Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eksäni harrastaa eksyttämistä vol 2 - vanha keskustelu poistettu jostain syystä

Vierailija
01.04.2018 |

Eksäni harrastaa eksyttämistä, lukkojen taakse jättämistä ja paikalta poistumista ilman mitään selityksiä. Ei ollut yksi eikä kaksi kertaa, kun hänen vuokseen seisoin ilman avaimia pakkasessa, lähdin kaupungille siinä uskossa että tapaamme tai hän perui treffit juuri kun seisoin päätepysäkillä matkalla hänen luoksensa. Silti kismittävintä olivat ne jatkuvat katoamistemput mitä inhottavimmalla hetkellä.

Jossain vaiheessa meillä olivat kämppään ainoastaan yhdet avaimet ja mies piti oikeuden pitää niitä ainokaisia itsellään. Sanoin lauantaipäivällä lähteväni käymään kävelyllä, ja että mies tulee avaamaan oven tai heittämään avaimet parvekkeelta kun tulen takaisin ellei hän luovuta avaimiaan suosiolla. Lähdin ja palattuani virkistävältä lenkiltä mies ei vastaakaan puhelimeen eikä reagoi mihinkään viesteihin. Seison alaovella, ja yksikään naapuri ei kulje ohi että pääsisin edes rappukäytävään kotiovemme taakse hakkaamaan ovikelloa. Lopulta puolitoistatuntia myöhemmin huomaan ainoan toimivan ovipuhelimen ja saan sitä kautta aivan tuurilla kotona olevan naapurin etäavaamaan minulle oven. Selitin hänelle rappiksessa nolona että mies ei päästä minua sisälle. Ovikelloa hakattua aikani mietin onko käynyt jotain, mutta minulle selviääkin että mies oli nukahtanut kännykkä pään vieressä äänettömällä. Sen jälkeen en suostunut lähtemään minnekään ilman avaimia.

Lähdimme kerran hänen kavereidensa kanssa juhlimaan, ja baarin jonossa hän alkoi marmattaa kauheaa kusihätää. Käänsin vain selkäni, niin hän oli siinä välissä häipynyt sanaakaan sanomatta. Kaverit sanoivat hänen lähteneen lähikuppilaan etsimään vessaa kun ihmettelin hänen katoamistaan. Yritin soittaa hänen peräänsä kyselläkseni minne hän lähti, mutta jätkä ei vastannut puhelimeen sen enempää kuin viesteihin vaan kylmästi ignoorasi olemassaoloni. Jono alkaa liikkua, odottelen häntä ja mietin menenkö samaan paikkaan hänen kavereidensa kanssa vai lähdenkö etsimään häntä. Lopulta kun sain hänet langan päähän, niin hän lupaili tulla takaisin samaan baariin pian perässä kunhan on ensin jutellut parin tutun kanssa. Lopulta maksan itseni sisälle, vien takin narikkaan. Aika kuluu, minä odotan ja yritän pysyä hänen kavereidensa perässä ja seurassa on jokseenkin vaivautunutta, koska olin siinä vaiheessa uusi kasvo kaveriporukassa ja miehen temppu aiheutti lisää vaivautuneisuutta puolin jos toisin - ja osa hänen kavereidensa tyttöystävistä kyti pyhää raivoa häntä kohtaan. Sitä paitsi miehen tempun takia hänen kavereitaan vaivasi jokin ja he mainitsivat siitä monesti. Lopulta tajuan ettei sitä idioottia kuulu takaisin, ja pian koitan saada häntä kiinni jo senkin takia, koska hänellä ovat ne kämpän ainoat avaimet.

Kommentit (156)

Vierailija
1/156 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä hänen kavereittensa tyttöystävien kanssa saamme hänet viimein kiinni, ja hän kävelee hymy naamalla vastaan niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, mutta ei suostu millään kertomaan missä vietti kokonaiset neljä tuntia. Kotona hän alkoi hakata nyrkillä kaapinovia ja raivoamaan miten nolasin hänet hänen selkänsä takana kun kehtasin kyseenalaistaa hänen tapansa toimia kavereidensa nähden.

Kerran hän ilmoitti lähtevänsä kaupungille ja kyseli jos tulisin mukaan, jollen heti niin ainakin pian perässä. Saatuani hommani valmiiksi pistin viestiä missä hän on, että jospa seuraisin häntä ja käytäisiin jossain vaikka syömässä. Normaalin ihmisen kuvittelisi ilmoittavansa suunnitelmistaan tai kertovansa haluaako ketään mukaansa. Sen sijaan eksäni kun sai tietää että olin valmistautumassa lähtemään, niin hän vaivautui ilmoittamaan vasta kun olin perillä torin laidalla, että hän oli lähtenytkin toiselle puolelle kaupunkia käymään jossain kauppakeskuksessa. Missään tapauksessa ei olisi kannattanut ajoissa ilmoittaa suunnitelmistaan, etten vahingossakaan laita aikaa valmistautumiseen ja matkaan.

Silloin muistan pimahtaneeni hänelle kunnolla kun sovimme näkevämme Stockan alakerran kahvilassa tietyllä kellonlyömällä. Istuin tapaamispaikalla yksin 20 minuuttia ja odottelin herraa saapuvaksi. Jossain vaiheessa nöyryytettynä ja kiukkuisena ohareista laitoin hänelle viestiä, että minulla on kiire, niin mies ilmoittaa tulleensa jo tunti sitten mutta kyllästyttyään odotteluun oli lähtenyt kiertelemään ympäri Stockmania teepaita-alennusten perässä. Silloin muistan miten kiukkuista palautetta annoin hänelle täysin säälittä ja mies suu alaspäin ihmetteli mikä minulle tuli.

Olin sopinut että mies nostaa minulle rahaa koska oma korttini oli mennyt toimintakelvottomasti ja uusi oli vasta postissa tulossa ja oli viikonloppu, mutta hän lahjakkaasti "unohti" koko asian. Istuin pakattujen tavaroiden kanssa eteisessä, kun hän ilmoittaa vain nopeasti käyvänsä kaupassa. Yritin soittaa hänen peräänsä, koska oli tarkoitus ehtiä illan viimeiseen junaan ja tarvitsin käteistä sitä varten, mutta miespä ei taaskaan vastaa. Lopulta huomaan, että hän oli jättänyt kännykkänsä kotiin mutta jostain syystä viiden minuutin kauppareissu vain venyy ja venyy. Kun lopulta juoksen kauppaan hänen peräänsä, niin hän juoksee minua karkuun ympäri hallia ja lopulta tajuan että sen juoksuttamisen jälkeen kello on jo niin paljon, etten ehtisi millään asemalle ajoissa. Vihaisena pakotin miehen mukaan maksamaan taksin, ja nostamaan sen rahan ja kauhealla riidalla mies suostui siihen, mutta ehdin kulkuneuvoon sentään ja pääsin määränpäähäni. Kotona oli hyytävä tunnelma palattuani ja mies pummasi minulta taksikyytiin mennyttä summaa jota en muuten maksanut.

Jossain vaiheessa oli vain uskottava, että se mies ei tuosta muutu ja niin lopetin seurustelumme kokonaan. Jopa vuokrasopimusta irtosanottaessa hän yritti sooloilla parhaansa mukaan, mutta pysyin tiukkana. Mietin vain miten eksä mahtaa kohdella nykyistä tyttöystäväänsä.

Vierailija
2/156 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa rasittavalta tyypiltä. Henkisiä ongelmia? Näissä aina herää kysymys että miksi ylipäätään olit tuollaisen ihmisen kanssa alunperinkään, siis oliko muuten ihan normaali tai jopa hyvä tyyppi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/156 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se poistettu ketju oli kyllä melkoinen. Kauheaa kontrollointia tuo toisen hylkääminen. Onko kyseessä oikeasti sadisti vai joku luulee tolla tavalla saavansa itselle täydellisen puolison, kun alistaa toisen täysin tahtoonsa.

Vierailija
4/156 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd? Kuulostaa erikoiselta. Joko ylivilkkautta joka saa ihmisen toimimaan karkailevasti ja impulsiivisesti.. Ajatukset poukkoilevat ja niin ihminenkin jne. Tai tekee kiusallaan: sosiopaatti? Ja en nyt yleistä kaikkia joilla on adhd, koska kaikki ovat yksilöitä.

Itse huomasin mm. samanlaista käytöstä hyvän ystäväni avokilta, mutta siihen kuului myös ystäväni kaveripiirin ja sosiaalisten suhteiden kapeneminen ja tän miehen puolelta selkee henkinen voimankäyttö ja ohjailu kaikessa. (Teki herkästä ystävästäni mt ongelmaisen) Teki mun ystävän itsestään riippuvaiseksi näillä keinoin ja petti yms. Todella viehättävä muille, mutta peto seinien sisä puolella. Käski myös tän ystäväni pistämään välit poikki muhun. Ihmiseen joka oikeesti välitti hänestä. Nyt jäljellä enää rikottu ystävyys. Olisin halunnut tukea, mutta kai se kolahti mieheen, kun edes hitusen kyseenalaistin miehen toimintaa. Nyt tää entinen ystäväni on enemmän yksin ja kavereina vain miehen jotain tuttuja ja ystäviä sekä pari omaa ystävää, jotka tekee samaa hänelle kuin tää mies. Kauan on jatkunut tätä ja kas kas, kun ystävät kaikkoaa. Mies ajaa ne pois.

Toi tarina ei pätenyt juuri ehkä suhun, mutta ei kuulosta kovin normaalilta eksyttää ja kiusata tuolla tavoin. Hämmentävää.

Vierailija
5/156 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adhd? Kuulostaa erikoiselta. Joko ylivilkkautta joka saa ihmisen toimimaan karkailevasti ja impulsiivisesti.. Ajatukset poukkoilevat ja niin ihminenkin jne. Tai tekee kiusallaan: sosiopaatti? Ja en nyt yleistä kaikkia joilla on adhd, koska kaikki ovat yksilöitä.

Itse huomasin mm. samanlaista käytöstä hyvän ystäväni avokilta, mutta siihen kuului myös ystäväni kaveripiirin ja sosiaalisten suhteiden kapeneminen ja tän miehen puolelta selkee henkinen voimankäyttö ja ohjailu kaikessa. (Teki herkästä ystävästäni mt ongelmaisen) Teki mun ystävän itsestään riippuvaiseksi näillä keinoin ja petti yms. Todella viehättävä muille, mutta peto seinien sisä puolella. Käski myös tän ystäväni pistämään välit poikki muhun. Ihmiseen joka oikeesti välitti hänestä. Nyt jäljellä enää rikottu ystävyys. Olisin halunnut tukea, mutta kai se kolahti mieheen, kun edes hitusen kyseenalaistin miehen toimintaa. Nyt tää entinen ystäväni on enemmän yksin ja kavereina vain miehen jotain tuttuja ja ystäviä sekä pari omaa ystävää, jotka tekee samaa hänelle kuin tää mies. Kauan on jatkunut tätä ja kas kas, kun ystävät kaikkoaa. Mies ajaa ne pois.

Toi tarina ei pätenyt juuri ehkä suhun, mutta ei kuulosta kovin normaalilta eksyttää ja kiusata tuolla tavoin. Hämmentävää.

Ei se adhd tarkoita että automaattisesti käyttäytyy kuin kusipään ja hannibal lecterin hybridi.

Kyllä hekin kykenevät tajuamaan että mikä on reilua ja mikä ei.

Eli jonkin sortin sadistihan tuo tyyppi on ollut tai muuten hullu

Vierailija
6/156 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä teki mulle tota myös. En antanu sen mennä noin pitkälle vaan jo toisesta eksyttämisestä tulistuin niin että annoin luuvitosta niin kovaa ku pystyin. No ei sillä menny ku hammas huulesta läpi. Teki hyvää. Elämäni ainut väkivaltaisuus minkä olen tehnyt ja tästäkin yli 10 vuotta aikaa. Mä en tajua miten Ap jaksaa tollaista. Etkö vähemmästäkin jo opi?

Vierailija
7/156 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksässäni oli sellaisia piirteitä, ettei hän osannut yhtään lohduttaa, hän saattoi alkaa puhumaan päälleni tai ei malttanut olla oikeastaan läsnä. Ei hänen kanssaan pystynyt tulemaan toimeen oikein mitenkään loppuvaiheessa, koska hänen päätavoitteensa tuntui olemaan murtamiseni. Hän saattoi joskus jankuttaa minulle tuntikausia jostain kunhan vain myöntäisin olevani väärässä. ap 

Vierailija
8/156 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se alkuperäinen ketju oli hirveä. Ehkä senkin takia, että erään tuttavan mies tekee tätä "eksyttämistä" vaimolleen ja lapsilleen ulkomaan reissuilla. Minä en näe siinä mitään muuta kuin sadismia ja ahdistaa lasten puolesta. Pojastaan on kasvamassa samanlainen "mies" kuin isästään.

Vierailija
9/156 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemmettiä - kuka muka katselee tällaista toistuvasti?!? Miten ihmeessä ap ei hommannut itselleen HETI kättelyssä omia avaimia kotiinsa..

Vierailija
10/156 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tuollaisen ihmisen kanssa voi olla päivää kauemmin, saati mennä naimisiin ja tehdä lapsia? En katselisi hetkeäkään.

11/156 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ystäväsi mies vaikuttaa selkeästi narsistiselta. Kokemusta on omasta takaa, kun ex kohteli  mua noin.

Vierailija
12/156 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
13/156 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan jää tuollaisen kanssa elämään?

Exä yritti kerran eksyttää minut eli oltiin hänen autollaan minulle vieraassa kaupungissa, kun hän sai päähänsä ihan vain käväistä kaverilla sillä aikaa kun minä olin kampaajalla (olimme menossa häihin). Laukkuni jäi hänen autoonsa, mutta mies ei tajunnut, että rahat ja puhelin olivat taskussani.

Kun olin valmis, soitin miehelle -ei vastausta. Laitoin tekstarin. Ei vastausta. Kysyin kampaajalta lähimmän kahvilan osoitteen, menin sinne odottamaan. Kului tunti, mies ei vastaa, häiden alkuun oli aikaa enää 40 minuuttia, vaatteeni oli miehen autossa, hotellihuone oli varattuna, joten soitin hotellille, että oliko mies tullut sinne. Jo vain oli, mies oli tullut paikalle lähes 2 tuntia aikaisemmin, missään kaverilla se ei edes ehtinyt käymään. Pyysin yhdistämään puhelun huoneeseen ja mies vastasi, että oli nukahtanut ja puhelin on äänettömällä. Sanoi tulevansa hakemaan minut, mutta vastasin tulevani taksilla.

Ajoin rautatieasemalle ja seuraavalla junalla kotiin.

Joskus mietin, mitä mies mahtoi tehdä juhlamekkoni, sukkahousujen ja meikkipussin kanssa. Emme nähneet enää koskaan.

Vierailija
14/156 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osin voi kyllä olla adhd:ta, siis tuo että unohtaa (jos oikeasti unohtaa) jonkin sovitun ja myöhästelee, tai nukahtaa ja kännykkä on äänettömällä. Oma eksäni oli sellainen, viime kädessä oli paras pitää itse huoli asioista, eikä luottaa siihen, että hän hoitaisi jonkin tärkeän asian sataprosenttisesti. En väitä, että kaikki adhd:t olisivat tuollaisia, hänellä oli myös päihdeongelma.

Vierailija
15/156 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osin voi kyllä olla adhd:ta, siis tuo että unohtaa (jos oikeasti unohtaa) jonkin sovitun ja myöhästelee, tai nukahtaa ja kännykkä on äänettömällä. Oma eksäni oli sellainen, viime kädessä oli paras pitää itse huoli asioista, eikä luottaa siihen, että hän hoitaisi jonkin tärkeän asian sataprosenttisesti. En väitä, että kaikki adhd:t olisivat tuollaisia, hänellä oli myös päihdeongelma.

Veikkaan että päihdeongelma on tuossa isompi tekijä kuin ADHD... 

Vierailija
16/156 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin keväällä pahasta tasapaino-ongelmasta asentohuimauksen takia ja olin miehen kyydissä tulossa lääkäristä. En siis kyennyt liikkumaan ilman taluttajaa. Lääkärin vastaanotto oli venynyt joten en ollut määräaikana valmis. Tästä syystä mies kiukutteli minulle koko kotimatkan ja jätti kerrostalon parkkipaikalle huojumaan auton viereen ja käveli itsekseen kotiin. Pääsin kotiin kun pyysin tuntematonta ohikulkijaa taluttamaan minut kotiovelle.

Tästä hyvästä sain vielä haukut kotona koska tasapaino-ongelma oli kuulemma vain huomiohuorausta. Lääkärin diagnoosi ei painanut asiassa mitään.

Vierailija
17/156 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni harrasti tuota eksyttämistä ihan kirjaimellisesti: Kun oltiin marjanpoimintareissuilla meille tuntemattomassa maastossa, häippäsi omille teilleen ja jätti meidät lapset ja äidin keskelle vierasta korpea. Tämä oli aikana ennen kännyköitä. Kerran tuli hakemaan vasta pimeän tultua, vettä oli satanut rankasti ja oltiin litimärkiä ja umpijäässä. Ilkkui ja naureskeli siihen asti, kunnes tajusi että äiti oli tosissaan kun sanoi että nyt teit k•sipää viimeisen temppusi. Ero tuli, eikä yhtään liian aikaisin.

Vierailija
18/156 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun exä teki mulle tota myös. En antanu sen mennä noin pitkälle vaan jo toisesta eksyttämisestä tulistuin niin että annoin luuvitosta niin kovaa ku pystyin. No ei sillä menny ku hammas huulesta läpi. Teki hyvää. Elämäni ainut väkivaltaisuus minkä olen tehnyt ja tästäkin yli 10 vuotta aikaa. Mä en tajua miten Ap jaksaa tollaista. Etkö vähemmästäkin jo opi?

Yläpeukuttaisitteko tätä jos tilanne olisi toisinpäin ja mies olisi lyönyt naista?

Vierailija
19/156 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun isäni harrasti tuota eksyttämistä ihan kirjaimellisesti: Kun oltiin marjanpoimintareissuilla meille tuntemattomassa maastossa, häippäsi omille teilleen ja jätti meidät lapset ja äidin keskelle vierasta korpea. Tämä oli aikana ennen kännyköitä. Kerran tuli hakemaan vasta pimeän tultua, vettä oli satanut rankasti ja oltiin litimärkiä ja umpijäässä. Ilkkui ja naureskeli siihen asti, kunnes tajusi että äiti oli tosissaan kun sanoi että nyt teit k•sipää viimeisen temppusi. Ero tuli, eikä yhtään liian aikaisin.

Upea suoritus äidiltäsi! Tuollaisille "miehille" tuleekin näyttää että moinen sadistitemppuilu ei toimi tässä suhteessa. Yllättävän usein kuulee että isät tekevät tätä lapsilleen ja vaimoilleen, kaiketi se on vallankäyttökeino.

Vierailija
20/156 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti syystäkin EX. Pysy nyt jo kaukana.