Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun kattoo nuoria naisi kaupungilla, mietin usein

Vierailija
07.07.2015 |

että miten helvetissä niillä on varaa näyttää siltä miltä ne näyttää?! Merkkivaatteita, hiukset värjätty ja pidennetty, ripset tuuhennettu, kynnet laitettu, merkkilaukku olalla. WTF?! Mä käyn töissä ja saan ok-palkkaa, mutta ei mulla vaan raha riitä tollaseen. Kerran katsoin kosmetologin hinnastoja ja pyörryin. Ja sitte jollain lukiolaispimulla tai yliopiston ekaa vuotta opiskelevalla on olemus kuin jollain bisnes-naisella.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:05"]

15, ainakin siitä että pidennykset ovat luonnottoman suorat.

[/quote]

Et oo suoristusraudasta kuullut?

Vierailija
22/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne kynnet voi olla myös tekokynsiä joita saa vaikka kuinka hienoja ja aidon näköisiä muutamalla eurolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki heiluttaa visaa kassoilla ja nettikaupoissa.
Tätä valitettavasti näkyy myös vanhemmissa naisissa joilla on ikäkriisi.
Näytetään että on muka rahaa, mutta todellisuudessa on 500.000€ velat.
Se on muotia nykyään ;))

Vierailija
24/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:02"]

Myyvät persettä vanhemmille miehille

[/quote]

Nuori nainenko ei muka voi muusta rahaa saada? HAHAHA, moni nuori nainen käy töissä ja saa hyvää palkkaa. Ja kun rahat ei mene perheen pyörittämiseen, voi laittaa itseensä. Tiesitkö muuten, että jo joillakin parikymppisilläkin on oma firma. Rahasta ei siis välttämättä ole puutetta kun on saanut firman pyörimään.

Vierailija
25/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos säästää jostakin muusta, esim. asuu edullisesti (ei isoa asuntoa tai kauheaa asuntolainaa) voi panostaa ulkonäköönsä. Sitä paitsi se ei tule kalliiksi, jos tekee järkeviä valintoja, ostaa alennusmyynneistä, tuntee tyylinsä yms.

Vierailija
26/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks porukasta osaa laittaa hiuksia, toinen kynsiä, yks tehdä kasvohoitoja ja yks ripset. Sit vaan kierretään joka taiturilla ja tadaa! Homma valmis! Ei oo temppu eikä mikään värjätä hiuksiaan ja hyvin moni osaa laittaa kynnetkin siistiksi.

Vierailija
27/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:05"]

15, ainakin siitä että pidennykset ovat luonnottoman suorat.

[/quote]

Et oo suoristusraudasta kuullut?
[/quote]
Hmm, ei silläkään kaikkiin hiuksiin saa samaa jälkeä.

Vierailija
28/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverit tekevät kysi-ja ripsihoitoja halvalla iltahommina. Laukkuja ja merkkivaatteita saa käytettynä nettihuutikaupoista, ovat laatutavaraa ja kestävät useamman ihmisen käytön. Tai sitten tytöt säästää pitkään rahaa, että saa sen juuri oikean merkkilaukun.

Vierailija
29/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:03"]

Mistä tunnistaa kun jollakin on hiusten pidennykset? Ite en huomaa koskaa ku ei oo tarvinnu laittaa ku on pitkät hiukset luonnostaa

[/quote]

Joskus päänahkassa hiusten seassa sojottaa niitä ihme pikkuponnareita, liimaajälkiä. Pääosa on jotenkin tuuheamman oloinen kuin latvat, eli selvästi näkee miten ne aidot hiukset siellä alla on lyhyemmät. 

Huh, onneksi hiustenpidennykset on ilmeisesti jo menossa pois muodista hiljalleen.

Vierailija
30/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennekynnet ovat alemman keskiluokan merkki, ainakin, jos ovat kovin koristeelliset. Kertovat kehittymättömästä estetiikan tajusta. Lisäksi duunarit ja yläluokka tekevät töitä, joissa tekokynnet olisivat haitaksi.

Vierailija
31/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:11"]

[/quote]

Nuori nainenko ei muka voi muusta rahaa saada? HAHAHA, moni nuori nainen käy töissä ja saa hyvää palkkaa. Ja kun rahat ei mene perheen pyörittämiseen, voi laittaa itseensä. Tiesitkö muuten, että jo joillakin parikymppisilläkin on oma firma. Rahasta ei siis välttämättä ole puutetta kun on saanut firman pyörimään.

[/quote]

On eri asia saada firma pyörimään kuin omistaa oma firma. Minä en tiedä kovinkaan monta, en nuorta enkä vanhempaa yrittäjää, joka olisi ainakaan isoiksi rahoiksi omalla yrityksellään lyönyt. Toki monet ovat ihan peruselannon siitä saaneet, mutta siihen se sitten on jäänytkin suurimmaksi osaksi.

Ei kaikki tai edes suurin osa yrityksistä ole omistajilleen mitään kultakaivoksia tai rahasampoja.

Vierailija
32/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuu kotona, raha käytetään vaatteisiin ja ulkonäöstä huolehtimiseen, käy töissä, saa jonkin verran palkkaa. Ja usein vaatteet ostetaan ihan edullisista ketjuliikkeistä, ja sitten olkapäällä esim. merkkilaukku. Mutta ei ole juuri säästöjä, tuskin autoa, ym. Tai sitten vanhemmat sponsoroi.

Vierailija
33/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse opiskelija ja käyn osa-aikatöissä, kesällä täysipäiväisenä. En täysin kuulu tuohon kuvailemaasi malliin, mutta minulla on useita merkkilaukkuja ja pukeudun hyvin, käyn satunnaisesti hierojalla + kosmetologilla.

Kyse ei kuitenkaan ole mielestäni siitä, että minulla olisi sinänsä varaa elää jonkinlaista luksuselämää, vaan siitä mihin ne rahat oikeastaan kuluvat. Säästöjä minulle kertyy koko ajan, joten yli varojeni en elä.

Asun opiskelija-asunnossa vuokralla, joten vuokrani on melko halpa. Vuokrani lisäksi ainot säännölliset menoni ovat ruoka, bussilippu (ei kesällä), salikortti (kunnan halpa sali) ja kotivakuutus. Kerran vuodessa maksan 100e ylioppilaskunnan vuosimaksun. Asun yksin ilman lapsia tai lemmikkejä, joten ei minulla oikeastaan ole suurempia menoja.

Saan ison osan palveluista opiskelijahinnoilla. Esim. viime vklp menin mökille vanhempieni luokse ja bussimatka maksoi minulle 6,60e. Käyn satunnaisesti urheiluhierojalla, jonka saan opiskelijahintaan, ja kasvojen kuorinnassa, jonka hoidan opistolla, joten hinta on halpa. Lähin ruokakauppani on Lidl, josta teen kaikki ostokseni. Ostan melko halpaa ruokaa, mutta syön todella hyvin. En osta eineksiä, syön esim. makaronilaatikkoa, kanaa ja riisiä, seitä, lohta tarjouksesta ja salaatteja viikoittain. Valitsen aina sen halvimman vaihtoehdon. Salaisuus lienee siinä, että teen isoja annoksia ruokaa kerralla ja minulla on aina valmiita annoksia ruokaa kotona pakkasessa, jotta en ostelisi kalliita välipaloja.

Kyse on siis lähinnä mielestäni elämäntapavalinnoista, etenkin kun yksin elävänä voin tehdä valintani ilman, että tarvitsisi miettiä niiden vaikutusta muihin. Voisinhan minäkin maksaa 80€ Elixialle joka kuukausi, mutta maksankin n. 13€/kk kunnan salista. 

Ja jos joku vielä miettii; en saa kuukausirahaa tai muuta suoraa rahallista avustusta vanhemmiltani. He maksavat puhelinlaskuni ja vakuutukseni.

Vierailija
34/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:21"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:11"]

[/quote]

[/quote]

On eri asia saada firma pyörimään kuin omistaa oma firma. Minä en tiedä kovinkaan monta, en nuorta enkä vanhempaa yrittäjää, joka olisi ainakaan isoiksi rahoiksi omalla yrityksellään lyönyt. Toki monet ovat ihan peruselannon siitä saaneet, mutta siihen se sitten on jäänytkin suurimmaksi osaksi.

Ei kaikki tai edes suurin osa yrityksistä ole omistajilleen mitään kultakaivoksia tai rahasampoja.

[/quote]

Ja se peruspalkka kyllä riittää kampaajala käymiseen, meikkeihin yms. Itse olen työkyvyttömyyseläkkeellä, saan noin tonnin käteen, silti käyn kampaajalla ja huollan itseäni.

Vierailija
35/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa tuo, etteikö muka menisi rahaa muuhun kuin shoppailuun. Erityisesti näitä ulkonäköönsä panostavia kiinnostaa kaikenlainen biletys sun muu aktiviteetti, joka todellakin syö rahaa. Jos ei biletetä niin kahvitellaan ja käydään syömässä. Itsekin ihmettelen, kuinka heillä riittää rahat, mutta useimmiten kyseessä on varakkaan perheen tytöt. Voi olla, että käyvät lisäksi töissä, mutta nämä ovat yleensä silti varakkaasta perheestä. Ja ne työtkin saadaan suhteilla, välillä käydään vähän istumassa isukin toimistolla tekemättä mitään. 

t. nuori nainen

Vierailija
36/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija, saan 470e/kk opintotukea ja nostan vielä opintolainat 400e/kk. Tuosta summasta maksan oman osani vuokrasta (300e), joten rahaa jää helposti ripsienpidennyksiin n.68e/kk ja kampaajaan, jossa käyn 1-2 kertaa/6kk n.70e. Lisäksi rahaa jää ruokaan, laskuihin ja jopa vähän bilettämiseen. Nämä hinnat siis Turussa.

N23

Vierailija
37/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut saavat vanhemmiltaan rahaa. Jotkut sellaiset keskihintaisia vaatteitakin käyttävät, mutta heitä kiinnostaa enemmän muut asiat kuin laukut ja kengät.

Vierailija
38/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ihmetyttää, miten jo 16v likoilla on uusimmat iPhonet, millä räpsitään selfiekuvia tai blogipostauksissa oikein tuodaan iPhone esillä. Itselläni säästöjä lähes 20ke ja silti puhelimena pelkkä 200e Lumia.

Vierailija
39/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elättää vain itsensä, ei ole esimerkiksi lapsia. Asuu vuokralla jonkun kanssa, vuokra ja parhaimmassa tapauksessa ruokamenot puolittuvat.

Vierailija
40/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappa betalar