Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä? Puoliso haluaa nykyään kaikessa eri asiaa kuin minä

Vierailija
21.02.2022 |

Ollaan oltu vuosia yhdessä, kaksi pientä lastakin on. Ensimmäiset vuodet meni niin että tykättiin samoista asioista ja haluttiin samoja asioita. Oli kyse sitten vapaa-ajasta, lomanvietosta, sisustuksesta, ruoasta, perheen perustamisesta tai mistä vain.

Nyt hän haluaa joka pikkuasiassakin eri asiaa kuin minä. Yhtään mikään ei onnistu kitkatta enää. Isoista asioista päättäminen on muuttunut niin mahdottomaksi että niihin ei enää voida edes ryhtyä. Lomareissuille ei päästä kun halutaan niin täysin eri asioita.

Puoliso ei jousta yhtään. Minä joustan välillä, mutta en aina. Kun ehdotan kompromissia niin vastaus on mallia ei käy. Välillä ei riidellä vaan tehdään sitten vain erikseen asioita, syödään eri aikaan eri ruokaa, ulkoillaan eri aikaan eri suunnissa, vietetään lomat erikseen jne. Välillä tulee riitaa koska puoliso loukkaantuu ja suuttuu siitä että haluan eri asiaa kuin hän. Ihan hirvittävän uuvuttavaa ja ahdistavaa elämä näin.

Onko tästä enää paluuta hyvää arkeen?

Kommentit (165)

Vierailija
1/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on joku toinen.

Vierailija
2/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siis si ä haluaisit ja mitä hän? Kuinka kaukana ajatukset ovat esimerkiksi lomasuunnitelmissa, vapaa-ajan vietossa tai ruoka-asioissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä on joku toinen.

Hmm. En ole sellaista kylläkään epäillyt. On paljon kotona. Lomat viettää isänsä ja äitinsä maatilalla. Ap

Vierailija
4/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siis si ä haluaisit ja mitä hän? Kuinka kaukana ajatukset ovat esimerkiksi lomasuunnitelmissa, vapaa-ajan vietossa tai ruoka-asioissa?

Tätä minäkin mietin, eli miten ajatukset ovat nyt muuttuneet? Ymmärrän hyvin, jos ei halua vuosikausia samanlaista ja esimerkiksi ruokatoiveet muuttuvat.

Vierailija
5/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpiko teistä on muuttunut? Entinen avovaimoni ryhtyi etsimään itseään, alkoi kasvissyöjäksi ja tulipa vielä uskoonkin. Ihmetteli sitten, miten erilaista elämää haluamme elää.

Vierailija
6/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on, toinen sillä on, minut ja sinä olet niin mustasukkainen hänestä. Hillitse nyt vähän.

Vierailija
7/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on muuttunut vai onko jompikumpi kumpi jämähtänyt?

Vierailija
8/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin mietin, eli miten ajatukset ovat nyt muuttuneet? Ymmärrän hyvin, jos ei halua vuosikausia samanlaista ja esimerkiksi ruokatoiveet muuttuvat.

ei ne mitenkään ole muuttunut ei vaan jaksa enää leikkiä olevansa kiinnostunut samoista asioista kuten suhteen alussa.

Vierailija
9/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa muuttaa omakotitaloon, minä kerrostaloon koska en jaksaisi pihatöitä (asumme nyt kerrostalossa). Mies haluaa lomalla vanhempiensa tiluksille työleirille vähän alkeellisiin olosuhteisiin, minä taas haluan lomalla pienten lasten takia helppoutta ja rauhaa. Mies haluaa jouluksikin vanhempiensa luo moneksi päiväksi, minä haluan viettää joulut kotosalla. Mies haluaa joka päivä ruoaksi punaista lihaa, minä en oikein ikinä. Mies haluaa ulkoilemaan vain juoksulenkille, minä taas lasten vuoksi jollekin leikkikentälle, jonne mies taas ei suostu ikinä. Minä haluaisin katsoa telkkarista dokkareita, mies vain jotain räiskintäpätkiä. Jne. Ap

Vierailija
10/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on muuttunut vai onko jompikumpi kumpi jämähtänyt?

Mies jämähtänyt haluamaan tasan samanlaista elämää kuin vietti ennen lapsia ja muutenkin jämähtänyt vuosien takaisiin kiinnostuksenkohteisiinsa, minä taas lasten myötä varmaan muuttunut aika paljon. Ap

Vierailija
11/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on tanssinut sinun pillisi mukaan tähän saakka (kuten yleensä parisuhteessa tehdään, kun nainen ei tunmnetusti jousta ollenkaan), ja nyt ei jaksa sitä enää ja sinä tietenkin menet tästä shokkiin. 

Vierailija
12/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä muksut isänsä kanssa anoppilaan ja tee kavereiden kanssa sitä mitä haluat.

Vierailija
13/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetä muksut isänsä kanssa anoppilaan ja tee kavereiden kanssa sitä mitä haluat.

Heh. Sopisi minulle. Mutta puolisolle ei, hän ei suostu edes keskustemaan siitä että minä jäisin kaupunkiin ja hän menisi lasten kanssa sinne työleirille. Ap

Vierailija
14/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumisen paikka. On ok haluta ja tehdäkin eri asioita, mutta pitää ehkä pysähtyä pohtimaan,tarvitseeko parisuhteenne kuitenkin jotain muutakin, jotta se voisi voida hyvin?!

Keskustelkaa siitä, mitä se voisi olla. Jotain ihan uutta? Tai kompromisseja? Lomia,joissa toteutuu molempien toiveet?

Ilman vastavuoroisuutta ei ulospääsyä varmaan ole, mutta pakolla homma ei etene. Haluatteko jatkaa kuitenkin yhdessä?

Vierailija
15/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhumisen paikka. On ok haluta ja tehdäkin eri asioita, mutta pitää ehkä pysähtyä pohtimaan,tarvitseeko parisuhteenne kuitenkin jotain muutakin, jotta se voisi voida hyvin?!

Keskustelkaa siitä, mitä se voisi olla. Jotain ihan uutta? Tai kompromisseja? Lomia,joissa toteutuu molempien toiveet?

Ilman vastavuoroisuutta ei ulospääsyä varmaan ole, mutta pakolla homma ei etene. Haluatteko jatkaa kuitenkin yhdessä?

Hän ei suostu kompromisseihin eikä joustamiseen. Tuntuu olevan vihainen ja loukkaantunut kun minä haluan (nykyään) eri asioita kuin hän, jos puhun kompromisseista niin hän hermostuu ”vaatimuksiini” ja sanoo ettei tykkää niistä asioista yhtään mitä minä ehdotan eikä siksi suostu niihin. Hän ei tule missään yhtään vastaan. Ei edes sinne leikkipuistoon tule vaikka lapset haluaisi. Ap

Vierailija
16/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan on yksinkertainen periaate: se päättää, joka tänään laittaa ruuan. Kun laitatte vuoropäivinä ruokaa, kummankin toive toteutuu joka toinen päivä. 

Vierailija
17/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokaan on yksinkertainen periaate: se päättää, joka tänään laittaa ruuan. Kun laitatte vuoropäivinä ruokaa, kummankin toive toteutuu joka toinen päivä. 

Tämä on kompromissi. Sopisi minulle mutta ei hänelle. Ap

Vierailija
18/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta on tullut pirttihirmu :(

Vierailija
19/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten molemmat voivat tehdä omat ruokansa. Niin me olemme tehneet jo yli 20 vuotta ja hyvin on mennyt.

Vierailija
20/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hän syö niinä päivinä, kun sinä et laita ruokaa? Voit hyvin laittaa vain itsellesi ja lapsillesi, jos mies kieltäytyy laittamasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi