Pelkät urheiluliivit yläosana salilla
Olin tänä aamuna salilla (olen mies), ja sinne tuli n. 40v nainen, jolla oli jalassa tiukat urheilutrikoot, ja yläosana pelkät urheiluliivit. En ole ikinä nähnyt vastaavaa, onko se kovin yleistä? Onko se teistä ok? Googlasin huvikseni urheiluliivit, ja löysin heti samaisen mallin joka hänellä oli: http://www.hm.com/fi/product/30907?article=30907-D Kyseessä oli siis nuo.
Sinänsä naisella oli todella upea kroppa, eikä näky ikävä. Ihmetytti vain moinen rohkeus. Yleensä käyn aikaisin aamulla salilla myös siksi, että vaikka nautinkin kauniiden naisten paljaan pinnan katselusta, en millään haluaisi tehdä sitä salilla. Siellä haluaisin keskittyä treeniin, ja läpikuultavat stringit yms. häiritsee sitä. :/
Ei mikään iso asia siis, mutta ihan kiinnostaa teidän mielipiteenne. Onko sosiaalisesti hyväksyttyä treenata tuollaisissa vaatteissa? Naisella oli jalkapäivä, ja teki myös sellaisissa laitteissa missä paljas maha osui laitteisiin yms. Se tuntui vähän omituiselta. Vaikka kyseessä oli siis huomattavasti minua vanhempi nainen, oli hän erittäin kaunis ja upea kroppainen. Kadulla pää kääntyisi. Mutta salilla haluaisin pitää pään kasassa. :D
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:16"]
Entä voisiko mies olla salilla vain bokserityyppisissä housuissa (tiukat) + ilman paitaa tai hyvin lyhyessä yläosassa?
[/quote]
Ei todellakaan.
Enkä haluaisi pilata kenenkään naisen treeniä, esittelemällä upeaa kroppaani. Voisin vain kuvitella, miten kaikki salikissat kerääntyisivät ympyrään ympärilleni, kun lataan penkkiin kymmenen kiloa molempiin päihin tankoa, ja alkaisin hikoilemaan boksereissani.
Miks tämä ei toimi näin päin..
AP
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:06"]
:D Nämä feministit ovat aina yhtä huvittavia! Tuskin tykkäisitte, jos mies treenaisi paidatta ja hieroisi hikistä vatsaansa laitteisiin? Minusta tuo on lähinnä hygieniaongelma ja ällöttää ajatuskin jonkun hikisestä napanöyhdästä treenilaitteessa. Vaan ei, eihän asiaa voi niin ajatella, piti tähänkin keskusteluun tuoda burkhat ja naisten oikeudet. :D
[/quote]
Tässä ei tainnut olla kyse itsensä hieromisesta julkisesti tai hien levittelystä. Minun puolestani mies voi salilla pukeutua vaikka stringeihin - ei haittaa mun treeniäni yhtään. Sali ei kuitenkaan ole sillä tavalla julkinen paikka kuin vaikka katu.
Enemmän ihmetyttää ihmiset, joiden perusteella toisen pukeutuminen on väärin, koska siitä tulee itselle epämiellyttäviä tunteita. Hillitse itse omat tunteesi ja anna toisten olla. Kyseessä oleva nainenhan ei suunnannut urheilutoppiaan tai persettään ap:lle, vaan ainoastaan treenasi. Tuskin huomasi tuota ap:ta ja se tässä taitaa puristaakin.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:20"]
Entä voisiko mies olla salilla vain bokserityyppisissä housuissa (tiukat) + ilman paitaa tai hyvin lyhyessä yläosassa?
[/quote]
En ole koskaan nähnyt miehellä hyvin lyhyttä yläosaa (millainen se edes olisi?), mutta bokserityyppisiä kompressiohousuja on paljonkin liikenteessä.
[/quote]
Hui. Mä en kyllä tiedä. Vaikka nuo onki urheiluhousuja, niin en kyllä salille pistäisi. Muutenkin joutuu makoilla selällään lantio ylhäällä yms. Ahistaa jo valmiiksi se, puhumattakaan siitä, että pippelin reunaviivat piirtyisi housuihin ja kaikki olisi kohtuu esillä.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:04"]
Suomessa voi treenata vain rintsikoissa TAI burkhassa. Paha valinta.
AP
[/quote]
Luepa uudestaan, näin en ole väittänyt. Mutta koska sulla on omat sääntösi, miten naisten tulisi pukeutua salille, niin luulenpa burkhan olevan varmin vaihtoehto tässä tapauksessa. Joku paljas sääri saattaisi ajaa sut pois tolaltaan ihan. Tukkakin menisi piiloon sinne huiviin sua viekoittelemasta.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:06"]
kylläpä feministi suuttui :D -yks nainen, joka tajuaa olla olematta alasti tai edes puolialasti julkisilla paikoilla
[/quote]
Juu, se on kuitenkin sun oma valinta :) Saat äänestääkin, jos haluat.
[/quote] Erotan oikeuteni ja sen mikä ei ole sopivaa sukupuolesta(ni) huolimatta, kiitos vain.
Voi ei!Taidan tietää kenestä on kyse!:D Mukava ihminen, mutta saisi hieman ajatella.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:04"]
Suomessa voi treenata vain rintsikoissa TAI burkhassa. Paha valinta.
AP
[/quote]
Luepa uudestaan, näin en ole väittänyt. Mutta koska sulla on omat sääntösi, miten naisten tulisi pukeutua salille, niin luulenpa burkhan olevan varmin vaihtoehto tässä tapauksessa. Joku paljas sääri saattaisi ajaa sut pois tolaltaan ihan. Tukkakin menisi piiloon sinne huiviin sua viekoittelemasta.
[/quote]
Pliis.
Meidän salilla naisten pukeutuminen on ihan laidasta laitaan, enkä häiriinny siitä tippaakaan.
Ihmettelin vain, että eikö pelkissä rintaliiveissä treenaaminen mene jo vähän yli.
AP
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:06"] kylläpä feministi suuttui :D -yks nainen, joka tajuaa olla olematta alasti tai edes puolialasti julkisilla paikoilla [/quote] Juu, se on kuitenkin sun oma valinta :) Saat äänestääkin, jos haluat. [/quote] Erotan oikeuteni ja sen mikä ei ole sopivaa sukupuolesta(ni) huolimatta, kiitos vain.
[/quote]
Hyvä! Oikeus pukeutua juuri niin kuin haluat on kuitenkin - ttittididii - oikeus. Sun ei tarvitse muuta kuin ottaa huomioon siveellisyyssäännöt, jotka Suomessa on suunnilleen niin että intiimialueita ei vilautella, sekä kyseisen paikan omat turvallisuus- hygienia- mielivaltaiset säännöt. Esim. johonkin raflaan et pääse lenkkareissa. Jossain muussa maassa ne siveellisyyssäännöt menee siinä burkhan suunnilla. Että siellä sulla on oikeus pukeutua siihen.
Sopivuussäännöt sitten erikseen. Ei minustakaan ole sopivaa pukeutua salilla pelkkiin alusvaatteisiin. Ei myöskään ole ehkä sopivaa laittaa vaikka kouluun tai töihin juhlavaatteita.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:03"]
Niin, mitä helvettiä? Miksi naisen pukeutumista pitää rajoittaa, sullahan se ongelma siinä on? Jos on ihan siveellisesti pukeutunut eli ei intiimejä paikkoja vilauttele ja turvallisuusasiat kunnossa (esim. monet kuntosalit vaatii sisäkenkien käyttöä turvallisuussyistä) niin silloinhan se ongelma on kyllä ihan vaan sinulla. Ravintolassa ei (hygieniasyistä) saa palvelua jos saapastelee paikalle ilman paitaa ja kenkiä, mikä on itseasiassa monelle suomalaismiehelle jotenkin vaikea asia. Hirveä haloo nostetaan jos ei saa kaljaa juoda ilman paitaa. Tässä on ihan selvä sääntö, jolloin asiakkaan pukeutumista rajoitetaan jonkun syyn takia. Ei ole mitään syytä miksei nainen voisi treenata pienissä vaatteissa. Ongelma on sulla, lopeta se tuijottaminen tai vaihda salia.
Muutenkin aina niin naurettavaa että naisista sanotaan, että he ovat tunteellisia ynnä muuta, miehet sitten voi kadulla huudella ja rajoittaa vaikkapa naisten pukeutumista sen perusteella että kun he eivät nyt pysty hallitsemaan tätä omaa penistään, että kun mulla on tällainen tunne kiihottumisesta niin mä en voi enää treenata, että voisko toi toinen tehdä jotain nyt tälle mun tunteelle.
[/quote]
Kunhan olet rauhoittunut, niin voitaisiko keskustella kahdesta asiasta:
1. Ap valitsee treeniajankohtansa sillä perusteella, että siellä olisi mahdollisimman vähän näitä naisia. Hän tiedostaa että ongelma on "hänen" ja toimii sen mukaan. Problem?
2. Kuten ap:kin ottaa esille, kyseessä on hygieniaongelma. Paljasta pintaa ei ole kiva hieroskella treenilaitteisiin. Toivottavasti muisti desinfioida jälkeen.
Jos ap valittaisi tyhmästä huorulista joka pilaa miesten treenin liian tiukkaan kankaaseen verhotuilla tisuillaan ja pepullaan, ymmärtäisin tuskasi. Nyt en.
Terv. feministinainen
Kotona ollessa treenaan vaan urkkarintsikoissa, mutta salille laitan paidan, ensinmäkin siitä syystä, etten halua ihoni koskevan laitteisiin, ja toiseksi musta ob "kohteliasta" pukea se paita salille.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:06"]
:D Nämä feministit ovat aina yhtä huvittavia! Tuskin tykkäisitte, jos mies treenaisi paidatta ja hieroisi hikistä vatsaansa laitteisiin? Minusta tuo on lähinnä hygieniaongelma ja ällöttää ajatuskin jonkun hikisestä napanöyhdästä treenilaitteessa. Vaan ei, eihän asiaa voi niin ajatella, piti tähänkin keskusteluun tuoda burkhat ja naisten oikeudet. :D
[/quote]
Tässä ei tainnut olla kyse itsensä hieromisesta julkisesti tai hien levittelystä. Minun puolestani mies voi salilla pukeutua vaikka stringeihin - ei haittaa mun treeniäni yhtään. Sali ei kuitenkaan ole sillä tavalla julkinen paikka kuin vaikka katu.
Enemmän ihmetyttää ihmiset, joiden perusteella toisen pukeutuminen on väärin, koska siitä tulee itselle epämiellyttäviä tunteita. Hillitse itse omat tunteesi ja anna toisten olla. Kyseessä oleva nainenhan ei suunnannut urheilutoppiaan tai persettään ap:lle, vaan ainoastaan treenasi. Tuskin huomasi tuota ap:ta ja se tässä taitaa puristaakin.
[/quote]
Kyllä ap toi esille myös sen puolen, että paljas iho hinkkautuu laitteisiin. Tuskinpa ihan oikeasti tykkäisit kenenkään miehen persehiestä kuntoiluvälineissä tai jos tykkäätkin, olet harvinainen mielipiteesi kanssa ja omaat huonon hygienian.
Feministi on aina feministi -harmi, että aiheutatte vain hallaa tasa-arvolle noilla mielipiteillänne.
T. Nainen, joka ottaa kanssaihmiset huomioon MYÖS omassa pukeutumisessaan
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:29"]
Voi ei!Taidan tietää kenestä on kyse!:D Mukava ihminen, mutta saisi hieman ajatella.
[/quote]
Heii ois kiva tietää puhutaanko samasta henkilöstä. :D Mistä kaupungista on kyse? Itse voin tulla sen verran vastaan, että salina on F247
AP
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:30"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:06"] kylläpä feministi suuttui :D -yks nainen, joka tajuaa olla olematta alasti tai edes puolialasti julkisilla paikoilla [/quote] Juu, se on kuitenkin sun oma valinta :) Saat äänestääkin, jos haluat. [/quote] Erotan oikeuteni ja sen mikä ei ole sopivaa sukupuolesta(ni) huolimatta, kiitos vain.
[/quote]
Hyvä! Oikeus pukeutua juuri niin kuin haluat on kuitenkin - ttittididii - oikeus. Sun ei tarvitse muuta kuin ottaa huomioon siveellisyyssäännöt, jotka Suomessa on suunnilleen niin että intiimialueita ei vilautella, sekä kyseisen paikan omat turvallisuus- hygienia- mielivaltaiset säännöt. Esim. johonkin raflaan et pääse lenkkareissa. Jossain muussa maassa ne siveellisyyssäännöt menee siinä burkhan suunnilla. Että siellä sulla on oikeus pukeutua siihen.
Sopivuussäännöt sitten erikseen. Ei minustakaan ole sopivaa pukeutua salilla pelkkiin alusvaatteisiin. Ei myöskään ole ehkä sopivaa laittaa vaikka kouluun tai töihin juhlavaatteita.
[/quote]
Kyllä burkhaan pukeutumiseen on Suomessakin oikeus. Niin halutessaan. Mä en vaan halua että joku random mies tai edes mun mies määrittelee sitä, miten mä voin pukeutua, jos asuni kuitenkin on siveellisyyssäännöt huomioiva ja toisia kunnioittava. Leikkipuistoonkaan ei ole soveliasta tulla bikineissä tai ilman paitaa (miehet). Mua itseäni ällöttää suunnattomasti kaupungilla pyörivät yläosattomat miehet. En silti komenna heitä laittamaan paitaa päälle, koska se saa minut aaah niin kuumaksi (NOT!). Vaikka saisikin. Ihan vapaasti, jos itse kehtaavat!
Jokainen aikuinen saa pukeutua valitsemaansa asuun, kunhan se on noudattaa siveellisyyssääntöjä. Riippuu tietysti duunista, onko asfalttimies vai konsultti, mutta kyllähän töihin voi mennä juhlavaatteissa. Bikineissäkin, jos on rantavahti.
Taitavat tänne tänään kirjoittavat olla aika ehdottomia "no kyllä pitää kesähäissä kirkossa olla naisvierailla sukkahousut kun onhan se nyt aivan epäsopivaa paljain säärin tulla vaikka hame olisi polveenkin asti" tyyppiä.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:21"][quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:06"] :D Nämä feministit ovat aina yhtä huvittavia! Tuskin tykkäisitte, jos mies treenaisi paidatta ja hieroisi hikistä vatsaansa laitteisiin? Minusta tuo on lähinnä hygieniaongelma ja ällöttää ajatuskin jonkun hikisestä napanöyhdästä treenilaitteessa. Vaan ei, eihän asiaa voi niin ajatella, piti tähänkin keskusteluun tuoda burkhat ja naisten oikeudet. :D [/quote] Tässä ei tainnut olla kyse itsensä hieromisesta julkisesti tai hien levittelystä. Minun puolestani mies voi salilla pukeutua vaikka stringeihin - ei haittaa mun treeniäni yhtään. Sali ei kuitenkaan ole sillä tavalla julkinen paikka kuin vaikka katu. Enemmän ihmetyttää ihmiset, joiden perusteella toisen pukeutuminen on väärin, koska siitä tulee itselle epämiellyttäviä tunteita. Hillitse itse omat tunteesi ja anna toisten olla. Kyseessä oleva nainenhan ei suunnannut urheilutoppiaan tai persettään ap:lle, vaan ainoastaan treenasi. Tuskin huomasi tuota ap:ta ja se tässä taitaa puristaakin. [/quote] Kyllä ap toi esille myös sen puolen, että paljas iho hinkkautuu laitteisiin. Tuskinpa ihan oikeasti tykkäisit kenenkään miehen persehiestä kuntoiluvälineissä tai jos tykkäätkin, olet harvinainen mielipiteesi kanssa ja omaat huonon hygienian. Feministi on aina feministi -harmi, että aiheutatte vain hallaa tasa-arvolle noilla mielipiteillänne. T. Nainen, joka ottaa kanssaihmiset huomioon MYÖS omassa pukeutumisessaan
[/quote]
Huolestuttaa naiset, jotka leimaavat toiset feministeiksi, mutta eivät itse sitä ole. Pelottavaa!
En halua miesten persehikeä (jos sellaista on olemassa) laitteisiini tietenkään. En jätä itsekään omia eritteitäni toisten siivottavaksi. Kai se mies voi persehikensä pyyhkiä tai istua vaikka pyyhkeen päällä, jos housu päästä hiet läpi. Minusta tämä kommenttisi ei liity pukeutumiseen.
[/quote]
[/quote]
Kyllä burkhaan pukeutumiseen on Suomessakin oikeus. Niin halutessaan. Mä en vaan halua että joku random mies tai edes mun mies määrittelee sitä, miten mä voin pukeutua, jos asuni kuitenkin on siveellisyyssäännöt huomioiva ja toisia kunnioittava. Leikkipuistoonkaan ei ole soveliasta tulla bikineissä tai ilman paitaa (miehet). Mua itseäni ällöttää suunnattomasti kaupungilla pyörivät yläosattomat miehet. En silti komenna heitä laittamaan paitaa päälle, koska se saa minut aaah niin kuumaksi (NOT!). Vaikka saisikin. Ihan vapaasti, jos itse kehtaavat!
Jokainen aikuinen saa pukeutua valitsemaansa asuun, kunhan se on noudattaa siveellisyyssääntöjä. Riippuu tietysti duunista, onko asfalttimies vai konsultti, mutta kyllähän töihin voi mennä juhlavaatteissa. Bikineissäkin, jos on rantavahti.
Taitavat tänne tänään kirjoittavat olla aika ehdottomia "no kyllä pitää kesähäissä kirkossa olla naisvierailla sukkahousut kun onhan se nyt aivan epäsopivaa paljain säärin tulla vaikka hame olisi polveenkin asti" tyyppiä.
[/quote]
Mites nuo hygieniasäännökset? Aika monilla saleilla kielletään erikseen treeni ilman paitaa (usein miehet) tai pelkissä rintsikoissa (usein naiset) koska se on epähygieenistä.
Ap ei edelleenkään ole kieltänyt ketään pukeutumasta miten haluaa.
tossa toi toinen ketju ap
[/quote]
[/quote]
Mä en vaan halua että joku random mies tai edes mun mies määrittelee sitä, miten mä voin pukeutua, jos asuni kuitenkin on siveellisyyssäännöt huomioiva ja toisia kunnioittava. Leikkipuistoonkaan ei ole soveliasta tulla bikineissä tai ilman paitaa (miehet). Mua itseäni ällöttää suunnattomasti kaupungilla pyörivät yläosattomat miehet. En silti komenna heitä laittamaan paitaa päälle
[/quote]
Moikka,
Hauska tavata.
En komenna sinua, tai ketään muutakaan laittamaan paitaa päälle. Vaikka kyseinen nainen olisi tullut alasti salille, en olisi mennyt hänelle aiheesta komentelemaan. En aio myöskään aio tehdä aiheesta lakialoitetta tai salialoitetta tai toista ketjua vauvafoorumille.
Toisekseen, nimenomaan tuo "toisia kunnioittava" on tässä se ydin, josta keskustellaan.
AP
Tällä pukeutumisohjeella pääsee sekä naiset että miehet jo pitkälle:
paita päälle ja housut jalkaan julksilla paikoilla
Kiitos.
[quote author="Vierailija" time="24.06.2015 klo 13:44"]
http://m.vauva.fi/mobiilikeskustelut/index.html#!/ketju/4498776/menee_hermot_kuntosalilla_onko_tama_mielestanne_ok tossa toi toinen ketju ap
[/quote]
Kiitos! :)
ps. kyseessä on varmasti eri henkilö ja sali, tämän aamuinen nainen ei todellakaan ollut keski-iän ylittänyt, kuten tuossa toisessa ketjussa sanotaan..
AP
[/quote]
En ole koskaan nähnyt miehellä hyvin lyhyttä yläosaa (millainen se edes olisi?), mutta bokserityyppisiä kompressiohousuja on paljonkin liikenteessä.
https://www.google.fi/search?q=compression+shorts+men&safe=off&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=GISKVanuOOT-ygPipZgY&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1920&bih=1063