Jos Venäjä hyökkäisi Suomeen olisiko miehet yhtä motivoituneita taistelemaan nykyisen yhteiskunnan puolesta?
Kommentit (1425)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen valmis sotimaan, olen tosin nainen.
Joo, mutta oletko jo saanut sotilaskoulutusta eli suorittanut intin?
Kuka olettaa tällaista? Naiset pärjää yhtä hyvin ellei paremmin kun kaljamahaiset ukot. Kuka vielä ajattelee, ettei naiset pärjäisi, hei haloo. En yhtään ihmettelisi jos sota tulisi, kun asenteetkin vielä näin persee..tä.
Suomalaiset asenteet ovat sitten niin "ihania", joskus oikeen hävettää.
Suomi mies on paras mies. Uskon silti että motivaatio on jonkinverran laskojohdannaista ottaen huomioon että Suomi on annettu jo muslimeille, miehille jotka ovat paenneet sotaa omasta maastaan. Tosin ovat varmaan pian poistuneet täältäkin jos ja kun Putinin armeija alkaa ahnehtimaan. Saas nähdä. En syytä vaikkei paljon huvittais...🤷♂️🤷🏻♀️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka olettaa tällaista? Naiset pärjää yhtä hyvin ellei paremmin kun kaljamahaiset ukot. Kuka vielä ajattelee, ettei naiset pärjäisi, hei haloo. En yhtään ihmettelisi jos sota tulisi, kun asenteetkin vielä näin persee..tä.
Mitä ihmettä lässytät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin suomalaisen miehen kunnianpalautus on tehtävä. Kaikki naiset on ihania lässytys pois ja miehille se arvo mikä ansaitaan. Saa loppua se setämiehittely mediassa ja kaikkialla. Sekin yksi ämmä kirjoitti muka hauskan kirjan kuinka puhua setämiehelle. Ihan selkeä julkinen anteeksipyyntö suomalaiselle miehelle.
Huom olen tästä tosissani. Tämä tarvitaan, että mies viitsii maata puolustaa. Se yksi kirjailija Jenni Karjalainen saa pyytää julkisesti anteeksi. Suomalaismiehen vähättely ja halveksuntaa on loputtava. Jos tätä maata pitää puolustaa hengellään, niin en kyllä kuuntele mitään paskanjauhantaa , cis oletettu setämies plää plää
Ei sota yhtä miestä kaipaa.
Ei tässä ole yhdestä miehestä kyse. Valitettavasti naiset ovat mädättäneet tämän maan, eikä sen seurauksena motivaatiota ole oikein mihinkään, ei työntekoon, eikä sotimiseen.
Haaveilen elämäni uhraamisesta sen arvoiselle naiselle, mutta tämä tämä palsta on saanut minut inhoamaan suomalaisia naisia. Kaiken halveksunnan ja vähättelyn seurauksena ei ole motivaatiota myöskään sotimiseen.
eri
No painu sitten vaikka Venäjälle pussaamaan Putinin peffaa jos tämä maa ja puolet sen väestöstä on niin vihattavaa.
Juuri oli uutisissa, miten muualla Euroopassa asuvat ukrainalaismiehet palaavat Ukrainaan puolustamaan maataan. Naiset ja lapset laitetaan suojaan. Tässä on ero eurooppalaisten ja arabien välillä. Arabimiehet lähtevät karkuun ja jättävät naiset ja lapset konfliktialueelle. Eurooppalaismiehillä on jotain mitä arabeilla ei ole, nimittäin KUNNIAA.
Olen nainen ja harrastan ampumista. Olisin valmis lähtemään armeijaan, voisin toimia tarkka-ampujana jos sota syttyy. Naiset ovat yleensäkin hyviä tarkka-ampujina, se on yleistä tietoa. Tosin olen viisikymppinen, mutta haitanneeko tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset asenteet ovat sitten niin "ihania", joskus oikeen hävettää.
...joten eikö eletä ihania aikoja, kun on näinkin suuri mahdollisuus, että tämä maa hävettävine ihmisineen polkaistaan suonsilmäkkeeseen.
Ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä palstaa lukiessa huomannut, että sodan syttyessä naiset ovatkin yhtäkkiä se heikompi sukupuoli ja miesten joita te päivittäin täällä palstalla haukutte millon mistäkin pitäisi teitä suojella? Miten se sota teistä yhtäkkiä tekee heikompia kun rauhan aikana ollaan niin voimain tunnossa?
Minä en ole heikko ja tosi mielelläni lähden sotaan, mutta en ole käynyt armeijaa. Sopiiko silti tulla mukaan? En tarvitse suojelua.
Tottakai tarvitset suojelua, kuten jokainen sivari tai aseistakieltäytyjäkin. Ja sidot kouluttamattomana turhaan resursseja. Parempi, että pysytte kotijoukoissa. Mitä ihmettä te kuvittelette varusmiespalveluksen olevan?
Perhettäni puolustan, mutta Suomalaisuutta, josta ennen olin ylpeä ei enää juuri ole. Saisivat vaikka naiset keskenään mennä vuorostaan rintamalle.
Vierailija kirjoitti:
Vaikken näin miehenä armeijaa olekaan käynyt niin olisin ehdottomasti silti valmis puolustamaan Suomea kaikin tavoin ja tekemään mitä milloinkin käsketään jos niin pitkälle joudutaan menemään.
"Vapautus rauhanajan palveluksesta"
perustuslakikin velvoittaa ja tuskin täältä enää kukaan kykenevä pääsee lähtemäänkään jos r*zzä kolisuttelee ovella.
Niinpä niin, taas yksi myöhäisherännyt. Pysy vaan kotijoukoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun iivana vyöryy päälle, niin mitäs meinasit tehdä? Ei ne rupea kyselemään että "hei mikäs on sun kanta näihin nyky-yhteiskunnassa pinnalla oleviin ilmiöihin, että mites tässä nyt toimitaan". Se on joko tartuttava rynkkyyn tai kuoltava kunniattomana kuoppaan, yhtä paljon itsensä kun isänmaan vuoksi.
Luotan suomalaiseen Mieheen.
Kylläpä sitä nyt luottoa löytyy. Mutta tämän palstan mukaan en olekaan kunnollinen mies, että ei kai koske minua?
Halla-aho on sivari. Luota häneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä palstaa lukiessa huomannut, että sodan syttyessä naiset ovatkin yhtäkkiä se heikompi sukupuoli ja miesten joita te päivittäin täällä palstalla haukutte millon mistäkin pitäisi teitä suojella? Miten se sota teistä yhtäkkiä tekee heikompia kun rauhan aikana ollaan niin voimain tunnossa?
Vaikuttaa kyllä olevan ihan päinvastoin, miehet vikisee ja valittaa, me palstamammat olemme valmiit puolustamaan maatamme.
Täällähän on nimenomaan palstamammat vetäny "heikompi sukupuoli" -korttia heti tiskiin ja huutanu miehiä puolustamaan.
Jep ja se "kyllä minä lähden kun vaan joku lyö kiväärin käteen ja vähän neuvoo" -hurmos katoaa aika nopeasti kun mummot tajuaa ettei se risukossa rynnäkkökiväärin kanssa juokseminen olekaan mikään retki puistoon hiekkalaatikolle kaikessa rauhassa.
Suotta mummottelet. Ei kukaan noin luule, kyllä se on viimeistään Ukrainan tilannetta seuratessa tullut selväksi että nyt on tosi kyseessä. Sodan uhka on nyt Suomessakin todellinen ja aivan varmasti moni sotimisesta mitään tietämätön miettii nyt, miten voisi puolustaa maata jos Venäjä hyökkää.
Tiedän itse hyvin, että minusta tuskin olisi kovin paljon hyötyä sodassa, mutta jotakin varmasti pystyisin oppimaan. En halua elää siinä yhteiskunnassa joka täällä vallitsee jos Putin valloittaa Suomen, haluan ennemmin vaikka kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa kyllä olevan ihan päinvastoin, miehet vikisee ja valittaa, me palstamammat olemme valmiit puolustamaan maatamme.
Täällähän on nimenomaan palstamammat vetäny "heikompi sukupuoli" -korttia heti tiskiin ja huutanu miehiä puolustamaan.
Jep ja se "kyllä minä lähden kun vaan joku lyö kiväärin käteen ja vähän neuvoo" -hurmos katoaa aika nopeasti kun mummot tajuaa ettei se risukossa rynnäkkökiväärin kanssa juokseminen olekaan mikään retki puistoon hiekkalaatikolle kaikessa rauhassa.
Suotta mummottelet. Ei kukaan noin luule, kyllä se on viimeistään Ukrainan tilannetta seuratessa tullut selväksi että nyt on tosi kyseessä. Sodan uhka on nyt Suomessakin todellinen ja aivan varmasti moni sotimisesta mitään tietämätön miettii nyt, miten voisi puolustaa maata jos Venäjä hyökkää.
Tiedän itse hyvin, että minusta tuskin olisi kovin paljon hyötyä sodassa, mutta jotakin varmasti pystyisin oppimaan. En halua elää siinä yhteiskunnassa joka täällä vallitsee jos Putin valloittaa Suomen, haluan ennemmin vaikka kuolla.
Romantismi se elää ja voi hyvin. Yhtä paatoksellista tekstiä kuultiin tosin viimeksi vissiin 1700-luvun loppupuolella. Ja tietty jatkosodan aikaan. Silloin nostattettiin romantiikan paatoksellisuus tappiinsa. Propaganda kun tarvitsee dunnetta ennen kaikkea.
Samalla tässä alkaa toivoa, että jospa Putleri hyökkäisi tännekin, päästäisiin samalla isota liudasta näitä vouhkaajista eroon. Monta hyvää asiaa tapahtuisi. Haen lisää poppareita ja toivon parasta. Pitkästä aikaa tapahtuu jotain mielenkiintoista.
Miten niin miehet? Asepalveluksen pitäisi olla pakollista kaikille sukupuolille tai vapaaehtoista kaikille sukupuolille. Feministit eivät juuri aja poikalastensa etuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romantismi se elää ja voi hyvin. Yhtä paatoksellista tekstiä kuultiin tosin viimeksi vissiin 1700-luvun loppupuolella. Ja tietty jatkosodan aikaan. Silloin nostattettiin romantiikan paatoksellisuus tappiinsa. Propaganda kun tarvitsee dunnetta ennen kaikkea.
Samalla tässä alkaa toivoa, että jospa Putleri hyökkäisi tännekin, päästäisiin samalla isota liudasta näitä vouhkaajista eroon. Monta hyvää asiaa tapahtuisi. Haen lisää poppareita ja toivon parasta. Pitkästä aikaa tapahtuu jotain mielenkiintoista.
Sodassa ei ole mitään romantiikkaa. Mutta ei ole siinäkään mitä meille tapahtuu jos meidät todella pakotetaan osaksi Venäjää.
Mitä itse tekisit?
En lähde puolustamaan suomea rintamalle, jos naisparit samanaikaisesti asustelevat keskuslämmitystaloissa kaupungeissa selkäni takana. Heitä en puolusta ikinä. Jokaisesta perheestä vähintään toinen aikuisista sotimaan, silloin menen itsekin.
Meidän hirviporukka on harjoitellut aktiivisesti koko päivän tarkkuusammuntaa. Hyviä kasoja saatu aikaan kiikarilla 200 metristä. Tarkka-ampujan taitoa tällaisen mettässä viihtyvän kannattaakin harjoitella. Kaikki alueet asutuskeskusten välillä ovat hyökkääjälle kuolemanloukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomen armeija pärjää Venäjälle sodassa. Suomessa vaan noin 5 milj. asukasta ja Ukrainassa sentään noin 44 milj. Suomi tarvitsee Naton avukseen niinkuin muutkin viisaat maat tekevät. Suomi Natoon äänestys menossa Kansalaisaloitteessa.
Kyllä, mutta jos jokainen ampuu sen viisikin vihollista, niin läntinen maailma pelastuu myöhemmin, vaikka Suomi ei pelastuisikaan.
Persut lähtisivät ensimmäisinä karkuun, vaikka kovasti ovat arvostelleet Suomeen tulleita pakolaismiehiä.