Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset nettideittailussa kysyvät aina ammattia?

Vierailija
17.02.2022 |

Olen pistänyt merkille, että tutustumisen aikana naiset eivät ikinä unohda kysyä mieheltä ammattia. Miksi tämä on niin tärkeää?
Muistan kerran yhdet treffit joiden alussa nainen kysyi, että mitäs teet työksesi ja sen jälkeen hän ei kysynyt enää yhtään mitään.
Harvoin kuulen esim. kysymystä, että minkälainen olet luonteeltasi.
Aina tuntuu olevan hirveä kiire kuulla se ammatti, käännetään se keskustelu heti töihin ihan kuin ilman sitä tietoa ei voisi jatkaa tutustumista.

Kommentit (654)

Vierailija
261/654 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ammatti kertoo sinusta paljon: kiinnostuksenkohteista, osaamisesta. Ja työpaikka kertoo arjen sujuvuudesta: palkasta, työajoista, rutiineista.

Itse etsin suurinpiirtein samanlaista ihmistä kuin itse olen. Samantasoinen palkka, työaika, kiinnostus, älykkyys, vastuunkanto.

Itselle työ on tärkeä osa elämää niin en ehkä voisi arvostaa ihmistä, jolle työ ei olisi tärkeä. Kysyn myös, onko lapsia, koska haluaisin, että toisellakin olisi, jotta olisi samat arvot ja elämäntavat.

Eli siis etsit statusta ihmisen sijaan?

Vierailija
262/654 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista tavata ja nähdä millaisia nämä miehet on jotka niin vankasti uskovat että kaikki naiset ovat rahan ja statuksen perässä.

Ja että mistä kumpuaa se oletus että mies on oletusarvoisesti aina korkeammalla näissä.

Itse korkeasti koulutettu ja top 1% tulosegmentissä mutta en ole koskaan pitänyt noita tärkeinä kriteereinä eikä se ole koskaan ollut tuo oletusasetelma. Mulla yksinkertaisesti lyö tyhjää kun luen noita kommentteja.

Tv keski-ikäinen täti

Pääset näkemään jos meet aamulla ysiltä K-kauppaan ja katsot kuka siellä lappaa hihnalle päivän annoksen Pirkka-olutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/654 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naisia kiinnostaa miehen elintaso.

Vierailija
264/654 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä oppii jotain uutta. Tänään opin, että saman kysymyksen motiivit ovat sukupuolisidonnaisia.

"Niin mitä sä teitkään töikses?" on miehen kysymyksenä normaalia tutustumista, naisen esittämänä kysymyksenä rahan ahnetta utelua.

Vierailija
265/654 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on niin heikko itsetunto, että ei tykkää, kun hänen.ammattiaan kysytään, niin se on varma silloin, ettei meistä voisi tulla paria, sillä mies säikähtäisi minun ammattiani. Kyllä se vaan niin on, että samantyyppiset ihmiset sopivat yhteen keskenään ja tutustumisvaiheessa juuri selvitetään, millaisia osapuolet ovat.

Kestääkö sinun itsetuntosi seurustella elintapatyöttömän kanssa?

Vierailija
266/654 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista tavata ja nähdä millaisia nämä miehet on jotka niin vankasti uskovat että kaikki naiset ovat rahan ja statuksen perässä.

Ja että mistä kumpuaa se oletus että mies on oletusarvoisesti aina korkeammalla näissä.

Itse korkeasti koulutettu ja top 1% tulosegmentissä mutta en ole koskaan pitänyt noita tärkeinä kriteereinä eikä se ole koskaan ollut tuo oletusasetelma. Mulla yksinkertaisesti lyö tyhjää kun luen noita kommentteja.

Tv keski-ikäinen täti

Ne ovat vähän koulutettuja duunareita ja jonkin asteen naisvihaajia. Siksi tuo ammatin kysyminen on niin tärkeää, että sillä saa karsittua nuo pois. Itse olen aina tapaillut yhtä menestyneitä miehiä kuin itse olen ja huomannut, että heitä kiinnostaa erittäin paljon naisen ammatti. Toimitusjohtajamiehet katselevat vastaavan sosioekonomisen tason johtajanaisia. Aika moni menestynyt ihminen on sukupuoleen katsomatta hieman snobi ja heistä tuntuu, että jos puoliso ei ole samaa tasoa, hän vetää itseäkin vähän alaspäin.

Eli ne naiset,joille miehen ammatti on tärkeä, ovat itse menestyneitä, eivätkä halua miestä, joka vähentäisi sitä menestystä, vaan olisi samaa tasoa.

Vierailija
267/654 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja yhteiskunnallinen status. Kuka nyt kehtaa viedä illanistujaisiin korkeakoulutettujen menestyjien joukkoon matalapalkkaisen amismiehensä? Saati sitten työttömän luuserin.

Vierailija
268/654 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ammatinvalinta kertoo aika paljon ihmisen kiinnostuksenkohteista, elämänrytmistä ym. Vertaa nyt vaikka teknistä alaa, opetusalaa, sosiaalialaa tai vaikka kuljetusalaa keskenään.

Minua ei kiinnosta spesifi ammattinimike, mutta ennen kuin lähden treffeille on kiva tietää muutama perusasia kuten ala, jolla toinen työskentelee. Kaikki miehet ovat myös olleet kiinnostuneita siitä, mitä teen työkseni. Normaalia kansakäymistä puhua aiheesta, ei pelkästään treffaillessa. 

Vierailija
269/654 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehellä on niin heikko itsetunto, että ei tykkää, kun hänen.ammattiaan kysytään, niin se on varma silloin, ettei meistä voisi tulla paria, sillä mies säikähtäisi minun ammattiani. Kyllä se vaan niin on, että samantyyppiset ihmiset sopivat yhteen keskenään ja tutustumisvaiheessa juuri selvitetään, millaisia osapuolet ovat.

En yksinkertaisesti halua vähemmän menestynyttä miestä, sellainen olisi luultavasti tyhmä ja hänellä olisi erilainen arvomaailma. Elämäntapatyötön sopii yhteen toisen elämäntapatyöttömän kanssa.

Vierailija
270/654 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen iloa saatte tästä jankutuksesta? totesin jo monta sivua sitten omalta osaltani, että tottakai kiinnosti. Itsestäänselvää. Halusin kumppanin, joka nauttii samoista asioista kuin minä ja on valmis laittamaan niihin rahaa (omiin kustannuksiinsa). Mutta jankuta toki tuo sama lause vielä muutamia satoja kertoja, ellei se mene ymmärrykseesi vähemmällä.

Vierailija
271/654 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla vain raha ja status mielessä vaikka itse ei ole edes missi.

Siinä mielessä kyllä, että en halua, että mies laskee merkittävästi taloudellista tilannettani. Haluan tasavertaisen suhteen niin älyllisesti kuin taloudellisesti, en elätettävää perässävedettävää riippaa.

Vierailija
272/654 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sillä ammatilla niin väliä, vaan sillä työskenteleekö kokopäiväisesti vai ei. Sehän se kertoo, tienaako mies tarpeeksi. Jos jotain tukia vetää palkan lisäksi niin onhan se tosi iso turn offi.

Vierailija
273/654 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naiset vain suosiolla laittaisi profiiliin ne ammatit, jotka kelpaa, niin miehet ei suotta tuhlaisi aikaa vääriin naisiin.

Ja samoin myös tulorajat.

-

Tuolon hyvä!

Eikös joku voisi luoda pisteytysjärjestelmän (appin tai softan) jossa olisi eri parametrejä ja oletus-painoarvokerroin kullekin. Se olisi luonnollisesti muokattavissa, sillä niinhän elävässä elämässäkin toinen nainen arvostaa hyvää tanssitaitoa ja toinen kunnossa olevaa lompakkoa ja kolmas erotiikkaosastoa.

Alku-hahmotelma... voi täyentää

-vuosiansio

-painoindeksi

-postinumero

-veneen pituus

-Bemarin malli

-Odotettavissa oleva perintö M€

-lapsia edellisistä suhteista

-tasoitus golffissa

-kaukomatkojen kesto kuukausissa mitattuna

-

-

-

jne  varmaan täydennystä löytyy...?

Palsta-autistihan jo nysväsi tällaisen. Minun mieheni pisteet oli -150. Siis miinus.

Minäkin tein tuon testin ja oma mies pärjäsi sinun miestä paremmin, kun hän sai vain jotain -100 pistettä.

-No heh taas!!  Ei sattuisi enäåä olemaan teillä linkkiä tallella senaikaiseen sivustoon D!

Vierailija
274/654 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten jotkut voi nähdä työn vain (taloudellisen) statuksen indikaattorina? Kyllä siitä nyt paljon muutakin voi päätellä, esim. palomies on kovakuntoinen, tekninen asiantuntija todennäköisesti introvertti ja hyvä matikassa, myyjä sosiaalinen, johtaja johtajatyyppi, autonkorjaaja käytännön tekijä, tutkija pitkäjänteinen teoreetikko jne. Tietysti nämä on stereotyyppejä, mutta monesti osuvat oikeaan.

Ja kyllä se työ nyt vain on tärkeää, kun sitä kuitenkin 1/3 päivästä tehdään. Lisäksi tietysti kiinnostaa nuo työajat jne. käytännön asiat, niin kuin moni jo sanoikin.

Vierailija
275/654 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja yhteiskunnallinen status. Kuka nyt kehtaa viedä illanistujaisiin korkeakoulutettujen menestyjien joukkoon matalapalkkaisen amismiehensä? Saati sitten työttömän luuserin.

Ootko tullu ajatelleeksi ettei sillä jampallakaan välttämättä olisi kivaa siinä seurassa? Kun muut on paljon fiksumpia eikä niitä kiinnosta puhua persujen mieleisistä keskustelunaiheista?

Vierailija
276/654 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä "mitä teet työksesi" kysymys on esitetty itselle varsin juonisa muodossa. Kysymys kuului "mitä teet töissä ensimmäiseksi aamulla" D!

Vierailija
277/654 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kertoo miehestä paljon minkälaisessa ammatissa on. Kyllä se kertoo naisestakin, mutta miehiä ei niin kiinnosta, pääasia on tissit, perse ja haaroväli, muuten se voi olla vaikka nukke.

Kun minä aloin tutustua tulevaan mieheeni, niin todellakin kerrottiin asioistamme, ja myös työstä, koska se vie elämästä niin ison osan. Minä olin silloin yrittäjä, joka vaikutti paljon myös seurusteluun, ja toisaalta mies oli ammatissa jossa tehdään pitkiä vuoroja, ja se se vasta paljon vaikuttikin siihen koska voitiin olla yhdessä. Minulle miehen ammatti ei ole tärkeä, vaan se mitä se miehestä kertoo, minkälaiset elämänarvot hänellä on jne.

Vierailija
278/654 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen täyttä työpäivää sosiaalitoimistossa. Sosiaalityöntekijänä en halua treffailla "asiakkaita" joten myönnän kyllä suoraan, että sosiaalituilla elävä työhaluton pitkäaikaistyötön tms olisi minulle henkilö, jonka kanssa en koskaan lähtisi treffeille. 

Sen sijaan muuten ammatilla ei ole väliä, kunhan se ei edusta jotain sellaista, joka olisi täysin vastoin omaa arvopohjaani ja moraaliani. Esim. turkistarhaaja tai vaikka seksityöläinen. Nykyinen mieheni on minua heikommin koulutettu ja vähemmän tienaava, tiesin sen jo ennen ensimmäisiä treffejä eikä haitannut pätkääkään. 

Vierailija
279/654 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kysymys on jo ihan paradoksi itsessään. Se että on nimenomaan elintapatyötön on niin laaja asia että ei ole kyse enää toisen itsetunnosta.

Vierailija
280/654 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tv keski-ikäinen täti

Ne ovat vähän koulutettuja duunareita ja jonkin asteen naisvihaajia. Siksi tuo ammatin kysyminen on niin tärkeää, että sillä saa karsittua nuo pois. Itse olen aina tapaillut yhtä menestyneitä miehiä kuin itse olen ja huomannut, että heitä kiinnostaa erittäin paljon naisen ammatti. Toimitusjohtajamiehet katselevat vastaavan sosioekonomisen tason johtajanaisia. Aika moni menestynyt ihminen on sukupuoleen katsomatta hieman snobi ja heistä tuntuu, että jos puoliso ei ole samaa tasoa, hän vetää itseäkin vähän alaspäin.

Eli ne naiset,joille miehen ammatti on tärkeä, ovat itse menestyneitä, eivätkä halua miestä, joka vähentäisi sitä menestystä, vaan olisi samaa tasoa.

No kyllä mä romutan ton teorian yleistyksenä enkä väittäisi korrelaatiota eksplikaatioksi. Olen laittanut toimitusjohtajaa ja laivastoupseeria pihalle luonteen takia ja ollut pitkässä parisuhteessa maanviljelijän kanssa. Sen verran tunnen myös tosirikkaita suomessa ja maailmalla että parhaat tyypit ei ole ollenkaan snobeja, päin vastoin. Kyllä, koulutus ja status korreloi parempaa synkkausta mutta se ei ole seuraus siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän