Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä? Puoliso haluaa nykyään kaikessa eri asiaa kuin minä

Vierailija
21.02.2022 |

Ollaan oltu vuosia yhdessä, kaksi pientä lastakin on. Ensimmäiset vuodet meni niin että tykättiin samoista asioista ja haluttiin samoja asioita. Oli kyse sitten vapaa-ajasta, lomanvietosta, sisustuksesta, ruoasta, perheen perustamisesta tai mistä vain.

Nyt hän haluaa joka pikkuasiassakin eri asiaa kuin minä. Yhtään mikään ei onnistu kitkatta enää. Isoista asioista päättäminen on muuttunut niin mahdottomaksi että niihin ei enää voida edes ryhtyä. Lomareissuille ei päästä kun halutaan niin täysin eri asioita.

Puoliso ei jousta yhtään. Minä joustan välillä, mutta en aina. Kun ehdotan kompromissia niin vastaus on mallia ei käy. Välillä ei riidellä vaan tehdään sitten vain erikseen asioita, syödään eri aikaan eri ruokaa, ulkoillaan eri aikaan eri suunnissa, vietetään lomat erikseen jne. Välillä tulee riitaa koska puoliso loukkaantuu ja suuttuu siitä että haluan eri asiaa kuin hän. Ihan hirvittävän uuvuttavaa ja ahdistavaa elämä näin.

Onko tästä enää paluuta hyvää arkeen?

Kommentit (165)

Vierailija
81/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisitko sen ukkos kirjoittamaan oman versionsa tänne. Jotenkin tuntuu, että kaikki ei nyt mätsää.

Hänen versio on se että minä olen muuttunut todella itsekkääksi.

Ap

Kuulostaa itsekkäältä, että väheksyt hänen kokemustaan :(

Vierailija
82/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei välitä perheestään. Ikävää mutta totta. Ota ero jos ei suostu terapiaan. Lapset voi hyvin kun sinä olet onnellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset vuodet meni siis niin että sait aina tahtosi läpi ja kun suhde vakiintui myös kumppanisi alkoi haluamaan asioita. Tai sitten sinut halut ovat muuttuneet ja oletit että toisen halut muuttuvat samalla

Vierailija
84/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ole mitään monimutkaista. Mies elää kuten ennen lastentekoa. Lyön vaikka vetoa, että hänen lapsuudenperheessään äiti tekee kaikki työt, isä vain ne jotka itse haluaa. Osa miehistä ei koskaan tajua, etteivät he ole enää 14-vuotiaita eikä heidän vaimonsa ole heidän äitinsä.

Vierailija
85/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mekään miehen kanssa haluta kaikkea samaa mutta tehdään kompromisseja molemmat. Muuten tämä ei toimisi. Parisuhde ei toimi muuten.

Vierailija
86/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siinä ero tulee jos toinen ei yhtään jousta ja pitää kiinni vaan siitä mitä itse haluaa eikä muuta perhettä huomioi. Et sinäkään voi elää vain häntä miellyttäen itsesi unohtaen.

Vierailija
87/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa tekemistä ja nainen haluaa vaan olla rennosti eli toinen haluaa olla aktiivinen ja toinen haluaa olla ja laiskotella

Vierailija
88/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin vain voi toimia kuten mies jos lapsiperheessä elää.

Vierailija
89/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaa tekemistä ja nainen haluaa vaan olla rennosti eli toinen haluaa olla aktiivinen ja toinen haluaa olla ja laiskotella

Laiskotella? Päinvastoin kuulostaa siltä että ap joutuu touhuamaan lasten kanssa kaiken vapaa-ajan.

Vierailija
90/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän siinä ero tulee jos toinen ei yhtään jousta ja pitää kiinni vaan siitä mitä itse haluaa eikä muuta perhettä huomioi. Et sinäkään voi elää vain häntä miellyttäen itsesi unohtaen.

No jos tarkastelee objektiivisella tasolla noita kysymyksiä, niin eihän noista käy ilmi, että mies selkeästi valinnoissaan jyräisi toisen.

Enemmänkin tässä kirjoittaja hakee hassusti kuoroa omille valinnoilleen.

Vierailija
91/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos tarkastelee objektiivisella tasolla noita kysymyksiä, niin eihän noista käy ilmi, että mies selkeästi valinnoissaan jyräisi toisen.

Mitä tarkoitat? Esim heidän lomat. Ap ei haluaisi sinne työleirille. Mies haluaa aina vain sinne. Aplle kävisi kompromissi että osa lomista siellä osa helpon lomailun paikoissa. Miehelle tämä ei käy. Eikä sekään että menee lasten kanssa työleirille ja ap on jossain muualla.

Vierailija
92/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut aiemmassa avioliitossa tällainen tilanne!

Mies muuttui yhtäkkiä sellaiseksi, että vänkäsi kaikesta vastaan ja oli ihan eri mieltä kuin aiemmin oli ollut. Lisäksi alkoi viipyä harrastuksessaan eikä lähtenyt enää meidän yhteisiin menoihin. Haastoi riitaa, oli pahantuulinen jatkuvasti jne. Jos ei saanut tahtoaan jossain älyttömässä asiassa läpi, suuttui. Pahin oli, kun oltiin muuttamassa vieraalle paikkakunnalle töiden takia (minä muuttaisin ensin ja hän pari kuukautta myöhemmin perässä). Mies sanoi, että meidät pitäisi ottaa paljon isompi asunto kuin olimme etukäteen suunnitelleet. En suostunut tuohon, sillä emme tarvinneet noita ylimääräisiä neliöitä mihinkään (eikä niihin olisi ollut suoraan sanottuna varaakaan), asuimme kahdestaan eikä ollut lapsia. Mies suuttui tuosta ja oli vihainen, kun vuokrattiin etukäteen sovitun kokoinen iso kaksio.

Minä muutin tuohon uuteen asuntoon ja mies jäi vielä asumaan vanhaan asuntoomme. Mies ei koskaan muuttanut tuohon uuteen kotiimme, vaan viikkoa ennen muuttopäiväänsä tunnusti haluavansa erota. Kävi ilmi, että oli pettänyt minua yli vuoden ja koko tuon ajan oli vängännyt kaikesta vastaan, ollut ilkeä, poissaoleva yms. Selkäni takana oli vuokrannut toisen asunnon eri kaupungista ja muutti sinne. Onneksi en suostunut miehen oikutteluihin, olisin yksin asunut neljän huoneen asunnossa ja joutunut muuttamaan (kaksioon saatoin jäädä yksinkin).

Summa summarum. Minä en hetkeäkään usko, että terve aikuinen ihminen muuttuu yhtäkkiä aivan erilaiseksi ihmiseksi ja kaikki mielipiteet vaihtuvat. Miehelläsi on toinen nainen ja hän yrittää saada turhista kinoista kanssasi oikeutuksen sille, miksi pettää. Osa heittäytyy vaikeaksi myös siksi, jotta puoliso ottaisi sen eron ja voisi itse sanoa olevansa se jätetty osapuoli ja saada muiden säälin osakseen (vaikka siis itse olisi sen eron halunnut).

Vierailija
93/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Esim heidän lomat. Ap ei haluaisi sinne työleirille. Mies haluaa aina vain sinne. Aplle kävisi kompromissi että osa lomista siellä osa helpon lomailun paikoissa. Miehelle tämä ei käy. Eikä sekään että menee lasten kanssa työleirille ja ap on jossain muualla.

Vaikea uskoa, että kyseessä on jokin joko/tai-kysymys. Melko naivi kirjoitus sulta.

Vierailija
94/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea uskoa, että kyseessä on jokin joko/tai-kysymys. Melko naivi kirjoitus sulta.

Miksi sinun on vaikea uskoa. Minun ex oli juuri tuollainen että lomilla suostui vain mökille ja aina olisi pitänyt olla vain siellä. Meillä ei kylläkään ollut lapsia. Mutta koskaan en saanut häntä esim ulkomaille tai edes kotimaan kaupunkilomalle.

Vierailija
95/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa kun lapset olivat vielä aika pieniä, meillä kävi samoin.

Miehestä tuli kovin joustamaton, omaehtoinen ja keskustelematon.

Ei itse koskaan halunnut mitään tai ehdottanut mitään ja kun minä halusin ja ehdotin, saattoi joskus suostua ja tulla johonkin mukaan, mutta mökötti sitten koko jutun ajan, olipa se sitten kaupassa käynti, leikkipuistossa käynti, uimahalli, laskettelu tai mikä hyvänsä.

Kaikki viitseliäisyys loppui, ruoka olisi aina nakit ja ranskikset, jos en laittaisi ruokaa, kaikki kodinhoitoon, talon huoltoon ja auton huoltoon liittyvät asiat ovat 'hankalia' ja 'helpompi kun sä hoidat'. Ja minähän hoidin, kun oli pakko, kukaan muukaan ei olisi tehnyt.

Ihan samalla olin töissä ja ihan yhtä lailla tienasin kuin mieskin, silti koko parisuhde ja koko perhe oli minun harteillani.

Uuvuin täysin ja mies ei halunnut tehdä mitään enempää kuin aiemmin, mitään erilaista kuin aiemmin. Olin niin loppuun ajettu, että itkin ääneen ja sanoin, että kuolen kohta tähän uupumukseen.

Mies katsoi vain ja sanoi 'älä ole naurettava'.

Tuossa kohtaa oli pakko pyyhkiä kyyneleet ja jatkaa eteenpäin, mies ei hoida mitään, lapset tarvitsevat vanhemman, edes yhden, ja se olen minä.

Muutamaa päivää myöhemmin, mies sanoi minulle, älä odota liikoja minulta, ihan yht'äkkiä, ihan asiaan liittymättä. Siinä hetkessä tajusin, että en ole odottanut mitään enää vuosiin, että tämä liitto täytyy lopettaa, pian todella kuolen tähän.

Hyvä Ap, älä jää katsomaan tuota miehen en halua sitä tai tätä- venkoilua yhtään enempää, mitään hyvää siitä ei seuraa ja joudut aina itse tekemään kompromissit, taipumaan, tekemään kaiken työn ja itse et saa muuta kuin pettymystä, uupumusta ja ajan, voimavarojen ja rahankin hukkaa.

Elämän pitää olla muutakin kuin elossa olemista.

Sinun exäsi kuulostaa masentuneelta, toisin kuin ap:n mies.

Vierailija
96/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisitko sen ukkos kirjoittamaan oman versionsa tänne. Jotenkin tuntuu, että kaikki ei nyt mätsää.

Ap

Kuten itsekin sanoit että olet muuttunut mutta syytät miestä että ei ole muuttunut sinun mukana niin en ihan äkkiä lähtisi syyttämään miestä itsekkääksi kun on pysynyt samanlaisena kun on ollut.

Kumpihan tuossakin suhteessa on todellisuudessa itsekäs....

Vierailija
97/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut aiemmassa avioliitossa tällainen tilanne!

Mies muuttui yhtäkkiä sellaiseksi, että vänkäsi kaikesta vastaan ja oli ihan eri mieltä kuin aiemmin oli ollut. Lisäksi alkoi viipyä harrastuksessaan eikä lähtenyt enää meidän yhteisiin menoihin. Haastoi riitaa, oli pahantuulinen jatkuvasti jne. Jos ei saanut tahtoaan jossain älyttömässä asiassa läpi, suuttui. Pahin oli, kun oltiin muuttamassa vieraalle paikkakunnalle töiden takia (minä muuttaisin ensin ja hän pari kuukautta myöhemmin perässä). Mies sanoi, että meidät pitäisi ottaa paljon isompi asunto kuin olimme etukäteen suunnitelleet. En suostunut tuohon, sillä emme tarvinneet noita ylimääräisiä neliöitä mihinkään (eikä niihin olisi ollut suoraan sanottuna varaakaan), asuimme kahdestaan eikä ollut lapsia. Mies suuttui tuosta ja oli vihainen, kun vuokrattiin etukäteen sovitun kokoinen iso kaksio.

Minä muutin tuohon uuteen asuntoon ja mies jäi vielä asumaan vanhaan asuntoomme. Mies ei koskaan muuttanut tuohon uuteen kotiimme, vaan viikkoa ennen muuttopäiväänsä tunnusti haluavansa erota. Kävi ilmi, että oli pettänyt minua yli vuoden ja koko tuon ajan oli vängännyt kaikesta vastaan, ollut ilkeä, poissaoleva yms. Selkäni takana oli vuokrannut toisen asunnon eri kaupungista ja muutti sinne. Onneksi en suostunut miehen oikutteluihin, olisin yksin asunut neljän huoneen asunnossa ja joutunut muuttamaan (kaksioon saatoin jäädä yksinkin).

Summa summarum. Minä en hetkeäkään usko, että terve aikuinen ihminen muuttuu yhtäkkiä aivan erilaiseksi ihmiseksi ja kaikki mielipiteet vaihtuvat. Miehelläsi on toinen nainen ja hän yrittää saada turhista kinoista kanssasi oikeutuksen sille, miksi pettää. Osa heittäytyy vaikeaksi myös siksi, jotta puoliso ottaisi sen eron ja voisi itse sanoa olevansa se jätetty osapuoli ja saada muiden säälin osakseen (vaikka siis itse olisi sen eron halunnut).

Uskon kun ap sanoo, että tuskin on toista naista, mutta varmaan on jostain muusta syystä paha tai syyllinen olo kun noin käyttäytyy. Haluaa ehkä ap:sta eroon, mutta miehethän ei eroa ennen kuin nainen hakee eroa. Eivät vaan saa aikaiseksi. 

Vierailija
98/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuten itsekin sanoit että olet muuttunut mutta syytät miestä että ei ole muuttunut sinun mukana niin en ihan äkkiä lähtisi syyttämään miestä itsekkääksi kun on pysynyt samanlaisena kun on ollut.

Kumpihan tuossakin suhteessa on todellisuudessa itsekäs....

Kun saa lapsia niin olisi kyllä vähän pakko muuttua jotta perhe-elämä onnistuisi.

Vierailija
99/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun on vaikea uskoa. Minun ex oli juuri tuollainen että lomilla suostui vain mökille ja aina olisi pitänyt olla vain siellä. Meillä ei kylläkään ollut lapsia. Mutta koskaan en saanut häntä esim ulkomaille tai edes kotimaan kaupunkilomalle.

Harva mies haluaa shoppailu lomalle. Kaupunkilomilla on harvoin muuta tekemistä kun kiertää kauppoja ja kahviloita eli kiertää paikkoja tuhlaamassa rahaa turhuuksiin

Vierailija
100/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva mies haluaa shoppailu lomalle. Kaupunkilomilla on harvoin muuta tekemistä kun kiertää kauppoja ja kahviloita eli kiertää paikkoja tuhlaamassa rahaa turhuuksiin

Älä yleistä. Minun ex-mieheni kaahasi kansallispuistossa lomaillessamme joka päivä pakoputki kuumana lähimpään kyläpahaseen ”tuulettumaan” kahvilaan ja ostoksille, kun ei kestänyt olla rauhassa ilman shoppailua hetkeäkään. Sama mies oli jo ensimmäisenä iltana lähdössä ajamaan kotiin, kun hyttyset ahdistivat häntä niin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme