Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi keität itsellesi kahvia pikakahvin sijaan?

Vierailija
13.02.2022 |

Kahvinkeitin on kiva ja kätevä silloin kun juojia on paljon ja/tai käytössä on laadukasta kahvia. Mutta vannoutuneena teenjuojana en tajua, miksi niin moni yksin asuva keittää itselleen yksittäisen kupillisen tai mukillisen jotain juhlamokkaa keittimellä. Yhden annoksen peruskahvia saa niin kätevästi, kun keittää vettä 70-asteiseksi vedenkeittimessä, laittaa pikakahvijauhetta mukin pohjalle ja kaataa veden päälle. Se tulee halvemmaksikin eikä tule yhtään ylimääräistä tiskiä eikä roskia. Pikakahvit on nykyään ihan kelpo peruskahvia, joten miksinähdä vaivaa kahvinkeittimen kanssa, ellei juo jotain mikä on oikeasti hyvää?

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään kahvi pääasiassa pressopannulla. Kahvinkeitin kun kauan sitten hajosi eikä samanlaisia enää saanut (oli hyvä) niin vaihtui metodi. Pressopannu on hyvä.

Mökillä tehdään joko pannukahvia tai pikakahvia. Lidlin ruskeakorkkinen Fairglobe-pikakahvi on hyvää.

Vierailija
42/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän kahvikoneella, koska saan tuoretta, parempaa ja vastajauhettua kahvia, joka valmistuu nopeammin kuin pikakahvi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakahvia en ole koskaan maistanut, joten en osaa tehdä maun suhteen vertailuja suodatinkahviin. Mutta en kyllä ole kokenut kahvinkeittimenkään käyttöä niin hankalaksi tai aikaavieväksi, että sen takia pitäisi pikakahviin siirtyä.

Vierailija
44/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on jo alkoholiton olut niin miksi ei ole kofeiiinitonta kahvia.

On sitä.

Vierailija
45/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tehdään kahvikoneella kupillinen kerrallaan. Tavallinen keitin on kyllä kaapissa ja sillä keitettiin vain itsellekin. Jos tuo kone hajoaa, kaivetaan keitin esille.

Vierailija
46/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suodatinpaperin käyttö tuhoaa metsät ja maapallon.

Vierailija
47/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sitä, mutta se maistuu paskalta.

Kofeiini siis osittain peittää kahvin ominaismaun?

Vierailija
48/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin sodan jälkeen juomaan sikurivettä ja kaikki pikakahvit maistuu sikurilta🤮

Vierailija
49/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska

-pääasiassa suodatinkahvit ovat paremman makuisia kuin pikakahvit

-rakastan sitä tippuvan kahvin ääntä ja tuoksua, joka leijailee keittiössä, on mukavaa aloittaa päivä sillä tavalla

-laitan vettä sen 3-4 kuppia, joten en minä ihan pienen mukillisen takia kahvia keitä

Vierailija
50/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tein pikakahvia ja huomasin, että se on nykyään pääosin ainoa kahvi mitä juon. Olen tullut vain niin laiskaksi. Eiköhän se nyt ole järkevämpää keittää kahvinsa keittimellä. 

Mikä tekee kahvinkeittimen käytöstä järkevämpää? Pikakahvi on kuivattua suodatinkahvia, joten siinä ei ole esim. niitä epäterveellisiä rasvoja joita pannukahvissa on.

Se on kallista. 100g pikakahviani maksaa saman verran kuin paketti suodatinjauhatusta.

Vierailija
51/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt mene pikakahvin makuun, joka on pääasiallinen syy valita suodatinkahvi. Kahvinkeittoon kuluva aika on täysin mitätön ja suurimmaksi osaksi passiivinen, en halua elää niin, ettei edes kahvia ehdi keittää. Jos Moccamasterista aika jättää, hankin Chemexin seuraavaksi. Se on sitten jo vähän työläämpi. Keitin kyllä opiskeluaikanakin kahvia vain käsipelillä vettä suodattimeen kaataen.

Vierailija
52/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kumpaakin pikakahvia, kofeiinilla ja ilman. Suodatinjauhatusta löytyy vain kofeiinittomana. Voi illalla juoda kahvia unen häiriintymättä kun vaihtaa kofeiinittomaan. Lisäksi migreeniherkkänä kofeiiniton on parempi vaihtoehto. Kofeiiniton kahvi myös maistuu mielestäni paremmalle.

Vierailija
53/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tein pikakahvia ja huomasin, että se on nykyään pääosin ainoa kahvi mitä juon. Olen tullut vain niin laiskaksi. Eiköhän se nyt ole järkevämpää keittää kahvinsa keittimellä. 

Itse nostin mokkamasterin kaappiin ja keittelen pelkällä vedenkeittimellä vedet ja pikakahvit.

Kaikki pikakahvit ei kelpaa, mutta esim. tämä on hyvä:

https://www.foodie.fi/entry/nescafe-brasero-100g-pikakahvi/7613035962965

Saako täällä mainostaa? Töissä jouduin nuoruudessani pikakahveja juomaan, enkä ole edes maistanut vuosikymmeniin. En usko, että ovat siitä makeammaksi muuttuneet.

Haisi ja maistui pahalle, tykkään kahvin tuoksusta ja hyvästä mausta. Keittäisin joka aamu nuotiolla nokipannukahvit jos se olisi mahdollista. Pelkän kahvin vuoksi en toki kotoani metsään  muuta.

Vierailija
54/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakahveja on kyläillessä tullut maisteltua, mutta omaan makuun ei ole tullut vielä sellaista vastaan jota joisin suodatinkahvin sijaan.

En ole myöskään ikinä kokenut kahvin keittoa työlääksi tai aikaa vieväksi.

Vierailija
55/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointahan on vaan ottaa pari kahvimurua pureskeltavaksi. Miksi vaivautua enempään.

Vierailija
56/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miten siitä suodatinkahvista tulisi jotenkin enemmän roskia ja tiskiä? 

Vierailija
57/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ap joka aamu vaivaudu keittämään vettä ja tuhlaamaan uutta teepussia? Vinkiksi, jota ehkä kätevänä jo noudatatkin: kuuma vesi lasketaan hanasta ja sama teepussi riittää jopa viikoksi. Vesi värjäytyy ihan riittävästi.

Vierailija
58/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekee kahvinkeittimen käytöstä järkevämpää? Pikakahvi on kuivattua suodatinkahvia, joten siinä ei ole esim. niitä epäterveellisiä rasvoja joita pannukahvissa on.

Tiedätkö mitä elintarvike jätit ovat käyttäneet maku aineina Abortoituja sikiöitä jne..ihmisperäistä löydetty pikaruoka liha ketjujen tuotoksissa.

Olen joskus käyttänyt nestlen orginal pikak ja hyi hitto se on oikeasti pahaa. Suodatinkahvi hyvällä keittimellä parasta, käytän kallista kotim valm kahvia. Juon myös teetä yleensä aamulla. Aika moni on tietämättään nauttinut jotain kannibal tuotteita. En ole koskaan syönyt onneksi hamppareita yms. Aloittaja on pikakahvi markkinoija. Onko myynti laskenut koska tiedetään nyt suur yritysten touhuista?

Vierailija
59/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikakahvi on kalliimpaa.

Miten niin? Ostin just paketin pikakahvia joka maksoi 1,90 € ja siitä saa ohjeen mukaan 50 kuppia, oikeasti enemmänkin.

Vierailija
60/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse nostin mokkamasterin kaappiin ja keittelen pelkällä vedenkeittimellä vedet ja pikakahvit.

Kaikki pikakahvit ei kelpaa, mutta esim. tämä on hyvä:

https://www.foodie.fi/entry/nescafe-brasero-100g-pikakahvi/7613035962965

Saako täällä mainostaa? Töissä jouduin nuoruudessani pikakahveja juomaan, enkä ole edes maistanut vuosikymmeniin. En usko, että ovat siitä makeammaksi muuttuneet.

Haisi ja maistui pahalle, tykkään kahvin tuoksusta ja hyvästä mausta. Keittäisin joka aamu nuotiolla nokipannukahvit jos se olisi mahdollista. Pelkän kahvin vuoksi en toki kotoani metsään  muuta.

Minä join joskus lapsena isoisän jäämistöstä löytynyttä kahvia, jonka päiväys oli mennyt umpeen monta vuotta aiemmin. Pahaa oli, phyi yäk. Sen jälkeen en ole kahviin koskenut, koska olen niin ennakkoluuloinen etten usko minkään kahvin voivan maistua paremmalta.