Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä? Puoliso haluaa nykyään kaikessa eri asiaa kuin minä

Vierailija
21.02.2022 |

Ollaan oltu vuosia yhdessä, kaksi pientä lastakin on. Ensimmäiset vuodet meni niin että tykättiin samoista asioista ja haluttiin samoja asioita. Oli kyse sitten vapaa-ajasta, lomanvietosta, sisustuksesta, ruoasta, perheen perustamisesta tai mistä vain.

Nyt hän haluaa joka pikkuasiassakin eri asiaa kuin minä. Yhtään mikään ei onnistu kitkatta enää. Isoista asioista päättäminen on muuttunut niin mahdottomaksi että niihin ei enää voida edes ryhtyä. Lomareissuille ei päästä kun halutaan niin täysin eri asioita.

Puoliso ei jousta yhtään. Minä joustan välillä, mutta en aina. Kun ehdotan kompromissia niin vastaus on mallia ei käy. Välillä ei riidellä vaan tehdään sitten vain erikseen asioita, syödään eri aikaan eri ruokaa, ulkoillaan eri aikaan eri suunnissa, vietetään lomat erikseen jne. Välillä tulee riitaa koska puoliso loukkaantuu ja suuttuu siitä että haluan eri asiaa kuin hän. Ihan hirvittävän uuvuttavaa ja ahdistavaa elämä näin.

Onko tästä enää paluuta hyvää arkeen?

Kommentit (165)

Vierailija
41/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa onko teidän suhteessa joku asia hyvin? Miksi et haluaisi erota? Mies kuulostaa idiootilta.

Vierailija
42/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoiselle kuulostaa käytös. Mitä sanoo kun kysyt miksi käytäytyy noin ettei välitä kun omista toiveistaan ja itsestään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa onko teidän suhteessa joku asia hyvin? Miksi et haluaisi erota? Mies kuulostaa idiootilta.

Lasten takia en haluaisi erota.

Ap

Vierailija
44/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun ap tarvii alkaa pikkuhiljaa ajatella, mikä tekee sinut onnelliseksi ja toimia niin. Mieshän niin jo tekee.

Vierailija
45/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoiselle kuulostaa käytös. Mitä sanoo kun kysyt miksi käytäytyy noin ettei välitä kun omista toiveistaan ja itsestään?

Alkaa syyttämään minua itsekkääksi. Ap

Vierailija
46/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tässä on ydinongelmana nimenomaan miehesi kyvyttömyys keskustella ja joustaa. Jos sinäkin olet valmis joustamaan, tulisi hänenkin olla. Itse asiat, joissa pitäisi joustaa, ovat kuitenkin mielestäni lopulta aika pieniä. Voisiko olla niin, että miehesi kokee, että pienikin sinun toiveidesi huomioiminen olisi jonkinlaista alistumista? Onko hänen pidettävä pintansa pienimmissäkin asioissa vain siksi, että kokisi säilyttävänsä itsemääräämisoikeutensa?

Oletteko harkinneet pariterapiaan menoa?

Vierailija
47/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nyt lapset saa mallin että itsekkyys on ok ja muita ei tarvitse ottaa huomioon. Todella huono itsekeskeisen miehen ja parisuhteen malli.

Vierailija
48/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siis si ä haluaisit ja mitä hän? Kuinka kaukana ajatukset ovat esimerkiksi lomasuunnitelmissa, vapaa-ajan vietossa tai ruoka-asioissa?

Mies haluaa muuttaa omakotitaloon, minä kerrostaloon koska en jaksaisi pihatöitä (asumme nyt kerrostalossa). Mies haluaa lomalla vanhempiensa tiluksille työleirille vähän alkeellisiin olosuhteisiin, minä taas haluan lomalla pienten lasten takia helppoutta ja rauhaa. Mies haluaa jouluksikin vanhempiensa luo moneksi päiväksi, minä haluan viettää joulut kotosalla. Mies haluaa joka päivä ruoaksi punaista lihaa, minä en oikein ikinä. Mies haluaa ulkoilemaan vain juoksulenkille, minä taas lasten vuoksi jollekin leikkikentälle, jonne mies taas ei suostu ikinä. Minä haluaisin katsoa telkkarista dokkareita, mies vain jotain räiskintäpätkiä. Jne. Ap

Rivitalo? Osa lomasta tiluksilla, osa jonnekin helpompaan? Joka toinen joulu kotona? Juoksulenkki leikkikentän ympäri tai esim. vaunua lykkien tai lapsen polkupyörän vierellä juosten? Kaksi telkkaria tai toinen katsoo esim. tabletilta? Kyllä nämä on ratkaistavissa jos löytyy halua. Jos ei pysty edes puhumaan niin sitten en näe kovin valoisaa tulevaisuutta. Ei kannata kuitenkaan luovuttaa vielä, esim. ammattilaisten avulla keskustelemaan voi oppia.

Vierailija
49/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään omakotitaloon muuttaisi vaikka lapsuuteni olen maatilalla viettänyt. Mieluummin kerrostalo lähellä hyviä ulkoilumahdollisuuksia. Anoppilassa voi käydä silloin tällöin piipahtamassa, mutta ei kiitos mitään pitempää lomaa ja varsinkaan jouluna. Eksän kanssa vierailtiin vanhempiemme luona erikseen ja aniharvoin yhdessä. Muuten matkustettiin kyllä yhdessä eri matkakohteissa. Kyllä joskus harmitti, kun eksä halusi aina vaan juosta eikä voinut koskaan lähteä yhteiselle kävelylenkille. 

Vierailija
50/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin tässä on ydinongelmana nimenomaan miehesi kyvyttömyys keskustella ja joustaa. Jos sinäkin olet valmis joustamaan, tulisi hänenkin olla. Itse asiat, joissa pitäisi joustaa, ovat kuitenkin mielestäni lopulta aika pieniä. Voisiko olla niin, että miehesi kokee, että pienikin sinun toiveidesi huomioiminen olisi jonkinlaista alistumista? Onko hänen pidettävä pintansa pienimmissäkin asioissa vain siksi, että kokisi säilyttävänsä itsemääräämisoikeutensa?

Oletteko harkinneet pariterapiaan menoa?

Osut varmaan oikeaan :( . Mihinkään terapiaan en kuitenkaan häntä saa, hän ei tule siinäkään asiassa yhtään vastaan. Ap

Vierailija
51/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa miehellä riittäisi puuhaa kotonakin, olisitte ainakin perheenä enemmän yhdessä. Lapset voisivat leikkiä omalla pihalla, missä isä puuhastelee. Oletko miettinyt tätä? 

T. nainen, joka tulisi kerrostalossa hulluksi, mm. pihan puutteen takia ja siksi, etten voi sietää sisälle sisältä kuuluvia naapurien ääniä. Onneksi minulla on todella reipas mies, joka tekee kaikki ulkotyöt meillä. :)

Vierailija
52/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siis si ä haluaisit ja mitä hän? Kuinka kaukana ajatukset ovat esimerkiksi lomasuunnitelmissa, vapaa-ajan vietossa tai ruoka-asioissa?

Mies haluaa muuttaa omakotitaloon, minä kerrostaloon koska en jaksaisi pihatöitä (asumme nyt kerrostalossa). Mies haluaa lomalla vanhempiensa tiluksille työleirille vähän alkeellisiin olosuhteisiin, minä taas haluan lomalla pienten lasten takia helppoutta ja rauhaa. Mies haluaa jouluksikin vanhempiensa luo moneksi päiväksi, minä haluan viettää joulut kotosalla. Mies haluaa joka päivä ruoaksi punaista lihaa, minä en oikein ikinä. Mies haluaa ulkoilemaan vain juoksulenkille, minä taas lasten vuoksi jollekin leikkikentälle, jonne mies taas ei suostu ikinä. Minä haluaisin katsoa telkkarista dokkareita, mies vain jotain räiskintäpätkiä. Jne. Ap

Rivitalo? Osa lomasta tiluksilla, osa jonnekin helpompaan? Joka toinen joulu kotona? Juoksulenkki leikkikentän ympäri tai esim. vaunua lykkien tai lapsen polkupyörän vierellä juosten? Kaksi telkkaria tai toinen katsoo esim. tabletilta? Kyllä nämä on ratkaistavissa jos löytyy halua. Jos ei pysty edes puhumaan niin sitten en näe kovin valoisaa tulevaisuutta. Ei kannata kuitenkaan luovuttaa vielä, esim. ammattilaisten avulla keskustelemaan voi oppia.

Nämä on kompromissaja. Minulle käy, hänelle ei. Ap

Vierailija
53/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin omakotitaloon vain jos mies lupaisi hoitaa kaikki työt siellä. Mutta huolestuttavalle kuulostaa ettei mies jousta missään eikä tee kompromisseja. Kuunteleeko lapsien toiveita?

Tässä on vain ap:n valitustarina, miehen kertomana tarina voisi olla ihan erilainen.

Ja mitä ihmettä tuo "jos mies lupaa hoitaa kaikki kotityöt" on? En ymmärrä ollenkaan. Kyllä normaali nainen jaksaa tehdä oikein hyvin omakotitalon töitä ja ainakin meidän lähellä on taloja, jotka ovat postimerkin kokoisella tontilla, joten ulkotöitä ei käytännöllisesti katsoen ole.

No sehän olisi ihan kammotus muuttaa tuollaiseen omakotitalolähiöön. 

Vierailija
54/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin omakotitaloon vain jos mies lupaisi hoitaa kaikki työt siellä. Mutta huolestuttavalle kuulostaa ettei mies jousta missään eikä tee kompromisseja. Kuunteleeko lapsien toiveita?

Tässä on vain ap:n valitustarina, miehen kertomana tarina voisi olla ihan erilainen.

Ja mitä ihmettä tuo "jos mies lupaa hoitaa kaikki kotityöt" on? En ymmärrä ollenkaan. Kyllä normaali nainen jaksaa tehdä oikein hyvin omakotitalon töitä ja ainakin meidän lähellä on taloja, jotka ovat postimerkin kokoisella tontilla, joten ulkotöitä ei käytännöllisesti katsoen ole.

Kaikki työt, ei kaikki kotityöt. Lukemisen ymmärtäminen. Eiköhän maalla kasvanut mies halua ison pihan.

Mies hoitaa katon, rännit, kunnostukset, pihatyöt, istutukset, lumityöt, korjaukset yms.

Vierailija
55/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on nyt kaksi vaihtoehtoa, printata eropaperit tai kärvistellä ja kerätä katkeruutta ja erota sitten kun lapset on 18.

Vierailija
56/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalossa miehellä riittäisi puuhaa kotonakin, olisitte ainakin perheenä enemmän yhdessä. Lapset voisivat leikkiä omalla pihalla, missä isä puuhastelee. Oletko miettinyt tätä? 

T. nainen, joka tulisi kerrostalossa hulluksi, mm. pihan puutteen takia ja siksi, etten voi sietää sisälle sisältä kuuluvia naapurien ääniä. Onneksi minulla on todella reipas mies, joka tekee kaikki ulkotyöt meillä. :)

Kyllä se mies silti siellä maatilalla kävisi.

Vierailija
57/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tässä jäi nyt aika lailla auki se, että mitä iloa lapsille siis on tuosta isästään? Raha?

Vierailija
58/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän olisi ihan kammotus muuttaa tuollaiseen omakotitalolähiöön. 

On olemassa muitakin ratkaisuja, mutta jos mies ei halua kökkiä betoniviidakossa, niin silloin hän ei ole siellä myöskään onnellinen. Lapset olisivat varmasti onnellisempia maalla kuin narkkareiden ja juoppojen seassa kaupungissa.

Vierailija
59/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen ei halua asua omakotitalossa mutta mues haluaa, kompromissi on juuri tuo, että muutetaan omakotitaloon, mutta mies hoitaa kaikki omakotitalon mukanaan tuomat työt yksin.

Vierailija
60/165 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiseen omakotitaloon ei ole mitään järkeä edes muuttaa. Sama sitten asua kerrostalossa. Yhtä ankeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä