Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko jonkun, joka ajattelee AMK:ta korkeakouluna?

Vierailija
09.07.2015 |

Tai että amk:n käynyt on korkeasti koulutettu

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto on ylinopisto ja akateeminen ja AMK on ammattikorkeakoulu mutta ei akateeminen.

Vierailija
62/70 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä ap tykkäät minusta? Minäpä ajattelen nimittäin ammattikoulua korkeakouluna! Vituttaako?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa palo.lentäjä opisto ja poliisiopisto on kai pamk

Vierailija
64/70 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on amikset jotka on korkeakoulu kelpoisia ts voivat yrittää tasavertaisesti ylioppilaidrn kanssa yliopistoon.

Vierailija
65/70 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röllöllöö

Vierailija
66/70 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 13:12"]

Mitähän entistä opistoa mä olen tradenomina käynyt? Äläkä väitä että kauppaopisto, koska olen käynyt senkin.

[/quote]

Mulle se on täydennyskoulutus kauppaopistoon. Minäkin olen siis käynyt molemmat joten tiedämme molemmat, että yli puolet oli kertausta. Toki taloushallinnon asiaa tuli paljon syvemmälti ja mm. tilintarkastusta ei kauppaopistossa ollut. Matikassa esim. ei mitään eroa.  

[/quote] Ehkä sitten on onni että opiskelin kauppiksessa jotain muita kuin taloushallintoa, samaten kuin AMK:ssakin. Lucky me! Tilintarkastusta ei esim ollut ollenkaan ja matikkakin oli samaa kuin inssiveljellä.

Vierailija
67/70 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:10"]

Mitäpä ap tykkäät minusta? Minäpä ajattelen nimittäin ammattikoulua korkeakouluna! Vituttaako?

[/quote]

Vaikutat hassulta. Ei tietenkään vituta, saahan sitä ajatella vaikka mitä outoa

Vierailija
68/70 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, koska ammattikorkeakoulu on nimensä mukaisesti korkeakoulu, se ei varsinaisesti ole mikään mielipideasia vaan fakta.

Ap:lla taitaa nyt itsellään olla jokin harhakäsitys :D

Vierailija
69/70 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti siinä mielessä pidän että sinne mennään lukion jälkeen. Mutta en tietenkään pidä yliopistoon rinnastettavana. AMK on koulu, sen tehtävä on opettaa opiskelijoita. Yliopiston pääasiallinen tehtävä taitaa olla tutkimus, opetus tulee siinä sivussa ja sen kyllä huomaa.

Molemmista opinahjoista kokemusta

Vierailija
70/70 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 12:18"]

Yliopistomaailmassa taidetaan jo korostaa yliopisto-sanaa korkeakoulun sijaan. AMK:t ovat tosin kaappaamassa tätäkin sanaa itselleen englanninkielisissä nimissään.

[/quote]

Niinpä, keksisivät jotain omaa. Nyt tosiaan varastavat yliopistolta nimen ja opiskelijalakit. Kohta varmaan kutsuvat ekan vuoden amk-opiskelijoita fukseiksi
[/quote]

Se mikä meillä jaotellaan yliopistoiksi ja ammattikorkeakouluiksi on useissa maissa vain yliopisto. Siskoni opiskeli Suomessa amk:ssa, ja meni vaihtoon britteihin yliopistoon, jossa tutkinto oli siis ihan sama.

Lisäksi, ei se englanninkielinen nimi amk:lle ole mikään Suomen amk:den keksimä, vaan muissakin maissa käytössä, joissa on erikseen yliopistot ja amk:t.

Siitä tosin olen samaa mieltä, että amk:n käyneet eivät ole akateemisesti koulututettuja, mutta siitähän tässä ketjussa ei ollutkaan kyse. Enkä tarkoita että akateemisesti koulutetut olisivat parempia ihmisiä.