Miten varmistaa oma perintö?
Tiedän, ettei taida olla konstia tähän, mutta silti kysyn, jos löytyisi ideoita.
Vanhemmillani on järvenrantamökki, jota rakastan. Kun vanhemmistani aikanaan aika jättää, haluaisimme mieheni kanssa muuttaa tuonne asumaan. Tottakai tuohon voi mennä aikaa, ja toivottavasti toisaalta meneekin, koska en haluaisi vanhempiani menettää.
Mutta. Joskus aiemmin vanhempani ovat jutelleet, että mökki jäisi perinnöksi minulle ja veljelleni yhteisesti. Sisko saisi perintöosuutensa muuten.
Veljellä on oma mökkinsä, joten hänen lunastamisensa ulos voi onnistua aikanaan ihan hyvinkin. Mutta koskaan ei tiedä. Onko mitään mahdollisuuksia varmistella, että veljen saisi tuosta pois?
Olen ehdottanut vanhemmilleni, että ostaisimme mökin, tai osuuden siitä, heiltä jo nyt. Eivät suostu tähän koska asuvat käytännössä nykyään mökillä itse, ja heille on periaatteen vuoksi tärkeää myös omistaa se itse. Eivät halua varautua muuhun. Vaikka mahdolliset kaupat eivät meidän puolelta vaikuttaisi mihinkään nyt, vaan olisi vain varmistus, että saamme mökin tulevaisuudessa.
Onko enää mitään tehtävissä? Itse ymmärtäisin että on nyt vaan hyväksyttävä tilanne.
Kommentit (59)
Eikös ne lapset yleensä ole vanhempiensa ensisijaisia perijöitä?
😱🍗🚀🍻🔪💥🍆🍺📣🎊🌇🌴😻💟🐽🍙📢🌄🌈😍🎄🎉🍑🍼🎅🌅💋🌵🌚🔥
Vierailija kirjoitti:
Otsikko nyt vähän huono, kun tarkoitus on varmistaa että saamme mökin. Vaikka ihan ostamalla. Ap
Jos haluaa ostaa, toisen pitäisi tietty olla valmis myymään. Jos näin on niin mikä on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Osta oma mökki äläkå lokkeile
En mä mitään lokkeile, emme mökkiä nyt käytä. Kyse on ajasta vanhempieni jälkeen. Ap
Veljellä on oma mökkinsä, joten hänen lunastamisensa ulos voi onnistua aikanaan ihan hyvinkin. Mutta koskaan ei tiedä. Onko mitään mahdollisuuksia varmistella, että veljen saisi tuosta pois?
Millaiset välit sinulla on veljesi kanssa? Voisitko puhua hänen kanssaan mökin kohtalosta?
Vierailija kirjoitti:
Niin ostaisin mutta vanhemmat ei myy.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä mitään lokkeile, emme mökkiä nyt käytä. Kyse on ajasta vanhempieni jälkeen. Ap
Se ei ikävä kyllä ole sun päätettävissä.
Perintö jaetaan lasten kesken. (Elossa olevien siis, wink wink).
Perintöä kiilusilmin odottavat lapset ovat parhautta
Vierailija kirjoitti:
Murhaamalla omat sisarukset.
Mutta niillä on lapsia joille perintö siirtyy
Minkä ikäisiä ne sun vanhemmat on, jos ne elää vielä vaikka 20 vuotta, niin ehtii omakin mielesi muuttua moneen kertaan. Osta oma talo ja vaihda sitten kun perintö tulee jos sillon vielä sille tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Millaiset välit sinulla on veljesi kanssa? Voisitko puhua hänen kanssaan mökin kohtalosta?
Tämä olisi se fiksuin reitti, jos vanhemmat eivät oikeasti suostu edes keskustelemaan asiasta.
Toisaalta, vanhemmat vanhenevat, ja saattavat jossain vaiheessa oivaltaa, että mökin hoito ja ylläpito onnistuu paremmin teidän avullanne. Silloin asia kannattaa ottaa uudelleen puheeksi.
Tuskin heillä on haluja myydä mökkiä jollekin vieraalle?
Ehkä ehdit itse sairastua ennen perintöä. Jäisi massit saamatta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette itsekkäitä ja tyhmiä, te tämän päivän nuoret, mulle heti kaikki. Kukaan ei tiedä lähtöjärjestystä, on julmaa kytätä jonku omaisuutta.
Möisin mökin vieraalle jos lapset alkaisivat liian innokkaasti suunnitella perinnönjakoa
Otsikko nyt vähän huono, kun tarkoitus on varmistaa että saamme mökin. Vaikka ihan ostamalla. Ap