Kun kattoo nuoria naisi kaupungilla, mietin usein
että miten helvetissä niillä on varaa näyttää siltä miltä ne näyttää?! Merkkivaatteita, hiukset värjätty ja pidennetty, ripset tuuhennettu, kynnet laitettu, merkkilaukku olalla. WTF?! Mä käyn töissä ja saan ok-palkkaa, mutta ei mulla vaan raha riitä tollaseen. Kerran katsoin kosmetologin hinnastoja ja pyörryin. Ja sitte jollain lukiolaispimulla tai yliopiston ekaa vuotta opiskelevalla on olemus kuin jollain bisnes-naisella.
Kommentit (75)
Ruokapuoli onki sit kaikkee muuta ku laatua ellei joku elätä.
Minäkin käyn töissä ja saan keskivertopalkkaa, mutta minulla on silti varaa laitattaa ripsiä ja kynsiä ja ostaa merkkivaatteitakin silloin tällöin. Tosin näillä teineillä ei mene rahaa muuhun ja varmasti vanhemmatkin auttavat, joten siinä syy.
Merkkivaatteet ja laukut feikkejä.
Osa asuu vielä kotona tai vanhemmat maksaa, jolloin voivat käyttää kaiken ylimääräisen oman rahansa shoppailuun. Tuossa iässä monella kaikki raha menee saman tien kuin on tullutkin. Yleensä siinä 25 ikävuoden kieppeillä moni sitten skarppaa kun alkaa kiinnostaa esim. oma asunto
Ei lapsia, asuu solussa. Nuorille ulkonäkö on niin tärkeä, että käyttävät siihen suhteessa paljon rahaa. Lisäksi esim. rakennekynnet voi olla itse tekemät ja ripset itse tai kaverin laittamat. Hiukset voi olla itse värjätyt ja pidennykset tehty kaverin kanssa netistä tilatuilla tarvikkeilla. Merkkilaukku voi olla huuto.netistä ja merkkivaatteet myös tai sitten alesta. Jotkut nuoret kyllä elää yli varjojenkin juuri ulkonäköön panostamisen vuoksi, naiset etenkin.
Niitä merkkilaukkuja ja lahjakortteja kauneushoitoloihin voi saada myös synttäri- ja joululahjoiksi vanhemmiltaan ja isovanhemmiltaan. Näin ainakin meillä. Mieluummin minäkin ostan siskontytölle lahjaksi jotain hänen toivomaansa kuin yritän kaupassa miettiä pääni puhki, mitähän sille keksisi.
Pieni vähemmistö nuorista naisista kuitenkin tuota tyyliä harrastaa
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:29"]että miten helvetissä niillä on varaa näyttää siltä miltä ne näyttää?! Merkkivaatteita, hiukset värjätty ja pidennetty, ripset tuuhennettu, kynnet laitettu, merkkilaukku olalla. WTF?! Mä käyn töissä ja saan ok-palkkaa, mutta ei mulla vaan raha riitä tollaseen. Kerran katsoin kosmetologin hinnastoja ja pyörryin. Ja sitte jollain lukiolaispimulla tai yliopiston ekaa vuotta opiskelevalla on olemus kuin jollain bisnes-naisella.
[/quote]
Bisnesnaiselta? Minkä alan bisnestä mahdat tarkoittaa?
Onneksi ei ollut omassa nuoruudessa tuollaista. Tietysti silloinkin oli muoteja ja jotain pakkoturhakkeita, mutta ei mitään noin kallista - ja missään nimessä ei ollut mitään rakennekynsiä eikä ripsenpidennyksiä. En olisi jaksanut silloin, enkä jaksa nyt.
Myyvät persettä vanhemmille miehille
Mistä tunnistaa kun jollakin on hiusten pidennykset? Ite en huomaa koskaa ku ei oo tarvinnu laittaa ku on pitkät hiukset luonnostaa
Ne on niitä rikkaiden kakaroita. Tuu lähiöön nii huomaat että täällä naiset ei kulje merkkivaatteissa edes nuoret.
15, ainakin siitä että pidennykset ovat luonnottoman suorat.
kampissa ainakin iltasella imee ja nielee merkkivaatteita, siideriä ja röökiä vastaan.
pakko kyllä nostaa vanhemmille hattua. (not)
Mä tunnen montakin nuorta naista, jotka tekevät rakennekynsiä kavereilleen ihan vaan harrastuksena. Ne kaupungilla näkemäsi kynnet eivät siis aina ole ammattilaisen tekemiä.
Ihan hyvä, että kaunistavat itseään. Vielä 20 vuotta sitten nuoret naiset näyttivät ihan ladon seinästä repäistyiltä!
Itse ihmettelen vain, miksi he tuntuvat näyttävän toistensa klooneilta ja missä on persoonallisuus. Eikö tämän pitänyt olla vapauden ja individualismin aikakautta?
No hänellä ei mene rahaa paljon muuhun.