Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun kattoo nuoria naisi kaupungilla, mietin usein

Vierailija
07.07.2015 |

että miten helvetissä niillä on varaa näyttää siltä miltä ne näyttää?! Merkkivaatteita, hiukset värjätty ja pidennetty, ripset tuuhennettu, kynnet laitettu, merkkilaukku olalla. WTF?! Mä käyn töissä ja saan ok-palkkaa, mutta ei mulla vaan raha riitä tollaseen. Kerran katsoin kosmetologin hinnastoja ja pyörryin. Ja sitte jollain lukiolaispimulla tai yliopiston ekaa vuotta opiskelevalla on olemus kuin jollain bisnes-naisella.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Asun yksin ja voin käyttää rahani mihin haluan. Koko ajan olen tehnyt töitä myös. Valmistun ammattiin, jossa hyvä palkka ja 99% mahdollisuus saada ainakin jostakin töitä. Moni ystävistäni on kaltaiseni. Omistusasunto löytyy jo. Minua ei jaksa kiinnostaa tavaran tai omaisuuden haaliminen, joten hyvä näin. Sen ylimenevän rahan laitan harrastuksiin, matkailuun ja välillä myös omaan ulkonäköön. Jännä, että muita kiinnostaa niin paljon toistensa rahankäyttö

Vierailija
62/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:29"]että miten helvetissä niillä on varaa näyttää siltä miltä ne näyttää?! Merkkivaatteita, hiukset värjätty ja pidennetty, ripset tuuhennettu, kynnet laitettu, merkkilaukku olalla. WTF?! Mä käyn töissä ja saan ok-palkkaa, mutta ei mulla vaan raha riitä tollaseen. Kerran katsoin kosmetologin hinnastoja ja pyörryin. Ja sitte jollain lukiolaispimulla tai yliopiston ekaa vuotta opiskelevalla on olemus kuin jollain bisnes-naisella.
[/quote]Kaikki eivät ole tyhjätaskuja vaikka sinä olisitkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:01"]

Aina tää sama kysymys....PÖLLIMÄLLÄ ja hakiksilla. Jotkut harvat on rikkaita mutta suurin osa todellakaan ei.

[/quote]

Siis pöllivät jotain helpompaa kuten meikkejä ja myy eteenpäin. Tehtiin samaa nuorina ja tiedän että noi tekee sitä. Ja sitä tehdään paljon. 

[/quote]

Sä joka alapeukutat olet oikeesti todella tyhmä. Systeemi toimii just noin. Mua naurattaa joka kerta kun tyhmälle äidille selviää tyttönsä teot. Ne tekee sen pakosta ihan kun mekin tehtiin se aikanaan. 

[/quote]

Jos Itiksessä tehtiin noin, niin ei kaikkialla muualla. Tiedsitkö, että aika harva on varas tai haluaa pitää varastettuja tavaroita?

Vierailija
64/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyvät persettä. Kuten suurin osa muotibloggaajistakin.

Vierailija
65/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:47"]Itseä ihmetyttää, miten jo 16v likoilla on uusimmat iPhonet, millä räpsitään selfiekuvia tai blogipostauksissa oikein tuodaan iPhone esillä. Itselläni säästöjä lähes 20ke ja silti puhelimena pelkkä 200e Lumia.
[/quote]
Ei kyllä niitä on jo 8-vuotiailla.

Vierailija
66/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:44"]

Aina tää sama kysymys....PÖLLIMÄLLÄ ja hakiksilla. Jotkut harvat on rikkaita mutta suurin osa todellakaan ei.

[/quote]

Siis pöllivät jotain helpompaa kuten meikkejä ja myy eteenpäin. Tehtiin samaa nuorina ja tiedän että noi tekee sitä. Ja sitä tehdään paljon. 

[/quote]

Sä joka alapeukutat olet oikeesti todella tyhmä. Systeemi toimii just noin. Mua naurattaa joka kerta kun tyhmälle äidille selviää tyttönsä teot. Ne tekee sen pakosta ihan kun mekin tehtiin se aikanaan. 

[/quote]

Jos Itiksessä tehtiin noin, niin ei kaikkialla muualla. Tiedsitkö, että aika harva on varas tai haluaa pitää varastettuja tavaroita?

[/quote]

Jokainen on varastanut joskus ja aika harvaa se häiritsee. Aika harvaa jää kiinni. Porukasta kaikki ei välttämättä pölli kun niitä jännittää liikaa mutta ne on muuten mukana ja tietää ja voi tehdä kauppaa.

Vierailija
67/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappa betalar ;)

Vierailija
68/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isi maksaa.
Ite käyn kerran kuukaudessa kampaajalla, laittamassa kynnet ja ripset. Kasvojen jotai hoitojakin joskus oon kokeillut. Enpä mä muuta. Ja kaiken ton maksan itse.

Vierailija
69/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappa betalar. Vanhemmat ostaa asunnot, autot, kaiken...

Vierailija
70/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:47"]

Myyvät persettä. Kuten suurin osa muotibloggaajistakin.

[/quote]

Tää on näitä miesten fantasioita. Todella harvinaista että joku menis niin pohjalle kun ne ostokset saa tehtyä muutenkin. 

Vierailija
71/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:38"]

Jaa-a. Asun yksin ja voin käyttää rahani mihin haluan. Koko ajan olen tehnyt töitä myös. Valmistun ammattiin, jossa hyvä palkka ja 99% mahdollisuus saada ainakin jostakin töitä. Moni ystävistäni on kaltaiseni. Omistusasunto löytyy jo. Minua ei jaksa kiinnostaa tavaran tai omaisuuden haaliminen, joten hyvä näin. Sen ylimenevän rahan laitan harrastuksiin, matkailuun ja välillä myös omaan ulkonäköön. Jännä, että muita kiinnostaa niin paljon toistensa rahankäyttö

[/quote]

Kuinka sinulla voi olla omistusasunto jo nyt, kun pelkän lainan käsirahan (n. 20000€) säästäminen vie kahdelta keskituloiselta lapsettomalta aikuiselta vuosia?

Vierailija
72/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt muistelen omaa nuoruuttani 90- ja 2000-lukujen taitteessa, niin salaisuus oli se ettei ollut muita kuluja, ja että oli hitosti aikaa. Ostin tuolloin lukioikäisenä surutta mm. 500mk:n nahkahousut ja 500mk:n farkkutakin, vaikka perheemme oli selkeästi vähävaraisten kategoriaan kuuluva. Kesät painoin töitä, mutta ei niistä rahoista säästöön jäänyt. Vaatteisiin, meikkeihin ja baariin ne upposivat. En silti ymmärrä miten ne rahat riittivät..

Baari-iltaan valmistauduin huolella, vaikka olinkin ihan pikkukylän tyttö. Mulla oli pitkät kynnet, jota aina viimeisen päälle hoidettu ja lakattu. Jaksoin laittaa itseruskettavaa monta kertaa viikossa ja huolehtia siitä, että mitään epätasaisuuksia ja rajoja ei ollut missään. Saatoin käyttää hiusten kihartamiseen aikaa 2h. Meikkasin huolellisesti ja pikkutarkasti peili 10cm päässä naamasta. Ei ollut yksikään ripsi vinossa ja jokainen silmämeikkiin käyttämästäni tuotteesta (pohjustusvoide, puuteri, vaalea luomiväri, n. 2-5 muuta luomiväriä, musta ja lila eyeliner joilla tein muodikkaan tuplarajauksen, ripsivärinpohjustaja, ripsiväri ainakin, välillä oli myös jotain glitteriä, luomikiiltoa tms erikoistuotetta) oli tarkkaan sudittu paikalleen.

Ahmin meikkivinkkejä äidin Glorioista tms akkainlehdistä ja välillä tein arki-iltana täydellisen meikin (eli pesin vanhat pois ja aloitin alusta ja sitten kun olin tyytyväinen meikkiin pesin sen taas pois) vain kokeillakseni jotain tiettyä lookia. Selasin yhtä ja samaa HM:n kuvastoa viikkokausia ja pohdin erilaisia asuyhdistelmiä huolellisesti. Kävelin kouluun korkkareissa, joissa oli parhaimmillaan korkoa 10,5cm ja 7cm oli mielestäni minimi ja jos kaupassa piti valita kahden kengän väliltä, otin aina sen, jossa oli enemmän korkoa. Hoidin käsiäni ja jalkojani aktiivisesti kylvyillä, kuorinnoilla, öljyhauteilla jne...Voi niitä aikoja. Ja harmi vaan etten ollut silloinkaan tyytyväinen itseeni, vaikka olin älyttömän hoikka (mutta silti isohkot tissit) ja naama oli rypytön ja sen ajan viimeisten kauneusstandardien mukaan tuunattu.

Tänäpäivänä tienaan 90000 vuodessa. Pääosa rahoistani menee asumiseen. Ajan autolla, joka on halvempi kuin teinixien mopoautot. En meikkaa arkena juuri lainkaan ja silloin harvoin kun pääsee ulos, teen perusmeikin 15 minuutissa, koska yleensä on kiire ja jollekin baari-illalle ei vaan enää ole niin suuria odotuksia, vaikka ei sitä unelmoen miestä ole edelleenkään löytynyt. Suoristusrauta on lojunut käyttämättömänä laatikossa jonkun 8 vuotta ja hiukset taisin kihartaa viimeksi uudenvuodenbileisiin v. 2010. En käytä korollisia kenkiä kuin juhlissa, yleensä viipotan tennareissa. Töihin lähden monesti kiireellä tukka märkänä ja sutaisen sen vaan sykerölle niskaan työpaikan pukkarissa. Kymmenet kynsilakat vanhenevat kaapissa, töissä on pakko pitää kynnet lyhyenä ja lakattomina, varpaisiin sutaisen lakkaa ehkä kerran kuussa.

Voikun tulikin  tavallaan ikävä noita aikoja! Nyt olenkin kesälomalla ja täytyypä nyt hoitaa kädet ja jalat kuntoon ja joku päivä meikata itsensä nätiksi ja mennä piipahtamaan vaikka terassille :)

Vierailija
73/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:53"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:47"]Itseä ihmetyttää, miten jo 16v likoilla on uusimmat iPhonet, millä räpsitään selfiekuvia tai blogipostauksissa oikein tuodaan iPhone esillä. Itselläni säästöjä lähes 20ke ja silti puhelimena pelkkä 200e Lumia. [/quote] Ei kyllä niitä on jo 8-vuotiailla.

[/quote]

Mitä ominaisuuksia löytyy kalliista puhelimista mitä ei alle 100 euron Lumiassa ole?

Vai onko se vain statuksen takia jo tuossa iässä??

Vierailija
74/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:29"]

että miten helvetissä niillä on varaa näyttää siltä miltä ne näyttää?! Merkkivaatteita, hiukset värjätty ja pidennetty, ripset tuuhennettu, kynnet laitettu, merkkilaukku olalla. WTF?! Mä käyn töissä ja saan ok-palkkaa, mutta ei mulla vaan raha riitä tollaseen. Kerran katsoin kosmetologin hinnastoja ja pyörryin. Ja sitte jollain lukiolaispimulla tai yliopiston ekaa vuotta opiskelevalla on olemus kuin jollain bisnes-naisella.

[/quote]

Yhden kuun vuokran hinnalla saa jo paljon jos asuu vanhempien nurkissa.

Vierailija
75/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:59"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:44"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jokainen on varastanut joskus ja aika harvaa se häiritsee. Aika harvaa jää kiinni. Porukasta kaikki ei välttämättä pölli kun niitä jännittää liikaa mutta ne on muuten mukana ja tietää ja voi tehdä kauppaa.

[/quote]

Minä en ole varastanut kaupasta koskaan mitään. Olenkohan tässä vähemmistössä aivan yksin vai onko varastelu luonnollinen osa elämää vain tietyissä piireissä?