Vaimo raskaana, haluan teetättää isyystestin
En rehellisesti sanottuna epäile vaimoni pettäneen minua. Haluan kuitenkin olla täysin 100% varma, että olen lapsen isä, ennen kuin lupaudun uhraamaan seuraavat 18 vuotta elämästäni ja lompakostani tälle. Naisena voi olla vaikea ymmärtää, mutta me miehet emme voi koskaan tietää täydellä varmuudella, onko lapsemme oikeasti meidän.
Mikä olisi paras ja hienotunteisin tapa lähestyä vaimoa asiasta? Pelkään, että edellä mainittujen seikkojen takia vaimoni kokisi isyystestin hyökkäyksenä hänen uskollisuuttaan kohtaan. Haluan tehdä hänelle selväksi, että en epäile häntä mistään ja että testi on vain omaa mielenrauhaani varten. Miten teen tämän loukkaamatta häntä?
M34
Kommentit (162)
Ilmeisesti olet itse uskoton.
Minun avomies osoittautui petturiksi, asuttiin yhdessä ja kun lapsi tuli oli vaatimassa isyystestiä. Toki siihen suostuin vaikka helvetisti se loukkasikin minua. Avosuhteesta syntyneen isyyden selvittäminen oli ilmaista.
Toinenkin lapsi tehtiin ja sama juttu. Toista odottaessa paljastui että miehellä on rakastajatar.
Heitin äijän pihalle.
Testit pakollisiksi. Ei tulisi näitä "kasvatin 8vuotta toisen miehen lasta omanani" paljastuksia
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:52"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:48"]
Et pysty tekemään tuota loukkaamatta vaimoasi. Kannattaa varmaan alkaa katsoa jo omaa asuntoa, en minä ainakaan katselisi miestä, joka ei luota minuun.
[/quote]
Samalla logiikalla nainen ei luota minuun, jos sanon, että en epäile häntä mistään, mutta haluan silti isyystestin. Nainen epäilee, että oikeasti epäilen häntä jostain, vaikka näin ei ole.
Vähän kuin laskuvarjohyppäämään mennessä kaverisi sanoo, että tarkasti sinun laskuvarjosi ja kaikki oli ok. Ja vaikka luotat kaveriisi, haluat itse vielä varmistua, että kaikki on OK ja tarkistat oman laskuvarjosi. Tässä tilanteessa kukaan ei loukkaantuisi, miksi siis nainen ottaa mahdollisesti nokkiinsa minun tilanteessani?
AP
[/quote]
Naiset eivät kykene ymmärtämään meidän miesten loogista päättelyä. He katsos ottavat tunteilla kaikki asiat, vaikka omat aikeesi olisivat vilpittömät. Rasittavaa, mutta mitään ei voi.
Miksi ap sanot, ettet epäile vaimosi pettäneen, vaikka tuo 100% varmuuden saamisen haluaminen tarkoittaa juuri tätä?
Onko sulle tullut mieleen myös että vaimosi voi olla kanssasi vain rahan takia? Tai jos hän myrkyttää salaa ruokaasi? Tai nauraa sinulle kavereidensa kanssa. Ne nauraa sinulle.... Ne nauraa...
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:07"]
Naiset eivät osaa asettua miehen asemaan tässä tilanteessa kun itse voivat tyytyväisinä olla äitiydestään varmoja
[/quote]
Johtunee siitä, että pelkkä epäily on loukkaavaa ja osoitus siitä, ettei puoliso luota.
[/quote]
Miksi sen pitää olla mikään epäily? Käydäänhän lääkärissäkin aika ajoin tarkistuksessa vaikka ei mitään epäilystä mistään taudista olisikaan. Ihan vaan mielenrauhan vuoksi.
Ainoa tapa päästä tuosta kuivin jaloin olisi se, että haluaisit tarkistaa onko vauvalla joku perinnöllinen vakavahko sairaus. Sairaus voi olla kummalla teistä vain tai vain jollakin sukulaisella. Siitä laajennetulla testillä saisit myös isyyden selville.
Anoppini on muuten epäillyt ettei nuorin poikamme ole hänen poikansa ja heidän lapsenlapsensa. Lapsi oli 4 kk kun hän tämän "huolensa" ilmaisi erittäin rumasti minulle. Hänen mielestään poika ei muistuttanut millään lailla niin hänen, kuin appiukonkaan sukulaisten ulkonäköä. Ei muistattanutkaan silloin, mutta isäni kopio hän oli. Nyt poika on jo koululainen ja hän on isänsä kanssa kuin kaksi marjaa kaikin tavoin. Välit anoppiin eivät palautuneet enää koskaan normaaleiksi, muistan aina tämän epäilyn ja anoppi muistaa sen myös vaikka on nämä yhdeksän vuotta yrittänyt tilannetta pelastaa. Valitettavasti epäilys teki sen, että olen pitänyt pojan hieman kauempana appivanhemmista.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:19"]Miksi ap sanot, ettet epäile vaimosi pettäneen, vaikka tuo 100% varmuuden saamisen haluaminen tarkoittaa juuri tätä?
[/quote]
Jokainen ihminen voi pettää. Fakta.
Muistakaa kaikessa sitten luottaa ettei miehenne ole koskaan pettänyt. Koska naisia epäily loukkaa niin paljon pitäisi samalla loukata miehiäkin
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:22"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:07"] Naiset eivät osaa asettua miehen asemaan tässä tilanteessa kun itse voivat tyytyväisinä olla äitiydestään varmoja [/quote] Johtunee siitä, että pelkkä epäily on loukkaavaa ja osoitus siitä, ettei puoliso luota. [/quote] Miksi sen pitää olla mikään epäily? Käydäänhän lääkärissäkin aika ajoin tarkistuksessa vaikka ei mitään epäilystä mistään taudista olisikaan. Ihan vaan mielenrauhan vuoksi.
[/quote]
Lääkärikäynti ja isyystesti eivät kuitenkaan ole vertailukelpoisia. Tästä asiasta ei saa millään esimerkeillä väännettyä sellaista, ettei testin haluaminen tarkoittaisi epäluottamusta. Suurinta osaa naisista se varmasti loukkaisi, osaa niin paljon että samalla voi sanoa hyvästit parisuhteelle.
Kerro vaimolles niin pääsee eroon susta.
Miksi sen pitää olla mikään epäily? Käydäänhän lääkärissäkin aika ajoin tarkistuksessa vaikka ei mitään epäilystä mistään taudista olisikaan. Ihan vaan mielenrauhan vuoksi.
[/quote]
Käydään vai? Mä en ainakaan ole koskaan käynyt. Lääkäriin menen vain, kun joku on vialla, en mielenrauhan vuoksi.
Nyt ymmärrän, miten tk:t on aina täynnä eikä lääkäriaikaa meinaa saada.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:16"]
Omituista porukkaa. Ei se muo loukannut kun mies halusi testit. Sillälailla mies voi tietää 100% vauvan olevan sen
[/quote]
Jep. Minua ihmetyttää, että jos naisen tietää lapsen olevan tämän miehen, niin miksi siitä pitää niin kovin loukkaantua? Silloinhan jos nainen ei itsekään tiedä, ymmärrän miksi nainen ei siihen suostuisi.
AP
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:34"]
No sä kyllä loukkaat sun vaimoos iha varmasti jos meet pyytää sitä. Vaimosi sitten ajattelee että et luota häneen
[/quote] Tilanteen läpikäyneenä, ainut mitä kuulin mielessäni oli "huora,huora,huora"Vaikka mies yritti parhaansa olla hienotunteinen ja ystävällinen. Olin neitsyt suhteemme alussa, mieheni oli ainut mies, jonka kanssa siihen mennessä oli ollut intiimisti milläänlailla. Odotamani lapsi oli toinen lapsemme. No annoin uhka vatimuksen mies saa testit molemmista lapsistaan ja jos molemmat ovat hänen hän muuttaa kiiltisti pois kotoamme ja jättää lähteissään avaimet pöytään. Avioerohan se tuli. Nykyään asun uusiperheessä ihanan luotettavan miehen kanssa ja hänen ja minun lasten lisäksi meillä on 2 yhteistä naperoa. Naimisiin ensi kesänä. Ex-mies on myös avoliitossa naisen kanssa jolla on nätisti sanottuna koko kylän fillarin maine. Niin makaa kuin petaa.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:24"]
Muistakaa kaikessa sitten luottaa ettei miehenne ole koskaan pettänyt. Koska naisia epäily loukkaa niin paljon pitäisi samalla loukata miehiäkin
[/quote]
Tietysti. Parisuhteen pitäisi perustua luottamukseen.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:22"]
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:09"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:07"] Naiset eivät osaa asettua miehen asemaan tässä tilanteessa kun itse voivat tyytyväisinä olla äitiydestään varmoja [/quote] Johtunee siitä, että pelkkä epäily on loukkaavaa ja osoitus siitä, ettei puoliso luota. [/quote] Miksi sen pitää olla mikään epäily? Käydäänhän lääkärissäkin aika ajoin tarkistuksessa vaikka ei mitään epäilystä mistään taudista olisikaan. Ihan vaan mielenrauhan vuoksi.
[/quote]
Lääkärikäynti ja isyystesti eivät kuitenkaan ole vertailukelpoisia. Tästä asiasta ei saa millään esimerkeillä väännettyä sellaista, ettei testin haluaminen tarkoittaisi epäluottamusta. Suurinta osaa naisista se varmasti loukkaisi, osaa niin paljon että samalla voi sanoa hyvästit parisuhteelle.
[/quote]
Kyllä on herkkähipiäisiä naisia ne jotka rikkoo oman lapsen perheen vaan siksi että mies haluaa saman varmuuden vanhemmuudestaan kuin äidilläkin on. VOI HYVÄ LUOJA!
Jessus mikä äijä! Koittaa viimeiseen asti luikerrella vastuustaan! Muijas on voinut juosta vieraissa vaikka tämä kyseinen lapsi osoittautuisikin sinun omaksesi! Taitaa olla oma lehmä ojassa.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:19"]Miksi ap sanot, ettet epäile vaimosi pettäneen, vaikka tuo 100% varmuuden saamisen haluaminen tarkoittaa juuri tätä? [/quote] Jokainen ihminen voi pettää. Fakta.
[/quote]
Toki voi, mutta aiheettomasta epäilystä voi olla seurauksia.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:34"]
No sä kyllä loukkaat sun vaimoos iha varmasti jos meet pyytää sitä. Vaimosi sitten ajattelee että et luota häneen
[/quote] Tilanteen läpikäyneenä, ainut mitä kuulin mielessäni oli "huora,huora,huora"Vaikka mies yritti parhaansa olla hienotunteinen ja ystävällinen. Olin neitsyt suhteemme alussa, mieheni oli ainut mies, jonka kanssa siihen mennessä oli ollut intiimisti milläänlailla. Odotamani lapsi oli toinen lapsemme. No annoin uhka vatimuksen mies saa testit molemmista lapsistaan ja jos molemmat ovat hänen hän muuttaa kiiltisti pois kotoamme ja jättää lähteissään avaimet pöytään. Avioerohan se tuli. Nykyään asun uusiperheessä ihanan luotettavan miehen kanssa ja hänen ja minun lasten lisäksi meillä on 2 yhteistä naperoa. Naimisiin ensi kesänä. Ex-mies on myös avoliitossa naisen kanssa jolla on nätisti sanottuna koko kylän fillarin maine. Niin makaa kuin petaa.
[/quote]
Teistä niin jokainen vaatisi testiä jos mies olisi se joka synnyttää! Ja ei siinä mitään, olisihan se teidän oikeus.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 17:14"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 16:48"]
Et pysty tekemään tuota loukkaamatta vaimoasi. Kannattaa varmaan alkaa katsoa jo omaa asuntoa, en minä ainakaan katselisi miestä, joka ei luota minuun.
[/quote]
Samalla logiikalla nainen ei luota minuun, jos sanon, että en epäile häntä mistään, mutta haluan silti isyystestin. Nainen epäilee, että oikeasti epäilen häntä jostain, vaikka näin ei ole.
Vähän kuin laskuvarjohyppäämään mennessä kaverisi sanoo, että tarkasti sinun laskuvarjosi ja kaikki oli ok. Ja vaikka luotat kaveriisi, haluat itse vielä varmistua, että kaikki on OK ja tarkistat oman laskuvarjosi. Tässä tilanteessa kukaan ei loukkaantuisi, miksi siis nainen ottaa mahdollisesti nokkiinsa minun tilanteessani?
AP
[/quote]
Alan jo toivoa, ettei lapsi oo sun. Sinussa on ainesta sekoboltsifaijaksi. Suosittelen et laitat piuhat poikki.
[/quote]
Olipa ikävästi sanottu. Mä ymmärrän ap:ta täysin ja mun mielestä nää naiset jotka vetää kilarit miehen pyytämän isyystestin takia on ennemminkin enemmän tai vähemmän epävarmoja tai yliherkkiä