Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi perheellisillä pitäisi olla etuoikeus loma-aikoihin?

Vierailija
23.02.2022 |

Idea ketjuun lähti tuosta Ikea-ketjusta, jossa tuli esille ihmisten kokemuksia siitä, että perheelliset jostain syystä kokevat, että heillä on etuoikeus ilta- ja viikonloppuvapaisiin kaupan alalla, koska on kurjaa olla perheen luota pois.

Sama kokemus loma-aikoina, perheelliset vaativat aina ensimmäisenä kaikki koulujen lomat vapaaksi.

Joulu on pahin, lapsettomat pitäisi muka jättää yksin pyörittämään kauppoja jotta lapselliset pääsevät lomalle hamstraamaan lahjoja pikkupilteilleen.

Mikä homma? Eikö nää oman navan tuijottajat tajua, että lapset eivät ole koko maailma? Että lapsettomillakin on perheitä, joiden kanssa haluavat lomailla ja viettää esimerkiksi joulua? Mitäs sitten kun koko tiimillä onkin lapsia? Kenellä silloin on etuoikeus? Se jolla on pienin lapsi? Se joka on pusertanut ulos niitä eniten? Se joka on lähimpänä burnoutia ruuhkavuosien takia? Se jonka mies jätti kun ei jaksanut marmattavaa mammaansa?

Kommentit (1267)

Vierailija
401/1267 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon nyt ihan suoraan vaikka tämä saa sata alapeukkua. Lapsuus on hyvin lyhyt aika ihmisen elämästä ja siksi perheaika koko perheen kesken on tärkeää lapsen kasvulle ja koko perheelle. Lapsena koetaan joulut, kivat lomat ja huolettomat kesäpäivät, joita sitten vanhanakin muistellaan. Nämä ajat vanhempien tulisi viettää lasten kanssa.

Perheettömillä on KAIKKI aika käsissään mennä lomille, viinidinnereille ja joogaretriiteille. Teidän tehtävänne on joustaa, koska te elätte käytännössä vain itseänne varten. Vanhat vanhemmat vielä ymmärrän, mutta ne eivät ole sama asia kuin lapsiperheen aika yhdessä.

Olen lapseton siitä syystä että haluan elää KOKO elämäni itseäni varten ja kuten itse haluan. Miksi minä uhraisin omaa aikaani, omaa elämääni jota elän omalla tyylilläni, jonkun työkaverin perheen ehdoilla?

Siksi, koska olet valinnut palkkatyön, etkä yrittäjyyttä. 

Luuletko tosiaan eläväsi omaa elämääsi jonkun toisen palveluksessa? Joo, sinulla ei ole lapsia, mutta olet itse lapsellinen. 

Tässä oli kyse lomasuunnittelusta.

Elän elämääni ja teen juuri sitä työtä mitä haluan tehdä, juuri siellä missä haluan tehdä. Huomattavasti vapaammin ja varmemmalla tulotasolla kuin yrittäjänä.

Myönnän auliisti olevani itsekäs enkä peruuta tai siirrä omia menojani muiden perheiden takia. Voin kyllä joustaa jos itselläni ei ole mitään sovittua juuri silloin

Sittenhän sinä ymmärrät, että muut toimivat samoin. 

Ymmärrän kyllä. Täällä vaan tuntuu kovin monelle olevan ylivoimaista ymmärtää, että ihan joka ikiselle ihmiselle on se oma loma, omat reissut ja omat harrastukset huomattavasti tärkeämpiä kuin työkavereitten lasten vastaavat.

Syy on kuitenkin työnantajasi.

Mitä sä nyt hourailet? Mikä syy?

No se syy, jos ei koskaan saa lomia siihen aikaan kun haluaa. Työantajan vika se on, jos ei ole kiertäviä lomalistoja tai joillekin annettaa aina ne viikot, jotka lapsettomat haluaisivat itselleen. Jos Mirkkumarkku saa itkemällä itselleen aina heinäkuun lomaa, niin lopullinen syy ei ole hänen vaan vaatimuksiin suostuvan työnantajan. Siksi on ihan turha valittaa työkaverista. 

Jos viitsit osoittaa kohdan jossa sanon että vaadin itselleni jotain tiettyjä loma-aikoja? Tai että valitan työkaverista joka sen lomaviikon saa?

Vierailija
402/1267 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua perheellisistä mitään ylimääräistä rasitetta elämääni. sen takia olen töissä, joissa heidän asiat ei vaikuta minuun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1267 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aikoinaan ravintola-alan hommia. Ulin ollut pitkään työttömänä ja tämä oli ainoa työni. Onneksi oli ravintolapäällikkö joka jakoi työvuorot tasaisesti ja oikeanmukaisesti, mutta eräs työkaveri alkoi vaatia rajuja muutoksia. Hän vaati että perheellisenä, jolla oli kustannuksina omakotitalo, kesämökki, vene ka kaksi autoa, että hänen tulisi saada suurin osa rahakkaammista vuoroista, vaikkakin kyseessä oli hänelle vain kakkostyö. Hänellä oli myös hyvin palkattu päivätyö.

Tämän työkaverin mukaan minä en kuulemma tarvinnut rahaa samoin kuin hän, koska asuin yksin, eikä minulla ollut edes autoa. Hän taas kuulemma tarvitsi, koska rahaa tarvitsi enemmän elintasonsa pitoon! Hänellä tosin oli kaksi työtä ja hänen vaimonsa oli myös hyvin palkatussa työssä.

Niin minulla ei ollut autoa, koska olin ollut pitkään työttömänä eikä mitään rahan arvoista omaisuutta. Minulla ei myöskään ollut omistuasuntoa saati mökkiä, kuten työkaverilla. Tämä ravintolatyö oli ainoa tulonlähde  minulle, ja suostuin tekemään mitä tahansa vuoroja, kun taas tämä työkaveri oli erittäin valikoiva mitä suostui tekemään.

En tosiaan tajunnut miksi hänelle olisi kuulunut vain ja ainoastaan ne parhaimmat vuorot, eikä lainkaan muita, vain sen takia että oli perheellinen!

Vierailija
404/1267 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan juurikin nyt niin lomalla että isä tekee etätöitä mökin toisessa päässä.

Eihän tämä nyt varsinaisesti mitään lomaa ole mutta parempi kuin ei mitään tietenkin.

Lunta on niin paljon että minä en edes yritä ajaa autolla pois täältä mihinkään, koska matkalla on todella jyrkkä mäki jossa pelkään ajavani penkkaan.

No. Me hiihdellään ja kokkaillaan ja katsotaan leffoja sitten vain lasten kanssa päivät.

Tätä vuorotteluahan tämä on. Etätyöt mahdollisitavat sen että voidaan olla mökillä sentään.

Vierailija
405/1267 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon nyt ihan suoraan vaikka tämä saa sata alapeukkua. Lapsuus on hyvin lyhyt aika ihmisen elämästä ja siksi perheaika koko perheen kesken on tärkeää lapsen kasvulle ja koko perheelle. Lapsena koetaan joulut, kivat lomat ja huolettomat kesäpäivät, joita sitten vanhanakin muistellaan. Nämä ajat vanhempien tulisi viettää lasten kanssa.

Perheettömillä on KAIKKI aika käsissään mennä lomille, viinidinnereille ja joogaretriiteille. Teidän tehtävänne on joustaa, koska te elätte käytännössä vain itseänne varten. Vanhat vanhemmat vielä ymmärrän, mutta ne eivät ole sama asia kuin lapsiperheen aika yhdessä.

Olen lapseton siitä syystä että haluan elää KOKO elämäni itseäni varten ja kuten itse haluan. Miksi minä uhraisin omaa aikaani, omaa elämääni jota elän omalla tyylilläni, jonkun työkaverin perheen ehdoilla?

Siksi, koska olet valinnut palkkatyön, etkä yrittäjyyttä. 

Luuletko tosiaan eläväsi omaa elämääsi jonkun toisen palveluksessa? Joo, sinulla ei ole lapsia, mutta olet itse lapsellinen. 

Tässä oli kyse lomasuunnittelusta.

Elän elämääni ja teen juuri sitä työtä mitä haluan tehdä, juuri siellä missä haluan tehdä. Huomattavasti vapaammin ja varmemmalla tulotasolla kuin yrittäjänä.

Myönnän auliisti olevani itsekäs enkä peruuta tai siirrä omia menojani muiden perheiden takia. Voin kyllä joustaa jos itselläni ei ole mitään sovittua juuri silloin

Sittenhän sinä ymmärrät, että muut toimivat samoin. 

Ymmärrän kyllä. Täällä vaan tuntuu kovin monelle olevan ylivoimaista ymmärtää, että ihan joka ikiselle ihmiselle on se oma loma, omat reissut ja omat harrastukset huomattavasti tärkeämpiä kuin työkavereitten lasten vastaavat.

Syy on kuitenkin työnantajasi.

Mitä sä nyt hourailet? Mikä syy?

No se syy, jos ei koskaan saa lomia siihen aikaan kun haluaa. Työantajan vika se on, jos ei ole kiertäviä lomalistoja tai joillekin annettaa aina ne viikot, jotka lapsettomat haluaisivat itselleen. Jos Mirkkumarkku saa itkemällä itselleen aina heinäkuun lomaa, niin lopullinen syy ei ole hänen vaan vaatimuksiin suostuvan työnantajan. Siksi on ihan turha valittaa työkaverista. 

Fakta se silti on että Mirkkumarkku on mulkku, vaikka perimmäinen ongelma onkin itsekästä vikisijää suosiva työnantaja.

Ohis

Vierailija
406/1267 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein aikoinaan ravintola-alan hommia. Ulin ollut pitkään työttömänä ja tämä oli ainoa työni. Onneksi oli ravintolapäällikkö joka jakoi työvuorot tasaisesti ja oikeanmukaisesti, mutta eräs työkaveri alkoi vaatia rajuja muutoksia. Hän vaati että perheellisenä, jolla oli kustannuksina omakotitalo, kesämökki, vene ka kaksi autoa, että hänen tulisi saada suurin osa rahakkaammista vuoroista, vaikkakin kyseessä oli hänelle vain kakkostyö. Hänellä oli myös hyvin palkattu päivätyö.

Tämän työkaverin mukaan minä en kuulemma tarvinnut rahaa samoin kuin hän, koska asuin yksin, eikä minulla ollut edes autoa. Hän taas kuulemma tarvitsi, koska rahaa tarvitsi enemmän elintasonsa pitoon! Hänellä tosin oli kaksi työtä ja hänen vaimonsa oli myös hyvin palkatussa työssä.

Niin minulla ei ollut autoa, koska olin ollut pitkään työttömänä eikä mitään rahan arvoista omaisuutta. Minulla ei myöskään ollut omistuasuntoa saati mökkiä, kuten työkaverilla. Tämä ravintolatyö oli ainoa tulonlähde  minulle, ja suostuin tekemään mitä tahansa vuoroja, kun taas tämä työkaveri oli erittäin valikoiva mitä suostui tekemään.

En tosiaan tajunnut miksi hänelle olisi kuulunut vain ja ainoastaan ne parhaimmat vuorot, eikä lainkaan muita, vain sen takia että oli perheellinen!

Olisit sanonut että mökki ja vene myyntiin vaan ellei meinaa dinerot riittää. Johan siinä säästää vakuutuksissakin huimasti.

Kaikenlaisia leipä elättääkin.

Vierailija
407/1267 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pulju kiinni heinäkuun eli kaikkien lomat on silloin oli pikku-pertin päiväkodissa mikä tilanne hyvänsä. Jouluna / vuodenvaihteessa on vuoden kiireisin aika, silloin ei lomaile kukaan. Talvilomat sovitaan keskenämme, työnantajalle on ihan sama milloin lomaillaan kunhan hommat toimii.

Selkeää eikä kukaan riitele

Ai mutta meillä onkin miesenemmistö työpaikalla. Jopa meidän yh-iskä pystyy elämään kiukuttelematta näiden ehtojen kanssa

Vierailija
408/1267 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pulju kiinni heinäkuun eli kaikkien lomat on silloin oli pikku-pertin päiväkodissa mikä tilanne hyvänsä. Jouluna / vuodenvaihteessa on vuoden kiireisin aika, silloin ei lomaile kukaan. Talvilomat sovitaan keskenämme, työnantajalle on ihan sama milloin lomaillaan kunhan hommat toimii.

Ai mutta meillä onkin miesenemmistö työpaikalla. Jopa meidän yh-iskä pystyy elämään kiukuttelematta näiden ehtojen kanssa

No niin, nyt saatiin paikalle mies kertomaan että heillä ei töissä riidellä lomista kun töissä on miesenemmistö, ja ai niin, kaikilla loma automaattisesti samaan aikaan. :D

Onnittelut ketjun typerimmästä kommentista. Ansaitset pokaalin, kilpailu oli tiukka.

Vierailija
409/1267 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, nyt saatiin paikalle mies kertomaan että heillä ei töissä riidellä lomista kun töissä on miesenemmistö, ja ai niin, kaikilla loma automaattisesti samaan aikaan. :D

Onnittelut ketjun typerimmästä kommentista. Ansaitset pokaalin, kilpailu oli tiukka.

Mistä päättelet että olen mies? Sanoin että on miesenemmistö ja että tässä porukassa saadaan sovittua ne talvilomat riitelemättä. Niistähän tämä ketju kai alunperin lähti

Vierailija
410/1267 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päättelet että olen mies? Sanoin että on miesenemmistö ja että tässä porukassa saadaan sovittua ne talvilomat riitelemättä. Niistähän tämä ketju kai alunperin lähti

Olen 99,9% varma että olet mies.

Ja tämä ketju lähti viikonloppu- ja iltavapaista ja koululaisten lomista, ei vain talvilomista. Enimmäkseenhän täällä on keskusteltu kesälomien ajoittamisesta.

Vierailija
411/1267 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taaaaas tämä sama virsi.

Lapseton siskoni tappelee näistä jatkuvasti ja riehuu itselleen esim hiihtolomaviikon.

Kököttää sitten kotona, missä voisi ihan yhtä hyvin kököttää seuraavallakin viikolla.

Ja lomakohteet on täynnä lapsettomia jotka kitisee kun hinnat on silloin korkeammat kuin muuten.

Tyhmimmät vielä valittavat siitä että lomakohteissa on lapsia ja vaativat lapsettomia hotelleja 😂

Menisivät pari viikkoa aiemmin tai myöhemmin niin eivät lapset häiritsisi heidän rauhaansa. Koko talvi olisi aikaa, mutta jostain mystisestä syystä lomalle on päästävä juuri koulujen lomaviikolla.

Vierailija
412/1267 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä ketju lähti viikonloppu- ja iltavapaista ja koululaisten lomista, ei vain talvilomista. Enimmäkseenhän täällä on keskusteltu kesälomien ajoittamisesta.

Saattaa olla sinulle uusi ajatus mutta naisetkin vois sopia asioista riitelemättä. Jopa keskenään.

Ketjun alkupuolella on hyvinkin monta kommenttia nimenomaan koulujen hiihtolomien ajoittamisesta. Olen aidosti pahoillani jos sulle nyt tuli syylä peppuun siitä ettei mun tarvitse riidellä kesäisin

Vierailija
413/1267 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton. En ole koskaan ollut joogaretriitillä enkä edes juo viiniä. On todella lapsellista ajatella, että lapseton tarkoittaa jotain kaupungilla hilluvaa hipsteriä. Meillä lapsettomillakin on lapsia elämissämme. En saanut omia lapsia vaikka niitä kovasti toivoin. Joten "lohdutuspalkinnoksi" haluaisin edes joskus viettää joulun sisarusteni lasten kanssa, ilman että sitä kauhisteltaisiin itsekkäänä. Haluan, että heillä on läheinen täti elämässään, johon voivat tukeutua ja jonka kanssa lähteä vaikka hiihtolomalla mökille yhdessä.

Onhan se kiva ja ihan ymmärrettävä toive. Ei se kuitenkaan poista sitä totuutta, että sille sun kummitytölle ne omien vanhempiensa vapaat on tärkeämpiä. Aika suossa ollaan, jos jokaisen työpaikan, jokaisen ihmisen kaikki lapset ja kumminkaiman lapset pitää huomioida. Jospa jokainen työnantaja huolehtisi ihan niistä onista työntekijöistään? Jos koet tulevasi kaltoinkohdelluksi, hauku oikeaa puuta, työnantajaasi, älä työkaveria.

Eli mielestäsi on liikaa pyydetty, että kaikilla työntekijöillä olisi samat oikeudet? Mielestäsi siis on ihan oikein syrjiä lapsetonta? Toivottavasti et ole esimiesasemassa. Tai oikeastaan toivottavasti olet! Toivottavasti näet itse omin silmin millaista on sumplia lomia työntekijöille jotka vaativat ja vaativat muista piittaamatta.

Vierailija
414/1267 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla sinulle uusi ajatus mutta naisetkin vois sopia asioista riitelemättä. Jopa keskenään.

Ketjun alkupuolella on hyvinkin monta kommenttia nimenomaan koulujen hiihtolomien ajoittamisesta. Olen aidosti pahoillani jos sulle nyt tuli syylä peppuun siitä ettei mun tarvitse riidellä kesäisin

Ei tullut, mun ei ole koskaan tarvinnut riidellä kun on kiertävät lomat. Itseasiassa meillä töissä on suurin osa työntekijöistä lapsettomia, eli tuskin tarvitsisi riidellä muutenkaan.

Nauratti vain tuo, että miesvaltaisella alalla ei riidellä (kun loma on kaikilla heinäkuussa). :D

Vierailija
415/1267 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut, mun ei ole koskaan tarvinnut riidellä kun on kiertävät lomat. Itseasiassa meillä töissä on suurin osa työntekijöistä lapsettomia, eli tuskin tarvitsisi riidellä muutenkaan.

Nauratti vain tuo, että miesvaltaisella alalla ei riidellä (kun loma on kaikilla heinäkuussa). :D

Ilmeisesti lukutaitoa ei työssäsi ainakaan vaadita tai sitten kirjoitukseni oli liian pitkä sisäistettäväksi. Aluksi kerroin että kesäloma on aina samaan aikaan kaikilla. Sitten kerroin ettei jouluna tai vuodenvaihteessa lomailla . Sitten kerroin että talvilomat sovitaan keskenämme eikä kukaan riitele. Sitä et vissiin osannut lukea tai et ainakaan ymmärtänyt

No, ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla saanut

Vierailija
416/1267 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton. En ole koskaan ollut joogaretriitillä enkä edes juo viiniä. On todella lapsellista ajatella, että lapseton tarkoittaa jotain kaupungilla hilluvaa hipsteriä. Meillä lapsettomillakin on lapsia elämissämme. En saanut omia lapsia vaikka niitä kovasti toivoin. Joten "lohdutuspalkinnoksi" haluaisin edes joskus viettää joulun sisarusteni lasten kanssa, ilman että sitä kauhisteltaisiin itsekkäänä. Haluan, että heillä on läheinen täti elämässään, johon voivat tukeutua ja jonka kanssa lähteä vaikka hiihtolomalla mökille yhdessä.

Onhan se kiva ja ihan ymmärrettävä toive. Ei se kuitenkaan poista sitä totuutta, että sille sun kummitytölle ne omien vanhempiensa vapaat on tärkeämpiä. Aika suossa ollaan, jos jokaisen työpaikan, jokaisen ihmisen kaikki lapset ja kumminkaiman lapset pitää huomioida. Jospa jokainen työnantaja huolehtisi ihan niistä onista työntekijöistään? Jos koet tulevasi kaltoinkohdelluksi, hauku oikeaa puuta, työnantajaasi, älä työkaveria.

Eli mielestäsi on liikaa pyydetty, että kaikilla työntekijöillä olisi samat oikeudet? Mielestäsi siis on ihan oikein syrjiä lapsetonta? Toivottavasti et ole esimiesasemassa. Tai oikeastaan toivottavasti olet! Toivottavasti näet itse omin silmin millaista on sumplia lomia työntekijöille jotka vaativat ja vaativat muista piittaamatta.

Kaikilla on ihan samat oikeudet.

Vierailija
417/1267 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti lukutaitoa ei työssäsi ainakaan vaadita tai sitten kirjoitukseni oli liian pitkä sisäistettäväksi. Aluksi kerroin että kesäloma on aina samaan aikaan kaikilla. Sitten kerroin ettei jouluna tai vuodenvaihteessa lomailla . Sitten kerroin että talvilomat sovitaan keskenämme eikä kukaan riitele. Sitä et vissiin osannut lukea tai et ainakaan ymmärtänyt

No, ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla saanut

Nimenomaan. Teillä ei MIEHET riitele lomista, kun lomia ei saa itse päättää. :D En tiedä miten tämän sulle tavuttaisin.

Aika harvassa luultavasti ovat ne työpaikat, joissa jostain yhdestä talveen sijoittuvasta lomaviikosta pitäisi erityisesti riidellä. Oli sukupuolijakauma sitten mikä tahansa.

Vierailija
418/1267 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on ihan samat oikeudet.

No eihän ole, jos lapsettoman loma napsahtaa aina touko- tai syyskuulle koska lapsellisten loma-ajat päätetään lasten lomien perusteella.

Minä olen lapseton ja haluan lomailla heinäkuussa säiden ja festareiden takia. Pikku-Sirkun ja Kaalepin lintsireissut eivät aiheuta itsessäni minkäänlaisia tunnereaktioita. Käyttäkää ihmiset ehkäisyä.

Ohis

Vierailija
419/1267 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oli hienoa, kun lasten ollessa alakoulussa sain töissä sovittua lomat koulun lomien mukaan ja vanhemmat työntekijät joustivat. Nyt isompien lasten kanssa joustan mielelläni, jotta pikkulasten vanhemmat saavat lomat sopimaan päiväkodin aikoihin. Päiväkoti-ikäisten kanssa pidin lomani mielellään muulloin kuin koulujen loma-aikoina (kesällä toki osa meni päällekkäin).

Vierailija
420/1267 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on kiertävät lomalistat. Kenenkään vinkumista ei tarvitse kuunnella. Se elämä sitten vaan järjestetään sen mukaan mihin se loma sattuu sinä vuonna osumaan.