Vaimo raskaana, haluan teetättää isyystestin
En rehellisesti sanottuna epäile vaimoni pettäneen minua. Haluan kuitenkin olla täysin 100% varma, että olen lapsen isä, ennen kuin lupaudun uhraamaan seuraavat 18 vuotta elämästäni ja lompakostani tälle. Naisena voi olla vaikea ymmärtää, mutta me miehet emme voi koskaan tietää täydellä varmuudella, onko lapsemme oikeasti meidän.
Mikä olisi paras ja hienotunteisin tapa lähestyä vaimoa asiasta? Pelkään, että edellä mainittujen seikkojen takia vaimoni kokisi isyystestin hyökkäyksenä hänen uskollisuuttaan kohtaan. Haluan tehdä hänelle selväksi, että en epäile häntä mistään ja että testi on vain omaa mielenrauhaani varten. Miten teen tämän loukkaamatta häntä?
M34
Kommentit (162)
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:48"]
Et pysty tekemään tuota loukkaamatta vaimoasi. Kannattaa varmaan alkaa katsoa jo omaa asuntoa, en minä ainakaan katselisi miestä, joka ei luota minuun.
[/quote]
Samalla logiikalla nainen ei luota minuun, jos sanon, että en epäile häntä mistään, mutta haluan silti isyystestin. Nainen epäilee, että oikeasti epäilen häntä jostain, vaikka näin ei ole.
Vähän kuin laskuvarjohyppäämään mennessä kaverisi sanoo, että tarkasti sinun laskuvarjosi ja kaikki oli ok. Ja vaikka luotat kaveriisi, haluat itse vielä varmistua, että kaikki on OK ja tarkistat oman laskuvarjosi. Tässä tilanteessa kukaan ei loukkaantuisi, miksi siis nainen ottaa mahdollisesti nokkiinsa minun tilanteessani?
AP
Minä olen itse ehdottanut miehelle että tehtäisiin isyystesti sitten kun joskus on se aika. Ymmärrän täysin tuon että mies ei voi koskaan olla varma, toisin kun äiti. Sitäpaitsi suojelisin itseänikin sillä..eipä olisi mahdollisuutta miehellä koskaan väittää ettei lapsi olisi hänen esim riitojen yhteydessä tms. Kaikin puolin järkevää ja reilua että molemmilla täysi varmuus.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:42"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:40"] Olethan sinä sen isä, jos kasvatat sen, olet sen elämässä läsnä ja pidät siitä huolta. [/quote] Mutta jos testissä kävisi ilmi, että en ole isä, en myöskään kasvattaisi tai olisi lapsen elämässä läsnä. Joten premissisi on viallinen. En olisi isä, jos en olisi lapsen isä. AP [/quote] Oikeastiko isyys on sun mielestä sitä, että lapsi on kehittynyt sun siittiöstä eikä jonkun toisen? Yks pikkusiittiö!?
[/quote]
No kyllä? Mitä muutakaan se on.. Sullekin varmaan yks ja sama kenen vauva sieltä sairaalasta lähtee synnytyksen jälkeen kotiin? Eikö olisikin kiva pikku jekku jos joku hoitaja vaihtaisi sun vauvan jonkun toisen pariskunnan vauvaan?
AP
[/quote]
Enpä tuosta lähtisi hiuksiani raastamaan. Hoitaminen tekee vanhemmuuden. Jos vauva on ollut mun hoidossani, on se oma rakas lapsi.
Kannattaisi varmaan aloittaa keskustelulla asiasta kuinka naisten ei tarvitse miettiä äityystestiä... Hah. En tiedä.. Ei kai tuohon ole sopivaa tapaa. Varmaan kannattaisi jutella asiasta ennen kuin nainen raskaana. Sori.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:52"]
Et pysty tekemään tuota loukkaamatta vaimoasi. Kannattaa varmaan alkaa katsoa jo omaa asuntoa, en minä ainakaan katselisi miestä, joka ei luota minuun.
[/quote]
Samalla logiikalla nainen ei luota minuun, jos sanon, että en epäile häntä mistään, mutta haluan silti isyystestin. Nainen epäilee, että oikeasti epäilen häntä jostain, vaikka näin ei ole.
Vähän kuin laskuvarjohyppäämään mennessä kaverisi sanoo, että tarkasti sinun laskuvarjosi ja kaikki oli ok. Ja vaikka luotat kaveriisi, haluat itse vielä varmistua, että kaikki on OK ja tarkistat oman laskuvarjosi. Tässä tilanteessa kukaan ei loukkaantuisi, miksi siis nainen ottaa mahdollisesti nokkiinsa minun tilanteessani?
AP
[/quote]
Kun lapsi syntyy, pystyt taatusti näkemään hänellä joitakin sinun piirteitäsi. Etsi vaikka omia vauvakuviasi tai kysele äidiltäsi onko teissä mitä yhtäläisyyksiä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:52"]
[/quote]
AP
[/quote]
Tuota ei voi millään logiikalla verrata siihen, ettei nainen luottaisi sinuun. Testin vaatiminen osoittaa vaimolle ettet luota häneen, et voi puhua mustaa valkoiseksi millään perusteluilla. Ainoa mahdollisuus on tehdä testi puhumatta vaimolle mitään, löydät kyllä tarvittavan tiedon netistä.
Kivasti puhut lapsestasi, kun uhraat elämäsi ja lompakkosi hänelle. Jos epäilet vaimon pettäneen, niin tottakai sulla on oikeus selvittää asia, mutta luottamuspula teillä on suhteessa ja kyllä vaimosi aiheesta loukkaantuu, jos epäilysi osoittautuvat aiheettomiksi.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:54"]Minä olen itse ehdottanut miehelle että tehtäisiin isyystesti sitten kun joskus on se aika. Ymmärrän täysin tuon että mies ei voi koskaan olla varma, toisin kun äiti. Sitäpaitsi suojelisin itseänikin sillä..eipä olisi mahdollisuutta miehellä koskaan väittää ettei lapsi olisi hänen esim riitojen yhteydessä tms. Kaikin puolin järkevää ja reilua että molemmilla täysi varmuus.
[/quote]
Kuulostaapa terveeltä suhteelta.
Mulla menisi naisena luottamus mieheeni. Jos mies ei tuon vertaa minuun luota, on miehen pakko olla itse valehteleva pettäjä.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:01"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:54"]Minä olen itse ehdottanut miehelle että tehtäisiin isyystesti sitten kun joskus on se aika. Ymmärrän täysin tuon että mies ei voi koskaan olla varma, toisin kun äiti. Sitäpaitsi suojelisin itseänikin sillä..eipä olisi mahdollisuutta miehellä koskaan väittää ettei lapsi olisi hänen esim riitojen yhteydessä tms. Kaikin puolin järkevää ja reilua että molemmilla täysi varmuus.
[/quote]
Kuulostaapa terveeltä suhteelta.
[/quote]
Terveemmältä kuin ne suhteet joissa ei uskalleta puhua puolisolle loukkaantumisen pelossa ja tehdään isyystestejä salaa? :D
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:31"]
En rehellisesti sanottuna epäile vaimoni pettäneen minua. Haluan kuitenkin olla täysin 100% varma, että olen lapsen isä, ennen kuin lupaudun uhraamaan seuraavat 18 vuotta elämästäni ja lompakostani tälle.
[/quote]
Jos et epäile vaimosi pettäneen, olet varma isyydestäsi. Jos et ole varma isyydestäsi, epäilet vaimosi pettäneen.
Naiset eivät osaa asettua miehen asemaan tässä tilanteessa kun itse voivat tyytyväisinä olla äitiydestään varmoja
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:07"]
Naiset eivät osaa asettua miehen asemaan tässä tilanteessa kun itse voivat tyytyväisinä olla äitiydestään varmoja
[/quote]
Johtunee siitä, että pelkkä epäily on loukkaavaa ja osoitus siitä, ettei puoliso luota.
Jos olette naimisissa olet papereissa isä. Jos avoliitossa voit vaatia isyystestin lastenvalvojan kautta. Meillä mies tahtoi. Sanoi ettei epäile mutta perustelut samat kun sulla ap ja kertoi että riitatilanteessa on mustaa valkoisella. Loukkasihan se vähän mutta vaihtoehtoja isäksi ei ollut joten suostuin eikä siitä sen enempää. Isyystesti tehtiin niin että tkssa otettiin kaikilta meiltä verinäytteet ja kolmen vkon päästä tuli tulokset.
Taas näitä lompakko-provoja. Palstan miehet eivät osaa provota.
Sinuna tekisin lapsen synnyttyä salaa netistä saatavalla pakkauksella isyystestin. Sen tulos on sinänsä varma mutta näytteenotossa mokatessa esimerkiksi on riski että testitulos ei pidä paikkaansa. Jos alustavan "netti"testin testitulos ei ole odotettu veisin lapsen sitten viralliseen testiin.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:10"]Jos olette naimisissa olet papereissa isä. Jos avoliitossa voit vaatia isyystestin lastenvalvojan kautta. Meillä mies tahtoi. Sanoi ettei epäile mutta perustelut samat kun sulla ap ja kertoi että riitatilanteessa on mustaa valkoisella. Loukkasihan se vähän mutta vaihtoehtoja isäksi ei ollut joten suostuin eikä siitä sen enempää. Isyystesti tehtiin niin että tkssa otettiin kaikilta meiltä verinäytteet ja kolmen vkon päästä tuli tulokset.
[/quote]
Kolmen viikon ja yhden päivän päästä olisin ojentanut eropaperit.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:48"]
[/quote]
AP
[/quote]
Alan jo toivoa, ettei lapsi oo sun. Sinussa on ainesta sekoboltsifaijaksi. Suosittelen et laitat piuhat poikki.
Omituista porukkaa. Ei se muo loukannut kun mies halusi testit. Sillälailla mies voi tietää 100% vauvan olevan sen
Olen itse raskaana poikaystävälleni, meillä on mennyt todella hyvin koko suhteen ajan, eikä koskaan ole ollut minkäänlaista epäilyä uskottomuudesta. Poikaystävä on kuitenkin nyt pariin otteeseen vitsaillut/vihjaillut isyystestin teettämisestä. Olen loukkaantunut, vaikka en asiaa näytä. Jos hän lapsen synnyttyä on edelleen sitä mieltä, että testi tulee teettää, vaadin myös häntä käymään sukupuolitautitesteissä, mikäli haluaa saada yhteishuoltajuuden lapseen.