Yritin puhua opinnoista, mies heitti sormuksen seinään
Tiedän että luovaa-alaa ei kannata opiskella jos haluaa työllistyä, mutta minua silti kiinnostaa. Yritin puhua miehelle tuntemuksistani, juurikin tästä ristiriidasta. En ehtinyr paljoa sanoa, kun mies jo suuttui "ootko vieläki noin lapsellinen" "eikö yksi v*tun paska tutkinto jo riitä" viitaten siihen että minulla on yksi luovan-alan tutkinto.
Mies meni makkariin ja kohta kuulin kun hän heitti tänne olkkarin seinään sormuksen.
Tilanne on yhä päällä ja olen sanaton.
Kommentit (153)
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:45"]
Miksi sä edes kysyt sun mieheltä lupia? Hyvä mies kannustaa eikä lyttää.Opiskele tai työskentele missä haluat, kun rahakaan ei ole syynä miehen negatiivisuudelle.
[/quote]
Niin, raha ei loisia haittaa, niinkauan kun mies sitä kotiin kantaa. Av-horon logiikkaa.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:45"]Miksi sä edes kysyt sun mieheltä lupia? Hyvä mies kannustaa eikä lyttää.Opiskele tai työskentele missä haluat, kun rahakaan ei ole syynä miehen negatiivisuudelle.
[/quote]
Koska on kohteliasta kysyä puolison mielipidettä. Kyllä se nähtävästi vaikuttaa elämään. Oloni on kuin olisin loukussa. Minulla on tutkinto jolla pitäisi yrittää työllistyä unelma ammattiini. Toinen vaihtoehto on ilmeisesti että boudun työhön jota vihaan ja joka ei vaadi koulutusta.
Tämä uusi tutkinto ei välttämättä olisi työllistänyt minua täällä, vaan ehkä naapurikaupungissa. Se voi myös kyrpiä miestä, kun hän haluaisi asua täällä. Tähän mennessä olemme muuttaneet hänen töidensä perässä.
Ap
En tollasta miestä kuuntelis sekuntiakaan liittyen tulevaisuuteeni. Mulla on mun tarpeet ja haaveet ja jos joku pessimistispede ei niitä kelpuuta niin valitsen tarpeeni ja haaveeni.
Jos joku heittäisi seinään kanssani vaihtamaman sormuksen niin kiittäisikin kauniisti ja heittäisin mennessäni omani vaihdossa takaisin.
Itse itseasiassa olen luovan alan duunari ja tässä nyt koska yhdistänyt sekä käytäntöä että intohimoa alaan.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:45"]Miksi sä edes kysyt sun mieheltä lupia? Hyvä mies kannustaa eikä lyttää.Opiskele tai työskentele missä haluat, kun rahakaan ei ole syynä miehen negatiivisuudelle.
[/quote]
Koska on kohteliasta kysyä puolison mielipidettä. Kyllä se nähtävästi vaikuttaa elämään. Oloni on kuin olisin loukussa. Minulla on tutkinto jolla pitäisi yrittää työllistyä unelma ammattiini. Toinen vaihtoehto on ilmeisesti että boudun työhön jota vihaan ja joka ei vaadi koulutusta.
Tämä uusi tutkinto ei välttämättä olisi työllistänyt minua täällä, vaan ehkä naapurikaupungissa. Se voi myös kyrpiä miestä, kun hän haluaisi asua täällä. Tähän mennessä olemme muuttaneet hänen töidensä perässä.
Ap
[/quote]
Ei sunkaan mielipiteitä vissiin paljon ole kyselty tai annettu niille painoarvoa?
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:58"]
En tollasta miestä kuuntelis sekuntiakaan liittyen tulevaisuuteeni. Mulla on mun tarpeet ja haaveet ja jos joku pessimistispede ei niitä kelpuuta niin valitsen tarpeeni ja haaveeni. Jos joku heittäisi seinään kanssani vaihtamaman sormuksen niin kiittäisikin kauniisti ja heittäisin mennessäni omani vaihdossa takaisin. Itse itseasiassa olen luovan alan duunari ja tässä nyt koska yhdistänyt sekä käytäntöä että intohimoa alaan.
[/quote]
Niin, mäkin miehenä lemppaisin tuollaiset loiset, jotka odottavat miehen maksavan kaiken.
Ettei vaan miehesi etsisi keinolla millä hyvänsä syitä lähteä suhteesta? En oikein muuten käsitä tuollaista primitiivireaktiota ja kiukkuamista ja sormuksen nakkelua seinään. Lähde sinä ensin ennen kuin mies käskee. Kun olet sitten itse vastuussa yksin omasta elämästäsi, voit kenenkään estämättä pyrkiä minne kouluun tahansa. Olet itse vastuussa niin viisaista kuin typeristäkin päätöksistä.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:45"]
Miksi sä edes kysyt sun mieheltä lupia? Hyvä mies kannustaa eikä lyttää.Opiskele tai työskentele missä haluat, kun rahakaan ei ole syynä miehen negatiivisuudelle.
[/quote]
Niin, raha ei loisia haittaa, niinkauan kun mies sitä kotiin kantaa. Av-horon logiikkaa.
[/quote]
Sehän oli taas nätisti sanottu.
Mies sanoi että häntä haittaa uusi turha tutkinto, mutta ei maininnut suoraan rahasta mitään. Hän on niin suorapuheinen, että luulisin että olisi sen sanonut. Ainoastaan haukkui lapselliseksi, miten en ole kasvanug pätkääkään, en ole enää 18-v ja voi opiskella mitä vaan...
Ap
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:58"]
En tollasta miestä kuuntelis sekuntiakaan liittyen tulevaisuuteeni. Mulla on mun tarpeet ja haaveet ja jos joku pessimistispede ei niitä kelpuuta niin valitsen tarpeeni ja haaveeni. Jos joku heittäisi seinään kanssani vaihtamaman sormuksen niin kiittäisikin kauniisti ja heittäisin mennessäni omani vaihdossa takaisin. Itse itseasiassa olen luovan alan duunari ja tässä nyt koska yhdistänyt sekä käytäntöä että intohimoa alaan.
[/quote]
Niin, mäkin miehenä lemppaisin tuollaiset loiset, jotka odottavat miehen maksavan kaiken.
[/quote]
Lue ketju. Ap:n mies itse haluaa ap:n olevan kotona.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 17:27"]
Niin, jospa miestä ahdistaa että on ainut joka tuo massia taloon. Olisiko mahdollista opiskella työn ohessa? En itsekään jaksaisi katsella mitään ikuisuusopiskelijaa, varsinkin jos kyseessä on niin sanottu huuhaa-ala. Luovan alan ammattilaisia tarvitaan kovin vähän verraten siihen paljonko heitä valmistuu.
[/quote]
luovuus se on tämänkin palstan tehnyt ja koneen jolla kirjoitat... muuun muassa. HUUHAAA ittellesi vaan.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:58"]En tollasta miestä kuuntelis sekuntiakaan liittyen tulevaisuuteeni. Mulla on mun tarpeet ja haaveet ja jos joku pessimistispede ei niitä kelpuuta niin valitsen tarpeeni ja haaveeni.
Jos joku heittäisi seinään kanssani vaihtamaman sormuksen niin kiittäisikin kauniisti ja heittäisin mennessäni omani vaihdossa takaisin.
Itse itseasiassa olen luovan alan duunari ja tässä nyt koska yhdistänyt sekä käytäntöä että intohimoa alaan.
[/quote]
Kuulostaa inspiroivalta, mutta en tiedä toimisiko minulle. Ymmärrän kyllä hänen pointtinsa, mutta on meilläkin ystäväpiirissä paljon luovan alan eri taitajia, jotka ovat kokopäivätyössä. Se inspiroi minua eteenpäin. Pelkään myös sitä että jumittuisin alaan jota vihaan.
Ap
Raha vs onnellisuus. Tämänkin ketjun vastausten perusteella on helppo päätellä minkä perusteella nykymaailmassa päätöksiä tehdään. Ei sovi omaan arvomaailman sitten mitenkään päin.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:45"]
Ei sunkaan mielipiteitä vissiin paljon ole kyselty tai annettu niille painoarvoa?
[/quote]
Olen ymmärtänyt että muutto on miehelle tärkeää ja on saattanut avata minulle ovia. Minulle ei ole töitä niistä auennut, mutta olen iloinen että edes mies on onnistunut.
Ap
Miksi siedät tuollaista miestä? Mahtaa olla kuluttavaa seurustella lapsen kanssa.
Mitä sä ap saat tuollaisesta suhteesta? Jossa ei siis voi keskustella mitään ilman että toinen huutaa ja raivoo? Mitä hyviä puolia sun elämääsi tuo se, että seurustelet miehen kanssa? Onko niitä? Oletko ajatellut mitä teet loppuelämäsi? Kuuntelet raivoavaa k***päätä....? Tämä kaikki edellinen oletuksella, että ei ole kyse mistään yksittäisestä suuttumisesta vaan toimintamallista, kuten annat jälkimmäisissä viesteissä ymmärtää.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 17:26"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 17:23"]Ymmärrän miestäsi. [/quote] Ymmärrän jotenkin hänen tuntemuksiaan, mutta minusta tuo käytös on liioiteltua. En uskalla puhua mitään kun mies aloittaa huudon. Ap
[/quote]
Päteekö tämä muihinkin asioihin kuin opiskelusuunnitelmiisi? Huonompi homma, jos sinä joudut olemaan useinkin sanaton. Huono homma sekin, jos mies huutaa muutenkin silloin, kun puhut omista asioistasi.
Ymmärrän kyllä, että mies ei pidä siitä, että sinä vaan haahuilet "luovien alojesi" kanssa saamatta aikaan mitään työllistymisen kannalta hyödyllistä. Silti huutaminen ja sormuksen heittely ei ole oikein. Toisaalta, hyvä jos pääset mokomasta nyt eroon.
Ajattelit kuitenkin jatkaa yhteieloa miehen kanssa joka on pelottava ja saa raivareita niin ettei edes pysty normaalisti keskustelemaan????
musta sulla on ihan looginen suunnitelma. kohta olet työtön, tai voit opiskella lisää. unelmien kautta niitä asioita saa aikaan kun saa draivin päälle. eli yrität koulussa hoitaa itsellesi taas asiakastöitä kunnolla. jos mies ei sinua elätä hän on aika kohtuuton kun suuttui. eihän hän ole isäsi vaan puolisosi. jos uusi koulutus on virhe ei hän siihen voi vaikuttaa. tulosi toki tulevat työttömyyskorvauksista tippumaan?
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:24"]
Sivussa voi miettiä omia ammattivalintoja. Itsekin olen aina palavasti tahtonut luovalle alalle, mutta viime aikoina olen alkanut taipua vaihtoehtoon, jossa opiskelen itselleni ammatin jossa joten kuten viihdyn vaikkei suurempaa intohimoa olisikaan. Ansaituilla rahoilla voin sitten kustantaa taideharrastustani vapaa-ajalla. Jos olet jo kokeillut etkä ole päässyt eteenpäin, niin elämän realiteetteja kannattaa pohtia. Ei kannata myöskään jumittua "mutkun mikään muu ei kiinnosta" -ajatukseen, vaan laajentaa aktiivisesti horisontteja.
[/quote]
Ihan samat ajatukset minulla. Olen opiskellut aikoinani lukion jälkeen käsityöammattiin alalle, jolla ei suoranaisesti ole töitä ollut. Tein sitten muita hommia, kunnes kouluttauduin hoitoalalle, vaikka joskus ajattelin, etten ollenkaan jaksaisi tai viihtyisi alalla. No, viihdyn sittenkin, työ on monipuolista ja ansaitsen ihan mukavasti. Vapaa-aikana voin harrastaa taidetta ja käsitöitä, joista ei elannoksi asti valitettavasti ole kuin harvalla nyky-Suomessa.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 18:45"]Miksi sä edes kysyt sun mieheltä lupia? Hyvä mies kannustaa eikä lyttää.Opiskele tai työskentele missä haluat, kun rahakaan ei ole syynä miehen negatiivisuudelle. [/quote] Koska on kohteliasta kysyä puolison mielipidettä. Kyllä se nähtävästi vaikuttaa elämään. Oloni on kuin olisin loukussa. Minulla on tutkinto jolla pitäisi yrittää työllistyä unelma ammattiini. Toinen vaihtoehto on ilmeisesti että boudun työhön jota vihaan ja joka ei vaadi koulutusta. Tämä uusi tutkinto ei välttämättä olisi työllistänyt minua täällä, vaan ehkä naapurikaupungissa. Se voi myös kyrpiä miestä, kun hän haluaisi asua täällä. Tähän mennessä olemme muuttaneet hänen töidensä perässä. Ap
[/quote]
Kerro rehellisesti edes itsellesi, onko MIES koskaan kysynyt sinun lupaasi yhtään mihinkään. Sanotaan nyt vaikka lupaa ovien paiskomiseen ja huutamiseen.
Ryhdistäydy nyt, nainen ja elä OMAA elämääsi.