Oletko käynyt Kanta.fi lukemassa potilastietojasi?
Ennen ei ole ollut kiinnostusta käydä sivuilla katsomassa muuta kuin eReseptejä.
Kävin kuitenkin nyt lukemassa potilaskertomuksiani. Kaikkea ne sinne kirjoittaakin! Aivan älyttömiä, turhia ja vielä vääristeltyjä juttuja.
Kommentit (136)
en ole antanut suostumustani siihen, että laittavat nuo nettiin. Ja tuskin annankaan. En halua lukea tietojani.
Höh! Ei siellä lue edes sitä kun nenääni korjattiin pahoinpitelyn jäljiltä saatikka kun sammuin talvella ja kummatkin korvat aai jäätymisvammoja, munaakin hoidettiin terveyskeskuksessa, mutta ei näy niitä tietoja, tapaturmat kävi 2014-2015
"Asiakas toteaa palvelun olevan "paskaa" ja sulkee puhelun. Pidetään aika varattuna. Kertoo soittavansa pian uudelleen."
Tälläistä sieltä luin, outoa että tuokin on sinne kirjattu.
Kävin vähän aikaa sitten katsomassa peläten mitä sieltä löytyy. Olen kuitenkin käynyt mm. psykiatrian polilla jo vuosia. Mutta siellä ei ollut mitään, ei reseptejä eikä kertomuksia. Olen kai tarpeeksi joka puolella aina kieltänyt laittamasta mitään tietojani minnekään. Ihmetyttää kyllä ettei e-reseptitkään näy.
Suurin osa kirjoituksista on ok. Mutta mahtuu sinne liioiteltuja ja jopa vääristeltyjä tarinoitakin.
Mammat!
Pitäkää puolenne ja vaatikaa korjauksia.
Jos oon joskus suostunu tohon niin pystyyks sen viel kieltää?
Kiitos vinkistä!
En tiennytkään tuollaista palvelua olleen olemassa. Kävin katsomassa. Näkyi yksi puhelu, jossa tiedustelen, pitäisikö tulla käymään. Ei suositeltu.
Kysymys oli ihan oikein kirjattu tässä tapauksessa.
En ole saanut aikaiseksi käydä. Tuleeko kaikki synnytysjututkin sinne?
Tietääkö joku miten saa tietonsa pois tuolta? :/
Ihan vaan tiedoksi kaikille : Tiedot menevät KANTA. fi palveluun , eri sairaalat ja terveyskeskukset hieman erilaisella aikataululla sinne menneet, ensi vuonna menee yksityiset lääkäriasemat ym ja sitten sen jälkeen sosiaali-alan toimipisteet.
Ette tietoja saa sieltä pois. Voitte rajoittaa että terveyskeskus ei näe esim yksityisellä puolella käyntiä. Reseptit näkee lääkärit joka tapauksessa.
Lukekaa ihmeessä lisää kanta.fi palvelusta.
Juu. Oli jopa kirjoitettu että potilasta ei tavoitettu puhelimella vaikkamonta kertaa yritettiin. No ei kun puhelin juuri hajosi enkä ollut ehtinyt ilmoittaa itse terveyskeskukseen.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 04:28"]"Asiakas toteaa palvelun olevan "paskaa" ja sulkee puhelun. Pidetään aika varattuna. Kertoo soittavansa pian uudelleen."
Tälläistä sieltä luin, outoa että tuokin on sinne kirjattu.
[/quote]
Ihan oleellinen tieto ja kirjaus psykiatrian papereissa.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 05:07"]Kävin vähän aikaa sitten katsomassa peläten mitä sieltä löytyy. Olen kuitenkin käynyt mm. psykiatrian polilla jo vuosia. Mutta siellä ei ollut mitään, ei reseptejä eikä kertomuksia. Olen kai tarpeeksi joka puolella aina kieltänyt laittamasta mitään tietojani minnekään. Ihmetyttää kyllä ettei e-reseptitkään näy.
[/quote]
Et voi kieltää tietojesi säilyttämistä sähköisessä arkistossa. Tietojen katselun voit kieltää.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 07:44"]
Juu. Oli jopa kirjoitettu että potilasta ei tavoitettu puhelimella vaikkamonta kertaa yritettiin. No ei kun puhelin juuri hajosi enkä ollut ehtinyt ilmoittaa itse terveyskeskukseen.
[/quote]
No mitä niiden olisi pitänyt kirjoittaa? :) Olitte sopineet, että he soittavat ja laittoivat merkinnän siitä etteivät saaneet sinua kiinni. Pitäähän hoitajienkin huolehtia omasta selustasta, eli jos eivät olisi tehneet merkintää, voisi esimies nostaa seinälle ja kysyä miksette soittaneet asiakkaalle tai ettekö yrittäneet soittaa kuin yhden kerran. Ei tuo merkintä tarkoita sitä, että "asiakas oli kusipää, ei vastannut vaikka soitettiin", vaan sitä että hoitajat ovat tehneet niin kuin sovittiin, mutta sinua ei jostain syystä saatu kiinni. Älä vingu turhaan.
Sinne pitää kirjoittaa, kuten asia on, ei kuten hoitaja on asian tulkinnut. Jos potilas on sanonut, että palvelu on paskaa, niin se pitää kirjoittaa juuri niin. Jos sinne kirjoittaa, että potilas on ärtynyt palvelun laatuun tms. sortuu heti tulkitsemaan potilaan sanomisia ja se on väärin. Jokainen, joka lukee tuon alkuperäisen, sanatarkan kirjauksen, voi sitten vetää siitä omat johtopäätöksensä.
Jos ne kirjaukset pysäyttää hetkeksi miettimään, että se hoitajakin on ihminen, niin se on hyvä vaan.
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 03:22"]
Ennen ei ole ollut kiinnostusta käydä sivuilla katsomassa muuta kuin eReseptejä.
Kävin kuitenkin nyt lukemassa potilaskertomuksiani. Kaikkea ne sinne kirjoittaakin! Aivan älyttömiä, turhia ja vielä vääristeltyjä juttuja.
[/quote]
Sanoo mielenterveyspotilas.........
[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 03:59"]
en ole antanut suostumustani siihen, että laittavat nuo nettiin. Ja tuskin annankaan. En halua lukea tietojani.
[/quote]
Kaikki potilastiedot tulevat menemään Kansalliseen terveysarkistoon eikä siihen kysytä potilaan suostumusta. Voit kuitenkin rajoittaa sitä, ketkä pääsevät tietojasi sieltä katsomaan.
En taida uskaltaa, jos noin on.