Miten äitisi sai tietää, että kuukautisesi olivat alkaneet?
Itse olin 13-v. Kuukautiset olivat tulleet jo neljä kertaa ennenkuin uskalsin kertoa kenellekään niistä. Äidille kerroin lopulta, koska tarvitsin siteitä. Itkin hillittömästi kun kerroin, jostain syystä.
Kommentit (88)
Käytetäänkö tänä päivänä vielä kestositeitä? Jos kyllä, niin mistä niitä saa?
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 03:46"]Käytetäänkö tänä päivänä vielä kestositeitä? Jos kyllä, niin mistä niitä saa?
[/quote]
Netistä ja jokaisesta ekokaupasta esim Ruohonjuuri
Olin 11v. Ihan ensimmäisistä menkoista en oikein tajunnut että ne oli menkat, koska pikkareissa oli vain noin lusikan kokoinen ruskea tahra, ei yhtään enemmän. Tahran huomasin koulussa liikuntatunnin jälkeen. Ihmetellen katsoin sitä ja ajattelin että vaikka on kerrottu että ensimmäiset voi olla hyvin niukat ns. Varoituksena niin eikai näin niukat, myöskin toivoin etteivät ne ole menkat :D ja unohdin sitten asian lähes heti. Vaikka sattuikin masuun.
kuukauden kuluttua olin ystäväni luona yökylässä koko viikonlopun. Siellä vessassa huomasin että verta on oikein kunnolla pikkareissa. Pyysin kaverini sinne ja hän totesi että kysyy äitiltään saanko häneltä ottaa siteitä :D kuulin kun äiti sanoi joo ja kysyi olenko kunnossa. Sitten kaveri otti siteet vessan kaapista, ja olin laittamassa sitä ihan pimppiin :D en pikkareihin. Silleen että se oikea puoli oli juu ylöspäin mutta ajattelin kuitenkin pimppiin ensin laittaa ja sitten vasta vetää pikkarit jalkaan :D kaverini sanoi että ei noin vaan pikkareihin liimaat, hänellä ei edes ollut menkkja, tiesi silti paremmin. En tajunnut silti! Ja yritin pimppaan työntää niin sitten kaverini otti siteen ja asetti sen pikkareihin. Tämä tapahtui siis pari tuntia ennen kotinlähtöä sunnuntaina. Autossa pistin äitilleni viestin että menkat alkoi, voitko ostaa siteitä. Minua hermostutti laittaa se viesti.
sitten selvisi asian oikea laita, oksensin ja myöskin ripuloin läpi menkkojen. Ja menkkarytmini jatkui niin että menkat kesti oksentelujen ja järkyttävien kipujen kera 14 päivää! Ja välissä 10 menkatonta päivää ja taas 14 päivää menkat! !! Että hieno rytmi minulla ja kivat oireet, kiitos endometrioosi. Useammin menkat kun ei, lääkärikin nauroi kun sanoin että sana "kuukautiset" ei kyllä minuun täsmää kun on melkein aina menkat :D
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 23:42"]Oli kesä ja olin 13 vuotias. Soitin äidilleni että "vuodot alko". Äiti ei siinä työn äärellä ymmärtänyt vaan sanoi "laita sankko alle". Hetken ihmettelin että mitä varten sankko alle. Tajusin että äiti luuli katon vuotavan ja sitten totesin että MINULLA alkoi vuodot. Äiti osti sitten ekat tamponit minulle. Illalla naurettiin pitkään väärinkäsitykselle. :D
[/quote]
Repesin totaalisesti :D Hyvä äiti!
Siteitä alkoi kulumaan niin hillittömästi että kysyi.
Minä olin 12 ja mökillä isovanhempien kanssa, kun kuukautiset alkoivat. Huomasin sen jo päivällä, mutta vasta illalla kehtasin kertoa mummolle. Mummo oli pesemässä hampaita, kun tulin muka pissalle ja sanoin, että kato mummo, onko tämä sitä mitä luulen? Ei siinä sitten ihmeempiä, mummolla oli kaapissa sidepaketti valmiina (oli kuulemma pitänyt sitä siellä mun varalta, kun tiesi, että pikapuoliin tulee tarvis) ja seuraavana päivänä mummo soitti äidille kaupunkiin ja sanoi, että X:llä on nyt se yksi juttu alkanut. Ei siitä sen kummempia tarvinnut puhua, koska tiesin jo etukäteen, mitä kuukautiset tarkoittavat. Mitään kipuja tai muitakaan vaivoja mulla ei ole koskaan ollut, ei silloin alussa eikä sen jälkeenkään.
Olin 11-vuotias, olimme menossa ostoskeskukseen perheeni kanssa ja ennen lähtöä huomasin veriset alushousuni. Säikähdin valtavasti ja tungin pikkuhousut täyteen vessapaperia, samalla systeemillä menin koko ensimmäisen vuodon. Seuraavana kuukautena menin itse ostamaan itselleni siteitä, sillä en uskaltanut/kehdannut kertoa äidilleni, vaikka meillä olikin aina hyvät välit. Puoli vuotta sain piiloteltua niitä, kunnes äiti tuli veristen pikkuhousujen kanssa pyykkihuoneesta ja kysyi, ovatko menkkani alkaneet..
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 02:26"]
Juhlistetaan kakulla poikien ekaa siemensyöksyä!!! Hänestä tulee mies! Ja lahjaksi saat puhtaat lakanat
[/quote] Meidän perheessä pojilla (4 kpl) oli tällänen "miesten sauna" perinne kun oli ekat siemensyöksyt tullut. Veljet sanoi että siellä sitten isä kertoi että mistä ne johtui ja että yölliset siemensyöksyt on ihan normaali asia eikä niitä lakanoita tarvii piilottaa vaan viedä vaan pesukoneeseen. Äidin kanssa me aina niille miestensaunoille naureskeltiin salaa ja pidettiin mulle ja siskolle sitten naiseksitulojuhlat ilman poikia.