Loppukuulle 60€ rahaa, mitä syön?
Leipäjonossa kävin, joten sitä riittää. Lisäksi kaapissa on 2 *400 G makaronia, vehnäjauhoja ja tonnikalaa. Jääkaapissa on margariinia ja pieni oltermanni-juusto.
Kommentit (60)
Järvenpään cittarissa oli sitä kobe naudanlihaa kohtuuhintaan
Käyt leipäjonossa ja tuon 60 euroo voit lyödä vaikka pajatsoon.
No tietysti puuroa, ja esim jotain halpaa omenahilloa päälle.
Makaroneista vois tehdä makaronilaatikkoa, lidlissä halvin ketsuppi 50c
Tsemppiä!
Joskus on helpottanut kun laskee 'päivä budjetin', joka päivälle olis sama summa käytettävänä
Tuolla pärjäät helposti.
Eilen oli paikalliskaupassamme poistoerä perunaa 5 kg säkki, hinta 1.49e.
Jos suurinpiirtein sillä hinnalla löydät, niin erilaisia perunaruokia kehität:
Uuniperunaa ja tonnikalaa (purkki kermaviiliä).
Perunavelliä
Perunamuusia ja halpa nakkipaketti jne.
Makaronin kylkeen ostat jauhelihaa ja kananmunia, teet ison vuoan makaronilaatikkoa.
Pussi sämpyläjauhoja ja teet itse sämpylöitä.
Neljä euroa päivälle riittää jo hyvin, kunhan löydät -60% tuotteita tai haet tarjouksesta koipi-reisiä yms. sisäänheittotuotetta. Ilmaisesta leivästä saa hyvän lisäkkeen kun paistaa kuivattuja murusia öljyssä tai voissa ja maustaa valkosipulilla. Porkkanalla ja perunalla saa mahan täyteen edullisesti ja lihaa ja muuta parempaa menee vähemmän. Linssit ja kuivapavut ovat edullista jatketta ja niistä tulevat pierut ovat köyhälle halpaa hupia. Tölkkipavut ovat kalliita herrasruokia.
makkarakeitto, ranskalaiset ja kalapuiko,t makaronilaatikko ja hernekeitto ja lohkoperunoita voi tehdä itse hyviä ihan sellaisenaan kun maustaa kunnolla vähän tuunamalla ovat halpoja ja syö muutaman päivän
Vierailija kirjoitti:
makkarakeitto, ranskalaiset ja kalapuiko,t makaronilaatikko ja hernekeitto ja lohkoperunoita voi tehdä itse hyviä ihan sellaisenaan kun maustaa kunnolla vähän tuunamalla ovat halpoja ja syö muutaman päivän
Itse tehdyt lohkoperunat on kyllä tosi hyviä. Pesee vaan huolella, suolaa ja mausteita pintaan ja uuniin ainakin 30-minuutiksi, jopa 45 min, riippuen perunalohkojen koosta, lajikkeesta ja uunin kuumuudesta.
Lisäkkeeksi pilkot jonkun halvan makkarapaketin, halpoja lihapullia tai kalapuikkoja. Tai puolet rasiasta, riippuu miten nälkä.
Majoneesi on halpa tehdä ja sillä saa pasta- ja perunasalaateista aterioita. Munia saa taas halvalla joistain kaupoista. Ne säilyvät hyvin.
Eihän AP:n tarvitse ainakaan ruokaa ostaa, kun sitä on jo kaapissa koko loppukuuksi.
Tässäjön ei ole kuin 2 viikkoa kuukautta jäljellä. Helposti pärjää jos ei ole montaa lasta. Iso riisipussi, porkkana/peruna, pari pakettia j-lihaa ja kanankoipia, pussilinen rouhesoijaa.
Jatkat sitä jauhelihaa rouhesoijalla, saat tuplamäärän halvalla. Jauheliha/soijaa riisin sekaan, teet paistettua riisiä. Aamulla ja illalla kaurapuuro ja välillä sit sitä kanaa ja porkkanaa riisin / perunoiden kanssa. Lihapullia tulee noin 100 kpl kun ostat 1 kg jauhelihaa (halhinta Lidl), soijaa 2 dl, 5 porkkanaa ja jos vaan on niin pari kananmunaa. Lihikset menee minkä vaan hiilatin kanssa, makaroonipussi on alle euron, tulee pari ruokaa siitä.
Minulla on 2 lasta, 30 eur viikkobudjetti ruokaan riittää hyvin jos ei tarvi ostaa voita, öljyä mausteita tms ruuan "lisäkkeitä".
Hyvän kalakeiton saa ostamalla pakasteseitiä. Perunaa, porkkanaa ja sipulia + seitipalat sekaan. Käytän kasvislientä ja loppuvaiheessa maitotilkka ja mausteeksi currya. On halpa ja maistuva keitto.
Vierailija kirjoitti:
Hyvän kalakeiton saa ostamalla pakasteseitiä. Perunaa, porkkanaa ja sipulia + seitipalat sekaan. Käytän kasvislientä ja loppuvaiheessa maitotilkka ja mausteeksi currya. On halpa ja maistuva keitto.
Anteeks nyt, mutta eihän tuossa ole mitään syömistä. Seipaketteja menisi viisi päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto on kyllä näppärä ja halpa tehdä, herneet likoon edellisenä iltana ja sekaan jauhelihaa (jatkan soijarouheella ) ja sipuli. Yhdestä pussista herneitä tulee iso kattilallinen keittoa. Ja siitä voi osan pakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto on kyllä näppärä ja halpa tehdä, herneet likoon edellisenä iltana ja sekaan jauhelihaa (jatkan soijarouheella ) ja sipuli. Yhdestä pussista herneitä tulee iso kattilallinen keittoa. Ja siitä voi osan pakastaa.
Jauhelihaa hernekeittoon? Ei köyhällä sellaiseen luksukseen ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeks nyt, mutta eihän tuossa ole mitään syömistä. Seipaketteja menisi viisi päivässä.
Yhteen keittoon menee yksi paketti pakastettua seitiä. Miksi niitä pitää monta pakettia panna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan jatkat sitä soijarouheella, niin pieni j-liha määrä riittää isoon kattilalliseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on varaa ostaa tonnikalaa (kuten ap ), niin luultavasti silloin myös pystyy ostamaan sika-nauta jauhelihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan jatkat sitä soijarouheella, niin pieni j-liha määrä riittää isoon kattilalliseen.
Soijarouhe on ympäristörikos, koska soija tuodaan Aasiasta ja sen hiilijalanjälki on todella ruma.
Rahakasta meininkiä kun tonnikalaa kaapissa.