Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etelä-Amerikkalainen mies parisuhteessa

Vierailija
09.07.2015 |

Haluaisin kuulla kokemuksia naisilta jotka ovat tai ovat olleet suhteessa Etelä-Amarikkalaisen miehen kanssa. Olen itse treffaillut erästä ja olisin utelias tietämään millaisia kokemuksia muilla on, sekä hyviä että huonoja. Tiedän että ihmiset ovat erilaisia enkä halua mitään yleistysketjua, mutta tiedän myös kulttuurin olevan aika erilainen sielläpäin kuin Suomessa joten olisi kiva tietää muitten kohtaamista haasteista ja yllätyksistä yms.
Mun treffikumppanille tuntuu kaverit (omanmaalaiset) olevan ihan älyttömän tärkeitä ja mun kanssa sovitut aikataulut eivät aina päde. Hyvinä puolina esim. että mies on iloinen, puhelias ja hauska. Osaa kehua ja ottaa mut huomioon.

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 18:16"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:56"]En tykkää yleistää mutta omien kokemusteni perusteella hyviä puolia: Iloinen elämänasenne, puheliaisuus, hauskuus, sosiaalisuus, arvostavat perhettä, puhuvat kauniisti rakastetulleen ja kohtelevat häntä hyvin. Huonompia puolia: epärehellisyys (ei tietenkään kaikilla), sivusuhteet, machismo, epäluotettavuus. Ankaraa yleistystä mutta tällaisia kokemuksia minulla.
[/quote] kohtelee hyvin mutta kuitenkin sivusuhteita? :/

[/quote]

Joo vähän ristiriitaista. Jokainen tehköön omat johtopäätöksensä.

Vierailija
62/97 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin kysyisit millainen on eurooppalainen mies parisuhteessa.

Mun argentiinalaiset kaverit on ainakin ihan erilaisia kuin brasilialaiset, perulaiset tai chileläiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä hyviä että huonoja kokemuksia, kesästä huonoja ja nykyisestä kumppanistani hyviä. Ovat yksilöitä kuin muunkin maalaiset, riippuu ihan yksiköstä. Sanoisin että mitä enemmän miehellä on elämänkokemusta ja koulutusta, sitä parempi. Mitä nuorempi ja kouluttomattomampi, sitä huonompi. Näin siis oman kokemuksen perusteella.

Vierailija
64/97 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksästä, ei kesästä :D t. Edellinen

Vierailija
65/97 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 18:23"]Vähän sama kuin kysyisit millainen on eurooppalainen mies parisuhteessa.

Mun argentiinalaiset kaverit on ainakin ihan erilaisia kuin brasilialaiset, perulaiset tai chileläiset.
[/quote] No tässä on Perulainen mies kyseessä. Ap

Vierailija
66/97 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:31"]

Mua ihmetyttää miksi heitä on niin paljon Suomessa. Siis ihan perheettömiä sinkkuja ja osa työttömänä jne.. Tuskin sieltäkään maailmaa millään turvapaikkastatuksella tullaan!?

[/quote]

Miksi ei olisi?? Onhan suomalaisikin Espanjassa paljon!

Vierailija
67/97 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 18:29"]Sekä hyviä että huonoja kokemuksia, kesästä huonoja ja nykyisestä kumppanistani hyviä. Ovat yksilöitä kuin muunkin maalaiset, riippuu ihan yksiköstä. Sanoisin että mitä enemmän miehellä on elämänkokemusta ja koulutusta, sitä parempi. Mitä nuorempi ja kouluttomattomampi, sitä huonompi. Näin siis oman kokemuksen perusteella.
[/quote]

En ymmärrä miten esim. kemistin tai timpurin koulutus parantaa parisuhdetta?

Vierailija
68/97 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 18:23"]Vähän sama kuin kysyisit millainen on eurooppalainen mies parisuhteessa.

[/quote]

Kyllä Etelä-Amerikka on kulttuurillisesti paljon yhtenäisempi manner kuin Eurooppa. Että sikäli sun vertaus on vähän huono. Ja kaikkialla Etelä-Amerikassa vaikuttaa maata enemmän se onko kotoisin maaseudulta vai kaupungista, koulutustausta jne. Vertaus Eurooppaan ei oikein toimi

Vierailija
69/97 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tosta aikatauluasiasta on sanottava, että käsittääkseni koko aikakäsitys on Etelä-Amerikassa aika joustava. Ei ole niin minuutin tai tunninkaan päälle. Joten todennäköisesti ei meinaa sua loukata jos aikataulut vähän mättääkin

Vierailija
70/97 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan ryhtyessäni suhteeseen latinon kanssa olin tietoinen stereotypioista, mutta halusin antaa suhteelle mahdollisuuden. Kaikki, siis aivan kaikki stereotypiat osoittautuivat valitettavasti oikeiksi. Kaverit ja oma perhe ovat parisuhdetta tärkeämpiä, eli kaikki illat luuhataan kavereiden tai omien sukulaisten kanssa, juhlimassa ei käydä tyttöystävän kanssa alun kuherteluvaiheen jälkeen, sivusuhteita ja jatkuvaa peliä muiden naisten kanssa, machoilevaa uhoa riitatilanteissa, hirveä näyttämisen halu eli kaikki rahat pistetään kännyköihin, vaatteisiin, koruihin ym., oli siihen varaa tai ei. Hyviäkin puolia toki oli, mies oli sosiaalinen, hauska, romanttinen ja hyvä rakastaja. Hyvät puolet eivät kyllä todellakaan kompensoineet huonoja. Suhteen myötä tutustuin useisiin eri maista kotoisin oleviin latinoihin, joista osa on säilynyt ystävinäni suhteen päättymisen jälkeen. Kavereina ovat hyviä tyyppejä, mutta ikävä kyllä kohtelevat tyttöystäviään/vaimojaan samoin kuin ex-mieheni minua. Ehkä yksi kymmenestä on suomalaisen arvomaailman näkökulmasta parisuhdemateriaalia.

Vierailija
71/97 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka olette vastanneet niin oletteko tavanneet Suomessa vai jossain muualla?

Vierailija
72/97 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 12:23"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:31"]

Mua ihmetyttää miksi heitä on niin paljon Suomessa. Siis ihan perheettömiä sinkkuja ja osa työttömänä jne.. Tuskin sieltäkään maailmaa millään turvapaikkastatuksella tullaan!?

[/quote]

Miksi ei olisi?? Onhan suomalaisikin Espanjassa paljon!
[/quote]

Niinpä! Ihme kommentti. Eiköhän heitä aja tänne ihan samat asiat kuin ihmisiä on kautta aikojen ulkomaille ajaneet: seikkailunhalu, paremman elämän etsiminen ja toive paremmasta toimeentulosta, rakkaus jne...

Vierailija
73/97 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän ne edes viihdy Suomessa vaan valittaa kylmästä, byrokratiasta, ihmisistä ja ihan kaikesta mahdollisesta.

Vierailija
74/97 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:20"]Jotka olette vastanneet niin oletteko tavanneet Suomessa vai jossain muualla?
[/quote]

Muualla eli Etelä-Amerikassa.

Vierailija
75/97 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni tapasin ulkomailla (eteläamerikassa) ja nykyisen kumppanini suomessa.
Nro. 13

Vierailija
76/97 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perulaisia miehiä tunnen kaksi, molemmat kaksinaamaisia pettäjiä. Ei tietenkään voi yleistää.

Vierailija
77/97 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 12:52"]No eihän ne edes viihdy Suomessa vaan valittaa kylmästä, byrokratiasta, ihmisistä ja ihan kaikesta mahdollisesta.
[/quote]

Maassa maan tavalla.

Vierailija
78/97 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:33"]Perulaisia miehiä tunnen kaksi, molemmat kaksinaamaisia pettäjiä. Ei tietenkään voi yleistää.
[/quote]

Samanlaisia kokemuksia täälläkin.

Vierailija
79/97 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on argentiinalainen (alun perin eurooppalaista syntyperää eli ei alkuperäisväestöä - mainitsen koska oman kokemukseni mukaan saattaa olla eroja) ja ollaan oltu yhdessä 5vuotta. Perhe on todella tärkeä ja läheinen, minut on otettu avosylin vastaan ja yhdeksi perheenjäseneksi heti ensi tapaamisesta. Sydämellisyys, lähimmäisenrakkaus, avoimet tunteet, rento suhtautuminen kaikkeen, puheliaisuus ja sosiaalisuus ovat leimaavimpia piirteitä. Joskus tulee kulttuurien yhteentörmäyksiä esimerkiksi sellaisissa tilanteissa jotka haluaisin pitää omana tietonani (rahahuolet).

Vierailija
80/97 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 13:07"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 12:52"]No eihän ne edes viihdy Suomessa vaan valittaa kylmästä, byrokratiasta, ihmisistä ja ihan kaikesta mahdollisesta. [/quote] Maassa maan tavalla.

[/quote]

Hahahaha, nimenomaan :D