jos joku söisi lounaaksi töissä 2 dl puuroa, sanoisitko?
Meillä on töissä nuori tyttö, joka on sairaan laiha. Hän syö jokapäivä puuroa. Illalla leipää. Epäilen syömishäiriötä ja veikkaan, että kroppa pettää pian. Sanoisitko jotain tai yrittäisitkö auttaa? Rahasta ei ole kiinni. Sen tiedän.
Kommentit (63)
Sen kroppa pettää ja sairastuu. Sen jälkeen tajuaa... Vitamiinit ja protskut ja kalsiumit jää ruokavaliosta.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:49"]Todennäköisesti tyttö on oikeasti normaalipainoinen ja aloittaja on kateellinen läski.
[/quote] onko paha mieli, kun tulit huutelemaan asiasta, josta et tiedä mitään. Mee panee jotain.
Entäs jos sairaalloisen lihava söis töissä joulukinkun ja pasteijat päälle? Sanoisitko jotain? Yrittäisitkö auttaa? Sitähän minäkin....
Ei ole minun tehtäväni puuttua kenenkään syömisiin.
Mistä muka tiedät hänen töiden ulkopuolisista ruokailusta?
suoraan syömiseen ei kannata puuttua,mutta voit osoittaa että välität hänestä muuten. kohteliaisuus ja huomaavaisuus. ja jos hänen historiassaa on jotain kaltoinkohtelua tmv, osoita tukesi hänelle.
Mistä ihmeestä ap tietää, että tyttö syö illalla leipää? Puurolla ja leivällä kun ei tule laihaksi, päinvastoin.
Tosilaiduttaja hylkää ensin sokerin ja rasvat, sitten hiilihydraatit, joten en ihan usko tuohon puurojuttuun. Smoothie tuntuisi nykypäivänä todellisemmalta vaihtoehdolta. Vai onko se puuro siemenistä ja marjoista tehty tuorepuuro?
Mitä ihmettä :D itsekin syön aamuisin 2dl puuroa ja iltapalaksi aina leipää. Tottakai yhden lämpimäm ateriankin. Älä todellakaan kommentoi toisen painoa tai syömisiä. Siitä tulee tytölle vaan paha mieli. Ei ole sinun asia ja luultavasti hänellä ei edes ole ongelmaa.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:52"]Mistä muka tiedät hänen töiden ulkopuolisista ruokailusta?
[/quote] syömishäiriöisenä se kertoo mulle sen joka päivä. Puhumme joka päivä monta kertaa ruuista, joita tekis mieli, mutta ei saa syödä...
Hänestä puuro on terveellisintä mitä voi syödä. Ap
Puuro on ruokaa sekin. Hyvä, että syö edes sitä. Syön muuten puuroa minäkin.
Kyllä minuakin huolestuttaa eräs ystäväni, joka on reippaasti alipainoinen, usein sairas ja päivittelee facebookiin liikuntasuorituksiaan ja sitä miten inhoaa kakkua, suklaata, makkaraa... Jonkinlainen pakkomielle terveellisistä elämäntavoista, mennyt ihan överiksi. Mutta tuota olen juuri miettinyt, että olisi tekopyhää sanoa tuosta jotain, kun en sano ylipainoiselle ystävällenikään (vaikka olen hänestäkin huolissani). En sitä paitsi usko että sanominen auttaa yhtään mitään. Kummallekkin on lääkäritkin kyllä sanoneet, eikä ole vaikuttanut mihinkään (kumpikin väittää vastaan lääkäreille), joten tuskin minun sanomiseni siinä nyt kesää tekisi. Kummallakin tarve johonkin muunlaiseen olotilaan täytyy tulla omasta itsestä.
Toivottavasti pysyvät molemmat hengissä, kun kummallakin on lapsiakin.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:56"]Hänestä puuro on terveellisintä mitä voi syödä. Ap
[/quote]
No sehän on.. sitä paitsi puuropaketin kyljestä sekin tyttö on varmaan sen 2dl ohjeen vetänyt niinkun minäkin. Provo tämä varmaan on. Jätä se tyttö nyt rauhaan.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:54"]Mistä ihmeestä ap tietää, että tyttö syö illalla leipää? Puurolla ja leivällä kun ei tule laihaksi, päinvastoin.
Tosilaiduttaja hylkää ensin sokerin ja rasvat, sitten hiilihydraatit, joten en ihan usko tuohon puurojuttuun. Smoothie tuntuisi nykypäivänä todellisemmalta vaihtoehdolta. Vai onko se puuro siemenistä ja marjoista tehty tuorepuuro?
[/quote]
Suomessa viljatuotteista on tehty mörkö. Hollantilaiset kollegani syövät lounaalla vain leipää ja ovat hoikkia.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:55"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:52"]Mistä muka tiedät hänen töiden ulkopuolisista ruokailusta? [/quote] syömishäiriöisenä se kertoo mulle sen joka päivä. Puhumme joka päivä monta kertaa ruuista, joita tekis mieli, mutta ei saa syödä...
[/quote]Nämä aloitusviestin jälkeen ad hoc -menetelmällä ilmaantuvat sattumalta omaa kantaa tukevat liselvitykset ovat aina parhaita eikä ollenkaan läpinäkyviä! :D
Vitamiineja ja hivenaineita ei saa tarpeeksi jos ruokavalio on yksipuolinen. Luut haurastuu ja kroppa alkaa syömään itseään. Immuunijärjestelmä heikkenee.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:58"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 20:54"]Mistä ihmeestä ap tietää, että tyttö syö illalla leipää? Puurolla ja leivällä kun ei tule laihaksi, päinvastoin. Tosilaiduttaja hylkää ensin sokerin ja rasvat, sitten hiilihydraatit, joten en ihan usko tuohon puurojuttuun. Smoothie tuntuisi nykypäivänä todellisemmalta vaihtoehdolta. Vai onko se puuro siemenistä ja marjoista tehty tuorepuuro? [/quote] Suomessa viljatuotteista on tehty mörkö. Hollantilaiset kollegani syövät lounaalla vain leipää ja ovat hoikkia.
[/quote]
Hollantilaiset kollegasi syövät aika yksipuiolisesti. Leipää eikä mitään muuta lounaalla, ei yhtään proteiineja, jotka pitää nälän loitolla?
Minä olen hyvin huolestunut, vaikka näköjään en saisi olla. Olen kuitenkin ylpeä empatiakyvystäni. AP ent. Bulimikko
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 21:02"]
Minä olen hyvin huolestunut, vaikka näköjään en saisi olla. Olen kuitenkin ylpeä empatiakyvystäni. AP ent. Bulimikko
[/quote]Sössönsöö. Puhutte monta tuntia ongelmista syömisen kanssa, mutta et muka voi sanoa, että olet huolissasi. Et nyt ajatellut provoasi loppuun asti.
Todennäköisesti tyttö on oikeasti normaalipainoinen ja aloittaja on kateellinen läski.