Kannatan kuolemantuomiota, lue miksi.
Pidän kuolemantuomiota tehokkaana tapana ehkäistä rikoksenuusimista tapauksissa joissa esimerkiksi murhaajaa ei voi enää laskea ilman muita vaarantamatta vapaaksi. Muutamia jotka olisi pitänyt eliminoida kierrosta lopullisesti ovat esimerkiksi Siltamäki, Valjakkala, Eerikan murhaajat jne. Jos joillakin nyt tulee ikävä noita edellä mainittuja niin voisi selittää miksi.
Miksiköhän kuolemantuomiota vastustavat yleensä ovat valmiita tappamaan viattomia syntymättömiä vauvoja mutta paatuneet tappajat ovat saavat heiltä sympatiat? Minua hävettäisi olla sellainen ihminen.
Kuolemantuomio ei ole missään tapauksessa kosto vaan yhteiskunnan tapa rangaista rikoksista joiden tekijän ei voi olettaa tulevan yhteiskunta kelposeksi. Se on myös ainoa varma tapa taata ettei tekijä uusi rikostaan.
Euroopassa on vallalla ihmeellinen käsitys oikeudesta. Rikollisia suojellaan ja uhrit syyllistetään. Toivon ettei USA hylkää kuolemantuomiota. Valitettavasti sielläkin sosialimi on saanut jalansijaa. Sosialismissa valtion oikeudet ylittävät yksilönoikeudet.
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 10:24"]
Kuolemaa ei voi perua. Jokainen meistä tekee virheitä ja virheistä on maksettava. Kuolemantuomio ei kuitenkaan kuulu sivistysvaltioon. Seuraavaksi haluat varmaan Hammurabin lain käyttöön? Siinä ainakin maksetaan virheestä. . Vankilan tarkoitus on olla korjaava ja eheyttävä paikka (+ pitää rikolliset poissa kaduilta), jotta mahdollisimman moni pääsisi takaisin yhteiskuntaan. Lisäksi kukaan ei halua ottaa vastuuta toisen kuolemantuomiosta, ja miksi pitäisikään. On helppo vaatia kuolemaa, mutta traumaattisempaa vetää liipasimesta itse. . Kukas sinä tai minä ollaan sanomaan kenellä on oikeus elää ja kenellä ei?
[/quote]
En minä itse haluakaan päättää siitä kenelle annetaan kuolemantuomio ja kenelle ei. Siitä päättää tuomioistuin joka toimii säädettyjen lakien mukaan. Ja mitä tulee tuomion täytäntöön panoon niin tuskin tuomitun murhaajan tappaminen on yhtään traumaatisempaa kuin murhaajan uhrin kanssa teon jälkeen tekemisissä olevien traumat. Ajettelepa työntekijöitä kun sairaalaan tai ruumishuoneelle tuodaan kidutettu lapsiuhri verisenä ja ruhjeilla. Murhaajan teloittaja voi taas olla ylpeä työstään ainakin yhden rikollisen uran lopettajana.
"An eye for eye will make the whole world blind"
Kuolemaa ei voi perua. Jokainen meistä tekee virheitä ja virheistä on maksettava. Kuolemantuomio ei kuitenkaan kuulu sivistysvaltioon. Seuraavaksi haluat varmaan Hammurabin lain käyttöön? Siinä ainakin maksetaan virheestä.
.
Vankilan tarkoitus on olla korjaava ja eheyttävä paikka (+ pitää rikolliset poissa kaduilta), jotta mahdollisimman moni pääsisi takaisin yhteiskuntaan. Lisäksi kukaan ei halua ottaa vastuuta toisen kuolemantuomiosta, ja miksi pitäisikään. On helppo vaatia kuolemaa, mutta traumaattisempaa vetää liipasimesta itse.
.
Kukas sinä tai minä ollaan sanomaan kenellä on oikeus elää ja kenellä ei?