Koronapotilas makasi viikkoja tajuttomana teholla, parkkifirmalta ei sääliä: sakot
Aika säälittävä tyyppi. Jos makaa teholla, mut samaan aikaan vaimo tai joku muu läheinen parkkeerasi väärin ja hankki sakot hänen autollaan, niin ihan typerää siitä parkkifirmaa syyttää. Jotkut on kyllä niin edesvastuuttomia...
Iltalehden juttu.
Kommentit (18)
”En yhtään tiedä kuka autoni on sinne parkkeerannut” 😅 Jospa kysyisi mahdollisilta ajajilta. Jos taas on jättänyt ovet auki ja avaimet autoon, saisi olla tyytyväinen että auto löytyi.
Välipimättömiä olivat Hänen lähiomaisensakin ! eivät ajaneet tämän Teholla olevaa autoa pois hänen kotipihalleen.Jossa se ei olisi ollut sakkopaikalla.
Eihän teholla ja tässä tapauksessa , kuukausia ja ken ties tiedottomassa tilassa oleva Tarvinnut autoa.!
Sitten vasta olisivat tuoneet auton kun jos tämä olisi Kunnolla tokennut, kuntoutunut Ajokuntoon
Tai fiksuna siirtäneet auton paikalle, joka Ei ole sakkopaikalla.
Voinut kysyä voiko auton heittää tähän ja sanoa , että varmaan pitrmmåksikin aikaa.
Sillä Auton omistaja on Teholla , saattaa olla , että on kuukausia.
Niin ei oisi tullu moista ongelmaa.
Saa olla jälkiviisas.
Parkkisakot peritään auton omistajalta, koska on aika mahdotonta muutoin selvittää, kuka auton on parkkeerannut väärin. Tai ei nyt mahdotonta, mutta sitten pitäisi pysäköintisakkojen määrää nostaa merkittävästi, että kattaisi selvitystyön kulut.
Se on tuon huijarifirman selvitettävä kuka pysäköi. Olisi jo korkea aika lailla kieltää nämä yksityiset valvontahuijarit.
Näiden firmojen konttorit pitäis lanata Catepillarilla maan tasalle.
Minäkin jouduin tappelemaan parkkifirman kanssa kun auto oli pysäköity sovitusti erään asukkaan kanssa kyläilyn ajaksi hänen paikalleen kun hän vei autonsa siksi aikaa muualle.
Vierailija kirjoitti:
Se on tuon huijarifirman selvitettävä kuka pysäköi. Olisi jo korkea aika lailla kieltää nämä yksityiset valvontahuijarit.
Tämä on totta. Omakohtaista kokemusta on. Näiden yksityisten parkkifirmojen on pystyttävä näyttämään toteen että henkilö on itse ajanut autoa. Jos ei pysty, ne ei voi sakottaa. Meidän sakko kumottiin pitkän taistelun jälkeen. Itse olisin kiltisti maksanut, mutta mies on niin periaatteellinen että ei anna periksi jos tietää lopulta voittavansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Omakohtaista kokemusta on. Näiden yksityisten parkkifirmojen on pystyttävä näyttämään toteen että henkilö on itse ajanut autoa. Jos ei pysty, ne ei voi sakottaa. Meidän sakko kumottiin pitkän taistelun jälkeen. Itse olisin kiltisti maksanut, mutta mies on niin periaatteellinen että ei anna periksi jos tietää lopulta voittavansa.
Sinä vai mies pysäköi auton maksamatta parkkisakkoa?
Ja kohta kaikki autot on pysäköity päin prsettä kun ei voida todistaa kuka on ajanut. Ihan hyvä vaan että auton omistaja saa syyt niskoilleen. Tuskin hän nyt tuntemattomille autoaan lainaa.
Jatkuvasti valvontahuijarit on otsikoissa, miksi näitä firmoja ei jo kielletä.
Vierailija kirjoitti:
Auto on pysäköity väärin. Auton omistajako ei tiedä kuka autoa on käyttänyt?
Kannattaisi keskustella perheenjäsenten kanssa siitä kuka on autoa käyttänyt. Ojentaa sakkolappo syylliselle jonka kuuluu maksaa sakot. Näin normaalissa perheessä toimittaisiin.
Yksinkertaista. Miksi lehdet lähtee tekemään tällaista juttua se tässä on omituisinta.
Tuossa nyt on kaksi asiaa. Ensinnäkin tuon parkkifirman täysin kyvytön asiakaspalvelu, ilmeisesti tarkoituksella tehty noin hankalaksi ettei porukka jaksaisi valittaa.
Toiseksi ei tää ukko edes kiistä ettei se auto olisi ollut siellä mistä se sai sakot vaan ainoastaan sen, että hänen ne pitäisi maksaa. Tai ainakin siltä tuo jutun perusteella kuulostaa. Jos vaimo tai kukalie on auton pistänyt sakkoparkkiin niin miksei se vaimo sitten maksanut niitä sakkoja. Siinähän on tuulilasissa maksulappu valmiina. Ihmeellistä vänkäämistä tuokin.
Mutta muuten olen sitä mieltä että noiden yksityisten parkkifirmojen toiminta pitäisi kieltää kun se näyttää olevan kauttaaltaan vähän mitä sattuu. Yksikin firma just pari päivää sitten lehtijutun mukaan koitti periä virolaisen perintätoimiston kautta kymmenen vuotta vanhoja maksettuja sakkoja. Noihan on vanhentuneet ajat sitten jos ne ei kerran niitä aiemmin ole saaneet perittyä. Lisäksi parkkifirman asia on todistaa laskun oikeus eikä parkkeeraajan velvollisuus ole esittää jotain 10 vuotta vanhaa kuittia kuten tässä vaadittiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se varmaan siellä teholla sitä ole mistään päässyt näkemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaverille tuli ylinopeussakko. Auto oli ajanut valvontakameraan liian lujaa, vaikka työkaveri ei ollut itse edes liikkunut autolla tuolloin. Sitten tytär tunnusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä vai mies pysäköi auton maksamatta parkkisakkoa?
Mies, mutta tiesi ettei sitä voi näyttää mitenkään toteen. Eikä voinutkaan. Yhdessä oltiin siis liikkeellä, mutta mies ajoi.
Vierailija kirjoitti:
Ei niiden antamia sakkoja tarvitse maksaa, mutta harva jaksaa lähteä vääntämään ja siksi nää edelleen pysyy pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se varmaan siellä teholla sitä ole mistään päässyt näkemään.
Meillä autoa käyttää minä tai puolisoni. Yleensä ihmiset tietävät kenellä on pääsy autoon.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fa05867c-376f-4b5a-b1e2-570ef53f113a
Tässä vielä kyseinen juttu.
-ap