Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käynyt Kanta.fi lukemassa potilastietojasi?

Vierailija
11.07.2015 |

Ennen ei ole ollut kiinnostusta käydä sivuilla katsomassa muuta kuin eReseptejä.

Kävin kuitenkin nyt lukemassa potilaskertomuksiani. Kaikkea ne sinne kirjoittaakin! Aivan älyttömiä, turhia ja vielä vääristeltyjä juttuja. 

Kommentit (136)

Vierailija
101/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida uskaltaa, jos noin on.

Vierailija
102/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole antanut suostumustani siihen, että laittavat nuo nettiin. Ja tuskin annankaan. En halua lukea tietojani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh! Ei siellä lue edes sitä kun nenääni korjattiin pahoinpitelyn jäljiltä saatikka kun sammuin talvella ja kummatkin korvat aai jäätymisvammoja, munaakin hoidettiin terveyskeskuksessa, mutta ei näy niitä tietoja, tapaturmat kävi 2014-2015

Vierailija
104/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asiakas toteaa palvelun olevan "paskaa" ja sulkee puhelun. Pidetään aika varattuna. Kertoo soittavansa pian uudelleen."

Tälläistä sieltä luin, outoa että tuokin on sinne kirjattu.

Vierailija
105/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vähän aikaa sitten katsomassa peläten mitä sieltä löytyy. Olen kuitenkin käynyt mm. psykiatrian polilla jo vuosia. Mutta siellä ei ollut mitään, ei reseptejä eikä kertomuksia. Olen kai tarpeeksi joka puolella aina kieltänyt laittamasta mitään tietojani minnekään. Ihmetyttää kyllä ettei e-reseptitkään näy.

Vierailija
106/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kirjoituksista on ok. Mutta mahtuu sinne liioiteltuja ja jopa vääristeltyjä tarinoitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat!

Pitäkää puolenne ja vaatikaa korjauksia.

Vierailija
108/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oon joskus suostunu tohon niin pystyyks sen viel kieltää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä!

En tiennytkään tuollaista palvelua olleen olemassa. Kävin katsomassa. Näkyi yksi puhelu, jossa tiedustelen, pitäisikö tulla käymään. Ei suositeltu. 

Kysymys oli ihan oikein kirjattu tässä tapauksessa. 

Vierailija
110/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut aikaiseksi käydä. Tuleeko kaikki synnytysjututkin sinne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku miten saa tietonsa pois tuolta? :/

Vierailija
112/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tiedoksi kaikille : Tiedot menevät KANTA. fi palveluun , eri sairaalat ja terveyskeskukset hieman erilaisella aikataululla sinne menneet, ensi vuonna menee yksityiset lääkäriasemat ym ja sitten sen jälkeen sosiaali-alan toimipisteet.

Ette tietoja saa sieltä pois. Voitte rajoittaa että terveyskeskus ei näe esim yksityisellä puolella käyntiä. Reseptit näkee lääkärit joka tapauksessa.

Lukekaa ihmeessä lisää kanta.fi palvelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Oli jopa kirjoitettu että potilasta ei tavoitettu puhelimella vaikkamonta kertaa yritettiin. No ei kun puhelin juuri hajosi enkä ollut ehtinyt ilmoittaa itse terveyskeskukseen.

Vierailija
114/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siellä paljoa lukenut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 04:28"]"Asiakas toteaa palvelun olevan "paskaa" ja sulkee puhelun. Pidetään aika varattuna. Kertoo soittavansa pian uudelleen."

Tälläistä sieltä luin, outoa että tuokin on sinne kirjattu.
[/quote]

Ihan oleellinen tieto ja kirjaus psykiatrian papereissa.

Vierailija
116/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 05:07"]Kävin vähän aikaa sitten katsomassa peläten mitä sieltä löytyy. Olen kuitenkin käynyt mm. psykiatrian polilla jo vuosia. Mutta siellä ei ollut mitään, ei reseptejä eikä kertomuksia. Olen kai tarpeeksi joka puolella aina kieltänyt laittamasta mitään tietojani minnekään. Ihmetyttää kyllä ettei e-reseptitkään näy.
[/quote]

Et voi kieltää tietojesi säilyttämistä sähköisessä arkistossa. Tietojen katselun voit kieltää.

Vierailija
117/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 07:44"]

Juu. Oli jopa kirjoitettu että potilasta ei tavoitettu puhelimella vaikkamonta kertaa yritettiin. No ei kun puhelin juuri hajosi enkä ollut ehtinyt ilmoittaa itse terveyskeskukseen.

[/quote]

No mitä niiden olisi pitänyt kirjoittaa? :) Olitte sopineet, että he soittavat ja laittoivat merkinnän siitä etteivät saaneet sinua kiinni. Pitäähän hoitajienkin huolehtia omasta selustasta, eli jos eivät olisi tehneet merkintää, voisi esimies nostaa seinälle ja kysyä miksette soittaneet asiakkaalle tai ettekö yrittäneet soittaa kuin yhden kerran. Ei tuo merkintä tarkoita sitä, että "asiakas oli kusipää, ei vastannut vaikka soitettiin", vaan sitä että hoitajat ovat tehneet niin kuin sovittiin, mutta sinua ei jostain syystä saatu kiinni. Älä vingu turhaan.

Vierailija
118/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne pitää kirjoittaa, kuten asia on, ei kuten hoitaja on asian tulkinnut. Jos potilas on sanonut, että palvelu on paskaa, niin se pitää kirjoittaa juuri niin. Jos sinne kirjoittaa, että potilas on ärtynyt palvelun laatuun tms. sortuu heti tulkitsemaan potilaan sanomisia ja se on väärin. Jokainen, joka lukee tuon alkuperäisen, sanatarkan kirjauksen, voi sitten vetää siitä omat johtopäätöksensä. 

Jos ne kirjaukset pysäyttää hetkeksi miettimään, että se hoitajakin on ihminen, niin se on hyvä vaan. 

Vierailija
119/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 03:22"]

Ennen ei ole ollut kiinnostusta käydä sivuilla katsomassa muuta kuin eReseptejä.

Kävin kuitenkin nyt lukemassa potilaskertomuksiani. Kaikkea ne sinne kirjoittaakin! Aivan älyttömiä, turhia ja vielä vääristeltyjä juttuja. 

[/quote]

Sanoo mielenterveyspotilas.........

Vierailija
120/136 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 03:59"]

en ole antanut suostumustani siihen, että laittavat nuo nettiin. Ja tuskin annankaan. En halua lukea tietojani.

[/quote]

Kaikki potilastiedot tulevat menemään Kansalliseen terveysarkistoon eikä siihen kysytä potilaan suostumusta. Voit kuitenkin rajoittaa sitä, ketkä pääsevät tietojasi sieltä katsomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi