Tunnetko jonkun, joka ajattelee AMK:ta korkeakouluna?
Kommentit (70)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:57"] Niin, AMK on korkeakoulu, ettet nyt pienessä mielessäsi sekoita vanhaa provoaihetta akateemisuuteen? [/quote] Niin onhan siinä nimessä korkeakoulu, mutta eihän turkinpippurikaan ole pippuri [/quote] Miltä tuntuu kun julkisesti osoittas tyhmyytensä? Ammattikorkeakoulut (lyh. AMK)[1] ovat työelämäsuuntautuneita korkeakouluja.
[/quote]
Suoraan wikipediasta? Ainiin kun amk-laiset käyttävät wikipediaa lähteenä. Unohdin ihan
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:03"]
Joku ei tainnut päästä opiskelemaan? :D
Noh, ensi vuonna uudestaan. Kyllä se siitä. :)
[/quote]
Huti meni. Mulla on oikea korkeakoulututkinto
[/quote]
Ja tästä huomaa, ettei se takaa älykkyyttä. Vai onko sulla vaan niin huono itsetunto, että pakko puhua valkoinen mustaksi vain jotta itse näyttäisit paremmalta?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:05"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:03"]
[/quote]
[/quote]
Näköjään sekään ei takaa yleissivistystä.
Tämä on vähän kuin nettiversio siitä kun IRL lauantaiyönä yksi pikkukaveri haastaa nakkikioskijonossa riitaa. :D
Ja muut jonottajat katsoo että "voi, voi, on se söpöä kun on noooin pieni ja noooin vihainen".
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:57"] Niin, AMK on korkeakoulu, ettet nyt pienessä mielessäsi sekoita vanhaa provoaihetta akateemisuuteen? [/quote] Niin onhan siinä nimessä korkeakoulu, mutta eihän turkinpippurikaan ole pippuri [/quote] Miltä tuntuu kun julkisesti osoittas tyhmyytensä? Ammattikorkeakoulut (lyh. AMK)[1] ovat työelämäsuuntautuneita korkeakouluja.
[/quote]
Suoraan wikipediasta? Ainiin kun amk-laiset käyttävät wikipediaa lähteenä. Unohdin ihan
[/quote]
Kyllä. Jostain yksinkertaisesta lähteestä pitää yrittää tyhmälle asia osoittaa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:06"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:04"]En tunne ketään, joka ei ajattelisi ammattikorkeakoulua korkeakouluna. En myöskään tunne ketään, joka ei ajattele koiraa koirana ja kissaa kissana. Mikä pointti tässä nyt oli? [/quote] Sulla on kyllä aika tietämätön tuttavapiiri.
[/quote]
?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:05"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:03"]
[/quote]
[/quote] Ja silti noin kade muille?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:06"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:04"]
[/quote]
[/quote]
"Suomen korkeakoulujärjestelmä muodostuu kahdesta rinnakkaisesta sektorista: ammattikorkeakouluista ja yliopistoista."
Lähde: http://www.oph.fi/koulutus_ja_tutkinnot/ammattikorkeakoulut_ja_yliopistot
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:02"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:59"]
Mikähän se ammattikorkeakoulu-tutkinto sitten ap:n mielestä on, ellei alempi korkeakoulututkinto?
Erikseen on sitten vielä ylempi ammattikorkeakoulu-tutkinto.
[/quote]
Ihan puhdas amiksen jatke tai "nykyajan amis", johtuen koulutuksen inflaatiosta
[/quote]
Minulla on muuten eräs tuttava, joku joutui lopettamaan ammattikorkean, koska ei pärjännyt siellä. Nyt puhuu suureen ääneen ammattikorkeasta "ammattisurkeana" ja siitä, kuinka hän hakee yliopistoon ja se on parempi koulutus kuin "joku paska amis-amk".
Tuli jotenkin jännästi nämä av-keskustelut mieleen noista jutuista. Taisi siinä samalla valjeta syy näihin provo-keskusteluihin.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:06"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:04"]
[/quote]
[/quote]
Laita sitten vastavuoroisesti lähde, jossa kerrotaan, ettei AMK ole korkeakoulu. Mieluiten tieteellisestä julkaisusta alaviitteineen.
Miten tyhmä täytyy olla, jos ei pidä ammattiKORKEAkoulua korkeakouluna?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:09"]
[/quote]
[/quote]
Kade? Joo oon kauhean kateellinen pilipalitutkinnosta :D
Mulla on AMK-tutkinto ja palkkaan humanisteja alaisekseni kolmasosapalkalla omaani verrattuna.
Ihan sama vaikka kaikki tulisivat tänne leveilemään tutkinnollaan, cittarin kassalla kun gradulla ei saa yhtään alennusta :D
SUomessa on liikaa koulutusta ja liian vähän työtä. Eli olkoon AMK mikä vain, ei sillä ole merkitystä kun työttömäksi koulutetaan.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mistä tuo sun asenne kumpuaa? Mikä saa sut arvostelemaan noin rumasti muita tutkintoja? Kyllä sille joku syy on ja KORKEAkoulutettuna osaat sen varmasti päätellä, että miksi. Eikö sun mielestä siis tarvita muita kuin yliopistotutkintoja? Miten ajattelit, että yhteiskunta sitten toimisi? Vai haluatko vain tuntea olosi muita paremmaksi?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:55"]
Tai että amk:n käynyt on korkeasti koulutettu
[/quote]
Vanha ja väsynyt provo, ei jatkoon!
Ap taitaa sekoittaa nyt ammattikorkeakoulun ja elämäm korkea koulun.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:14"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tässä näemme nyt elävän esimerkin, että yliopisto ei todellakaan takaa sivistystä.
Mikä sinua muuten risoo, näin nyt aikuisten oikeasti? Tule mieleen nyt pienen lapsen kiukuttelua, kun taustalla on jokin isompi harmi ja sitä kiukkua kanavoidaan johonkin pieneen asiaan.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:09"] [quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:05"] [quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:03"] Joku ei tainnut päästä opiskelemaan? :D Noh, ensi vuonna uudestaan. Kyllä se siitä. :) [/quote] Huti meni. Mulla on oikea korkeakoulututkinto [/quote] Ja silti noin kade muille? [/quote] Kade? Joo oon kauhean kateellinen pilipalitutkinnosta :D [/quote] Mistä tuo sun asenne kumpuaa? Mikä saa sut arvostelemaan noin rumasti muita tutkintoja? Kyllä sille joku syy on ja KORKEAkoulutettuna osaat sen varmasti päätellä, että miksi. Eikö sun mielestä siis tarvita muita kuin yliopistotutkintoja? Miten ajattelit, että yhteiskunta sitten toimisi? Vai haluatko vain tuntea olosi muita paremmaksi?
[/quote]
Tarvitaan tietysti suorittavia henkilöitä ja näiden tutkintoja. AMK-uudistuksesta en ole ihan varma. Mikä vika niissä opistoissa oli? En vain voi vakavalla naamalla ottaa sitä, että joku tradenomi kuvittelee olevansa korkeakoulutettu :D
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:04"]En tunne ketään, joka ei ajattelisi ammattikorkeakoulua korkeakouluna. En myöskään tunne ketään, joka ei ajattele koiraa koirana ja kissaa kissana.
Mikä pointti tässä nyt oli?
[/quote]
No kun ap ei muistanut että se kunnon vääntö tulee AMK:n akateemisuudesta niin vahingossa pisti itsestäänselvyyden virheellisenä :D