Olen tylsistynyt työtön. Mikä olisi halpa tekeminen/harrastus, jonka parissa saisin vietettyä tunteja päivässä?
Alkanut tämä samaa toistava elämä ja arki kyllästyttämään näin vuosien työttömyyden jälkeen. Päiväni koostuvat nyt ruokailuista, netin selaamisesta, kirjojen lukemisesta, ikkunasta ulos katselemisesta, urheilusta ja nukkumisesta. Haluaisin näiden rinnalle jonkun pitkäkestoisemman ja tavoitteellisen tekemisen.
Olen pohtinut pienoismalleja, palapelejä ja konsolipelaamista. Neulomista yritin, mutta siitä ei tullut mitään.
Mitä muuta voisin kokeilla tai mitä suosittelisitte?
Kommentit (129)
Opiskelu, haet yhteishaussa. Nyt on esim ennakkotehtävät AMK/YAMK julkaista, niiden parissa saat menemään seuraavat viikot. Sitten kun pääsee sisään, saa päivät hyvin kulumaan opiseluun.
Suosittelen palapelejä. kirjoitin aiheesta pidemmänkin viestin mutta se jäi hyväksynnän haaviin.
Itse tuollaisessa tilanteessa aloittaisin jonkun uuden kielen opiskelun. Netistä löytyy nykyään vaikka mitä oppimateriaaleja. Lisäksi hakeutuisin kansalaisopiston tai työväenopiston kielikurssille.
Ja voihan niissä opiskella muutakin. Yrittäisin oppia jonkun ihan uuden taidon.
Työväenopistoilla ym on edullisia kursseja, niin urheiluharrastuksia kuin käsityötaitoja, taiteita ja kielten opiskeluakin!
Usa:ssa on pakko ulkoiluttaa, vaikka niitä koiria, kun ei kipata vastikkeetonta rahaa työttömille.
Aloita piirtämään. Alkuun pakkaus lyijykyniä ja kasa kopiopaperia niin pääset halvalla. Sitten taidon kehittyessä satsaa parempiin välineisiin ja laajenna muihinkin kuin lyijykynään.
Kielen opiskelu esim Duolingon avulla. Ilmaisia tai hyvin edullisia opintoja löytyy paljon muutenkin.
Vapaaehtoistyö, esimerkiksi urheilun parissa, jos muutenkin siitä tykkäät.
Jos minä olisin työtön ja malttaisin lopettaa netissä istumisen, haluaisin:
- tehdä käsitöitä
- lukea
- opetella piirtämään
- opetella soittamaan pianoa
- opetella uuden kielen tai elvyttää vanhan
- syventää koodaustaitoani
- kuntoilla enemmän
Mitä sinä haluaisit tehdä, mikä sinua kiinnostaisi?
Vierailija kirjoitti:
Hiihto, jos välineet jo löytyy. Jos ei löydy niin n. 250 eurolla saa uudet ja hyvät.
Ei ole hiihtovälineitä eikä oikein varaa ostaakaan. Lisäksi laduille on bussilla melkein tunnin matka.
ap
Olisi ihanaa ostaa maalaustarvikkeet.
Maalailisin kokeellisesti ajatuksen virtaa taulupohjalle.
Öljyväreillä ja muillakin väreillä.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelu, haet yhteishaussa. Nyt on esim ennakkotehtävät AMK/YAMK julkaista, niiden parissa saat menemään seuraavat viikot. Sitten kun pääsee sisään, saa päivät hyvin kulumaan opiseluun.
Olen jo liian vanha. Enkä myöskään pääsisi sisälle aloille, jotka kiinnosvat.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo liian vanha. Enkä myöskään pääsisi sisälle aloille, jotka kiinnosvat.
ap
Minkä ikäinen sitten olet ja mitkä alat kiinnostaisivat?
Akryylimaalausta suosittelen. Siinä harrastuksessa kehittyy nopeasti.
Ala metsästää kirpputoreilta tuotteita jotka on alihinnoiteltu tai joita voit pienellä vaivalla parantaa. Sitten kun sulla on iso varasto kasassa, varaat oman myyntipöydän.
Sukututkimuksen teko. Netin tietokantojen avulla pääsee hyvin alkuun ja on todella mielenkiintoista ja koukuttavaa puuhaa.
Vaikka ei nyt kulu tunteja päivittäin, mutta kasvien kasvattaminen siemenistä.
Yrttejähän kannattaa kasvatella ympäri vuoden ja käyttää tuotosta ruuanlaitossa.
Koristekasveissa riittää valikoimaa. Esim. monet mehikasvit ovat helppoja ja siemenet halpoja.
Kesällä voi sitten parvekkeella kasvattaa vaikka tomaatteja, papuja, kurkkua jne.
Hiihto, jos välineet jo löytyy. Jos ei löydy niin n. 250 eurolla saa uudet ja hyvät.