvastoin en lähtisi kotoa mihinkään taistellen viimeiseen asti ja olen valmis kuolemaan niin etten kuolemaa pelkää.
Aivan, et lähtisi mihinkään kotoa, eli et lähtisi oikeasti taistelemaan. Olet selkärangaton suunsoittaja, isot sanat ja teot tasan nolla. Nyt ja tulevaisuudessa.
Oletko ihan typerä ja nykyajan sodassa muka pitäisikö lähteä johonkin taistelemaan kuten entisaikojen sodissa :D Olen liian vanha että minua edes mihinkään sota kentille valittaisiin vaikka väkisin koittaisin mennä niin että vähän meni vikaan sun juttusi. Jään kotiin niin etten menisi mihinkään väestönsuojiin. Omakotitalo asukkaille ei ole väestössuojia määrättykkään jos tulee kriisi aika.
Pohjanmaan miehistä innokkaimmat pitää sitoa käysillä puuhun etteivät etuile rintamalle menossa. Ahvenanmaan miehet ei ole ihan yhtä innokkaita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällähän on nimenomaan palstamammat vetäny "heikompi sukupuoli" -korttia heti tiskiin ja huutanu miehiä puolustamaan.
Pakko sanoa, että pelottaa koko skenaario. Täällä Suomessa nuoret ja kaikki 70-luvun jälkeen syntyneet ovat tottuneet liian hyviin oloihin, jolloin pienikin vastoinkäyminen tuntuu suurelta. Venäjän armeija taas on täynnä näitä, joiden normielämä on ihan pee:stä ja armeija on parannus elämään. Ovat eläneet koko elämänsä kovissa oloissa ja eläneet näkkärillä ja kaurapuurolla. Eivät tiedä mistään mitään mutta ainakin ovat fyysisesti hyvässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuisi aika naurettavalle kuolla jonkun käskystä maanpalan tähden. Enkä edes tiedä onko siinä mitään sankarillista.
Tällaisten kommenttien kirjoittajat on saaneet elää rauhassa siksi, että joskus oli niitä joiden mielestä Suomea pitää puolustaa.
Tai oli pakko puolustaa. Oma isoisäni ainakin oli sodassa pelkästään sen takia, ettei ollut muuta vaihtoehtoa. Tulla ammutuksi vihollisen tai omien toimesta.
Minun isäni oli sodassa ja joutui erikseen tekemään anomuksen, että saisi suoritta asepalveluksen Suomen armeijassa. Hänen isänsä oli puolalainen sotilas Mannerheimin joukoissa tsaarin armeijassa ja isä puolestaan liittyi Suomen armeijaan ja taisteli Mannerheimin joukoissa Suomen armeijassa. Eturintamalla oli, huutomatkan päässä vastapuolesta.
Ei kukaan varmaan sotaa toivo, että pääsisi rintamalle. Mutta kyllä tosipaikan tullen isänmaata puolustetaan! Tai isäni tapauksessa äidinmaata, joka oli hänen synnyinmaansa.
Mitenhän suomi pärjäisi jos sota syttyisi, olisiko siellä suomalaiset sotilaat kännykkä kourassa ja vetelänä?
Suomessa on harhaista väkeä, koska ei ole mitään syytä sotia, eikä mitään mahdollisuuksia. Valitettavaa, ja vähän tunnettua, mutta totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällähän on nimenomaan palstamammat vetäny "heikompi sukupuoli" -korttia heti tiskiin ja huutanu miehiä puolustamaan.
Koko ketjun nimi on "olisiko-miehet-yhta-motivoituneita-taistelemaan"
Kummasti se oli miehet, ei suomalaiset.
Ja monikin nainen on maininnut kuinka voisivat lähteä lotiksi. Se ei ole varsinaisesti sama asia kuin etulinjaan taistelemaan.
Jos Suomi liittyy Natoon, niin Venäjä hyökkää Suomeen. Suomi ei itsenäisenä maana saa päättää Naton liittymisestä, vaan siitä päättää Venäjä ja me vikisemme.
Vierailija kirjoitti:
No kuule ap, jos miehet ei ole motivoituneita puolustamaan niin naiset onneksi ovat. Justiinsa katselin netistä että miten polttopulloja tehdään, ja ehkä tässä ehtii vielä jonkinlaista asetta opetella käyttämään. Jos ehdin yhdenkin vihollisen listiä niin voin kuolla tyytyväisenä.
Kävitkö armeijan?
Ellet käynyt niin et ole motivoitunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin suomalaisen miehen kunnianpalautus on tehtävä. Kaikki naiset on ihania lässytys pois ja miehille se arvo mikä ansaitaan. Saa loppua se setämiehittely mediassa ja kaikkialla. Sekin yksi ämmä kirjoitti muka hauskan kirjan kuinka puhua setämiehelle. Ihan selkeä julkinen anteeksipyyntö suomalaiselle miehelle.
Huom olen tästä tosissani. Tämä tarvitaan, että mies viitsii maata puolustaa. Se yksi kirjailija Jenni Karjalainen saa pyytää julkisesti anteeksi. Suomalaismiehen vähättely ja halveksuntaa on loputtava. Jos tätä maata pitää puolustaa hengellään, niin en kyllä kuuntele mitään paskanjauhantaa , cis oletettu setämies plää plää
Ei sota yhtä miestä kaipaa.
Ei tässä ole yhdestä miehestä kyse. Valitettavasti naiset ovat mädättäneet tämän maan, eikä sen seurauksena motivaatiota ole oikein mihinkään, ei työntekoon, eikä sotimiseen.
Haaveilen elämäni uhraamisesta sen arvoiselle naiselle, mutta tämä tämä palsta on saanut minut inhoamaan suomalaisia naisia. Kaiken halveksunnan ja vähättelyn seurauksena ei ole motivaatiota myöskään sotimiseen.
eri
Vierailija kirjoitti:
Itse olen valmis sotimaan, olen tosin nainen.
Joo, mutta oletko jo saanut sotilaskoulutusta eli suorittanut intin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep ja se "kyllä minä lähden kun vaan joku lyö kiväärin käteen ja vähän neuvoo" -hurmos katoaa aika nopeasti kun mummot tajuaa ettei se risukossa rynnäkkökiväärin kanssa juokseminen olekaan mikään retki puistoon hiekkalaatikolle kaikessa rauhassa.
Vahvat ja voimaantuneet naiset ovat hyvin innokkaasti leimaamassa nykymiehiä pelkureiksi...kuitenkaan ilmoittautumatta itse sotimaan.
Suomi ei ole sotaa lähelläkään, mutta jo nyt naisten kelkka kääntyi.
Mitenköhän kävisi kun olisi oikea sodan uhka päällä? Kuinka moni olisi äänekkäästi vaatimassa ehdotona tasa-arvoa kaikessa, ja muistuttamassa kuinka naiset ovat kaikessa yhtä päteviä kuin miehetkin?