Miksi naiset nettideittailussa kysyvät aina ammattia?
Olen pistänyt merkille, että tutustumisen aikana naiset eivät ikinä unohda kysyä mieheltä ammattia. Miksi tämä on niin tärkeää?
Muistan kerran yhdet treffit joiden alussa nainen kysyi, että mitäs teet työksesi ja sen jälkeen hän ei kysynyt enää yhtään mitään.
Harvoin kuulen esim. kysymystä, että minkälainen olet luonteeltasi.
Aina tuntuu olevan hirveä kiire kuulla se ammatti, käännetään se keskustelu heti töihin ihan kuin ilman sitä tietoa ei voisi jatkaa tutustumista.
Kommentit (654)
Tämähän on selvä, miehiä ei kiinnosta naisen ammatti, vaan ULKONÄKÖja paino.
Vanhempani on aika tunnettu tekijä omalla alallaan niin hyvässä kuin pahassa. En halua sekaantua sillä alalla tai sitä sivuavilla aloilla työskenteleviin ihmisiin, joten kysyn tutustuessani ihmisten ammattia. Olen nähnyt elämässäni tarpeeksi sitä, että ihmisten suhtautuminen minuun muuttuu sormia napsauttamalla, kun heille selviää, että henkilö x on vanhempani, vaikka sillä ei pitäisi mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Jos mieheltä ei saa kysyä ammattia niin pitäiskö sitten naisten päättää vaan olla ilman kuvia ja loukkaantua jos mies kysyy ulkonäöstä?
Vierailija kirjoitti:
Otetaan nainen omien sanojen mukaan ulkonäön perusteella ja sitten itketään kun sillä ei ole koulutusta eikä hyviä tuloja. Ja seuraavaksi itketäänkin NAISTEN HYPERGAMIAA. Miesten logiikka osa 463267.
Olen lukenut artikkelin missä lueteltiin tiettyjä ammattialoja joissa tutkimuksen mukaan työskenteli eniten narskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naisia kiinnostaa miehen elintaso.
Ja yhteiskunnallinen status. Kuka nyt kehtaa viedä illanistujaisiin korkeakoulutettujen menestyjien joukkoon matalapalkkaisen amismiehensä? Saati sitten työttömän luuserin.
Ootko tullu ajatelleeksi ettei sillä jampallakaan välttämättä olisi kivaa siinä seurassa? Kun muut on paljon fiksumpia eikä niitä kiinnosta puhua persujen mieleisistä keskustelunaiheista?
Työttömyys ei ole mitenkään verrannollinen älykkyyteen. Eikä ole myöskään työssäkäynti.
Kengin tyhjätaskut ja kaiken maailman amiskraaterit helvettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naisia kiinnostaa miehen elintaso.
Ja yhteiskunnallinen status. Kuka nyt kehtaa viedä illanistujaisiin korkeakoulutettujen menestyjien joukkoon matalapalkkaisen amismiehensä? Saati sitten työttömän luuserin.
Ootko tullu ajatelleeksi ettei sillä jampallakaan välttämättä olisi kivaa siinä seurassa? Kun muut on paljon fiksumpia eikä niitä kiinnosta puhua persujen mieleisistä keskustelunaiheista?
Työttömyys ei ole mitenkään verrannollinen älykkyyteen. Eikä ole myöskään työssäkäynti.
Ajattelit siis että viihdyt oikein hyvinkin porukassa jossa on korkeakoulutettuja menestyjiä ja sinä jonka mielestä ne on lampaita ja porvarin orjia ja aikuisen miehen on ok kupata yhteiskuntaa ja viedä vaipat vanhusten housuista 🤔?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehellä on niin heikko itsetunto, että ei tykkää, kun hänen.ammattiaan kysytään, niin se on varma silloin, ettei meistä voisi tulla paria, sillä mies säikähtäisi minun ammattiani. Kyllä se vaan niin on, että samantyyppiset ihmiset sopivat yhteen keskenään ja tutustumisvaiheessa juuri selvitetään, millaisia osapuolet ovat.
Kestääkö sinun itsetuntosi seurustella elintapatyöttömän kanssa?
"Elintapatyötön". Jo kommentin kirjoitusasusta löytyy muitakin ongelmia kuin pelkästään se fakta, että kumppaniehdokas elää minun verorahoillani. Ja ahnehtii yhteiskunnan varat itselleen, terve aikuinen mies, vaikka olisi paljon niitä jotka tarvitsevat niitä rahoja enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut artikkelin missä lueteltiin tiettyjä ammattialoja joissa tutkimuksen mukaan työskenteli eniten narskuja.
Miksi joillakin ihmisillä on valtava viehtymys narskuihin? Todellisuudessa heitä on hyvin pieni osa väestöstä, suurin osa epämiellyttävistä ihmisistä on ihan vain k-päitä, mutta nämä jaksavat jankuttaa narskuista. Tuoko se jonkun sädekehän pään ympärille, kun sanoo olleensa narsistin uhri sen sijaan, että myöntäisi olleensa ihan tavallisen k-pään höynäyttämä?
Olen itse tavannut elämäni aikana ehkä yhden vahvasti narsistisia luonteenpiirteitä omaavan henkilön ja hän oli esimieheni työelämässä. Tarvittiin useiden vuosien työskentelyn hänen alaisenaan ennen kuin alkoi tulla sellainen tunne, että hän todella saattaisi olla persoonallisuushäiriöinen.
Ihan tavallisia itsekkäitä, välinpitämättömiä, laskelmoivia ja muita k-päitä sen sijaan olen tavannut kymmenittäin.
Taidat hävetä ammattiasi jos siitä ei kerran saa kysyä. Olennaisin tieto omasta mielestäni.
"Mikä on ammattisi?" on valitsijan kysymys.
Se kuvastaa sitä, kuinka paljon tuotat KOKO yhteiskunnalle, et vain naiselle.
Et voi ottaa siitä nokkiisi.
Siinä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän siitä saa jo aika hyvän käsityksen ihmisestä. Ja tottakai näistä kysytään.
Kyllä ne jotkut miehetkin osaavat ovat persoja naisen hienolle tittelille.
Miehiä kiinnostaa naisten tittelit yhtä paljon kuin naisia kiinnostaa paljon mies nostaa penkistä.
Kyllä mua ammatin ja koulutuksen lisäksi vähän kiinnostaa myös, että paljonko nousee penkistä. Tärkeintä, että enemmän kuin itselläni, eli ettei ihan kukkakeppi ole, mutta en halua mitään bodariakaan, ettei tarvis olla mikään hurja lukukaan. Mutta ei tuo voimakkuus tai sen puute mitenkään epäkiinnostavaa ole.
Onko lääkäri ja työtön lääkäri yhä hyviä vastauksia.
Ei se tärkeää olekaan, mutta yksi hyvä keskustelunaihe kun ei muutakaan keksi. Yleensä ihmiset tekevät jotakin työkseen/opiskelevat/etsivät työtä/ jotenkin kuluttavat päivänsä. Ammattia kysyessä saa jo pienen keskustelun täysin tuntemattomankin ihmisen kanssa aikaiseksi, eikä tarvitse puhua säästä ja saa samalla myös jo pienen käsityksen ihmisen elämästä ja kiinnostuksen kohteista.
Vierailija kirjoitti:
Ei se tärkeää olekaan, mutta yksi hyvä keskustelunaihe kun ei muutakaan keksi. Yleensä ihmiset tekevät jotakin työkseen/opiskelevat/etsivät työtä/ jotenkin kuluttavat päivänsä. Ammattia kysyessä saa jo pienen keskustelun täysin tuntemattomankin ihmisen kanssa aikaiseksi, eikä tarvitse puhua säästä ja saa samalla myös jo pienen käsityksen ihmisen elämästä ja kiinnostuksen kohteista.
Mitä jos mies on opiskellut paljon ja tietää valtavasti eri asioista, mutta ei ole tehnyt töitä kovin paljon ja siten omaisuutta ei ole?
En haluaisi seurustella poliisin kanssa joten siksi haluaisin tietää miehen ammatin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos mies on opiskellut paljon ja tietää valtavasti eri asioista, mutta ei ole tehnyt töitä kovin paljon ja siten omaisuutta ei ole?
Eiköhän niistä opinnoistakin jotain keskustelunaiheita keksi. Mutta itse en ole niinkään kiinnostunut juttelemaan asioista, joista kumpikin "tietää paljon", vaikka kiinnostavia olisivatkin. Minua kiinnostaa tapailun alkuvaiheessa tutustua siihen ihmiseen, ei niinkään kuunnella luentoja tai käydä läpi mitään infopläjäyksiä. Haluan siis oppia siitä ihmisestä, en jostain eri alojen asiantuntijatiedoista. Joten mieluummin juttelen jostain minuun ja häneen liittyvistä asioista. Eri asia toki, jos löytyy joku yhteinen kiinnostuksenkohde, silloin toki voi siitä syntyä juttua ihan spontaanisti.
- eri
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi seurustella poliisin kanssa joten siksi haluaisin tietää miehen ammatin.
Poliisi on poliisi myös vapaa-ajalla joten poliisin kanssa täytyy miettiä tarkemmin keskustelun aiheet ja mitä sanoo.
Jos mies ei kysy ammattiani, hän etsii yhden yön seuraa. Yhtä yötä varten onkin turha tutustua toiseen millään tasolla.