Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vastustus on niin suurta vhh-ruokavaliota kohtaan.

Vierailija
12.08.2026 |

En tajua.

No, jokainen syököön kuin haluaa.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Hiilihydraatteja mätetään 200-300g päivässä ja rasvaa vältellään. Jatkuva nälkä koko ajan ja hyvä kun pystytään kolme tuntia olla syömättä. 

Vierailija
2/65 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kyse on samantyyppisestä asiasta kuin alkoholiriippuvuus, mielihyväjärjestelmästä joka on ehdollistunut usein molemmille näistä, hiilareille ja alkoholille. Kun tapa on vahva, jopa päivittäinen hiilarien kanssa niin siihen ei uskalleta edes koskea. Tai tälläinen minä olin. Tuohon voi liittyä vahvasti muutosvastarinta, mukavuudenhalu, itsepetos (mulla ei ole mitään ongelmaa koska pulskuus kuuluu keski-ikään ja täytyyhän sitä nyt rentoutua viikonloppuna).

Eihän tuo edellytä edes kaiken uusiksi laittamista vaan ihan vaan sen miettimistä että miksi syö niinkuin syö tai miksi juo niinkuin juo. Voi tehdä oivalluksen jonkun valistusvideon kautta että hei, voi tuossa olla perää. Voisinkohan minä kokeilla tuota muutosta? Voi myös muistaa että on joskus voinut paremmin kun on toiminut toisin. Valitettavasti moni on lahjakas unohtamaan tälläiset suojellakseen nykyistä tottumuspalettiaan, joka kantaa yhä huonommin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tätä kyllä nykyään käyttää lähes kaikki.. 

Vierailija
4/65 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ei vastusta vhh-ruokavaliota vaan sitä saarnaavia apostoleita.

Vierailija
5/65 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tapa, jolla olen laihdutuksessa onnistunut. 

Vierailija
6/65 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ruokavalio varmaan kenellekään ole ongelma vaan se, että yleensä nämä vhh-tyypit ovat ääriraskasta seuraa. Heidän koko elämänsä pyörii ruokavalion ympärillä ja ovat täysin fanaattisia sen suhteen. Sitä ehdotetaan ratkaisuksi niin murtuneeseen ranteeseen kuin aviokriisiinkin.

En ole koskaan törmännyt vastaavasti käyttäytyviin vegaaneihin, vaikka tätä narratiivia heistä hoetaankin.

Vierailija
7/65 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin juuri puoli kiloa vaaleaa lihaa. Ihan hyvää ruokaa mielestäni. 

Vierailija
8/65 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. 

Vai mistä nyt saat tämän ajatuksen, että vastustus on suurta? Oma lähipiirisi? Vauvapalsta? Joku muu p...ka palsta? Joku ip lehti?

Laita virallinen tilasto, niin uskon. Tää on taas tätä musta tuntuu -tilastoa vauvalassa. 

Vierailija
9/65 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ihan miten haluat mutta älä mainosta muille, äläkä kyseenalaista tutkijoiden tutkimuksia 

Vierailija
10/65 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että on vaikeaa ja kallista. No ei oikeastaan ole, mutta joutuu vähän opettelemaan uutta ostoslistaa ja siivoamaan kaappeja. Söin puuroa aamuisin monta vuosikymmentä, nyt en syö aamulla mitään. Joku söisi vhhlla raejuustopurkin tai munakkaan. Monenlaista varianttia on, eikä kaikkea tarvitse soveltaa.

Vierailija
11/65 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siinä on tyydyttyneen rasvan pelko. Itse olen huomannut, että vähähiilarisen aterian jälkeen ei tule napostelutarvetta ja voi olla, että päivää kohden tyydyttynyttä rasvaa tulee vähemmän kuin sillä naposteluruokatavalla, kun ruokaa menee vähemmän.

Vierailija
12/65 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ruokavalio varmaan kenellekään ole ongelma vaan se, että yleensä nämä vhh-tyypit ovat ääriraskasta seuraa. Heidän koko elämänsä pyörii ruokavalion ympärillä ja ovat täysin fanaattisia sen suhteen. Sitä ehdotetaan ratkaisuksi niin murtuneeseen ranteeseen kuin aviokriisiinkin.

En ole koskaan törmännyt vastaavasti käyttäytyviin vegaaneihin, vaikka tätä narratiivia heistä hoetaankin.

Veganismi on ilmentymä vakavasta mielisairaudesta. Vegaanidieetti on hengenvaarallinen.

Vierailija
13/65 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilarikoukku pitää lujasti otteessaan. Suurimmalle osalle olis kauhistus luopua leivästä, pastasta, herkuista, sokerista, perunasta, riisistä. Kun ei jäisi mitään hyvää jäljelle. 

Vuosi ilman leipää etkä pysty sen jälkeen syömään enää koskaan, maistuu aivan kamalalle, sokerille.

Vierailija
14/65 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin tuossa toisessa ketjussa, että vhh:ta esittänyttä alapeukutettiin. Samoin proteiinipitoista ruokavaliota ja lihasten hankkimista naisille ehdottanutta. Olen itse nainen, enkä loukkaantunut siitä yhtään. On itsellenikin ollut ainut tapa laihtua lisätä proteiineja ja lihasharjoittelua. Hiilareilla tulee vain hiilarin nälkä, olivatpa vaikka hedelmiä ja marjoja.

Vierailija
15/65 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei edes tiedä mikä se on. Varmaan yli puolet ihmisistä ei katso mitä turpaansa tunkee.

Vierailija
16/65 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vastustus?

Vierailija
17/65 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö ihan miten haluat mutta älä mainosta muille, äläkä kyseenalaista tutkijoiden tutkimuksia 

Tieteeseen kuulu kriittinen ajattelu, joten jokainen järkevä tieteenharjoittaja suhtautuu kriittisesti tutkimustuloksiin.

Vierailija
18/65 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin että on vaikeaa ja kallista. No ei oikeastaan ole, mutta joutuu vähän opettelemaan uutta ostoslistaa ja siivoamaan kaappeja. Söin puuroa aamuisin monta vuosikymmentä, nyt en syö aamulla mitään. Joku söisi vhhlla raejuustopurkin tai munakkaan. Monenlaista varianttia on, eikä kaikkea tarvitse soveltaa.

Mä taas aloin tänä kesänä syömään aamupuuroa. Ennen en syönyt mitään tai join vaan kahvin. Parikymmentä vuotta vähä/hyvähiilarista ruokavaliota olen noudattanut. Painoa piti saada putoamaan mutta tiukka vhh ei jostain syystä enää kiehtonut yhtään. Aloin laskemaan kaloreita ja olen päässyt takaisin kuosiin. Aion varmaan jatkaa tällä ruokavaliolla missä "saa" syödä kaikkea, tuntuu ihan mukavalta. 

Vierailija
19/65 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimuksia ei kannatakaan kyseenalaistaa. Siksi vhh-ruokavalio tuntuu ihan hyvältä jutulta.

Taitaa oikeesti ne virallisen puolen syöjät kyseenalaistaa tutkimuksia.

Vierailija
20/65 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Useimpia ärsyttää juuri se, kuinka vhh-apostolit saarnaavat tätä ruokavaliota ainoana oikeana kaikille ihmisille, vaikka oikeasti harvan itsekuri riittää niin tiukan ruokavalion noudattamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme