Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras ystäväni jätti tyttöystävänsä, joka ei hyväksynyt minua

Vierailija
08.07.2015 |

Paras ystäväni on siis mies. Olemme olleet ystäviä melkein 10 vuotta. Mies on kuin veljeni, hän tietää minusta kaiken ja minä hänestä. Mitään seksuaalista välillämme ei ole koskaan ollut. Olen itse naimisissa ja puolisoni on myös hyvissä väleissä ystäväni kanssa.

Tämä ystävä tutustui n. 6kk sitten naiseen, jonka kanssa alkoi seurustelemaan. Nainen ei voinut eikä voi käsittää ystävyyttämme ja sitä, että välillämme ei ole mitään seksuaalista. Yritin puhua hänelle, ystäväni yritti selittää mutta mikään ei toiminut. Olin valehtelija ja lutka.

Minä olisin ollut täysin valmis tutustumaan ja ystävystymään tämän naisen kanssa. Olin aluksi jopa iloinen, kun ystäväni päätti pitkän sinkkuilun jälkeen sitoutua, mutta tämä nainen oli vakaasti päättänyt, että olen uhka hänen suhteelleen ja näin ollen hän vihaa minua.

Nainen yritti eristää miestään pitämästä yhteyttä minuun, kielsi puhelut, tapaamiset - kaikki. Ystäväni totteli tätä noin kuukauden ja otti sitten taas yhteyttä, koska ikävöi minua ja minä häntä.

Lopulta mies kyllästyi jatkuvaan riitelyyn ja epäilyksiin ja kun nainen käski valitsemaan minä tai hän, ystäväni valitsi minut. Kymmenen vuoden ystävyyden.

Nyt nainen levittelee minusta juoruja, toivoo minulle kuolemaa ja on jopa ottanut yhteyttä puolisooni, jolle väittänyt että minulla ja ystävälläni on suhde. Olen ymmälläni tapahtuneesta. Mitä minä tein väärin?

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:48"]Ketjua lukematta kommentoin:
Minusta mies teki oikein. Tuollainen mustasukkaisuus - ja pahint että se on yhdistetty vaatimuksiin - olisi tullut tuhoamaan suhteen ilman ap:takin jossain vaiheessa. Ainoa, mikä ap:n aloituksesta sähtää silmääni on se, että mies otti yhteyttä, koska oli ikävä. Pelkkää kaveria ei kukaan ikävöi niin lyhyen ajan jälkeen......
[/quote]

Juuri tämä vähän laittaa ihmettelemään. Kun alkaa seurustella niin ystävät sukupuolesta riippumatta jäävät usein joksikin aikaa taka-alalle ihan siksi että haluaa viettää aikaa tutustua uuteen kumppaniin. Sitten aletaan taas kaivata kavereita ja yleensä tutustutaan pariskunnan molempiin osapuoliin eikä tarvi niin korostaa kumpi oli alunperin se ystävä ja kumpi tuli myöhemmin. Tietenkin se pikkuhiljaa selviää, mutta siinä vaiheessa suhde on ja vakaammalla pohjalla jos on ylipäätään ollakseen. Se on selvä että ystävät pidetään mutta minäkin olen nähnyt niin monta tapausta jossa nimenomaan mies elättelee naisesta muutakin toivoa kuin ystävyys että ymmärrän kyllä jos epäilykset herää. Todellinen ystävä myös antaa tilaa ja aikaa, ei pitkä ystävyys siihen kaadu että pidetään hiukan aikaa matalempaa profiilia. Yhtähyvin voi sanoa että ehkä Ap on itse mustasukkainen.

Vierailija
122/150 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua, mutta myös toisaalta tätä (ex-)tyttöystävää, sillä miehen ja naisen välinen ystävyys toimii valitettavasti aika harvoin. Ko. nainen ei välttämättä siksi ymmärrä, että sinun ja miehen suhde on täysin platoninen eikä teillä ole koskaan ollut mitään romantiikkaan viittaavaakaan välillänne. Itse en esimerkiksi ole koskaan saanut pidettyä miespuolisia ystäviäni pelkkinä ystävinä, vaan jompikumpi osapuoli (tai molemmat) ovat alkaneet kehittämään romanttisia tunteita.

Viimeisimpänä tapauksena mieheni lapsuudenystävä, joka asui luonamme puoli vuotta. Mieheni töiden takia vietin paljon aikaa kahdestaan tämän ystävän kanssa ja välillemme kehittyi todella vahva seksuaalinen vetovoima, jonka takia ajauduimme mm. harrastamaan kolmen kimppaa useampaan otteeseen. Tilanne kävi kuitenkin kaikkien osapuolten mielestä niin ahdistavaksi ja oudoksi, että ystävä joutui lopulta muuttamaan pois.

Ystäväsi exällä (tai hänen tuntemillaan ihmisillä) saattaa olla samanlaisia kokemuksia, eikä tämä siksi osaa ajatella miehen ja naisen välisen ystävyyden olevan todella pelkkää ystävyyttä. Varmasti tutustuminen sinuun olisi auttanut, mutta minkäs teet jos toinen on noin aggressiivisesti mustasukkainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että haluaisin seurustella miehen kanssa jolla on naispuolinen paras ystävä. Haen kuitenkin parisuhteelta juuri sitä läheistä ystävyyttä koska itselläni ei ole enää aikuisiällä ollut ns. parasta ystävää. Oletan siis että miehellä on tietynlainen "tila" minulle elämässään, kuten minulla on hänelle. Jos näin ei ole, en suhdetta haluaisi. Vastakkaista sukupuolta olevat kaverit ovat aivan eriasia kuin paras ystävä. 

Vierailija
124/150 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä taas näkee kuinka vähän ystävyyssuhteita arvostetaan, romanttiset suhteet jyrää kaiken alleen. :(

Vierailija
125/150 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:31"]

Herranjumala että tämä keskustelu vetää sanattomaksi. Oikeasti. Miten voitte olla noin totaalisesti luottamatta kumppaniinne. Jos on tuntenut ystävät 10-20 vuotta niin eikö kumppaninkin tule kunnioittaa tätä ja osoittaa kunnioitus hyväksymällä asia? Eri asia jos tämä on keino juosta vieraissa, mutta jos kyseessä on oikeasti vaan ystävyys.

[/quote]

Se on kyllä kuultu naisten suusta, että jos mies ei luota naiseen 100 %:sti (esim. vaatii isyystestiä), niin mies on silloin läpimätä. Naiset sen sijaan vinkuvat itse jo naispuolisista ystävistä.

Hyvin te vittu vedätte.

Vierailija
126/150 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voisi olla pitkässä suhteessa mieheen jonka paras ystävä en olisi.

Vierailija
127/150 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassista projisointia, nämä akat olisivat itse ensimmäisinä panemassa omia miespuolisia ystäviään ja täten pelkäävät että muut naiset ovat samanlaisia.

Vierailija
128/150 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:48"]En minäkään hyväksyisi, että miehelläni olisi joku tosi läheinen naispuoleinen ystävä. Katson, että minä haluan itse olla se kaikkein läheisin ja tärkein nainen hänelle. Jos tämä ei käy niin sitten ei tule mitään suhdettakaan. Ystävä kun on kuitenkin ihminen, jolle kerrotaan todella tärkeitä asioita, enkä voisi hyväksyä, että mieheni käy kertomassa jollekin toiselle naiselle syvimpiä tunteitaan. Tuntisin itseni auttamatta kolmanneksi pyöräksi ja sellaiseen suhteeseen en suostuisi. 

[/quote]
Vasta tutustuivat ja heti pitää olla elämän tärkein nainen, kun taas nämä olivat olleet ystäviä 10 vuotta.....

Vierailija
129/150 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 15:45"]Minä en voisi olla pitkässä suhteessa mieheen jonka paras ystävä en olisi.
[/quote]

Niin ja samaten mies on luonnollisesti minun paras ystäväni. Se kenet aina asetan etusijalle kaikessa. Odotan (ja onneksi saan) samaa mieheltäni.

Vierailija
130/150 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu tilanteestakin. Mulla on pari kaveria, jotka ovat keskenään olleet "bestiksiä" vuosia. Välillä vaan toista lohduttaessa eron tms hetkellä ovat päätyneet kännissä panemaan toisiaan, nukkuvat lusikassa jne. Ihan platonista touhua siis, ainakin melkein. 

Se vaan on harvinaista että nainen ja mies voivat tosiaan olla 100% kavereita keskenään.

Vierailija
131/150 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 15:45"]

Minä en voisi olla pitkässä suhteessa mieheen jonka paras ystävä en olisi.

[/quote]

On sanottava, että on kyllä helppoa olla mies kun ei ole ala-asteen jälkeen enää mitään tällaisia bestismustasukkaisuuksia. Mitä vitun väliä kuka on kenenkin paras kaveri ja millä se määritellään? Toisten kanssa puhutaan enemmän syvällisiä, toisten kanssa heitetään läppää ja kolmansien kanssa harrastetaan jotain. En mä osaa sanoa kuka on mun paras kaveri. Enkä varmaan olisi ystävystynyt tyttöystäväni kanssa ilman edeltävää seksuaalista vetovoimaa. En ole sen tyyppinen mies, joka on tyttöjen bestis, mutta ei se taida kuitenkaan tarkoittaa, että parisuhteeni olisi huono tai joku ystäväni olisi "välissämme"?

Vierailija
132/150 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:48"]

En minäkään hyväksyisi, että miehelläni olisi joku tosi läheinen naispuoleinen ystävä. Katson, että minä haluan itse olla se kaikkein läheisin ja tärkein nainen hänelle. Jos tämä ei käy niin sitten ei tule mitään suhdettakaan. Ystävä kun on kuitenkin ihminen, jolle kerrotaan todella tärkeitä asioita, enkä voisi hyväksyä, että mieheni käy kertomassa jollekin toiselle naiselle syvimpiä tunteitaan. Tuntisin itseni auttamatta kolmanneksi pyöräksi ja sellaiseen suhteeseen en suostuisi. 

[/quote]

Ystävyydessä ei ole sukupuolella merkitystä. Kun toisesta pitää tosissaan niin kumpikaan ei mieti sitä mitä on omien tai toisen jalkojen välissä.

Vierailija
133/150 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:48"]

En minäkään hyväksyisi, että miehelläni olisi joku tosi läheinen naispuoleinen ystävä. Katson, että minä haluan itse olla se kaikkein läheisin ja tärkein nainen hänelle. Jos tämä ei käy niin sitten ei tule mitään suhdettakaan. Ystävä kun on kuitenkin ihminen, jolle kerrotaan todella tärkeitä asioita, enkä voisi hyväksyä, että mieheni käy kertomassa jollekin toiselle naiselle syvimpiä tunteitaan. Tuntisin itseni auttamatta kolmanneksi pyöräksi ja sellaiseen suhteeseen en suostuisi. 

[/quote]

Ystävyydessä ei ole sukupuolella merkitystä. Kun toisesta pitää tosissaan niin kumpikaan ei mieti sitä mitä on omien tai toisen jalkojen välissä.

[/quote]

Koetko itsesi kolmanneksi pyöräksi myös silloin, jos miehesi avautuu miespuoliselle ystävälleen?

Vierailija
134/150 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:09"]

Yksi vierailu vauva-foorumilla saa heti kadottamaan uskonsa naisiin. Kontrollinhaluisia psykoja vähintään joka toinen nainen, kypsiä aikuisia tuskin yksikään.

[/quote]

Parisuhde on nimensä mukaisesti kahden ihmisen, yhden miehen ja yhden naisen välinen läheinen ja intiimi suhde. Ei siihen sovi minkäänlaisia kolmansia osapuolia. Jos haluat sellaisen suhteen sun täytyy ottaa nämä realiteetit huomioon. Avoimet suhteet on sitten jotakin muuta

[/quote]

Mun parisuhteessa on kaksi ihmistä mutta ei yhtään naista.

Vierailija
135/150 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:39"]

Paras ystäväni on siis mies. Olemme olleet ystäviä melkein 10 vuotta. Mies on kuin veljeni, hän tietää minusta kaiken ja minä hänestä. Mitään seksuaalista välillämme ei ole koskaan ollut. Olen itse naimisissa ja puolisoni on myös hyvissä väleissä ystäväni kanssa. Tämä ystävä tutustui n. 6kk sitten naiseen, jonka kanssa alkoi seurustelemaan. Nainen ei voinut eikä voi käsittää ystävyyttämme ja sitä, että välillämme ei ole mitään seksuaalista. Yritin puhua hänelle, ystäväni yritti selittää mutta mikään ei toiminut. Olin valehtelija ja lutka. Minä olisin ollut täysin valmis tutustumaan ja ystävystymään tämän naisen kanssa. Olin aluksi jopa iloinen, kun ystäväni päätti pitkän sinkkuilun jälkeen sitoutua, mutta tämä nainen oli vakaasti päättänyt, että olen uhka hänen suhteelleen ja näin ollen hän vihaa minua. Nainen yritti eristää miestään pitämästä yhteyttä minuun, kielsi puhelut, tapaamiset - kaikki. Ystäväni totteli tätä noin kuukauden ja otti sitten taas yhteyttä, koska ikävöi minua ja minä häntä. Lopulta mies kyllästyi jatkuvaan riitelyyn ja epäilyksiin ja kun nainen käski valitsemaan minä tai hän, ystäväni valitsi minut. Kymmenen vuoden ystävyyden. Nyt nainen levittelee minusta juoruja, toivoo minulle kuolemaa ja on jopa ottanut yhteyttä puolisooni, jolle väittänyt että minulla ja ystävälläni on suhde. Olen ymmälläni tapahtuneesta. Mitä minä tein väärin?

[/quote]

Ikävöi sinua ja sinä häntä? Ja valitsi sinut hänen sijasta? Ei hyvältä kuulosta, jos suoraan sanon. Päästä irti miehestä ja anna hänen alkaa elää omaa elämäänsä. Tao vaihtoehtoisesti eroa, ja mene ystäväsi, jota niin kaipaat yli kaiken, kanssa naimisiin. Niin yksinkertaista.

Vierailija
136/150 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:25"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:21"]Mitä vittua! Minähän en todellakaan hyväksyisi että mieheni paras kaveri olisi nainen - helvetti en halua että mieheni kertoo mun henkilökohtaisia asioita/ meidän yhteisiä jollekin vieraalle hutsulle [/quote]Juuri näin!

[/quote]

Heh, ja naisethan ei kertoile miestensä asioita vieraille hutsuille.

Vierailija
137/150 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 15:40"]

En usko että haluaisin seurustella miehen kanssa jolla on naispuolinen paras ystävä. Haen kuitenkin parisuhteelta juuri sitä läheistä ystävyyttä koska itselläni ei ole enää aikuisiällä ollut ns. parasta ystävää. Oletan siis että miehellä on tietynlainen "tila" minulle elämässään, kuten minulla on hänelle. Jos näin ei ole, en suhdetta haluaisi. Vastakkaista sukupuolta olevat kaverit ovat aivan eriasia kuin paras ystävä. 

[/quote]

Mietipä jos miehesi olisi biseksuaali? Se olisi sitten vissiin laitettava poikki kaikki ystävyyssuhteet. NYT OLET VAIN MINUN KANSSANI TAI SAAT KAULIMESTA JuMALAUTA!!!

Vierailija
138/150 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 16:12"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 12:09"]

Yksi vierailu vauva-foorumilla saa heti kadottamaan uskonsa naisiin. Kontrollinhaluisia psykoja vähintään joka toinen nainen, kypsiä aikuisia tuskin yksikään.

[/quote]

Parisuhde on nimensä mukaisesti kahden ihmisen, yhden miehen ja yhden naisen välinen läheinen ja intiimi suhde. Ei siihen sovi minkäänlaisia kolmansia osapuolia. Jos haluat sellaisen suhteen sun täytyy ottaa nämä realiteetit huomioon. Avoimet suhteet on sitten jotakin muuta

[/quote]

Mun parisuhteessa on kaksi ihmistä mutta ei yhtään naista.

[/quote]

Vaikeaa tulisi jos homoillakaan ei saisi olla miespuolisia ystäviä, eikä etenkään homoseksuaalisia sellaisia.

Vierailija
139/150 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä tapasin mieheni, hänellä oli omien sanojensa mukaan läheinen ystävä, joka on nainen. Mieheni kysyi, että mitä ajattelen tällaisesta. Kerroin, että en mitään jos kerran vain ystäviä ovat. Mieheni halusi kovasti minun tapaavan ystävänsä, sillä toivoi kovasti meidän tulevan juttuun keskenämme. Kuulemma tämä ystäväkin odotti kovasti minun näkemistä. 

Kun sitten vihdoin tapasimme, oli tapaaminen mieheni sanojen mukaan jäätävä. Itse en tätä aivan selkeästi tunnistanut, enhän tuntenut tuota ystävää ennestään. Mieheni kuitenkin kertoi jälkikäteen ihmetelleensä ystävänsä outoa jäätävää käytöstä. Myöhemmin erilaisten käänteiden jälkeen tämä ystävä itse lähti "ovet paukkuen" mieheni elämästä. Hän ei yksinkertaisesti kestänyt sitä, että miehelläni oli nyt elämässään joku muu. 

Näin jälkikäteen analysoituna on aika selkeästi nähtävissä, että heidän ystävyytensä perustui pitkälti siihen, että mieheni oli aina kätevästi saatavilla, käytettävissä ja hyödynnettävissä. Kun hänellä ei enää ollutkaan aikaa samaan, alkoi ystävä oirehtia. Tällainen valtataistelu voi siis käydä näissä kuvioissa usein kohtaloksi.

Tuosta naisesta ei ole satunnaisten yöllisten viestin lisäksi kuulunut nyt kolmeen vuoteen mitään.

Vierailija
140/150 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vaikeaa tulisi jos homoillakaan ei saisi olla miespuolisia ystäviä, eikä etenkään homoseksuaalisia sellaisia.

[/quote]

Ja biseksuaaleilla ei saa olla ystäviä ollenkaan, kun heti ollaan tietenkin vaan panemassa.