Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Henkilön osallistumista sukupuoliyhteyteen ei pidetä vapaaehtoisena, jos hän ei ole sanallisesti, käytöksellään tai muulla tavalla ilmaissut vapaaehtoisuuttaan"

Vierailija
17.02.2022 |

"Vapaaehtoisuutta sen sijaan ei ole se, jos henkilö on pakotettu tai ei kykene olosuhteiden vuoksi aidosti ilmaisemaan tahtoaan. Tällainen tilanne voi tulla kyseeseen esimerkiksi väkivallan, pelkotilan tai valta-aseman vakavan väärinkäytön vuoksi."

Siinä uusi seksuaalirikoslainsäädännön sisältö tiivistettynä, mitä mieltä?

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f1dab941-4cca-40f0-b370-a5a692a5d…

Kommentit (2577)

Vierailija
201/2577 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mites jos toisen mielestä on teoilla ilmaissut, mutta omasta mielestään ei? Silloin on sana sanaa vastaan ja ketä silloin uskotaan?

Osapuolet kuulustellaan ja varsin heikoilla on se, joka toisen eleitä yrittää kuvailla suostumukseksi.

Opettele puhumaan. Sillä tämä hoituu. Kaikki opettelevat sekä puhumaan että kuuntelemaan, paitsi viittomakieliset viittovat.

Vierailija
202/2577 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen harrastanut naisten mieliksi kymmeniä kertoja seksiä vaikka ei olisi huvittanut. En tiennytkään, että mut on raiskattu.

Jos olet kuitenkin itse tehnyt päätöksen seksin harrastamisesta vastoin fiiliksiäsi, eikä sinua ole pakotettu, niin ei se uudenkaan lain puitteissa ole r a i s k a u s. Laissa ei oteta kantaa siihen, kuinka paljon ihmisiä huvittaa, vaan ainoastaan se, onko seksi suostumuksellista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/2577 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on arvovaltaisella valtiosetämiehillä itkun paikka. Luvassa yksinäistä masturbointia ja synkkiä ajatuksia seksuaalisen itseilmaisunvapauden tilasta.

Ja varmaan joku rape pride -mielenilmaus.

Vierailija
204/2577 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mites jos toisen mielestä on teoilla ilmaissut, mutta omasta mielestään ei? Silloin on sana sanaa vastaan ja ketä silloin uskotaan?

Miksi vapaaehtoinen kumppani syyttäisi sinunlaistasi raiskauksesta ellet ole raiskannut?

Ehkä jatkossa rakennat keskinäiseen kunnioitukseen ja luottamukseen perustuvia suhteita ennenkuin änkeät toisen sisälle.

Suotavaa olisi!

Voi esim selittää miehelleen miksi oli sängyssä toisen kanssa tai katkeroitua, kun seksi ei johdakkaan parisuhteeseen.

Haha! Miksi kukaan haluaisi parisuhteeseen tuollaisen ääliön kanssa? Harva nainen haluaa ollenkaan parisuhdetta.

Ja hei, miten tyhmänä oikein pidät muita ihmisiä mukaanlukien poliisi?

Älä ala suhteeseen varatun kanssa. Niin yksinkertaista. Äläkä ala suhteeseen epäluottamuksen ja kunnioituksen puutteen vallitessa. Tämä laki toimii muualla, joten se toimii myös meillä. Jatkossa raiskaajat jäävät useammin kiinni ja se on vain hyvä.

Suurin osa naisista on elämänsä aikana parisuhteessa, vaikka sinä et haluaisi. Poliisia pidän kyvyttömänä, koska he ovat sen itse minulle todistaneet moneen otteeseen ja voit sinäkin mennä lukemaan vähän Suomen poliisin spedeilyistä niin menee sinullakin usko. En lähde sänkyyn jos tiedän toisen olevan varattu, mutta siitäkin voi valehdella. Luottamus ja kunnioitus ovat merkityksettömiä, koska ne voivat kadota koska vain ilman varoitusta.

Olet harhainen. Just sellainen tunne- ja itsetunto-ongelmainen mies, jolle sattuu ja tapahtuu etkä ikinä muka itse ole syyllinen.

Suomen poliisi on luotettava, mistä pidän hyvänä esimerkkinä sitä, että rikolliset poliisit joutuvat syytteeseen. En leimaa koko miessukupuoltakaan siksi, että sinä olet mätä.

Poliisin resurssipulaa myöskin nyt parannetaan eikä heikennetä kuten edelliset 15 vuotta.

Ei minulle paljoa satu. Suurin osa esimerkeistäni on lähipiiristäni. Suomen poliisissa on myös niitä kyvyttömiä ihmisiä töissä ja tämän tietäisit jos sinulta olisi ikinä esim varastettu jotain.

Vierailija
205/2577 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimiesten on parempi pitää näppinsä erossa alaisistaan.

Alainen on "muulla tavalla" ilmaissut halukkuutensa. 

Ei kai näin epämääräisiä ja monitulkintaisia  lakeja olla Suomeen laatimassa.

Jos alainen sanoo ettei ole suostunut, siinä jää setämiesselittelijä toiseksi.

Esimies on valta-asemassa työntekijään nähden ja siksi on erityisen raskauttavaa vedota mihinkään epämääräisiin "muihin tapoihin". Suora puhe toimii, setä.

Vierailija
206/2577 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen käytös osoittaa lainlaatijoiden mielestä suostumusta? Kuuluisa minihame? Jos katsoo miestä silmiin? Tanssi baarissa? 

Vierailija
207/2577 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään kun syntyvyys laskee... tällaiset lait, joita väärinkäyttämällä voidaan laittaa mies vankilaan ihan noin niinkun huvin vuoksi, eivät voi jäädä ilman seurauksia...

Vierailija
208/2577 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vapaaehtoinen kumppani syyttäisi sinunlaistasi raiskauksesta ellet ole raiskannut?

Ehkä jatkossa rakennat keskinäiseen kunnioitukseen ja luottamukseen perustuvia suhteita ennenkuin änkeät toisen sisälle.

Suotavaa olisi!

Voi esim selittää miehelleen miksi oli sängyssä toisen kanssa tai katkeroitua, kun seksi ei johdakkaan parisuhteeseen.

Haha! Miksi kukaan haluaisi parisuhteeseen tuollaisen ääliön kanssa? Harva nainen haluaa ollenkaan parisuhdetta.

Älä ala suhteeseen varatun kanssa. Niin yksinkertaista. Äläkä ala suhteeseen epäluottamuksen ja kunnioituksen puutteen vallitessa. Tämä laki toimii muualla, joten se toimii myös meillä. Jatkossa raiskaajat jäävät useammin kiinni ja se on vain hyvä.

Suurin osa naisista on elämänsä aikana parisuhteessa, vaikka sinä et haluaisi. Poliisia pidän kyvyttömänä, koska he ovat sen itse minulle todistaneet moneen otteeseen ja voit sinäkin mennä lukemaan vähän Suomen poliisin spedeilyistä niin menee sinullakin usko. En lähde sänkyyn jos tiedän toisen olevan varattu, mutta siitäkin voi valehdella. Luottamus ja kunnioitus ovat merkityksettömiä, koska ne voivat kadota koska vain ilman varoitusta.

Olet harhainen. Just sellainen tunne- ja itsetunto-ongelmainen mies, jolle sattuu ja tapahtuu etkä ikinä muka itse ole syyllinen.

Suomen poliisi on luotettava, mistä pidän hyvänä esimerkkinä sitä, että rikolliset poliisit joutuvat syytteeseen. En leimaa koko miessukupuoltakaan siksi, että sinä olet mätä.

Poliisin resurssipulaa myöskin nyt parannetaan eikä heikennetä kuten edelliset 15 vuotta.

Ei minulle paljoa satu. Suurin osa esimerkeistäni on lähipiiristäni. Suomen poliisissa on myös niitä kyvyttömiä ihmisiä töissä ja tämän tietäisit jos sinulta olisi ikinä esim varastettu jotain.

Seurustelet siis epämääräisissä piireissä.

Minulta on varastettu 2 fillaria ja auto särjetty. Olen oikein hyvin tietoinen siitä, ettei näitä ehdi kukaan selvitellä kun ei tekijästä ole mitään tietoa. Ehkä ne sun kaverit?

Vierailija
209/2577 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tartut takapuoleen tanssilattialla, tulkitaan se ahdisteluksi, jos näin halutaan.

Oli sitten kumpi vaan sukupuoli kyseessä.

Näistä irtoaa meheviä oikeusjuttuja vielä. Tarvitaan lisää juristeja. Kannattaa kannustaa lapsia oikikseen.

Vierailija
210/2577 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskeeko tämä laki myös homoja ja lesboja. Kai niidenkin pitää  tehdä kirjallinen valtuutus neljän todistajan läsnäollessa.

Sinä ja sun kirjalliset valtuutukset... onko asperger vai mikset tajua, onko toinen halukas vai ei? Jos on epävarmuutta, kysy.

Halu voi lopahtaa kesken aktinkin ja silloin homma muuttuu raiskaukseksi jos kiellosta huolimatta jatkat.

Oikeasti tämä ei ole normaalille ihmiselle ongelma, mutta sinäpä et ole normaali.

Ihmiset ovat yhdenveroiset lain edessä, mutta raiskatun oikeusturva on tuuripeliä.

Eikö kysyminen pilannutkaan tunnelmaa täysin? Ajatustenluvun piti riittää.

Vierailija
211/2577 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään kun syntyvyys laskee... tällaiset lait, joita väärinkäyttämällä voidaan laittaa mies vankilaan ihan noin niinkun huvin vuoksi, eivät voi jäädä ilman seurauksia...

Raiskaamallako syntyvyys nousisi? Kuulehan: useimmilla miehillä ei ole pelkoa joutua syytteeseen. Jos sulla tuollainen pelko on, se johtuu omasta käytöksestäsi ja asenteistasi. Vain ja ainoastaan.

Vierailija
212/2577 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suotavaa olisi!

Seurustelet siis epämääräisissä piireissä.

Minulta on varastettu 2 fillaria ja auto särjetty. Olen oikein hyvin tietoinen siitä, ettei näitä ehdi kukaan selvitellä kun ei tekijästä ole mitään tietoa. Ehkä ne sun kaverit?

En seurustele kavereideni tai sukulaisteni kanssa.

Vierailija
213/2577 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkä pitäisi toimia naisen kanssa joka vain makaa kuin "lahna" eikä millään tavalla osallistu muuten kuin nauttien?

Sullakin on mahdollisuus olla osallistumatta.

Vierailija
214/2577 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen käytös osoittaa lainlaatijoiden mielestä suostumusta? Kuuluisa minihame? Jos katsoo miestä silmiin? Tanssi baarissa? 

Jos et pysty erottamaan, milloin toisen käytön ilmaisee halukkuutta seksiin, olet niin kujalla, että paras kun hankit jonkun seksinuken ja pysyt kaukana muista ihmisistä seksin osalta. Tuota ei nimittäin normaalisti ihmiset tarvitse kysellä ja ihmetellä.

Vierailija
215/2577 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskeeko tämä laki myös homoja ja lesboja. Kai niidenkin pitää  tehdä kirjallinen valtuutus neljän todistajan läsnäollessa.

Sinä ja sun kirjalliset valtuutukset... onko asperger vai mikset tajua, onko toinen halukas vai ei? Jos on epävarmuutta, kysy.

Halu voi lopahtaa kesken aktinkin ja silloin homma muuttuu raiskaukseksi jos kiellosta huolimatta jatkat.

Oikeasti tämä ei ole normaalille ihmiselle ongelma, mutta sinäpä et ole normaali.

Ihmiset ovat yhdenveroiset lain edessä, mutta raiskatun oikeusturva on tuuripeliä.

No mulle ei ole koskaan riittänyt. Minulle hyvä seksi on hyvin suurelta osin myös puhetta.

Myrkylliset myytit roskikseen ja myrkylliset miehet sukupuuttoon.

Toki on opeteltava oikeanlainen seksipuhe. Se on kullakin omanlaisensa. Yhtä vakiokaavaa ei ole, kun me naiset olemme jokainen YKSILÖITÄ.

Vierailija
216/2577 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen harrastanut naisten mieliksi kymmeniä kertoja seksiä vaikka ei olisi huvittanut. En tiennytkään, että mut on raiskattu.

Jos olet kuitenkin itse tehnyt päätöksen seksin harrastamisesta vastoin fiiliksiäsi, eikä sinua ole pakotettu, niin ei se uudenkaan lain puitteissa ole r a i s k a u s. Laissa ei oteta kantaa siihen, kuinka paljon ihmisiä huvittaa, vaan ainoastaan se, onko seksi suostumuksellista. 

En olisi halunnut harrastaa seksiä, vaan mielummin nukkua. Suostuin vain, koska parin minuutin seksillä pääsin nukkumaan. Missään vaiheessa en antanut suostumusta enkä olisi halunnut harrastaa seksiä. Onko tämä uuden lain mukaan raiskaus?

Vierailija
217/2577 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kerropa sinä sitten, kun vastustat nähtävästi tätä lakimuutosta, että miten sinusta sitten seksuaalinen kanssakäyminen menee? Ajatteletko, että ihmiset harrastavat seksiä toistensa kanssa tietämättä ja välittämättä, haluaako toinenkin osapuoli? Ja ajatteletko, että parempi vaan kun ei tarvitsekaan tietää, niin ei tule mitään hankalia tilanteita?

Vierailija
218/2577 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et pysty erottamaan, milloin toisen käytön ilmaisee halukkuutta seksiin, olet niin kujalla, että paras kun hankit jonkun seksinuken ja pysyt kaukana muista ihmisistä seksin osalta. Tuota ei nimittäin normaalisti ihmiset tarvitse kysellä ja ihmetellä.

Minä tiedän, mutta en ole varma miten Suomen oikeuslaitos tämän asian tulkitsee. Itä-Suomen hovioikeuden mukaan töissä käyminen on lieventävä asianhaara raiskaukselle.

Vierailija
219/2577 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahnan kanssa ei nussutella.

Vierailija
220/2577 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku nainen sanoo kesken STOP, se tarkoittaa sitä. Joku on pielessä siinä kohden, voi sattua ja miehen pitää lopettaa.

Niin tai vaikka mies sanoo Stop, tämä pätee kai myös homoilla ja muillakin sukupuolesta riippumatta ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi