Kaalilaatikko vai savulohta ja pottuja?
Loppuviikon menu? Taas on vaikeeta. Molemmat on suosikkejani.
Valmiiksi savustettu lohi olisi taas edullista, mutta toisaalta sähkö olisi halpaa uuniruokia ajatellen.
Miten näistä ratkaisuista voi aina selvitä?
Kommentit (35)
Tännekin kelpaisi kummatkin. Ja molemmatkin.
On se kiva, kun kauppa on ajatellut tämänkin valmiiksi.
Tee ihneessä molemmat? Syöt toista illalla ja toista päivällä. Savulohi oli kokonaisena tarjouksessa, joten siitä riittää useammalle päivälle. Ja kaalilaatikko vaan paranee lämmittäessä. Sitten on patin päivän ruuat valmiina kaapissa.
Pottuja toki voi keittää lisää vaikka päivittäin. jos ei halua lämmitettyjä pottuja syödä. Mä ratkaisin ton keitämällä kerralla kattilan ja paistamalla loput seuraavana päivänä.
Mä en enää osta noita valmiiksi savustettuja. Ovat niin ylikypsiä, että ei sieltä saa ruotoja pois. Savustan itse.
Meillä akka päättää nämä. En pullikoi vastaan, kun se on turhaa.
Syön ilolla kaiken, mitä eteen tulee.
Vierailija kirjoitti:
Hirveetä ökyilyä!
Kaalilaatikko?
Vierailija kirjoitti:
Mä en enää osta noita valmiiksi savustettuja. Ovat niin ylikypsiä, että ei sieltä saa ruotoja pois. Savustan itse.
Toki parempi, kun savustelee itse. Mutta meillä ei ole täällä kaupungissa tätä mahdollisuutta.
Onhan se juuri savustettu lämmin kala ihanata herkkua vaikka leivän päällä.
Mutta minusta aika hyviä on saanut valmiiksi savustettunakin. Kannattaa ostaa iso kala, niin ruodot ei ole niin suuri ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki parempi, kun savustelee itse. Mutta meillä ei ole täällä kaupungissa tätä mahdollisuutta.
Mutta minusta aika hyviä on saanut valmiiksi savustettunakin. Kannattaa ostaa iso kala, niin ruodot ei ole niin suuri ongelma.
Juu,iso kala vakuumissa. Mutta sellaista mössöä kun sitä yrittää sieltä saada pois. Märkää mössöä. En sitten tiedä tiskiltä,jos ei ole vakuumissa.
Vierailija kirjoitti:
Hirveetä ökyilyä!
Kaalilaatikko ei ole kyllä ökyilyä, vaan ennemminkin budjettiruoka. Ja siitäkin huolimatta hyvää, just alkuviikosta itse sitä söin.
AP, tee molempia.
Kiitos Ap vinkistä. Lähi S-marketissa näkyy tosiaan olevan kotimainen savustettu kok. kirjolohi 8,90€/kg.
Parin kilon kalasta saa monta ruokaa. Salaattia tai vaikka savulohikiusauksen. Tai leivän päälle.
Ja kaalilaatikko on aina hyvä. On se helppoo tämä elämä. Kaikki ratkeaa Vauvapalstaa seuraamalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei sattuisi taloyhtiöllä olemaan edes grillipaikkaa? Voihan sinne vetää jatkojohdolla savustimen. Tuttavalla sattuu olemaan kunnon grillikota taloyhtiölle jossa myös sähköt. Siellä voi savustaa. Mut siis joo, eihän kaikilla taloyhtiöillä ole. Tai sitten siellä on vaan pieni hiiligrilli ja sähköä ei saa lähimain. Entä oman autopaikan sähkötolppa? Estääkö taloyhtiön säännöt käyttämästä omaa tolpan sähköä muuhun kuin auton lämmitykseen?
Vierailija kirjoitti:
Missä on savulohi tarjouksessa?
ÄSS ainakin PeeÄssän alueella. Varmaan on muuallakin?
K ssa oli mun mielestä ihan lohilohi tarjouksessa. Ei kirjomalli. En oo varma, kun En tarttunut tällä kertaa tarjoukseen.
Jokunen viikko sitten Ässässä 5.9e /kg toi vakuumihässäkkä. Joo ei tosiaan niin hyvä kuin irtomalli, saati itse tehty. Mutta edullista tosiaan. Ja helppoa /nopeaa
Saako teille tulla syömään? Kumpikin käy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on savulohi tarjouksessa?
ÄSS ainakin PeeÄssän alueella. Varmaan on muuallakin?
Ai tuo kondomi-vakuumiin pakattu savustettu kala on sitten syötävää?
Naminami.
Valmiista savukalasta tulee kyllä hyvä pastakin. Ja aika pienellä kalamäärällä!
Kermaa, sipulia, tilliä, savukalaa vuokaan, keitetty pasta päälle ja sekaisin, juustoa päälle ja uuniin. Auraakin voi laittaa, jos tykkää.
Ei voi olla herkkuruoka paljon helpompaa.
Ja kiusaus tulee samalla kaavalla, kun vaan vaihtaa pastan pottuihin.
Ota molemmat! Kalaa leivän päälle ja kaalilaatikkoa pääruoaksi. Ja muista puolukkahillo!