Mikä aivan arkipäiväinen juttu sinua nolottaa/pelottaa?
Voin aloittaa.. Mulla joku fobia vessaääniin! Olen itse sairaanhoitaja ja tiedän, että ne ovat aivan normaaleja juttuja. Silti en pystynyt kahden vuoden yhdessä asumisen aikana käymään kakalla kun toinen oli kotona. Jouduin kerran ripulissa lähtemään koiran kanssa ylimääräiselle lenkille ja kyykistymään metsään.
Onko kellään samoja pelkoja?
Kommentit (147)
Istuminen kahvipöydässä esim. työkavereiden kanssa. Pelkään että joku kysyy minulta jotakin ja alan punastella.
Olisiko kakkahäiriöisillä ollut lapsena liian ankara siisteyskasvatus ja jäänyt trauma?
Pelkään olla korkeilla paikoilla, jollei siinä ole erittäin korkeata suojakaidetta tai lasia. Pelkoni on, että kilahdan ja hyppään.
Todella rasittavaa. Vielä kun niin monet kirjastot, oppilaitokset, kaupat ja toimistorakennukset ovat sellaisia joissa on keskellä koko rakennuksen korkuinen tila ja varsinaiset kerrokset kiertävät parvina siinä ympärillä. En voi mennä :(
Kuten en parvekkeille, silloille ja laitureillekaan.
Teininä ja nuorena aikuisena (olen mies), pelkäsin yhteissaunoja, pukuhuoneita jne. Koska pelkäsin että muutun yhtäkkiä homoksi ja minulla alkaa seisomaan.
Nyt aikuisena tuo pelko on poissa. Virtsaamista kuitenkin ujostelen. En pysty virtsaamaan muiden nähden (poikkeuksena oma vaimo).
En pelkää paskalla käymistä mutta puolisoni ei ole ikinä tod näk kuullut kun käyn paskalla vaikka yhdessä asuttu jo 6 vuotta. Valutan vettä ja käytän paperia pehmentämässä loiskahdusta. Ei kyse ole pelosta mutta haluan minimoida tämän paskalla käynti ääniasian että romantiikka ja halut pysyisi tallella. Puolisoni tekee onneksi samoin.
Käytännönasioiden hoito puhelimitse. Saatan jännittää soittoa esim kelaan koko päivän ja valmistautua siihen henkisesti :D en ymmärrä mikä siinäkin niin vaikeaa. Olen siis jo keski-iän kynnyksellä!
Minua pelottaa ne kaupan palikat mitkä laitetaan hihnalle ostosten väliin. Näin pienenä unta että äitini pieksi minut sellaisella. En ole niihin koskenut 25 vuoteen, odotan että hihnalla on tarpeeksi tilaa ja sitten vasta laitan ostokseni.
Pelkään kaupassa käymistä ja erityisesti maksamista. Saan paniikkikohtauksen viimeistään kassalla
Ap jatkaa.. olen ehkä tosi estynyt ihminen, mutta deodorantit ostaminen ja muiden edessä laittaminen hävettää kanssa!! En ole vissiin koskaan rullaillut sitä kainaloihini kenenkään edessä. Onpa omituista. Mainittakoon vielä että siteiden tai tamponeiden osto ei ihme kyllä hävetä ollenkaan :)
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:01"]Käytännönasioiden hoito puhelimitse. Saatan jännittää soittoa esim kelaan koko päivän ja valmistautua siihen henkisesti :D en ymmärrä mikä siinäkin niin vaikeaa. Olen siis jo keski-iän kynnyksellä!
[/quote]
Tää on vähän sama. Jos soitin Kelaan tai lääkäriin tai minne vaan niin jankkasin päässäni sanojani mitä sanon tai kirjoitin lapulle asiani, tässä meni helposti kymmeniä minuutteja kun istuin puhelin kourassa ja mietin millon uskallan painaa nappia. Viimeiset pari vuotta olen tehnyt niin että hylkäsin paperit ym ja en mietI etukäteen mitä sanon. Siitä vaan puhelu auki ja sitä mukaa mietin kun suuni käy. Tulee joskus jotain ajatuskatkoja ym mutta niin paljon stressittömämpää tehdä noin.
Minua hävettää jos on suojatuellä ylittämässä tietä ja hirveä autojono jää minun takia odottamaan :D
Puhelinsoitot. :-D Ja tuo kakalla käynti. Pienenä ei ollut ongelma, mutta nyt se on ja vaan pahentuu koko ajan. En pysty käymään kotona enää isolla hädällä jos joku on talossa samaan aikaan. En pysty käymään vieraissa paikoissakaan. Pisin aika käymättä kakalla on ollut lomamatka kaksi viikkoa... Oli kyllä kamala olo sen jälkeen.
Minua hävettää ostaa vessapaperia. Talouspaperi ei hävetä mutta kaikki näkee että käyn vessassa.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:07"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:01"]Käytännönasioiden hoito puhelimitse. Saatan jännittää soittoa esim kelaan koko päivän ja valmistautua siihen henkisesti :D en ymmärrä mikä siinäkin niin vaikeaa. Olen siis jo keski-iän kynnyksellä!
[/quote]
Tää on vähän sama. Jos soitin Kelaan tai lääkäriin tai minne vaan niin jankkasin päässäni sanojani mitä sanon tai kirjoitin lapulle asiani, tässä meni helposti kymmeniä minuutteja kun istuin puhelin kourassa ja mietin millon uskallan painaa nappia. Viimeiset pari vuotta olen tehnyt niin että hylkäsin paperit ym ja en mietI etukäteen mitä sanon. Siitä vaan puhelu auki ja sitä mukaa mietin kun suuni käy. Tulee joskus jotain ajatuskatkoja ym mutta niin paljon stressittömämpää tehdä noin.
[/quote]
Joo sama.. kirjoitan paperille välillä sanasta sanaan mitä pitää sanoa. Kasvotusten ei ole ongelmaa hoitaa kimuranttejakaan asioita.
Pelkään ns. yläsuihkuja, siis sellaisia joita ei saa otettua käteen. Vaikka olisi lisänä käsisuihkukin niin pelkään että yhtäkkiä sieltä yläosasta tuleekin vettä..
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:06"]Ap jatkaa.. olen ehkä tosi estynyt ihminen, mutta deodorantit ostaminen ja muiden edessä laittaminen hävettää kanssa!! En ole vissiin koskaan rullaillut sitä kainaloihini kenenkään edessä. Onpa omituista. Mainittakoon vielä että siteiden tai tamponeiden osto ei ihme kyllä hävetä ollenkaan :)
[/quote]
Täällä sama! Lisäksi minua yököttää nähdä joku pesemässä hampaita tai käyttämässä esim. käsisaippuaa. Itsekään en pysty muiden ihmisten katsellessa. Jostain syystä ahdistaa ja oksettaa. :/ :D
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:08"]Puhelinsoitot. :-D Ja tuo kakalla käynti. Pienenä ei ollut ongelma, mutta nyt se on ja vaan pahentuu koko ajan. En pysty käymään kotona enää isolla hädällä jos joku on talossa samaan aikaan. En pysty käymään vieraissa paikoissakaan. Pisin aika käymättä kakalla on ollut lomamatka kaksi viikkoa... Oli kyllä kamala olo sen jälkeen.
[/quote]
Laivan vessa on painajainen. Niin pieni tila että kaikki kuuluu ja haisee. Olin kahden läheisen ystäväni kanssa viime vuonna risteilyllä ja piti käydä kakalla salaa yleisissä vessoissa. Odotin että vessat tyhjät ja vasta sitten pystyi kakkaamaan. Miksi pitää olla näin estynyt ihminen!!!!
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:10"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:06"]Ap jatkaa.. olen ehkä tosi estynyt ihminen, mutta deodorantit ostaminen ja muiden edessä laittaminen hävettää kanssa!! En ole vissiin koskaan rullaillut sitä kainaloihini kenenkään edessä. Onpa omituista. Mainittakoon vielä että siteiden tai tamponeiden osto ei ihme kyllä hävetä ollenkaan :)
[/quote]
Täällä sama! Lisäksi minua yököttää nähdä joku pesemässä hampaita tai käyttämässä esim. käsisaippuaa. Itsekään en pysty muiden ihmisten katsellessa. Jostain syystä ahdistaa ja oksettaa. :/ :D
[/quote]mitä vittua?
Sellainen, että jos miesten vessassa pitää kustapissata ränniin tai pisuaariin, niin en saa tulemaan virtsaa lainkaan, jos siinä vieressä on yksikään ihminen hoitamassa asioitaan. Nolon tuntuista virtsatessa, jos ei tulekaan mitään, mut siinä vieressä on muitakin.
Oi että olen kateellinen parhaalle ystävälleni joka ei häpeä mitään. On niin sinut itsensä kanssa. Ilmoittaa vain, että käy nyt kakalla. Pystyy olemaan alasti kenen edessä vain ja muutenkin tosi avoin ja ihana ihminen. Minä taas olen aivan päinvastainen
Se että vessanpönttö menee tukkoon ja se pinta nousee eikä enää laske. En kotona mutta kylässä, töissä, laivalla ja muissa yleisissä vessoissa.