Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entä kun aikuinen tyttäreni muistaa, että..

Vierailija
18.11.2023 |

Mitä tehdä kun aikuinen tyttäreni muistaa että lapsuuden perheen vanhemmat riiteli koko ajan?

Olen se toinen vanhempi ja kyllä, on riideltykin, mutta ei nyt mitenkään koko ajan - ehkä jonkun kerran kuussa sanaharkkaa.

Miten auttaa häntä käsittelemään tätä asiaa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti oma lapseni ei päädy samaan. 

Vierailija
2/12 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haluaisin jotenkin tukea tässä, ettei hänen tarvitsisi päihtyneenä lauantai-iltaisin tästä soitella.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne riidat on jättäneet ison jäljen. Todennäköisesti tilanteet ovat olleet pelottavia ja se pelko on ollut riitojen välissäkin eli aina läsnä. Ei sinulla ole vaihtoehtoja kuin katsoa peiliin, hävetä ja pyytää anteeksi. 

Vierailija
4/12 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä ongelmaa ei ole koskaan aikaisemmin ollut, ja vasta aikuisena alkaa muistelemaan, niin kyllä se vastuu siitä selviämisestä on hänellä

Vierailija
5/12 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teillä alkoholi mukana riidoissa? Jos tytär itse nyt juo ja riitelee läheisten kanssa ja muistot palanneet. 

Vierailija
6/12 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitely mitään, puhutaan sitten, kun olet 5-vuotiaana nähnyt, kuinka pahoinpidelty äitisi tuijottaa aseen piippuun ja isä sanoo äidille, että jos kerrot kenellekään, lähtee henki tolta kakaralta (minulta). Aikuisena toi tyyppi sitten leikkii niin maailman parasta isää ettei oo tosikaan. En ole tekemisissä. Ei traumoja aiheuttaneiden vanhempien kanssa tarvitse olla tekemisissä. 

Vierailija
7/12 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No haluaisin jotenkin tukea tässä, ettei hänen tarvitsisi päihtyneenä lauantai-iltaisin tästä soitella.

t. ap

Tyttärelläsi on alkoholiongelma, ohjaa hoitoon. Alkoholisti ei ongelmaansa tunnusta, vaan syyttää muita. 

-ohis

Vierailija
8/12 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa ei taida olla tapana katkaista napanuoraa.

Vierailija
9/12 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä en itse halua käsitellä äitini kanssa lapsuuttani millään tavoin. Elän omaa elämääni oman perheeni kanssa. 

Vierailija
10/12 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihtyneenä yksityiskohtien vatvominen korostuu. Älä lähde keskusteluihin mukaan, kun tyttäresi on humalassa. Neutraalissa tilanteessa voit ottaa tämän puheeksi ja kysyä, mitä hän oikeasti tarkoittaa ja kuinka suuresta asiasta hänen kannaltaan on kyse.

Vierailija
11/12 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No

otat

asuun

uudelleen

kotiis

ja korjaat ne välit .

Vierailija
12/12 |
18.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sitä ongelmaa ei ole koskaan aikaisemmin ollut, ja vasta aikuisena alkaa muistelemaan, niin kyllä se vastuu siitä selviämisestä on hänellä

Kotona asuva lapsi ei vain tiedä paremmasta. Kun on koko lyhyen elämänsä tottunut surkeaan kohteluun alkaa pitää sitä normaalina.

Itse aloin ymmärtää oman äitini poikkeuksellista pahantahtoisuutta, julmuutta  ja itsekkyyttä oikeastaan vähitellen vasta kun itse sain lapsen. Kun itse rakastin lastani, halusin hänen parastaan ja nautin lapsen seurasta, toimin äitinä melkein kaikessa toisin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä