Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla koira nukkuu sängyssä, kysymys

Vierailija
04.04.2026 |

Ja koira on pieni / pienehkö.

Jos sängyssä on tilaa (nukut esim yksin tosi leveässä sängyssä tai parisängyssä), pysyykö koira "omalla puolellaan" tai siis irti ihmisestä, kun itse tiedän, että häiriintyisin, jos koira vaihtaisi asentoaan ja osuisi minuun, tai jokin sen kehon osa tulisi päälleni tms. 

Mutta voiko koiran opettaa nukkumaan isossa sängyssään "yksin"? 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on, kun koira lämmittää selkää.

Vierailija
2/4 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun toinen koira pysyy paikallaan. Laitan sen illalla nukkumaan parisängyn vapaan puoliskon jalkopäätyyn, ja se nukkuu siinä aamuun saakka. Aamulla se sitten hivuttautuu tyynypäätä kohden hiljalleen kun huomaa, että heräilen. On lopulta pää tyynyllä ja tuijottaa mua, ja paukuttaa häntää petivaatteisiin. Ihanan hyväntuulinen herätys!

Toinen, vähän pienempi koirani tulee nukkumaan viereen, mutta vaihtaa paikkaa yön aikana noin kymmenen kertaa; välillä se on peiton päällä, mutta viileän tullen se siirtyy peiton alle (kiinni ihoon), ja kun tulee kuuma, se siirtyy peiton päälle, jne. Aamulla se tulee rinnan päälle tuijottamaan, että heräisin. Ihana herätys sekin!

Vastauksena kysymyksiin sanoisin tämän oman kokemuksen perusteella, että jotkut koirat voi opettaa nukkumaan omalla paikallaan ihan nätisti, joitakin taas ei. Edellisiä koiriani en ole päästänyt sänkyyn ollenkaan eivätkä ne sinne ängenneetkään koskaan, paitsi jos pääsivät makkariin kun en ollut kotona. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

8kg hoikka pehmoinen koira nukkuu kanssani sängyssä. Liikkuu vuoteessa. Salakavalasti hivuttanut mua sen puolelle, kun haluaa nukkua mun puolella… Nukkuu yksin mun yövuoron aikana.

Välillä tulee mun pään päälle lakiksi tai selkä selkää vasten.

Mua ei häiritse sen liikkuminen.

Vierailija
4/4 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhee. Joku omaa per settään nuoleva elukka sängyssä. Yäk kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän