Kauhea tilanne, luultavasti joudutaan laittamaan 9kk vanha hoitoon syksyllä
Siis vauva 9kk syksyllä. Miehellä vähenee työtunnit sen verran että mun on pakko lähtä varmaan töihin :( Itkettää jo nyt. Onko kenelläkään noin pieni aloittanut hoitoa?
Kommentit (133)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:12"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:45"]Ei varmaan sitten kamalan pitkää päivää tarvitse olla, jos miehellä kerran vähän tunteja. Mutta jos mitenkään mahdollista odottaa vaikka vuoden ikään saakka, niin ei olisi eroahdistus ihan pahimmillaan. [/quote] Olisi varmaan aina joko 9.45-16.15 tai 7.45-14.15. Ei taida olla mahdollista, mies alkaa tekemään vähemmän tunteja heti elokuussa. Näillä tuloilla tullaan nyt nippanappa toimeen. Ap [/quote] Saathan sää kodinhoidontukea kuten muutkin. [/quote] Sillä ei pitkälle pötkitä. Ap [/quote] Mites toiset pärjää?
[/quote]
Muilla tulonsiirroilla. Nämä sossupummit eivät ole koskaan omistaneet mitään tuulitakkia kummempaa ja saaneet kaiken aina yhteiskunnalta. Jos kaikki ihmiset eläisivät yhteiskunnan tulonsiirroilla ja kuluttaisivat 300 euroa kuukaudessa, näyttäisi maamme aika erilaiselta.
Toisten pitää tehdä töitä ja kerätä työllään sitä hyvinvointia, joilla asumistukenne ym saadaan maksettua. Samalla he haluavat jotain muuta kuin bussilipun ja asumistuetun vuokrakaksion/kolmion jostain neukkukuutiosta.
Tosin muutaman vuoden kuluttua tuo siipeily loppuu, kun yhteiskunnalta loppuu rahat. Silloin nämä, jotka huutavat, että kotihoidontuella elää mainiosti jos vain osaa käyttää rahaa, joutuvat itsekin töihin. Kuten suurin osa maailman ihmisistä.
[/quote]
Hoidan 2 vuotiastamme kotona.Mies DI ja tienaa nettona keskipalkkaisesti 2400 e kk nettona joten saan kotihoidontukea nettona n.370 e kk.Asumme vuokralla kerrostalossa kun emme saa lainaa omaan.Maksamme 850 e kk vuokran ihan itse emmekä kotihoidontuen lisäksi saa muita tulonsiirtoja.Voisin myös ilmoittautua työkkäriin jolloin tuloni nousisivat muutamalla satasella.
Olen kai pummi mutta yhteiskunnalle tämä tulee halvemmaksi.Mieheni maksaa muuten veroja n.800 e kk joka on enemmän kuin kotihoidontukeni.
Ottaa päähän nämä tietäjät jotka kuvittelevat kaikkien vuokralla- asujien saavan asumistukea jne.Monet lyhentävät lainaa tuon 850 e kk ja voivat ottaa vaikka lyhennysvapaata lapsrn ollessa pieni me msksamme tuon vuokran joka kk.Tiedätkö kuinka vähän saa nettona tienata jotta asumistukea edes saa?
Pitääkö isä isyysvapaata vanhempainrahakauden päätyttyä? Kai isä tai äiti voisi sen jälkeen vaikka vain yhden kuukauden olla kotihoidontuella? Niin lapsi olisi jo 11 kk hoitoon mennessään.
Me laitettiin esikoinen 10 kuukauden iässä hoitoon, oli hoidossa 8 tuntia per päivä 2 kertaa viikossa. Lapsi on nyt 3-vuotias ja vaikuttaa ihan normaalilta eli ei siitä varmaan mitään haittaakaan ollut. Nyt hän on tosin kotihoidossa.
Tän ketjun luettua taas huomaa että naiset ovat tasa-arvon pahimpia vihollisia. Muualla maailmassa 9 kk olisi vanha hoidonaloittaja, ja kuitenkin kotihoidon luvattu maa Suomi dominoi mm. itsemurha- ja masennustilastoja. Työnantajallekin on tämän hölmöyden takia riski palkata hedelmällisessä iässä olevia naisia miehiin verrattuna.
Taitaa sitä paitsi suurimmalle osalle näistä "kotiäideistä" se vauva olla tekosyy jättäytyä töistä laiskottelemaan kotiin. Samoja ihmisiä, jotka "saikuttavat" siellä työpaikallaan kun muut lomat on käytetty.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 00:25"]
Me laitettiin esikoinen 10 kuukauden iässä hoitoon, oli hoidossa 8 tuntia per päivä 2 kertaa viikossa. Lapsi on nyt 3-vuotias ja vaikuttaa ihan normaalilta eli ei siitä varmaan mitään haittaakaan ollut. Nyt hän on tosin kotihoidossa.
[/quote]Tää yks kiihkoiljahan riehuu siitä että tulokset näkyy sitten aikuisena vasta. Uskon että lapsenne on ja pysyy hyvinvoivana ja onnellisena :)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:46"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:12"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:45"]Ei varmaan sitten kamalan pitkää päivää tarvitse olla, jos miehellä kerran vähän tunteja. Mutta jos mitenkään mahdollista odottaa vaikka vuoden ikään saakka, niin ei olisi eroahdistus ihan pahimmillaan. [/quote] Olisi varmaan aina joko 9.45-16.15 tai 7.45-14.15. Ei taida olla mahdollista, mies alkaa tekemään vähemmän tunteja heti elokuussa. Näillä tuloilla tullaan nyt nippanappa toimeen. Ap [/quote] Saathan sää kodinhoidontukea kuten muutkin. [/quote] Sillä ei pitkälle pötkitä. Ap [/quote] Mites toiset pärjää?
[/quote]
Muilla tulonsiirroilla. Nämä sossupummit eivät ole koskaan omistaneet mitään tuulitakkia kummempaa ja saaneet kaiken aina yhteiskunnalta. Jos kaikki ihmiset eläisivät yhteiskunnan tulonsiirroilla ja kuluttaisivat 300 euroa kuukaudessa, näyttäisi maamme aika erilaiselta.
Toisten pitää tehdä töitä ja kerätä työllään sitä hyvinvointia, joilla asumistukenne ym saadaan maksettua. Samalla he haluavat jotain muuta kuin bussilipun ja asumistuetun vuokrakaksion/kolmion jostain neukkukuutiosta.
Tosin muutaman vuoden kuluttua tuo siipeily loppuu, kun yhteiskunnalta loppuu rahat. Silloin nämä, jotka huutavat, että kotihoidontuella elää mainiosti jos vain osaa käyttää rahaa, joutuvat itsekin töihin. Kuten suurin osa maailman ihmisistä.
[/quote]
Meillä mies on kotihoidontuella, ja minä saan nettona 1500 e. Emme saa mitään asumistukea, siihen olemme liian suurituloisia! Ei tosin ole tarvettakaan, sillä säästimme töissä ollessamme, mutta laskin kerran uteliaisuuttani. Muitakaan tulonsiirtoja emme saa, paitsi tietysti lapsilisän. Joten kaikki kotihoidontuella olevat eivät ole kuvailemasi kaltaisia.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 00:25"]Tän ketjun luettua taas huomaa että naiset ovat tasa-arvon pahimpia vihollisia. Muualla maailmassa 9 kk olisi vanha hoidonaloittaja, ja kuitenkin kotihoidon luvattu maa Suomi dominoi mm. itsemurha- ja masennustilastoja. Työnantajallekin on tämän hölmöyden takia riski palkata hedelmällisessä iässä olevia naisia miehiin verrattuna.
Taitaa sitä paitsi suurimmalle osalle näistä "kotiäideistä" se vauva olla tekosyy jättäytyä töistä laiskottelemaan kotiin. Samoja ihmisiä, jotka "saikuttavat" siellä työpaikallaan kun muut lomat on käytetty.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 00:25"]Tän ketjun luettua taas huomaa että naiset ovat tasa-arvon pahimpia vihollisia. Muualla maailmassa 9 kk olisi vanha hoidonaloittaja, ja kuitenkin kotihoidon luvattu maa Suomi dominoi mm. itsemurha- ja masennustilastoja. Työnantajallekin on tämän hölmöyden takia riski palkata hedelmällisessä iässä olevia naisia miehiin verrattuna.
[/quote]
En ole löytänyt töitä joten päätin keskittyä lapseni hoitamiseen.Koko ajan töitä katselen ja etsin joten oikeastaan mulle kuuluisi työttömyyskorvaus.Helppoa huudella jos olet itse töissä.Jättäydy kotiin ja yritä tulla toimeen 370 e kk nettona kk:) Taidat olla niitä jotka sanovat työttömälle: " mene töihin" :)
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 00:35"]
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 00:25"]Tän ketjun luettua taas huomaa että naiset ovat tasa-arvon pahimpia vihollisia. Muualla maailmassa 9 kk olisi vanha hoidonaloittaja, ja kuitenkin kotihoidon luvattu maa Suomi dominoi mm. itsemurha- ja masennustilastoja. Työnantajallekin on tämän hölmöyden takia riski palkata hedelmällisessä iässä olevia naisia miehiin verrattuna. Taitaa sitä paitsi suurimmalle osalle näistä "kotiäideistä" se vauva olla tekosyy jättäytyä töistä laiskottelemaan kotiin. Samoja ihmisiä, jotka "saikuttavat" siellä työpaikallaan kun muut lomat on käytetty. [/quote] [quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 00:25"]Tän ketjun luettua taas huomaa että naiset ovat tasa-arvon pahimpia vihollisia. Muualla maailmassa 9 kk olisi vanha hoidonaloittaja, ja kuitenkin kotihoidon luvattu maa Suomi dominoi mm. itsemurha- ja masennustilastoja. Työnantajallekin on tämän hölmöyden takia riski palkata hedelmällisessä iässä olevia naisia miehiin verrattuna. Taitaa sitä paitsi suurimmalle osalle näistä "kotiäideistä" se vauva olla tekosyy jättäytyä töistä laiskottelemaan kotiin. Samoja ihmisiä, jotka "saikuttavat" siellä työpaikallaan kun muut lomat on käytetty. [/quote] En ole löytänyt töitä joten päätin keskittyä lapseni hoitamiseen.Koko ajan töitä katselen ja etsin joten oikeastaan mulle kuuluisi työttömyyskorvaus.Helppoa huudella jos olet itse töissä.Jättäydy kotiin ja yritä tulla toimeen 370 e kk nettona kk:) Taidat olla niitä jotka sanovat työttömälle: " mene töihin" :)
[/quote]
Enhän minä mitään työttömistä sanonut, vaan viittasin vuosien äitiyslomiin töistä. Tässä ketjussakin AP:tä on kehotettu suunnilleen eroamaan töistä lastenhoidon takia...
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:42"]
Siis vauva 9kk syksyllä. Miehellä vähenee työtunnit sen verran että mun on pakko lähtä varmaan töihin :( Itkettää jo nyt. Onko kenelläkään noin pieni aloittanut hoitoa?
[/quote]
Jos yhtään lohduttaa aloittajaa, niin minä en ole ollut päiväkodissa päivääkään enkä silti ole täydellinen.
Ap:n tilanne kuulostaa ihan hyvältä, perhepäivähoitaja kodin vieressä. Ehkä voitte järjestää jotkin päivät niin että koko ryhmä on teillä, niin pieni saa olla kotonaan? Eikö perhepäivähoidossa olekin niin? Mun mielestä kuulostaa mukavalta järjestelyltä lapselle.
Ap, hoitovapaa on syy myöntää pankista lyhennysvapaata. Jo sillä pystyt jäämään kotiin vähän pitemmäksi aikaa. Ymmärrän ahdistuksesi, itse olen menossa töihin lapsen ollessa hieman alle 1,5 v. En olisi raaskinut aikaisemmin hoitoon laittaa. Se on kuitenkin niin pieni aika, kun lapsi on ihan pieni ja haluan sen ajan viettää hänen kanssaan.
Ihan sama tuli lapsesta täyspäinen tai ei...
Mutta miten te raskitte laittaa pienen hoitoon? Ensiaskeleet, itse syömisen opettelu (imetyskin vielä) puheen kehitys jne.
Minulle itselleni on jäänyt niistä niin lähtemättömät muistot, että olisin ollut valmis antamaan mitä vain, jotta näitä hetkiä ei eläisi joku "hoitaja-ritva" puolestani..
Suosittelen kanssa tuota hoitolapsen ottamista. Tsemppiä, toivottavasti saatte asian hoidettua niin ettei vauvaa tarvitsisi vielä hoitoon viedä!
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 00:17"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:46"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:12"] [quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:45"]Ei varmaan sitten kamalan pitkää päivää tarvitse olla, jos miehellä kerran vähän tunteja. Mutta jos mitenkään mahdollista odottaa vaikka vuoden ikään saakka, niin ei olisi eroahdistus ihan pahimmillaan. [/quote] Olisi varmaan aina joko 9.45-16.15 tai 7.45-14.15. Ei taida olla mahdollista, mies alkaa tekemään vähemmän tunteja heti elokuussa. Näillä tuloilla tullaan nyt nippanappa toimeen. Ap [/quote] Saathan sää kodinhoidontukea kuten muutkin. [/quote] Sillä ei pitkälle pötkitä. Ap [/quote] Mites toiset pärjää? [/quote] Muilla tulonsiirroilla. Nämä sossupummit eivät ole koskaan omistaneet mitään tuulitakkia kummempaa ja saaneet kaiken aina yhteiskunnalta. Jos kaikki ihmiset eläisivät yhteiskunnan tulonsiirroilla ja kuluttaisivat 300 euroa kuukaudessa, näyttäisi maamme aika erilaiselta. Toisten pitää tehdä töitä ja kerätä työllään sitä hyvinvointia, joilla asumistukenne ym saadaan maksettua. Samalla he haluavat jotain muuta kuin bussilipun ja asumistuetun vuokrakaksion/kolmion jostain neukkukuutiosta. Tosin muutaman vuoden kuluttua tuo siipeily loppuu, kun yhteiskunnalta loppuu rahat. Silloin nämä, jotka huutavat, että kotihoidontuella elää mainiosti jos vain osaa käyttää rahaa, joutuvat itsekin töihin. Kuten suurin osa maailman ihmisistä. [/quote] Hoidan 2 vuotiastamme kotona.Mies DI ja tienaa nettona keskipalkkaisesti 2400 e kk nettona joten saan kotihoidontukea nettona n.370 e kk.Asumme vuokralla kerrostalossa kun emme saa lainaa omaan.Maksamme 850 e kk vuokran ihan itse emmekä kotihoidontuen lisäksi saa muita tulonsiirtoja.Voisin myös ilmoittautua työkkäriin jolloin tuloni nousisivat muutamalla satasella. Olen kai pummi mutta yhteiskunnalle tämä tulee halvemmaksi.Mieheni maksaa muuten veroja n.800 e kk joka on enemmän kuin kotihoidontukeni. Ottaa päähän nämä tietäjät jotka kuvittelevat kaikkien vuokralla- asujien saavan asumistukea jne.Monet lyhentävät lainaa tuon 850 e kk ja voivat ottaa vaikka lyhennysvapaata lapsrn ollessa pieni me msksamme tuon vuokran joka kk.Tiedätkö kuinka vähän saa nettona tienata jotta asumistukea edes saa?
[/quote]
No te tienaatte tälläkin hetkellä enemmän nettona kuin me tienaamme yhteensä puolisoni kanssa vaikka käymme töissä. Minäkin maksoin vielä muutama vuosi sitten veroja 40t euroa vuodessa. Nyt on työtilanne aika paljon heikompi kuin niinä vuosina. Mutta on sentään jotain töitä ja elätämme edelleen itsemme täysin omilla tuloillamme.
Tarkoitin lähinnä näitä kotona pitkään lusmunneita yksinhuoltajia/pariskuntia joiden tulot ovat "aina" muodostuneet erilaisista tulonsiirroista. Heidän mielestään kaikkien pitäisi pärjätä mainiosti pelkillä tulonsiirroilla.
Minusta on parempi laittaa lapsi pphlle tai tarhaan kuin vaihtaa hoitajaa vähän väliä. Siitä joka toinen viikko sukulaisella olosta voi olla enempi haittaa kuin hyötyä jos eivät muuten tapaa säännöllisesti.
Itse erään alan asiantuntijana aina kuuntelen alan työntekijää. Tunnen monta lastentarhan opettajaa ja muuttaman avustajan ja he kaikki sanovat alle 3 v paikka ei ole päivähoidossa.
lainanlyhennykseen saa taukoja, näin me tehtiin.
matkustamisesta luovuttiin, sanoi Stockan kortti tippui heti peruskortiksi, kun en ovea avannut kahteen vuoteen. Käytännössä kaikki vaatteet tuli käytettyinä lahjoituksina, täsmäostoja, esim yhdet talvikengät ostettiin jne.
kun lapsi täytti 2v, lähdettiin ekaa kertaa Tukholman risteilylle, mukana omat eväät. Laivamatkasta maksettiin vaan satamamaksut, oli se juhlaa.
kaikki ylimääräinen kotona muutettiin rahaksi, iltaisin tein torille ja huutikseen ilmoituksia, näillä rahoilla sain ostettua jotain kivaa kotiin, ettei ihan täysin ostokieltoon menty.
Hyvin pärjättiin. Eniten vaikeuksia on tullut takaisin kuluttaminen . Palasin töihin 1,5 v sitten ja säästän niin että käytän työmatkoilla verkkareita ja siistit työvaatteet odottavat töissä. Saan liksaa n 2000 e käteen ja yhtäkkiä tajusin kun tilillä on yli 10 000, vois lyhennysmäärää kohottaa vaikka se nostettiin takas kun menin takas töihin.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:57"]Mitenköhän jenkeissä ollaan niin perhekeskeisiä ja kasvetaan normaaleiksi ihmisiksi vaikka äitiysloma 3kk ja sen jälkeen lapsi viedään hoitoon? Eiköhän sun lapses pärjää.
[/quote]
Jenkeissähän ei tosiaan olekaan ongelmia nuorisolla, jeah right!
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:46"]Meillä aloittaa myös kuopus 9kk iässä tarhan, vähän se kyllä jännittää ja harmittaa :(
[/quote]
Oma valinta. Jos haluaa pitää lapsen kustannuksella elintasonsa niin turha itkeä.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:17"]Jos miehellä on tosi vähän tunteja, miksi hoitopäivät olisivat kuitenkin noin pitkiä? Onko teillä mahdollisuutta vaikuttaa työaikoihin, että voisitte siten lyhentää työpäiviä?
[/quote]
Nuohan oli lyhyitä päiviä. Lakatkaa syyllistämästä ap:tä. Jos ei ole mahdollista, niin ei ole....
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 00:11"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:22"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:14"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:56"]Mistä sinä tiedät ihmisten normaaliudesta. Nämä vauva iän katkeavat kiintymyssuhteen aiheuttavat paljon pientä pahaa oloa joka ei ulospäin näy. Masennusta aikuisiässä, kyvyttömyyttä luottaa ihmiseen koska pelko jätetyksi tulemisesta ym.
[/quote]
Siitäköhän mun turvaton olo johtuu. Oon aina ollut tosi epävarma ja pelokas, haen toisten hyväksyntää enkä osaa luottaa itseeni. Hoitoon mut on laitettu jo muutaman kk:n ikäisenä. :/ Perhe muuten ihan ok.
[/quote]
Niin. Ja mistäköhän ne kaikki mt-oireilut kumpuaa yleensä ottaen?
Ja nuoret eläkeläiset?
Miksi menette ylikalliisiin asuntoihin velkaa tekemään ja vauvat heitetään sivuun?
[/quote]
Kaikki nuo on tietenkin laitettu alle vuoden iässä tarhaan. Ansaitset nobelin ja Saulin tulee kiittää sinua, koska säästit juuri valtavat rahat valtionbudjetista
[/quote]
Alapa tutkimaan nuorten eläkeläisten menneisyyttä.
Itse tiedän henkilöitä jotka ovat eläkkeellä mt-syistä ja kaltoinkohtelua lapsuudessa.
[/quote]
Ja tämä liittyy miten alkuperäiseen aiheeseen?