Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oletko joutunut olemaan nälässä kyläpaikassa?

Vierailija
20.06.2015 |

Esimerkiksi silloin kun olet yöpynyt kyläpaikassa?

Kommentit (2544)

Vierailija
1301/2544 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalainen vieraanvaraisuus,tarkoittanee ,että vie omat ruuat  mukanasi ja syötä koko sisarus parvi.Näin kokemukseni mukaan.

Vierailija
1302/2544 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut. Olen sitä mieltä, että juntit ja pihit ihmiset eivät tarjoa kunnolla vieraille ruokaa. Miksi sitten kutsuvat kun eivät halua olla vieraanvaraisia. Jotkut ovat vain niiiiiiin TYHMIÄ. Itse tarjoan aina paljon ruokaa, niin että kenellekään ei jää nälkä, ja tietenkin iltapala ennen nukkumaanmenoa ja kunnon aamupalat.  Jos ei halua kestitä vieraita, ei kannata kutsua vieraita kylään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/2544 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiselle anopille en koskaan kehdannut sanoa, että ruokaa voisi tehdä vähän isomman määrän, kun porukalla syödään.

Joka kerta kävi niin, etten kehdannut ensin ottaa, kuin hiirulaisen annoksen, että kaikki varmasti saa ruokaa ja joskus harvoin jäi jotain santsattavaa, että olin edes suunnilleen kylläinen. Tuli tavaksi sujauttaa lakupatukka taskuun, jos menen johonkin kylään.

Vierailija
1304/2544 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kyläiltiin kavereiden luona usein silloin, kun heidän lapsensa oliva alle kouluikäisiä. Aina roudattiin mukana kassillinen sapuskaa etukäteen sovitun mukaisesti ja lisät päälle. Mutta kun perheen päivärytmi saattoi olla mitä tahansa, niin siinä sitten syötiin päivän ainut lämmin ateria klo 18 tai myöhemmin. Lapset saivat jotain puuroa aiemmin enimpään nälkäänsä ynnä kaivelivat sitten kaapista, mitä löysivät. Opin kyllä varustautumaan. Välillä käytiin miehen kanssa kävelyllä suuntana lähin kebabkioski. Ei voi mitää. Oli pyhä tai arki, niin herään viimeistään klo 8 ja klo 12 on jo huutava nälkä, vaikka aamupalankin olisi syönyt.  Oma oli vikani kun en saanut sanottua, mutta rouva oli sen sorttinen, ettei ollut keittiöpuuhiin puuttumista.

Vierailija
1305/2544 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slurrrrppppssss!!!!

Vierailija
1306/2544 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eina kirjoitti:

Olen ollut, useita kertoja. Ensimmäinen kerta minkä muistan, oli noin 12-vuotiaana silloisen "poikakaverin" luona, missä olin viikonlopun yökylässä. Hän asui siis viereisellä paikkakunnalla. Tuon ikäiset pojat ei varmaan sen vertaa tajua, että tarjoaisivat jotain syömistä, mutta ihmettelin kovasti, ettei hänen äitinsäkään huolehtinut yhtään, että olisin saanut jotain syödäkseni.

Menin pojan luokse perjantaina ja sunnuntaina aamupäivästä sitten varovasti menin kysymään pojan äidiltä, saisinko vaikka leivän tai jotain, kun en ollut siis syönyt koko viikonloppuna yhtään mitään. Sain yhden paahtoleivän.

Toinen mieleenpainunut tapaus oli viitisen vuotta sitten, kun ystäväni kutsui minut ja silloisen mieheni kylään viikonlopuksi toiselle paikkakunnalle. Kysyin useaan otteeseen, mitä voisimme tuoda mukanamme. Ei tarvinnut kuulemma mitään tuoda. Toimme kuitenkin kahvia, leipää ja muuta vastaavaa peruselintarviketta. Ne olivatkin sitten ainoat, mitä saimme koko viikonlopun aikana syödäksemme, koska kaverilla jääkaappi huusi tyhjyyttään. Tämä ihmetytti etenkin, koska kaverilla on lapsia. Ja jos sanotaan, ettei mitään tarvitse tuoda niin oletus on, että isäntäoerheellä olisi silloin jotain tarjottavaa. Olimme siis nälässä koko viikonlopun. Lisäksi meille, kahdelle aikuiselle ihmiselle oli laitettu nukkumapaikaksi yksi 80cm leveä, ohut patja, yksi litteä, muhkurainen tyyny ja yksi peitto.

Miksi kutsua ihmisiä kylään, jos ei ole mitään halua huolehtia edes oerusmukavuuksista?

12-v pentu yökyläs huoraamas?

Joo, kyllä tottakai 12-vuotiaana jo huorasin siellä. Oletko ihan terve? Asuttiin tosiaan eri paikkakunnilla, mistä johtui tämä viikonloppuvierailu. Lisäksi olin tuolloin neitsyt, ihan jopa vielä kyseisen viikonlopun jälkeenkin. Aika viatonta tuo tuon ikäisenä oli.

Viestisi on muuten ilmiannettu.

Vierailija
1307/2544 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla iso suku ja kavereilla käytöstavat niin ei oo tarvinnut nähdä nälkää missään vieraillessa. Etenkin molemmat mummot ja anoppi kuuluu enemmänkin siihen ruuantuputtajaryhmään. :D Äitinkin luona käydessä saa aina syödäkseen. Isän luona kieltämättä olen joutunut olemaan nälissään, koska ei itse juuri laita ruokia ja siellä käydessä jääkaapissa lähinnä valo.

Vierailija
1308/2544 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena kun olin kaverilla yötä. Onneksi olin syönyt kotona tukevan päivällisen, mutta silti kasvavana lapsena ei iltapalaksi meinannut riittää se teekupillinen ja pieni jugurtti. Aamulla taas laihaa teetä ja  sen kaveriksi  sai valita omenan tai appelsiinin. En tuon jälkeen enää ihmetellyt, miksi kaveri odotti koulussa ruokatuntia kuin kuuta nousevaa!  Kerran sitten sanoi suoraan, ettei äiti halua hänen lihovan.

No, lihava tästä kaverista tuli kun oppi ostamaan salaa herkkuja. Kerrankin istuin hänen seuranaan tihkusateessa metsässä  kun mussutti sipsipussia tyhjäksi ennen kotiin menoa.

1309/2544 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eina kirjoitti:

Olen ollut, useita kertoja. Ensimmäinen kerta minkä muistan, oli noin 12-vuotiaana silloisen "poikakaverin" luona, missä olin viikonlopun yökylässä. Hän asui siis viereisellä paikkakunnalla. Tuon ikäiset pojat ei varmaan sen vertaa tajua, että tarjoaisivat jotain syömistä, mutta ihmettelin kovasti, ettei hänen äitinsäkään huolehtinut yhtään, että olisin saanut jotain syödäkseni.

Menin pojan luokse perjantaina ja sunnuntaina aamupäivästä sitten varovasti menin kysymään pojan äidiltä, saisinko vaikka leivän tai jotain, kun en ollut siis syönyt koko viikonloppuna yhtään mitään. Sain yhden paahtoleivän.

Toinen mieleenpainunut tapaus oli viitisen vuotta sitten, kun ystäväni kutsui minut ja silloisen mieheni kylään viikonlopuksi toiselle paikkakunnalle. Kysyin useaan otteeseen, mitä voisimme tuoda mukanamme. Ei tarvinnut kuulemma mitään tuoda. Toimme kuitenkin kahvia, leipää ja muuta vastaavaa peruselintarviketta. Ne olivatkin sitten ainoat, mitä saimme koko viikonlopun aikana syödäksemme, koska kaverilla jääkaappi huusi tyhjyyttään. Tämä ihmetytti etenkin, koska kaverilla on lapsia. Ja jos sanotaan, ettei mitään tarvitse tuoda niin oletus on, että isäntäoerheellä olisi silloin jotain tarjottavaa. Olimme siis nälässä koko viikonlopun. Lisäksi meille, kahdelle aikuiselle ihmiselle oli laitettu nukkumapaikaksi yksi 80cm leveä, ohut patja, yksi litteä, muhkurainen tyyny ja yksi peitto.

Miksi kutsua ihmisiä kylään, jos ei ole mitään halua huolehtia edes oerusmukavuuksista?

12-v pentu yökyläs huoraamas?

Joo, kyllä tottakai 12-vuotiaana jo huorasin siellä. Oletko ihan terve? Asuttiin tosiaan eri paikkakunnilla, mistä johtui tämä viikonloppuvierailu. Lisäksi olin tuolloin neitsyt, ihan jopa vielä kyseisen viikonlopun jälkeenkin. Aika viatonta tuo tuon ikäisenä oli.

Viestisi on muuten ilmiannettu.

Paljon pedareita täällä.... Ei ole terve päästään joka pitää lasta huorana

Vierailija
1310/2544 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijakaverin tupareissa muutama vuosi sitten paikalla oli n. 20 tyyppiä. Juhlien järjestäjä oli sanonut että älkää syökö etukäteen kun hän tekee pitsaa ja ihan alusta alkaen! Juhlat alkoivat tyyliin klo 19 ja vasta reilun tunnin päästä juhlakalu alkoi valmistamaan pitsataikinaa. Muistan vieläkin sen vatsaa koskevan nälän kun kolme pikkupitsaa tulivat uunista joskus ennen iltakymmentä. Yksi pitsa oli siis tyyliin pienen pakastepitsan kokoinen ja täytteitä ei ollut nimeksikään. Kaveri oli tosi mukava mutta vaan aika kokematon ruoanlaittaja (selvisi mulle tänä samaisena iltana) eli tämä meni ihan kokemattomuuden piikkiin. Lähdettiin myöhemmin porukalla baariin mutta ilta jäi kyllä lyhyeen kun piti lähteä grillin kautta kotiin.

Vierailija
1311/2544 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

menin kaverin luo joka näytti jääkaapissa olevan tarjottimen , sanoi että tässä on kylmäsavuvoileipiä. istuin jotain kolmisen tuntia ja heti kun tein lähtöä, sanoi että no nyt ne leivätkin jäi ihan syömättä. kummasti muisti ne heti poislähtiessäni.

Raikkaat voileivät jäi väliin.

Itselleni kävi konkakkipullojuttu. Menin kaverille pe iltana kahville. Hän nosti pöytään konupullon josta voisimme ottaa. Pari kertaa kysyinkin josko nyt otettaisi napsut. Joo, otetaan, sano kamu, mutta jatkoi tarinointiaan. Kolmatta kertaa en kehdannut enää. Kyläily kesti 4h. Läksin kotiin illalla, konupullo oli koskematta.

Ei nyt mikään törkeä juttu, enempikin outo.

Vierailija
1312/2544 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Menin perjantai-iltana tuttavapariskunnan luo viikonlopun viettoon mukanani kassillinen ruokatarvikkeita. Lauantaiaamuna minulle tarjottiin kupillinen teetä ja yksi korppu. Kun voileivän tehdäkseni kysyin tuomiani eväitä, minua katsottiin silmät pyöreinä kuin isompaakin idioottia ja kerrottiin että nehän olivat tuliaisia, ei niitä nyt syödä. Kiitin korpusta ja lähdin siitö kotiin kokkaamaan. Ei olla sen koommin soiteltu.

Vierailija
1313/2544 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se vaan kumma että suomalaisilla ei todellakaan ole ruokaa vaikka annetaan ymmärtää että kaikki on hyvin. siksihän suomessa on ilmainen ruoka kouluissa kun lapset eivät kotonaan välttämättä sitä saa. se kuva mikä maailmalle ja suomalaisille annetaan tästä maailman niin onnellisista ihmisistä  on todellakin pelkkä kupla, ei lähelläkään totuutta. sanotaan että" mitä suurempi valhe sitä paremmin se uskotaan." näin se on.

Vierailija
1314/2544 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on se vaan kumma että suomalaisilla ei todellakaan ole ruokaa vaikka annetaan ymmärtää että kaikki on hyvin. siksihän suomessa on ilmainen ruoka kouluissa kun lapset eivät kotonaan välttämättä sitä saa. se kuva mikä maailmalle ja suomalaisille annetaan tästä maailman niin onnellisista ihmisistä  on todellakin pelkkä kupla, ei lähelläkään totuutta. sanotaan että" mitä suurempi valhe sitä paremmin se uskotaan." näin se on.

https://thl.fi/fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/lapset-nuoret-ja…

Tilastot kertoo kyllä ihan jotain muuta. 

Vierailija
1315/2544 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://thl.fi/fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/lapset-nuoret-ja…

Tilastot kertoo kyllä ihan jotain muuta. 

NÄMÄ JUTUT KERTOO IHAN MUUTA, TOTUUDEN!

Vierailija
1316/2544 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät kutsuttiin viettämään Uudenvuoden iltaa erääseen perheeseen (heillä 2 lasta, meillä yksi).

Vietiin suolainen piirakka ja juustokakku tuliaisiksi kun on ollut tapana, että illanistujaisissa ei ruoasta ole puutetta ja melkein koko ajan napostellaan illan aikana. Meillä ainakin näin jos kutsun vieraita.

Rouva keitti kahvit ja laittoi juustokakun pöytään. Siitä jokainen otta pienet siivut ja ajattelin, että ensin näköjään kahvitellaan ja heken kuluttua katetaan pöytä iltaa varten... Se juustokakun palanen oli ainoa ruoka jota siellä koko illan aikana näimme. Jättivät suolaisen piirakan omalle väelle, mutta onneksi olin tehnyt niitä kaksi, että olisi seuraavaksi päiväksi meillekin hiukopalaa. Kärvistelimme muutaman tunnin ja ammuimme raketit ja eiku kotiin selättämään jättinälkä.....

Vierailija
1317/2544 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että koululaisille toimitetaan ruoka kotiin koronan aikana kertoo kyllä pahasta köyhyydestä eikä sitä voi kiistää!

Vierailija
1318/2544 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäättekö näiden juttujen kirjoittajat, että asianomaiset ihmiset jutuissa tunnistaisivat itsensä? Vai toivotteko sitä? Minä ainakin toivon.

Vierailija
1319/2544 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän off topic, mutta kun menen kylään eräälle ystävälleni (hän on kutsunut minut brunssille/lounaalle/päivälliselle) hän aloittaa sillä että menee suihkuun, tiskaa, siivoaa, mahdollisesti käy kaupassa ja sitten alkaa ruuan laittoon. Kyllä se ruoka aina jossain vaiheessa tulee, mutta siihen saattaa mennä kokopäivä, lounaasta tuleekin illallinen. Joskus olen miettinyt että olisi mukava jos tarjoilut olisi valmiina tai valmistus alkaisi suht pian.... mutta tiedostan sellainen hän vain on ja osaan varautua pitkään odotukseen:)

Vierailija
1320/2544 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäättekö näiden juttujen kirjoittajat, että asianomaiset ihmiset jutuissa tunnistaisivat itsensä? Vai toivotteko sitä? Minä ainakin toivon.

ihan sama mulle mutta voisi olla hyväkin että tunnistavat, kun ei tullut suoraan sanottua mitä käytöksestään ajattelin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi