Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi keität itsellesi kahvia pikakahvin sijaan?

Vierailija
13.02.2022 |

Kahvinkeitin on kiva ja kätevä silloin kun juojia on paljon ja/tai käytössä on laadukasta kahvia. Mutta vannoutuneena teenjuojana en tajua, miksi niin moni yksin asuva keittää itselleen yksittäisen kupillisen tai mukillisen jotain juhlamokkaa keittimellä. Yhden annoksen peruskahvia saa niin kätevästi, kun keittää vettä 70-asteiseksi vedenkeittimessä, laittaa pikakahvijauhetta mukin pohjalle ja kaataa veden päälle. Se tulee halvemmaksikin eikä tule yhtään ylimääräistä tiskiä eikä roskia. Pikakahvit on nykyään ihan kelpo peruskahvia, joten miksinähdä vaivaa kahvinkeittimen kanssa, ellei juo jotain mikä on oikeasti hyvää?

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tule neuvomaan sinua, miten sinun pitää teesi juoda ja millainen tee on parasta sinullekin.

Vierailija
2/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tein pikakahvia ja huomasin, että se on nykyään pääosin ainoa kahvi mitä juon. Olen tullut vain niin laiskaksi. Eiköhän se nyt ole järkevämpää keittää kahvinsa keittimellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tule neuvomaan sinua, miten sinun pitää teesi juoda ja millainen tee on parasta sinullekin.

En minäkään tullut sanomaan, miten muiden pitäisi kahvinsa juoda, vaan kysyin miksi niin moni keittää kahvinsa joka on mielestäni hankalampi ja myös kalliimpi.

Vierailija
4/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinäkin ostat pelkästään halvimpia teepusseja ja juot niitä?

Vierailija
5/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakahvit ovat järjettömän pahanmakuisia! :(

Vierailija
6/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tein pikakahvia ja huomasin, että se on nykyään pääosin ainoa kahvi mitä juon. Olen tullut vain niin laiskaksi. Eiköhän se nyt ole järkevämpää keittää kahvinsa keittimellä. 

Mikä tekee kahvinkeittimen käytöstä järkevämpää? Pikakahvi on kuivattua suodatinkahvia, joten siinä ei ole esim. niitä epäterveellisiä rasvoja joita pannukahvissa on.

Vierailija
7/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään tullut sanomaan, miten muiden pitäisi kahvinsa juoda, vaan kysyin miksi niin moni keittää kahvinsa joka on mielestäni hankalampi ja myös kalliimpi.

Okei, no siksi, että  minusta pikakahvi on pahaa. Teen kahvini mutteripannulla tai kahvikoneella, kupillinen kerrallaan. Se tavallinen kahvinkeitin on kaapissa sukulaisvieraiden varalla. Mutta pikakahvi ei tosiaankaan minulle kelpaa. 

Vierailija
8/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että pikakahveissa on nykysellään jo ihan hyviä vaihtoehtoja.

Vierailija
9/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikakahvit ovat järjettömän pahanmakuisia! :(

Osa on, osa ei. Ja sama pätee myös normaaliin kahviin.

Vierailija
10/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse nostin mokkamasterin kaappiin ja keittelen pelkällä vedenkeittimellä vedet ja pikakahvit.

Kaikki pikakahvit ei kelpaa, mutta esim. tämä on hyvä:

https://www.foodie.fi/entry/nescafe-brasero-100g-pikakahvi/7613035962965

Vierailija
11/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sinäkin ostat pelkästään halvimpia teepusseja ja juot niitä?

En tietenkään. Mutta se ei liity tähän mihinkään, koska en kysynyt miksi jotkut juo pienpaahtimoiden laadukkaita kahveja kaupan halvimman pikakahvin sijaan.

Vierailija
12/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä ap nyt kuitenkin avauksessasi neuvo muita kahvinjuomisessa?

Vierailija
13/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tavallista, välillä pikakahvia. Mutta juon sitä aamulla 2,5 d mukillisen. Keitän vaan tuon aamukahvin itselleni arkisin, kun mies ei juon kotona aamulla kahvia ja lähtee vähän aiemmin.  Töissä keitetään vaan lounaalla, muuten saa ottaa cupsololla itselleen kahvia tai kaakaota tai mitä siinä nyt sattuu olemaan. Se on kyllä pahaa, ainakin se juhlamokka mitä meilllä on. 

Vierailija
14/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kahvia pääasiassa sen piristävän vaikutuksen takia, pikakahvissa tuntuis olevan vähemmän kofeiinia kuin aidossa suodatinkahvissa..

Vierailija
15/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut kapselikahvit ovat ihan hyviä. En kuitenkaan käytä niitä enkä ole ostanut kapselikahvikonettakaan ihan siitä syystä, että kapselikahvit on hinnoiteltu pois valintojen joukosta. Mikäli kapselikahvit maksaisivat puolet nykyisestä, olisin varmaan hommannut ne vehkeet.

Kyse ei ole siitä, etteikö minulla olisi rahaa. Kyllä minulla rahaa olisi mutta haluan ostokäyttäytymiselläni antaa sellaisen viestin, että hintaa on liikaa. Jos kukaan ei maksaisi kapselikahvista korkeita hintoja, niin hinnat laskisivat.

Vierailija
16/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska arvostan itseäni, vaikka asunkin yksin. Aamukahvirituaali on mulle tärkeä 😊

Vierailija
17/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keitän itselleni kahvinkeittimellä aina neljä kuppia. Se on just sopiva satsi mun puolen litran mukiin ja menee kerralla. Pikakahvin mausta mä en tykkää, eikä se veden keittäminen ole sen nopeampaa kuin kahvinkeittimellä tekeminen.

Vierailija
18/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla tule mitään roskaa kahvinkeittämisestä. Tai no kahvipussi sitten aika-ajoin, kun kilon papupussi tyhjenee. 

Vierailija
19/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä keitän itselleni kahvinkeittimellä aina neljä kuppia. Se on just sopiva satsi mun puolen litran mukiin ja menee kerralla. Pikakahvin mausta mä en tykkää, eikä se veden keittäminen ole sen nopeampaa kuin kahvinkeittimellä tekeminen.

Veit sanat suustani. 17

Vierailija
20/115 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain vannoutunut teenjuoja ottaa tällaisen aiheen esille. Vannoutuneet kahvinjuojat juovat pikakahvin irvistellen pahimpaan kahvinhimoon, vain paremman vaihtoehdon puuttuessa.