Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun kattoo nuoria naisi kaupungilla, mietin usein

Vierailija
07.07.2015 |

että miten helvetissä niillä on varaa näyttää siltä miltä ne näyttää?! Merkkivaatteita, hiukset värjätty ja pidennetty, ripset tuuhennettu, kynnet laitettu, merkkilaukku olalla. WTF?! Mä käyn töissä ja saan ok-palkkaa, mutta ei mulla vaan raha riitä tollaseen. Kerran katsoin kosmetologin hinnastoja ja pyörryin. Ja sitte jollain lukiolaispimulla tai yliopiston ekaa vuotta opiskelevalla on olemus kuin jollain bisnes-naisella.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:47"]

Itseä ihmetyttää, miten jo 16v likoilla on uusimmat iPhonet, millä räpsitään selfiekuvia tai blogipostauksissa oikein tuodaan iPhone esillä. Itselläni säästöjä lähes 20ke ja silti puhelimena pelkkä 200e Lumia.

[/quote]

Suurin osa 16-vuotiasta tytöistä taitaa asua vielä vanhempiensa kanssa ja vanhemmat ostavat ne puhelimet eikä nuori itse.

Vierailija
42/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että tuollainen elämäntapa on oksettava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden, joka on ottanut opintolainaa tuohon tarkoitukseen. Pärjäisi muuten ilmankin, mutta haluaa noita "statussymboleja".

Vierailija
44/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ehkä maksavat osan lahjana merkkituotteista, tai sitten nuoret itse sijoittavat johonkin kalliimpaan. Hiustenpidennykset ovat suht halpoja netistä tilattuna ja varmasti melkein jokaisella nuorella naisella on kaveri, joka tekee kotona halvalla geelikynsiä ja/tai ripsenpidennyksiä

Vierailija
45/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on tuollainen. Tuhlaa opintotukensa ja -lainansa heti ensimmäisenä päivänä vaatteisiin, ja sitten ulisee kuinka on köyhä. Ja isi tietty maksaa sitten vuokran ja muun. Ei osaa ollenkaan käyttää rahaa.

Vierailija
46/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aloittanut työelämän 14-vuotiaana. Kyllä siinä oli ihan omat rahat käytössä eikä vanhempien. Autoin tietenkin vanhempiani ja maksoin oman osuuden asumisesta. Eiköhän suurin osa nuorista tee töitä niin voi tuhlaillakkin. Ei se aina ole että vanhemmat maksaa.

Vierailija
47/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:30"]

Asuu kotona, raha käytetään vaatteisiin ja ulkonäöstä huolehtimiseen, käy töissä, saa jonkin verran palkkaa. Ja usein vaatteet ostetaan ihan edullisista ketjuliikkeistä, ja sitten olkapäällä esim. merkkilaukku. Mutta ei ole juuri säästöjä, tuskin autoa, ym. Tai sitten vanhemmat sponsoroi.

[/quote]

Näin se on. Pienillä ja helposti huomattavilla asioilla saa laadukkaan ja kalliin vaikutelman, vaikka moni osa asusta olisikin ihan henkkamaukkaa. Muotitietoiset nuoret tietää kaikki pienet niksit ja opastavat ystäviäänkin.

Vierailija
48/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin kesätyöt jo 13-vuotiaana ja siitäpä opinkin, miten lujassa raha Suomessa on. En laita palkkarahojani turhuuteen, eli mihinkään, mitä en oikeasti tarvitse. Vuittonin laukkua en tähän päivään mennessä ole vielä tarvinnut - minulla on ihan kaunis tuntemattoman merkin keinonahkalaukku ja on kestänyt jo neljä vuotta.

Vierailija
49/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:54"]

Minä olen aloittanut työelämän 14-vuotiaana. Kyllä siinä oli ihan omat rahat käytössä eikä vanhempien. Autoin tietenkin vanhempiani ja maksoin oman osuuden asumisesta. Eiköhän suurin osa nuorista tee töitä niin voi tuhlaillakkin. Ei se aina ole että vanhemmat maksaa.

[/quote]

Tänä päivänä tosin hyvin moni lukiolainen ja yliopiston ekan vuoden opiskelija on vailla töitä. 

Vierailija
50/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen tyyli antaa minulle heti ensivaikutelman typerästä ja pinnallisesta ihmisestä, jolla ei ole mitään omia mielipiteitä vaan mennään muiden mukana. Toistensa klooneja.

Vierailija
51/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aplla lapsia?

Lukion jälkeen asuin vanhempien luona ja säästin rahaa. Mutta oli varaa ulkonäköön myös. Kävin siis töissä samalla. Vanhemmat ei antaneet muuttaa ylihintaiseen vuokralämppään. Mulla oli jo 70 000e säästöjä kun muutin suoraan omistuskämppään. En ole saanut perintöä eikä vanhemmatkaan. Duunareita ovat. Heille oli tärkeää että sain melkein kokonaan ohittaa asuntolainavaiheen.

Vierailija
52/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tää sama kysymys....PÖLLIMÄLLÄ ja hakiksilla. Jotkut harvat on rikkaita mutta suurin osa todellakaan ei.

Vierailija
53/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:03"]

Mistä tunnistaa kun jollakin on hiusten pidennykset? Ite en huomaa koskaa ku ei oo tarvinnu laittaa ku on pitkät hiukset luonnostaa

[/quote]

Joskus päänahkassa hiusten seassa sojottaa niitä ihme pikkuponnareita, liimaajälkiä. Pääosa on jotenkin tuuheamman oloinen kuin latvat, eli selvästi näkee miten ne aidot hiukset siellä alla on lyhyemmät. 

Huh, onneksi hiustenpidennykset on ilmeisesti jo menossa pois muodista hiljalleen.

[/quote]

miten tollasessa tilanteessa tulisi toimia? siis jos toisen hiukset on niin huonosti, että pidennykset näkyy. jos se ei tiedä itse sitä. uskaltaako asiasta huomauttaa vai saako vain vittuilua kiitokseksi?

Vierailija
54/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisten länkytystä. Tuskinpa nämäkään nuoret mitään huoria ovat. Muistelkaapas itseänne, nelikybäset: 90-luvulla mekin köyhät opiskelijat kävimme salilla tai jumpassa, otimme aurinkoa puistossa, pidimme kynnet, ihon ja hiukset kuosissa (osa tehtiin itse). Ulkonäköön panostaminen oli tärkeää, sitä nipistettiin vaikka ruuasta, että saatiin ostetuksi hyvännäköiset kengät tai takki. Sehän oli win-win, kun osti nätin vaatteen, söi kaurapuuroa ja samalla laihtui! Ja sitten bilettämään!

Oi niitä ihania opiskeluaikoja....huoh!

Tosin nuorena kannattaa panostaa siihen ulkonäköön, koska silloinhan ne parhaat miehet valkataan perheenisämatskuksi ;-)

Nauttikaa ihanat nuoret elämänne parhasta ajasta! tuota aikaa te kaiholla muistelette joskus.

Vierailija
55/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:30"]

Asuu kotona, raha käytetään vaatteisiin ja ulkonäöstä huolehtimiseen, käy töissä, saa jonkin verran palkkaa. Ja usein vaatteet ostetaan ihan edullisista ketjuliikkeistä, ja sitten olkapäällä esim. merkkilaukku. Mutta ei ole juuri säästöjä, tuskin autoa, ym. Tai sitten vanhemmat sponsoroi.

[/quote]

Näin se on. Pienillä ja helposti huomattavilla asioilla saa laadukkaan ja kalliin vaikutelman, vaikka moni osa asusta olisikin ihan henkkamaukkaa. Muotitietoiset nuoret tietää kaikki pienet niksit ja opastavat ystäviäänkin.

[/quote]

Mulla myös tuttavapiirissä tällaisia nuoria naisia. Vaatteita ostetaan melko harvoin ja nekin ovat tyyliltään ajattomia ja helposti yhdisteltävissä aiemmin hankittuihin vaatteisiin. Asusteet ovat merkkitavaraa, mutta vaatteet ostetaan just henkkamaukalta tms paikoista. Syntymäpäivä- ja joululahjat toivotaan joko rahana tai lahjakortteina merkkitavaraliikkeisiin. Näiden nuorten päällä ei näy kesän muotivärejä eikä vaatekaappi ole täynnä toisiinsa epäsopivia vaatteita, joten vaatteita ei tarvitse uusia sitä mukaa kuin muoti muuttuu. 

Vierailija
56/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:09"]

Itse ihmettelen vain, miksi he tuntuvat näyttävän toistensa klooneilta ja missä on persoonallisuus. Eikö tämän pitänyt olla vapauden ja individualismin aikakautta?

[/quote]

Nuorillehan se on nimenomaan elintärkeää olla samanlainen kuin muut. Persoonalliset ihmiset kiusataan tässä maassa kivenkoloon. Erityisesti alaikäiset ovat äärimmäisen raakoja. Vasta yli 20-vuotiaana ihmiset uskaltaa alkaa näyttää jotakin persoonallisuuden merkkejä.

Vierailija
57/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:01"]

Aina tää sama kysymys....PÖLLIMÄLLÄ ja hakiksilla. Jotkut harvat on rikkaita mutta suurin osa todellakaan ei.

[/quote]

Siis pöllivät jotain helpompaa kuten meikkejä ja myy eteenpäin. Tehtiin samaa nuorina ja tiedän että noi tekee sitä. Ja sitä tehdään paljon. 

Vierailija
58/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:03"]

Kateellisten länkytystä. Tuskinpa nämäkään nuoret mitään huoria ovat. Muistelkaapas itseänne, nelikybäset: 90-luvulla mekin köyhät opiskelijat kävimme salilla tai jumpassa, otimme aurinkoa puistossa, pidimme kynnet, ihon ja hiukset kuosissa (osa tehtiin itse). Ulkonäköön panostaminen oli tärkeää, sitä nipistettiin vaikka ruuasta, että saatiin ostetuksi hyvännäköiset kengät tai takki. Sehän oli win-win, kun osti nätin vaatteen, söi kaurapuuroa ja samalla laihtui! Ja sitten bilettämään!

Oi niitä ihania opiskeluaikoja....huoh!

Tosin nuorena kannattaa panostaa siihen ulkonäköön, koska silloinhan ne parhaat miehet valkataan perheenisämatskuksi ;-)

Nauttikaa ihanat nuoret elämänne parhasta ajasta! tuota aikaa te kaiholla muistelette joskus.

[/quote]

Turha postaus, alapeukku siis tälle.

Vierailija
59/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:07"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:01"]

[/quote]

Siis pöllivät jotain helpompaa kuten meikkejä ja myy eteenpäin. Tehtiin samaa nuorina ja tiedän että noi tekee sitä. Ja sitä tehdään paljon. 

[/quote]

Sä joka alapeukutat olet oikeesti todella tyhmä. Systeemi toimii just noin. Mua naurattaa joka kerta kun tyhmälle äidille selviää tyttönsä teot. Ne tekee sen pakosta ihan kun mekin tehtiin se aikanaan. 

Vierailija
60/75 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:59"]

Aplla lapsia? Lukion jälkeen asuin vanhempien luona ja säästin rahaa. Mutta oli varaa ulkonäköön myös. Kävin siis töissä samalla. Vanhemmat ei antaneet muuttaa ylihintaiseen vuokralämppään. Mulla oli jo 70 000e säästöjä kun muutin suoraan omistuskämppään. En ole saanut perintöä eikä vanhemmatkaan. Duunareita ovat. Heille oli tärkeää että sain melkein kokonaan ohittaa asuntolainavaiheen.

[/quote]

Nyt on pakko kysyä. Kuinka vanha olit kun muutit omillesi?