Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos Venäjä hyökkäisi Suomeen olisiko miehet yhtä motivoituneita taistelemaan nykyisen yhteiskunnan puolesta?

Vierailija
25.02.2022 |

Mielipiteitä?

Kommentit (1425)

Vierailija
181/1425 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

40+ miljoonan asukkaan ukraina ja venäjän joukot jo pääkaupungissa .... Kuinka monta laukaista luulette ehtivänne ampua jos venäjä tänne päättää TULLA ..  

Saa sanoa mitä vaan, mutta enpä usko että ainakaan meidän jo valmiiksi köyhyydessä elävien elämä muuttuis juuri miksikään vaikka hallinto istuis moskovassa..itse asiassa saattais jopa parantua

Vierailija
182/1425 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koko palsta on nyt täynnä venäjän trolleja. Tämän päivän agendana on haukkua Suomen sosiaaliturvaa ja koittaa saada sellainen kuva kuin kaikki olisi vihaisia ja katkeroituneita ihmisluusereita ja kukaan ei muka puolustaisi Suomea.

Älkää uskoko. Tämä on venäjän trollien juonia. He haluavat hajoittaa meidän yhteisen isänmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1425 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En puolustaisi keskiluokan mukavaa elämää, niitä jotka katselevat minua nenänvartta pitkin.

Minulla ei ole tässä maassa mitään, vuokrakämppä ja työttömyys. Heti valmistumisen jälkeen sairastuin masennukseen ja sitä seurasi pitkä uupumus. Kun vihdoin sain itseni hyvään kuntoon, olikin pitkäaikaistyöttömän leima otsassa ja nyt en pääse edes työhaastatteluun.

Keskiluokan veroista se sinunkin työttömyyskorvauksesi maksetaan.

Vierailija
184/1425 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että olisimme kovin motivoituneita.

Antaa naisten näyttää mihin ne pystyy. 

Vierailija
185/1425 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä palstaa lukiessa huomannut, että sodan syttyessä naiset ovatkin yhtäkkiä se heikompi sukupuoli ja miesten joita te päivittäin täällä palstalla haukutte millon mistäkin pitäisi teitä suojella? Miten se sota teistä yhtäkkiä tekee heikompia kun rauhan aikana ollaan niin voimain tunnossa?

Minä en ole heikko ja tosi mielelläni lähden sotaan, mutta en ole käynyt armeijaa. Sopiiko silti tulla mukaan? En tarvitse suojelua.

Vierailija
186/1425 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä koko palsta on nyt täynnä venäjän trolleja. Tämän päivän agendana on haukkua Suomen sosiaaliturvaa ja koittaa saada sellainen kuva kuin kaikki olisi vihaisia ja katkeroituneita ihmisluusereita ja kukaan ei muka puolustaisi Suomea.

Älkää uskoko. Tämä on venäjän trollien juonia. He haluavat hajoittaa meidän yhteisen isänmaan.

Tämä. Täällä on ollut melkoiset trollien kokoontumisajot eilen ja tänään.

Vierailija
187/1425 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtäkään suomalaista en puolusta, eikä yhdenkään suomalaisen tarvitse minua jossain sodassa puolustaa. Törkeää jopa väittää taistelevansa 'kaikkien puolesta'.

Minä olen juntti, weetee, köyhä, rikas, snobi, elitisti - siis kerta kaikkisen ala-arvoinen tyyppi ollut vuosikausia muille suomalaisille, joten miksi kukaan minua puolustaisi. Ja vielä enemmän: miksi minä näitä haukkujiani puolustaisin? Esim. yksikään venäläinen ei minua ole haukkunut, mutta iso pino suomalaisia kyllä. 

Suomi ei ole ollut viime vuosina pelkästään kahtiajakautunut, vaan pirstaloitunut - hyvintoimeentuleva väki jauhaa omia mantrojaan monikulturellisuuksista, ehdotttttomasta tasa-arvostaan ja translaeista ja unisex-vessoistaan. Vastassa on monenmoista toisinajattelijaa - on prsuöyhöttäjää, hiljaisia ihmettelijöitä, syrjäänviskattuja katkeroituneita vanhempia ihmisiä, näköalattomia nuoria. jne 

Ennen vanhaan se oli joko sotaan meno tai niskalaukaus saunan takana. Siinä oli pakko monen totella, jos mieli oli elää. Myöhemmin  ne, jotka historiaa kirjoittivat, hehkuttivat kuinka 'kansa yhdistyi', 'erimielisyydet haudattiin'. Ynnä muuta pskaa. Propaganda on aina propagandaa. Pthyi.

Tulevatko tuntemattomat heti kadulla nähdessään morkkaamaan, vai osallistutko itse tapahtumiin jotenkin?

Vierailija
188/1425 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä vuokrakämpän sängynalusmaatako puolustamaan ja ikuidta työttömyyttä. Terapia kesken, hermo meni syrjäytyksestä. Koulutusta on, turhaan, en kelpaa,ei suhteita.

Kyllä kelpaat, puolustamaan maatasi edes hengessä. Että jos hetkeksi se pää pois sieltä peffasta ja näkemään isompia kokonaisuuksia.

Jos tässä tilanteessa on jotakin hyvää, niin se selkiyttää omaa hyväosaisuuttamme globaalisti. Jospa se olisi puolustamisen arvoista.

Vierailija
189/1425 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikken näin miehenä armeijaa olekaan käynyt niin olisin ehdottomasti silti valmis puolustamaan Suomea kaikin tavoin ja tekemään mitä milloinkin käsketään jos niin pitkälle joudutaan menemään.

"Vapautus rauhanajan palveluksesta"

perustuslakikin velvoittaa ja tuskin täältä enää kukaan kykenevä pääsee lähtemäänkään jos r*zzä kolisuttelee ovella.

Vierailija
190/1425 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä aika huvittava sota kun kummallakaan puolella ei ole mitään intoa taistella ;D 

Vierailija
191/1425 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö timoko se siinä?

Vierailija
192/1425 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta eri työpaikoista ja ihmisistä. Paria armeijasta vapautettua lukuunottamatta kaikki on hiljaa mielessään automaattisesti armeijan puolella. Arvuuttelevat milloin kutsulappuja tulee Jopa sivarit on että varmaan sairaalaan mennään jos käsky käy. Ja mikä tärkein: kukaan ei kiukuttele tai väitä vastaan edes ajatukselle siitä.

Luulen, että suomalaiset pystyvät pitämään puolensa.

Vierailija
193/1425 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40+ miljoonan asukkaan ukraina ja venäjän joukot jo pääkaupungissa .... Kuinka monta laukaista luulette ehtivänne ampua jos venäjä tänne päättää TULLA ..  

Saa sanoa mitä vaan, mutta enpä usko että ainakaan meidän jo valmiiksi köyhyydessä elävien elämä muuttuis juuri miksikään vaikka hallinto istuis moskovassa..itse asiassa saattais jopa parantua

Lähde köyhäksi Venäjälle. Kyselen puolen vuoden kuluttua uudelleen mitä mieltä olet.

Asun itse maassa, jossa ei ole sosiaalitukia kuin nimeksi. Mitä tekevät työttömät asunnottomat? Asuvat kadulla.

Toinen vaihtoehto on sitten raataa 3,7€ tuntihinnalla 16h päivässä, kaksi vapaapäivää kuussa. Ja asua kahden tunnin bussimatkan päässä työpaikalta koska ei ole varaa asua lähempänä. Mieti vielä on köyhänä olo Suomessa sittenkään niin paha.

Vierailija
194/1425 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nainen, enkä käynyt armeijaa. Pelkään aseita. Mutta silti tekisin sen, mitä voisin isänmaani eteen. Vaikka sitten keittäisin puuroa jossain, hoitaisin haavottuineita (ammattini puolesta osaisin sen), valmistaisin polttopulloja. Mitä tahansa.

Vierailija
195/1425 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti pärjättiin 1939-44. Nyt on sentään ihan moderniakin asetta käytössä, ei tänne kävellä niin vain. Täällä rupeaa tappioita tulemaan iivanallekin ihan kiitettävästi. Kyllä ne miettii kahdesti, kannattaako.

Vierailija
196/1425 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanpuolustustahto on korkea, jos hyökkäjää on venäjä.

Vierailija
197/1425 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikääpä, oletteko mieluummin työttömiä itsenäisessä Suomessa kun tuet rapsahtaa säännöllisesti tilille, vai vieraan vallan alla ilman mitään toimeentuloa värkkäämässä tukihakemuksia vieraalla kielellä.

Kuka sanoo, että työttömät tänne jäisi.

518 euroa netto kuukaudessa työkokeilusta ja 9 euroa / työpäivä ei ole mikään hyvä etuus.

Minimieläkekin on 826 eli eläkeläinen saa 126 euroa enemmän kuin työtön tehdessään 20 päivää töitä kuukaudessa.

Vierailija
198/1425 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahvenanmaa. Sieltä se lähtee jos jostain.

Vierailija
199/1425 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä vuokrakämpän sängynalusmaatako puolustamaan ja ikuidta työttömyyttä. Terapia kesken, hermo meni syrjäytyksestä. Koulutusta on, turhaan, en kelpaa,ei suhteita.

Kyllä kelpaat, puolustamaan maatasi edes hengessä. Että jos hetkeksi se pää pois sieltä peffasta ja näkemään isompia kokonaisuuksia.

Jos tässä tilanteessa on jotakin hyvää, niin se selkiyttää omaa hyväosaisuuttamme globaalisti. Jospa se olisi puolustamisen arvoista.

Ei elämä sentään, ootte te hauskoja. Niin siis sinä otit pääsi hetkeksi pois prseestäsi ja katsoit maailmaa? Vai otitko? Taisitkin työntää sen vain vielä syvemmälle omaan omahyväpärsäykseen? Oletko ihan varma että me muut olemme vielä prsepäisiä tai peräti unessa? Ehkä jotkut meistä on ollut prsepäättömiä ja valveilla koko ajan? Ja siksi ollaan ihan vvvun väsyneitä kaikkeen? Eikä nyt oikein innostuta sinun isänmaastasi ja hyväosaisuudestasi - eikä oikein sinusta itsestäsikään.

Sun pitää ihan ite puolustaa itseäsi ja hyväosaisuuttasi. Eikä vaatia sitä muilta.

Vierailija
200/1425 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde köyhäksi Venäjälle. Kyselen puolen vuoden kuluttua uudelleen mitä mieltä olet.

Asun itse maassa, jossa ei ole sosiaalitukia kuin nimeksi. Mitä tekevät työttömät asunnottomat? Asuvat kadulla.

Toinen vaihtoehto on sitten raataa 3,7€ tuntihinnalla 16h päivässä, kaksi vapaapäivää kuussa. Ja asua kahden tunnin bussimatkan päässä työpaikalta koska ei ole varaa asua lähempänä. Mieti vielä on köyhänä olo Suomessa sittenkään niin paha.

Espanjassakin on suuremmat työttömyystuet kuin Suomessa. Suomi on sijalla 6 työttömyystukien suuruudessa.