Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oletko joutunut olemaan nälässä kyläpaikassa?

Vierailija
20.06.2015 |

Esimerkiksi silloin kun olet yöpynyt kyläpaikassa?

Kommentit (2628)

Vierailija
2621/2628 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan maleksinut toisten nurkissa edes yhtä yötä, joten nälkä ei ole yllättänyt.

Vierailija
2622/2628 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on tylsää, jos kutsutulle vieraalle olette varannut ruokaa yllin kyllin, mutta vieras kesken vierailun muuttaakin suunnitelmaansa. Ystäväni oli miehensä kanssa kylässä, oli sovittu, että iltapäivällä teen grilliruokaa. Siinä oltiin jo kahviteltu ( pöydässä myös suolaista, tarjoomukset kelpasivat hyvin, kuten oli tarkoituskin), kun pariskunta lähti käväisemään miehen serkun luona. Oli siis puhetta edelleenkin, että tulevat takaisin meille syömään.  Eipä pariskuntaa alkanut kuulua,  lopulta ( elettiin elämää ennen kännyköitä) soittivat, että menevätkin serkun kanssa vielä veneilemään. Odotettiin perheen kanssa, josko kohta sitten grillataan, kunhan vieraat tulevat takaisin, mutta eipä kuulunut mitään, kunnes taas soittivat, että jäävätkin serkun luo syömään. No, sitten grillattiin ihan omalle perheelle. Mutta ärsytti kyllä, kun iso osa päivästä meni odotteluun ( itse nälkäisenä), ja kun meille vielä pistäytyessään kehuivat, miten hyvää ruokaa olivat serkun luona saaneet. Etenkin olin pahoillani pienen lapseni vuoksi, joka koko iltapäivän odotti innokkaasti, milloin vieraat ( lapselle hyvin mieluisat vieraat) tulevat takaisin meille, mutta sitten vaan käväisevät kääntymässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2623/2628 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Luvattiin syötävää. Ei ollut. Meni ikuisuus ennen kuin saatiin. Ei ole hyvä hotelli.

Vierailija
2624/2628 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, koska olin tyhmä tyhmempi tyhmin. Erikoisruokavalio, ja vaikka olin kertonut mitä tarvitsen, ei minulle oltu varattu mitään. Tai tavallaan oli, mutta ei oikein. Tyhmä olin kun en ottanut omia eväitä mukaan.

Joo, aina kannattaa ottaa eväät mukaan jos on erityisruokavalio. Vaikka kyläpaikassa yritettäisiin varautua siihen, saattaa se epäonnistua.

Vierailija
2625/2628 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Luvattiin syötävää. Ei ollut. Meni ikuisuus ennen kuin saatiin. Ei ole hyvä hotelli.

Minullekin kävi kerran niin, että luvattiin etukäteen hyvää syötävää ja painotettiin, että ei saa syödä ennen vierailua koska heillä tehdään paljon ruokaa.

No siellä oli sitten yksi pieni piirakka, jota pystyin syömään. Kaikki muu oli maustettu siten, etten voinut niitä syödä. Ja se yksi pieni piirakka oli mieluisin tarjottava muillekin vieraille. Sain siitä pikkuisen palasen.

Vierailija
2626/2628 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkillistä, miten niin monet ( ainakin tämän ketjun mukaan) eivät syö aamulla mitään, vaan korvaavat aamupalan pelkällä kahvilla! Päivä ei lähde käyntiin ilman aamupalaa!

Ja vieläkin merkillisempää on se, että niin monet naiset ( ainakin tämän ketjun mukaan) lähtevät jonkun lähes tuntemattoman uuden poikakaverinsa luo jonnekin korpeen, eivät saa  minkäänlaista arvostusta ( eivät edes mitään ruokaa!),  mutta ilmeisesti  poikakaveri on kuitenkin niin ” ihana”, että naiset vaan hiljaa ihmettelevät huonoa kohtelua. Eikö teillä, naiset, ole yhtään itsekunnioitusta! 

Jos on illalla ennen nukkumaan menoa ahtanut itsensä megaähkyyn, niin ei varmasti ole vielä nälkä kun herää aamulla. Tämä on varmaankin se yleisin syy eli iltasyöpöttely joka vie ruokahalun aamulla.

Nälkä kasvaa syödessä. 

Vierailija
2627/2628 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullekin kävi kerran niin, että luvattiin etukäteen hyvää syötävää ja painotettiin, että ei saa syödä ennen vierailua koska heillä tehdään paljon ruokaa.

No siellä oli sitten yksi pieni piirakka, jota pystyin syömään. Kaikki muu oli maustettu siten, etten voinut niitä syödä. Ja se yksi pieni piirakka oli mieluisin tarjottava muillekin vieraille. Sain siitä pikkuisen palasen.

Joo, sit onkin todella ystävällisellä tuulella kun on nälissään koko ajan. Varmasti hyvät juhlat, kun porukka toistensa kurkuissa kiinni...

Vierailija
2628/2628 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä useimmiten. Minä syön usein mutta pieniä annoksia. Tavallisesti kyläpaikoissa syödään kerran pari päivässä iso tuhti annos ja aamupala saattaa olla pelkkä kahvikupillinen. Nuorena ei ollut varaa käydä ravintolassa tai nukkua hotellissa, mutta nykyisin en koskaan mene kenenkään nurkkiin yöksi ja pitkämatkalaisvieraana käyn syömässä ennen kylään menoa. Jos jostain syystä joudun menemään jonnekin yökylään, otan kassillisen eväitä mukaan.

Ja sitten tyypillisesti talon emäntä jemmaa omiin kätköihinsä ne sun eväät, etkä niitä sen jälkeen enää näe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän