Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Walhelmin perheen isä on välillä syömättä, jotta lapsille riittää ruokaa – mutta onko rivitalossa asuvalla perheellä sittenkään oikeutta puhua köyhyydestä?

Vierailija
13.02.2022 |

Kommentit (4664)

Vierailija
1381/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa juuri tähän perheeseen ja heidän tilanteeseen, haluan silti antaa punnitun mielipiteeni kahlattuani tämä ketjun n. 1250-1300 viestiä läpi.

Mietitään asiaa näinpäin. 

Jos minä olen työtön/työkyvytön, pitäisikö minun saada yhteiskunnan tukea?

Varmasti suurin osa ihmisistä on sitä mieltä että kyllä. Tietenkin!

Jos minä olen työtön/työkyvytön, ja saan tukea yhteiskunnalta, pitäisikö minun saada sen LISÄKSI yhteiskunnan tukea jotta voisin esim. kerran tai kaksi vuodessa käydä etelässä lomalla?

Varmaan suurin osa ihmisistä on sitä mieltä että ei TIETENKÄÄN?!

Jos minä olen työtön/työkyvytön, ja saan tukea yhteiskunnalta, pitäisikö minun saada sen LISÄKSI yhteiskunnan tukea jotta voisin esim. pitää 5 harrasteautoa tallissa?

Jos minä olen työtön/työkyvytön, ja saan tukea yhteiskunnalta, pitäisikö minun saada sen LISÄKSI yhteiskunnan tukea jotta voisin esim. pitää 8 koiraa omaksi ilokseni (ei siis kasvattaakseni niitä myyntiin tms.)

Jos minä olen työtön/työkyvytön, ja saan tukea yhteiskunnalta, pitäisikö minun saada sen LISÄKSI yhteiskunnan tukea jotta voisin esim. vaihtaa puhelinta aina uusimpaan malliin, kun haluan?

Kysymys siis herää, että miksi sitten on niin pyhä asia, että lapsia pitää automaattisesti saada tehdä niin paljon kuin haluaa, ja siitä pitäisi automaattisesti saada lisää rahallista tukea yhteiskunnanlta ja automaattisesti vankkumattomasti muiden kanssaeläjien sympatiat?

Perin kieroutunut ajatus. 

Kaikkiin muihin esimerkkini kohtiin pitäisi pystyä elää taloutensa mukaisesti, eikä haalia turhaa menoerää, mutta ai että, jos kyse on lisääntymisestä (ja sen 100% varmuudella tuomista kannustinloukuista), huudetaan pää punaisena että se on pyhä oikeus johon ei kenelläkään saa olla mielipidettä.

Sinä unohdit että ne lapset todennäköisesti tai ainakin toivottavasti kuitenkin kasvavat veronmaksajiksi, toisin kuin autot tai koirat, jotka eivät tuota yhteiskunnalle mitään.

Todennäköisempää kuitenkin on se kotoa opittu laiskuus, elämänhallinnan puute ja osattomuus.

Etkö typerys osaa edes lukea? Jutusta kyllä selvisi, että lapset on kasvatettu jopa poikkeuksellisen hyvin verrattuna muihin.   Jos osaisit lukea, niin siellä kyllä kerrottiin sekin, että vanhin lapsista käy töissä.

Mutta sinä kun et osaa. Et osaa yhtään mitään.

Se on Mäkissä kesätöissä.

Tuommoisesta huushollista nousee aniharva eikä tämä paskajulkisuus siinä auta.

Lopettaisit jo sekopääjankkaaja, kymmenen viestiä samasta jutusta on varmaan riittävästi?

Mitenkäs itselläsi noin muuten menee?

Vastaan niin kauan että tosiasiat on selvillä kaikille, myös sinulle.

No ei kyllä muuta mun totuutta tuollaisen narsistivajukin jankkaus. Tuskin kenenkään muunkaan täysjärkisen.

Hauku mitä haukut, itsesi vain nolaat.

Vierailija
1382/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus sentään näitä kommentoijia.

Suurimmalla osalla ei ilmeisesti ole mitään kokemusta oikeista (talous)ongelmista elämässään. Velka-ulosotto -kierre tekevät elämästä täyden helvetin. Ja samalla pitää ponnistaa kaikki aivosolut jonoon, jotta saa suojaosan riittämään koko kuukaudeksi. 

Täällä haukutaan ihmisiä, jotka ovat riittävän rohkeita hankkiakseen useamman lapsen. Mielestäni heitä pitäisi kiittää ja olla hyvillään, että edes jotkut haluavat kasvattaa lapsia tähän TYHJENEVÄÄN ja autioituvaan maahan. Lapsia, jotka mahdollisesti vaihtavat - tai ainakin maksavat - vaippojamme, kun makaamme ympärivuorokautista hoivaa tarviten hoitokodissa.

Monilapsinen perhe on aina riski.

Sen vuoksi tavalliset vellihousut eivät "haluakaan" kuin korkeintaan 2 lasta, monet eivät yhtään.

Mitä enemmän lapsia on, sitä isompi riski on siitä, että ainakin yksi lapsi on erityistä tukea vaativa, sairastava tai muuten lapsuudessaan tavallista enemmän resursseja kuluttava. Silti (monenkin ison perheen elämää sivusta seuranneena) iso perhe on kaiken sen riskin arvoinen. Elämää, läheisiä ja rakkautta riittää. Lasten kasvattaminen on todella palkitsevaa.

Lisäksi isoissa perheissä kasvaa useimmiten ennen kaikkea toiset ihmiset huomioon ottavia lapsia/nuoria, päin vastoin kuin esimerkiksi ainoana lapsena kasvaneet. 

Alapeukkuja tulee, mutta antaa tulla.

Ei olekaan kokemusta ulosottohelvetistä, koska olen aina osannut laskea. Jos tienaan sata euroa, en voi tuhlata viittä sataa euroa.

Jos minulla on varaa elättää kaksi lasta, en hanki viittä lasta.

Jos minulla ei ole varaa autoon, en hanki autoa.

Jos tarvitsen rahaa, käyn töissä - joihin olen varautunut hankkimalla koulutuksen.

Tämä palsta on täynnä pikkuporvarillista vihamielisyyttä ja raivoa sellaisia ihmisiä kohtaan, jotka eivät tee juuri niin kuin MINÄ parhaaksi näen tai toimi niin kuin MINÄ toimisin.

Minusta tämä Walhelmin perhe on ihastuttava.

En näe heitä ajattelemattomina laiskimuksina, vaan ahkerina ja fiksuina kunnon kansalaisina. Hyvinä vanhempina, jotka joka tilanteessa laittavat lastensa edun ja hyvinvoinnin omansa edelle.

En pelkää sitä, etteivätkö he osaisi kasvattaa lapsistaan kunnollisia ihmisiä, jotka osaavat pitää huolta itsestään ja toisista ihmisistä.

Pelkään eniten sitä, että nämä lapset leimaantuvat elämänsä alussa muutenkin juuri tänne palstalle kirjoittavien M:LQVIST13n kaltaisten ihmisten takia.

Sellaisten ihmisten, jotka ymmärtävät elämän vain omasta, keskiluokkaisesta näkökulmastaan.

Sellaisten ihmisten, joille köyhyys, sairaus ja mikä tahansa vaikeus on näissä vaikeuksissa elävien oma vika. Sellaisten ihmisten, jotka omalla huonolla esimerkillään ja ajattelemattomuudellaan suorastaan kehottavat lapsiaan kiusaamaan vähävaraisia lapsia koulussa.

Ymmärrättekö, että jos teillä on tällainen asenne köyhiä ja vaikeuksissa olevia ihmisiä kohtaan, te pahennatte heidän ahdinkoaan?

Ketään ei kiinnosta se, miten "hyviä neuvoja" teidän näppiksiltänne sataa tälle palstalle; miten te tiedätte ja osaatte toimia aina paremmin kuin nämä köyhät häviäjät, jotka eivät edes kerää niitä mustikoita tai käpyjä metsästä tai pulloja jalkakäytäviltä teidän mieliksenne. Jotka vielä kehtaavat valittaa, vaikka heidän kotinsa on rivitaloasunnossa.

Entä jos voisitte joskus vaikka esimerkillänne rohkaista jotakuta köyhää perhettä? Ottaa vaikka lapsenne köyhän luokkakaverin mukaan Linnanmäelle tai Puuhamaahan ja maksamalla (numeroa tekemättä!) hänen hauskanpitonsa siellä.

Tällaisesta toiminnasta olisi kaikkein eniten hyötyä. Mutta ettehän te sellaista tietenkään suostu tekemään, mitä niitä köyhiä hyysäämään.

Minä maksan jo nyt veroja melkein puolet tuloistani, elintasoni on heikompi kuin näiden ja silti minun pitäisi vielä kustantaa näiden lapsia Puuhamaahan, kun ei ole varaa viedä sinne omiakaan!

Jeesus miten ollaan pihalla!

Älä valehtele.

En jaksa uskoa, että kenelläkään, jolla veroaste nousee noin korkeaksi, on vaikeuksia viedä lapsia Puuhamaahan. 

Puhise katkeruuttasi vain. 

Suurinta osaa tänne kirjoittavista vihamielisistä ihmisistä yhdistää yksi asia: kateus. 

Nämä ihmiset viitsivät olla kateellisia siitä, kuinka tällä perheellä on AIKAA. He eivät käy töissä, he eivät opiskele, he eivät joudu pakertamaan 38:15/vko tämän yhteiskunnan hyväksi, toisin kuin me, tällaiset yhteiskunnan tukipylväät. 

Viis siitä, että perheen äiti on sairas ja lähtöisin vaikeista oloista. 

Viis siitä, että perheen isälle asti ei ole aina riittänyt ruokaa.

Viis siitä, että molemmat vanhemmat ovat työttömiä.

Viis siitä, että lapset joutuvat kasvamaan köyhissä oloissa.

Viis siitä, että nuorin lapsista on vammainen..

Mutta kun NÄILLÄ on AIKAA olla kotona. Laiskana. Ja tehdä lisää lapsia. Ja tehdä sitä MINUNRAHOILLA!!1

Kukaan ei kadehdi vastenmielistä marisevaa turvonnutta valasta tai tämän pekkapuumaista kukkakeppimiestään.

He kuvottavat! Ja raivostuttavat. Miten joku voi olla tuollainen?

Niin. Onhan se raivostuttavaa että kaikki eivät voi olla sellaisia kuin sinä.

Niinpä. Ei tarvitsisi hetkeäkään elättää moskaa.

Tiedätko, kuinka monia vi tuttaa elättää kaltaistasi moskaa? Jokaisen päivän tärkein tehtävä kirjoittaa paskaa nettiin, syrjäytyä enemmän ja istua kotona. Siinä vasta mahtava elämä, johon jokaisen tulisi pyrkiä! :D

Telkkarin perhekin ihan a-luokkaa tuollaiseen verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa juuri tähän perheeseen ja heidän tilanteeseen, haluan silti antaa punnitun mielipiteeni kahlattuani tämä ketjun n. 1250-1300 viestiä läpi.

Jos minä olen työtön/työkyvytön, ja saan tukea yhteiskunnalta, pitäisikö minun saada sen LISÄKSI yhteiskunnan tukea jotta voisin esim. kerran tai kaksi vuodessa käydä etelässä lomalla?

Jos minä olen työtön/työkyvytön, ja saan tukea yhteiskunnalta, pitäisikö minun saada sen LISÄKSI yhteiskunnan tukea jotta voisin esim. pitää 5 harrasteautoa tallissa?

Jos minä olen työtön/työkyvytön, ja saan tukea yhteiskunnalta, pitäisikö minun saada sen LISÄKSI yhteiskunnan tukea jotta voisin esim. pitää 8 koiraa omaksi ilokseni (ei siis kasvattaakseni niitä myyntiin tms.)

Jos minä olen työtön/työkyvytön, ja saan tukea yhteiskunnalta, pitäisikö minun saada sen LISÄKSI yhteiskunnan tukea jotta voisin esim. vaihtaa puhelinta aina uusimpaan malliin, kun haluan?

Kysymys siis herää, että miksi sitten on niin pyhä asia, että lapsia pitää automaattisesti saada tehdä niin paljon kuin haluaa, ja siitä pitäisi automaattisesti saada lisää rahallista tukea yhteiskunnanlta ja automaattisesti vankkumattomasti muiden kanssaeläjien sympatiat?

Kaikkiin muihin esimerkkini kohtiin pitäisi pystyä elää taloutensa mukaisesti, eikä haalia turhaa menoerää, mutta ai että, jos kyse on lisääntymisestä (ja sen 100% varmuudella tuomista kannustinloukuista), huudetaan pää punaisena että se on pyhä oikeus johon ei kenelläkään saa olla mielipidettä.

Sinä unohdit että ne lapset todennäköisesti tai ainakin toivottavasti kuitenkin kasvavat veronmaksajiksi, toisin kuin autot tai koirat, jotka eivät tuota yhteiskunnalle mitään.

Todennäköisempää kuitenkin on se kotoa opittu laiskuus, elämänhallinnan puute ja osattomuus.

Etkö typerys osaa edes lukea? Jutusta kyllä selvisi, että lapset on kasvatettu jopa poikkeuksellisen hyvin verrattuna muihin.   Jos osaisit lukea, niin siellä kyllä kerrottiin sekin, että vanhin lapsista käy töissä.

Mutta sinä kun et osaa. Et osaa yhtään mitään.

Se on Mäkissä kesätöissä.

Tuommoisesta huushollista nousee aniharva eikä tämä paskajulkisuus siinä auta.

Lopettaisit jo sekopääjankkaaja, kymmenen viestiä samasta jutusta on varmaan riittävästi?

Mitenkäs itselläsi noin muuten menee?

Vastaan niin kauan että tosiasiat on selvillä kaikille, myös sinulle.

No ei kyllä muuta mun totuutta tuollaisen narsistivajukin jankkaus. Tuskin kenenkään muunkaan täysjärkisen.

Hauku mitä haukut, itsesi vain nolaat.

Kukahan se täällä haukkuu?

Sairaudentunnoton ei toki huomaa omaa käytöstään…

Vierailija
1384/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vastatko tälle yhdelle onnettomalle, joka on nyt todellakin sokka irti. Pidetään keskustelu asiallisena ilman nimittelyä ja eikä anneta sen mennä tunteisiin. Hyvä on muistaa, että nyt puhutaan ihan oikeista ja elävistä ihmisistä.

Vierailija
1385/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo julkisuuteen tunkeminen näiden nyyhkytarinoiden kautta kertoo taas kerran tyhmistä valinnoista, kaikenlaisesta ennakointi- ja arviointikyvyn puutteesta. Sen sijaan, että saisi sympatiaa mitä tottakai kieli pitkällä odottivat, kääntyi koko juttu heitä vastaan. Tietenkin. Ihmisiä raivostuttaa tuo kiittämättömyys, sokeus sille mitä kaikkea jo saavat ja silkka tyhmyys kun kolme lapsista on tehty jo vaikeassa taloustilanteessa. Aivan oma vika.

Toinen homma on nuo isommat lapset. Eikö yhtään mietitty heidän tilannettaan jutun jälkeen. Piti päästä oikein alleviivaamaan, että köyhän perheen nuoria ovat.

Ei liene kenellekään epäselvää miksi tämä ja lukuisat vastaavat perheet pohjimmiltaan ovat köyhiä ja saamapuolelle jääneitä.

Nimi vielä niin harvinainen että kaikki tunnistaa. Kiva siinä sitten käydä koulua ja hakea työpaikkoja.

Ei kuule kaikki ihmiset suhtaudu toisiinsa, kuten sinä näytät suhtautuvan. Ne työpaikkoja tarjoavat usein arvostavat viitseliäisyyttä, oli tausta mikä tahansa.

Kuulostat todella negatiiviselta ja raskaalta ihmiseltä.

Kyllä tuollainen leima on valtava taakka - ja luo juurikin ikävää mielikuvaa siitä, että viitseliäisyys puuttuu täysin. Tuollainen äiti ei ole mainos kenellekään!

Suurin osa ihmisistä osaa kyllä erottaa äidin ja lapsen toisistaan. 🤦🏻‍♂️

Jos lapsi hakee töitä, hän on kyllä viitseliäs.

Onko sulla jotain vikaa ymmärryksessä vai oletko vain ilkeä?

Perhetausta painaa aina. Jos vanhemmat vaikuttaa veteliltä kitisijöiltä ja se työnhakijan habitus on reilu satakiloinen ja veltto ja nuupahtanut, ja niillä 200 muulla on reippaat aikaansaavat työssäkäyvät vanhemmat niin kyllä se työpaikka mene noille jälkimmäisille.

Ei paina aina, ehkä jossain huippuviroissa kyllä. Riippuu kuule ihan siitä, mitä työtä hakee ja millä koulutuksella.

Ei kaikki työnantajat googleta hakijan vanhempia ja perhetaustaa, on sulla taas kuvitelmat. :D

Kirkkonummi ei kovin iso paikka ole, joten kun perhe jatkuvasti tunkee julkisuuteen, ei paljon tarvitse googletella, kun osaa yhdistää. Sitäpaitsi näillä pojilla on taakkana myös mamutausta, joten ei todellakaan kannata tulla yhdistetyksi tuollaiseen perheeseen.

Olet kyllä sekaisin, ei voi muuta sanoa. :D

Mitenkäs on itseäsi onnistanut elämässä ja työrintamalla?

Ja oletko varma, että lapset jäisivät edes kirkkonummelle asumaan loppuelämäkseen? Pk-seudulla on paljon ulkomaalaistaustaisia eikä siinä ole mitään kummaa jos puhuu suomea. Mistä peräkylän tynnyristä kirjoittelet?

Mamutausta on taakka. Siihen suhtaudutaan aina epäillen.

Eikä tarvitse jäädä Kirkkonummelle. Koko Suomellehan nämä esittäytyy jatkuvasti. Eikä kuva ole todellakaan positiivinen.

https://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/a/b4ea6524-2a31-414f-8ec0-7ed7…

Poikien peliriippuvaisuudet vuodettu jo.

t. Helsingistä

Jospa opettelisit lukemaan! Nimenomaan todetaan, ettei tuon ikäisillä ole kyse peliriippuvuudesta.

Hattua nostan vanhemmille, jotka tekivät lopulta aivan oikean ratkaisun. Valitettavasti aivan liian monet eivät sitä tee.

Jäin vain miettimään, että kukahan tämän Tossavaisenkin palkan maksaa. Ei vaikuta ihan objektiiviselta.

Vierailija
1386/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla ei ilmeisesti ole mitään kokemusta oikeista (talous)ongelmista elämässään. Velka-ulosotto -kierre tekevät elämästä täyden helvetin. Ja samalla pitää ponnistaa kaikki aivosolut jonoon, jotta saa suojaosan riittämään koko kuukaudeksi. 

Täällä haukutaan ihmisiä, jotka ovat riittävän rohkeita hankkiakseen useamman lapsen. Mielestäni heitä pitäisi kiittää ja olla hyvillään, että edes jotkut haluavat kasvattaa lapsia tähän TYHJENEVÄÄN ja autioituvaan maahan. Lapsia, jotka mahdollisesti vaihtavat - tai ainakin maksavat - vaippojamme, kun makaamme ympärivuorokautista hoivaa tarviten hoitokodissa.

Sen vuoksi tavalliset vellihousut eivät "haluakaan" kuin korkeintaan 2 lasta, monet eivät yhtään.

Mitä enemmän lapsia on, sitä isompi riski on siitä, että ainakin yksi lapsi on erityistä tukea vaativa, sairastava tai muuten lapsuudessaan tavallista enemmän resursseja kuluttava. Silti (monenkin ison perheen elämää sivusta seuranneena) iso perhe on kaiken sen riskin arvoinen. Elämää, läheisiä ja rakkautta riittää. Lasten kasvattaminen on todella palkitsevaa.

Lisäksi isoissa perheissä kasvaa useimmiten ennen kaikkea toiset ihmiset huomioon ottavia lapsia/nuoria, päin vastoin kuin esimerkiksi ainoana lapsena kasvaneet. 

Ei olekaan kokemusta ulosottohelvetistä, koska olen aina osannut laskea. Jos tienaan sata euroa, en voi tuhlata viittä sataa euroa.

Jos tarvitsen rahaa, käyn töissä - joihin olen varautunut hankkimalla koulutuksen.

Tämä palsta on täynnä pikkuporvarillista vihamielisyyttä ja raivoa sellaisia ihmisiä kohtaan, jotka eivät tee juuri niin kuin MINÄ parhaaksi näen tai toimi niin kuin MINÄ toimisin.

En näe heitä ajattelemattomina laiskimuksina, vaan ahkerina ja fiksuina kunnon kansalaisina. Hyvinä vanhempina, jotka joka tilanteessa laittavat lastensa edun ja hyvinvoinnin omansa edelle.

En pelkää sitä, etteivätkö he osaisi kasvattaa lapsistaan kunnollisia ihmisiä, jotka osaavat pitää huolta itsestään ja toisista ihmisistä.

Pelkään eniten sitä, että nämä lapset leimaantuvat elämänsä alussa muutenkin juuri tänne palstalle kirjoittavien M:LQVIST13n kaltaisten ihmisten takia.

Sellaisten ihmisten, jotka ymmärtävät elämän vain omasta, keskiluokkaisesta näkökulmastaan.

Sellaisten ihmisten, joille köyhyys, sairaus ja mikä tahansa vaikeus on näissä vaikeuksissa elävien oma vika. Sellaisten ihmisten, jotka omalla huonolla esimerkillään ja ajattelemattomuudellaan suorastaan kehottavat lapsiaan kiusaamaan vähävaraisia lapsia koulussa.

Ymmärrättekö, että jos teillä on tällainen asenne köyhiä ja vaikeuksissa olevia ihmisiä kohtaan, te pahennatte heidän ahdinkoaan?

Ketään ei kiinnosta se, miten "hyviä neuvoja" teidän näppiksiltänne sataa tälle palstalle; miten te tiedätte ja osaatte toimia aina paremmin kuin nämä köyhät häviäjät, jotka eivät edes kerää niitä mustikoita tai käpyjä metsästä tai pulloja jalkakäytäviltä teidän mieliksenne. Jotka vielä kehtaavat valittaa, vaikka heidän kotinsa on rivitaloasunnossa.

Entä jos voisitte joskus vaikka esimerkillänne rohkaista jotakuta köyhää perhettä? Ottaa vaikka lapsenne köyhän luokkakaverin mukaan Linnanmäelle tai Puuhamaahan ja maksamalla (numeroa tekemättä!) hänen hauskanpitonsa siellä.

Tällaisesta toiminnasta olisi kaikkein eniten hyötyä. Mutta ettehän te sellaista tietenkään suostu tekemään, mitä niitä köyhiä hyysäämään.

Minä maksan jo nyt veroja melkein puolet tuloistani, elintasoni on heikompi kuin näiden ja silti minun pitäisi vielä kustantaa näiden lapsia Puuhamaahan, kun ei ole varaa viedä sinne omiakaan!

Älä valehtele.

En jaksa uskoa, että kenelläkään, jolla veroaste nousee noin korkeaksi, on vaikeuksia viedä lapsia Puuhamaahan. 

Suurinta osaa tänne kirjoittavista vihamielisistä ihmisistä yhdistää yksi asia: kateus. 

Nämä ihmiset viitsivät olla kateellisia siitä, kuinka tällä perheellä on AIKAA. He eivät käy töissä, he eivät opiskele, he eivät joudu pakertamaan 38:15/vko tämän yhteiskunnan hyväksi, toisin kuin me, tällaiset yhteiskunnan tukipylväät. 

Mutta kun NÄILLÄ on AIKAA olla kotona. Laiskana. Ja tehdä lisää lapsia. Ja tehdä sitä MINUNRAHOILLA!!1

Kukaan ei kadehdi vastenmielistä marisevaa turvonnutta valasta tai tämän pekkapuumaista kukkakeppimiestään.

Todellakin, miten joku voi olla tuollainen? Nimittäin sellainen kuin sinä. Menisitkö sanomaan tuon heille kasvokkain, omalla nimelläsi ja naamallasi? Nettikommentoinnissa monelta näyttää unohtuvan, että kommentoitavat ovat ihan oikeita ihmisiä joilla on tunteet. Tai en minä tiedä, osa teistä varmaan sanoisikin tuolle perheelle ihan päin naamaa kaiken sen mitä tänne on oksentanut.

Eri

Vierailija
1387/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä motivaatio näillä henkilöillä on tulla julkisuuteen? Ajatteleeko perheen isä yhtään mitä mieltä  vanhempansa ja sukulaisensa ovat saamastaan julkisuudesta. Sukunimihän ei ole yleisimmästä päästä ja varmasti kaikki vanhempiensa tuttavat, tuttujen tuttavat ja työn kautta tutut tietävät kenen lapsi on kyseessä. Luulisi, että vanhempia harmittaisi kovasti tuollainen esiintulo.

Minäkin ihmettelen kovasti, miksi isä on sairaan lapsen omaishoitaja. Jos äiti olisi hoitaja, voisi isä ottaa vastaan mitä työtä tahansa. Jos lapsi ei ole liikuntakyvytön, ei häntä tarvitse nostella yms., mikä voisi sydänsairaalle olla raskasta. Ja hyvinhän äiti jaksaa ainakin dokumentissa heilua. Ilmeisesti jaksamattomuus on kuitenkin henkisellä tasolla.

Voi, kun olisi joku yhteiskunnallinen taho, joka voisi pitkäjänteisesti ohjata ja neuvoa tuota pariskuntaa saamaan kiinni normaalista elämästä. Asennemuutoksen aikaansaaminen on kaiken perusta.

Tsemppiä perheen lapsille!

Vierailija
1388/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta olisi pelastaa tuolta nuorimmat lapset pois ja odottaa, että vanhimmat lentävät pesästä. Sama homma jokaisen elämänhallintaongelmaisen perheen kohdalla. Lapsi vauvana jo adoptioon, hyviä ottajia olisi. Loppuisi se holtiton lisääntyminen tilanteessa, jossa taloudesta ja edellisistäkään lapsista ei osata pitää huolta. Elämää ei kuulu täyttää aina uusilla lapsilla, jotta olisi itsellä päiviin jotain tekemistä.

Kyllähän noista lapsista ihan hyvää huolta pidettiin. Oletko kenties adoptiojonossa vai miksi noin katkera kommentti?

Tämän perheen äiti tuskin on samaa mieltä kanssasi adoptioperheiden automaattisesta hyvyydestä, hänet kun pelastettiin ilmeisesti sellaisesta lastenkotiin…

Ei noista lapsista huolta pidetty oikeasti. Heidät oli hankittu paikkaamaan äidin traumoja, eikä heitä nähty oikeasti.

Millä perusteella väität noin? Miten se näkyi, ettei huolta pidetty?

Kuulostaa aika mustavalkoiselta ajattelulta.

Samaa mietin. Eihän tuollaisesta pikkupätkästä voi edes pahemmin päätellä mitään, eikä voida tietää millaista se heidän elämänsä on normaalisti. Mitään erityisen huolestuttavaa tai hälyttävää en tuossa nähnyt. Aika rennolta ja lämminhenkiseltä meno vaikutti, joskin aika vakavia olivat enimmäkseen. Mutta sehän voi johtua kuvaamisestakin, lapsia ainakin voi jännittääkin tuollainen.

Ja ylipäätään, meillä kaikilla on jonkinasteisia traumoja taustalla, tai jos ei nyt ihan traumoja, niin ainakin erilaisia haitallisia uskomuksia ja ajatus- ja toimintamalleja, joita me siirrämme eteenpäin lapsillemme, joko tietoisesti tai tiedostamatta. Eli jos aletaan hakemaan jotain ihanteellista äitiä tai isää lapsille, niin eipä kukaan oikeastaan saisi silloin lapsia hankkia. Me ollaan kaikki enemmän tai vähemmän epätäydellisiä ja keskeneräisiä.

Ja teille, jotka paheksutte lapsimäärää, niin mistä te tiedätte, vaikka noista lapsista kasvaisi ihan tasapainoisia aikuisia, kunnon kansalaisia ja kunnon veronmaksajia (kun tuo veronmaksuasia nyt vaikuttaa niin teidän sydäntänne lähellä olevan)?

Vierailija
1389/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän näillä vanhemmilla ole molemmilla psyk.diagnoosit kanssa, joita eivät ymmärrettävistä syistä halua reposteltavaksi julkisuuteen - tarpeeksi kuraa tulee näilläkin tiedoilla näemmä.

Äidillä nyt traumatausta itsestään selvä, mutta pitkällinen työttömyys ja näköalattomuus ja omat virheet (pikavipit) ja lapsen sairaus varmasti ovat aiheuttaneet masennustakin, joka voi olla syynä siihen, ettei kokoaikatyössä pärjäisi ja siksi kuntouttavaa työtoimintaa.

Vierailija
1390/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän näillä vanhemmilla ole molemmilla psyk.diagnoosit kanssa, joita eivät ymmärrettävistä syistä halua reposteltavaksi julkisuuteen - tarpeeksi kuraa tulee näilläkin tiedoilla näemmä.

Äidillä nyt traumatausta itsestään selvä, mutta pitkällinen työttömyys ja näköalattomuus ja omat virheet (pikavipit) ja lapsen sairaus varmasti ovat aiheuttaneet masennustakin, joka voi olla syynä siihen, ettei kokoaikatyössä pärjäisi ja siksi kuntouttavaa työtoimintaa.

Edit. Siis ovat aiheuttaneet masennusta ISÄLLEKIN

Vierailija
1391/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele.

Jaha laitatko sitä omakuvaa tulemaan niin nähdään millainen instatypykkä siellä huutelee. Vai oletko peräti laatikkoleukalentäjäkirurgi tms.

Vierailija
1392/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele.

Kokonaisveroaste Suomessa on 43% ja se on maailman huippua, Sveitsissä se on alle 30% ja esimerkiksi Meksikossa alle 20%.

Ihan vain näin sivusta.

Kannattaa huomata, että Sveitsissä jokainen maksaa käteensaamastaan palkastaAn itselleen lakisääteisen sairausvakuutuksen. Käytännössä samansuuruisesta palkasa jää itselle käteen saman verran kuin Suomessa. Toki Sveitsissä on sitten hintataso vielä korkeampi kuin Suomessa.

Samoin Saksassa on aika kalliit sairausvakuutukset, vaikka niitä saakin verovähennyksiin. Meidän kolmihenkisellä perheellä taitaa olla sairausvakuutusten yhteissumma nyt jo lähemmäs 900 euroa kuukaudessa. Tekee aika paljon vuositasolla. 

Vierailija
1393/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo äiti itsekin hahmottaa, että ei kykene normaaliin elämään, miksi hän ajattelee, että juuri hänen geeneillään kannattaa tehdä viisi lasta?

Vai onko tuo katras jonkinlainen sun, mun ja liimalapsi -kokoelma ja se viimeinen on tahdottu "rakkauden siteeksi"?

Vierailija
1394/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuleeko joku aikuistenoikeasti todella, että työhaastattelija ei googlettaisi työnhakijaa? Mun opiskelijani sai juuri kesätyöpaikan ja haastattelija sanoi, että oli googletellut, että tytär on ollut mukana eräässä harrastusryhmässä, minkä katsoi plussaksi.

Siinähän googlettelee. Ei ainakaan minusta löydy mitään merkittävää julkisesti. Fb on lukittu ulkopuolisilta, enkä ota kavereiksi muita kuin todella hyvin tuntemiani ihmisiä. Instagram ei kerro myöskään mitään erityistä, paitsi jos tykkää luontokuvista. Minkäänlaisia lehtiartikkeleita minusta ei ole, ei edes omakuvaa löydy googlen kautta. Profiilikuvissa ei ole minun kuvaa. Sukulaisia ei löydy nimeni perusteella, joten kovin vähäinen saldo on googlettelijalla. 

Todella toivon, että muutkin ihmiset yrittäisivät mitään elämänsä yksityisinä, niin ei tällaiset googlettelijat pääse kaivamaan tietoja ja mahdollisesti menneisyyttä. Mutta ei kun kaikki laitetaan näkyville vailla huolen häivää ja siinähän sitten kärsivät mahdollisista seurauksista. 

Vierailija
1395/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parasta olisi pelastaa tuolta nuorimmat lapset pois ja odottaa, että vanhimmat lentävät pesästä. Sama homma jokaisen elämänhallintaongelmaisen perheen kohdalla. Lapsi vauvana jo adoptioon, hyviä ottajia olisi. Loppuisi se holtiton lisääntyminen tilanteessa, jossa taloudesta ja edellisistäkään lapsista ei osata pitää huolta. Elämää ei kuulu täyttää aina uusilla lapsilla, jotta olisi itsellä päiviin jotain tekemistä.

Kyllähän noista lapsista ihan hyvää huolta pidettiin. Oletko kenties adoptiojonossa vai miksi noin katkera kommentti?

Tämän perheen äiti tuskin on samaa mieltä kanssasi adoptioperheiden automaattisesta hyvyydestä, hänet kun pelastettiin ilmeisesti sellaisesta lastenkotiin…

Ei noista lapsista huolta pidetty oikeasti. Heidät oli hankittu paikkaamaan äidin traumoja, eikä heitä nähty oikeasti.

Katsotaan 20 vuoden päästä miten nämä pojat lojuu turvonneina viiden lapsen isinä kunnan vuokra-asunnossa marisemassa samalla tavalla "osattomuuttaan".

Noilla vanhemmilla ei ole heille mitään annettavaa.

Jos satumainen tuuri käy, noiden poikien 25 lapsesta yksi tai kaksi räpistelee normaaliin elämään.

Tai sitten ilkeiden kommenttien kirjoittaja kokee Karman lain.

Tuskin. Tuo on ihan tutkittu juttu, että näiden tällaisten perheiden lapset jatkaa samaa mallia. Siksihän se sosiaalityö on nykyään sitä "osallistavaa", jotta ihmiset saataisin ottamaan edes vähän vastuuta omasta elämästään.

https://sosiaalivakuutus.fi/miten-katkaista-ylisukupolvisen-koyhyyden-k…

https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/135433/YP1705_Vauhkonenym…

Tietoa asiasta löytyy pilvin pimein.

Mitä nuo tutkimukset kertovat tuon erään kirjoittajan ilkeydestä? Siitähän tuossa karma-viestissä oli kyse.

Vierailija
1396/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se isä niitä pikavippejä ollut ottanut eikä äiti?

Vierailija
1397/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Eihän tuollaisesta pikkupätkästä voi edes pahemmin päätellä mitään, eikä voida tietää millaista se heidän elämänsä on normaalisti. Mitään erityisen huolestuttavaa tai hälyttävää en tuossa nähnyt. Aika rennolta ja lämminhenkiseltä meno vaikutti, joskin aika vakavia olivat enimmäkseen. Mutta sehän voi johtua kuvaamisestakin, lapsia ainakin voi jännittääkin tuollainen.

Ja ylipäätään, meillä kaikilla on jonkinasteisia traumoja taustalla, tai jos ei nyt ihan traumoja, niin ainakin erilaisia haitallisia uskomuksia ja ajatus- ja toimintamalleja, joita me siirrämme eteenpäin lapsillemme, joko tietoisesti tai tiedostamatta. Eli jos aletaan hakemaan jotain ihanteellista äitiä tai isää lapsille, niin eipä kukaan oikeastaan saisi silloin lapsia hankkia. Me ollaan kaikki enemmän tai vähemmän epätäydellisiä ja keskeneräisiä.

Ja teille, jotka paheksutte lapsimäärää, niin mistä te tiedätte, vaikka noista lapsista kasvaisi ihan tasapainoisia aikuisia, kunnon kansalaisia ja kunnon veronmaksajia (kun tuo veronmaksuasia nyt vaikuttaa niin teidän sydäntänne lähellä olevan)?

Kun kaikkien tutkimusten mukaan tuollaisten vanhempien lapsista tulee samanlaisia kuin vanhempansa.

Ja se yksihän on autisti ja muutakin ongelmaa on, joten hänestä ei ainakaan tule veronmaksajaa.

Vierailija
1398/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuisit asioista niiden oikeilla nimillä. Se opittu laiskuus on useimmissa tapauksissa suvussa periytyvä nepsyongelma.

Tuossakin perheessä näytti äidillä olevan pahoja hahmottamishäiriöitä ja jotain muutakin ongelmaan. Eihän hän kykene edes hoitamaan raha-asioita uupumatta täysin.

Hänellä näkyi olevan ongelmaa myös ajan ymmärtämisessä. Kesän jälkeen tuli yhtäkkiä syksy, ihan puskista suurena yllätyksenä.

Autisteilla (myös niillä hyvätasoisilla joilla ei ole diagnoosia) on tyypillisesti ongelmia ajan hahmottamisessa, osalla myös raha-asioiden hoitamisessa (ei kuitenkaan kaikilla). Tietysti niitä ongelmia voi olla muillakin, mutta silloinkin taustalla on usein joko autismin piirteitä tai oppimisvaikeuksia.

Eivät sellaiset Ihmiset pysty ottamaan itseään niskasta kiinni ja reipastumaan. He voivat kuitenkin oppia tulemaan toimeen ongelmiensa kanssa jos saavat oikeanlaista ohjausta ja tukea elämässään.

Pakkosterilisaatio.

Toivottavasti sitten sullekin.

Ei kai hän sitä tarvitse, jos on muuten osannut rajoittaa lapsimäärän sellaiseksi että pystyy perheensä itse elättämään.

Hiukan liian radikaalilta kuulostaa nyky-yhteiskuntaan, mutta siihen suuntaan aletaan pian mennä.

Vierailija
1399/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain havaintoja:

- työttömyyden alkamisen jälkeen on tehty 3 lasta; moni muu lykkäisi lasten tekoa siihen asti, kunnes talous on kunnossa

- on päästetty ulosottovelka liian isoksi, ei ymmärretä, että palkkatulot mahdollistaisivat velkajärjestelyn

- muka otettaisiin kuljetustöitä vastaan (ei pidä paikkaansa, koska alalla on työvoimapula)

- ylipainoa, mutta ruoka ei riitä?

- pullonpalautusrahoilla ostetaan tuotteita, mitäpä jos jättäisi ne pullot ostamatta

Täydellistä avuttomuutta ja haluttomuutta ratkaista ongelmiaan. Suomi tukee juurikin uusavuttomien lastentekoa (suurperheet, joissa ei kannata tehdä töitä) ja pärjäävämpi porukka joutuu maksajan rooliin verotuksen kautta, eikä kykene tekemään samassa määrin lapsia, koska ottaa vakavasti sen, että jokainen on ensisijaisesti itse vastuussa taloudestaan ja lastensa elättämisestä.

Vierailija
1400/4664 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se isä niitä pikavippejä ollut ottanut eikä äiti?

Jos oisit lukenut seuraavankin viestin niin olisit huomannut, että multa tipahti sieltä sana välistä ja korjasin sen heti :)