Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oletko joutunut olemaan nälässä kyläpaikassa?

Vierailija
20.06.2015 |

Esimerkiksi silloin kun olet yöpynyt kyläpaikassa?

Kommentit (2544)

Vierailija
1321/2544 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varsinaisti nyt nälässä mutta ulkomailla oltiin tuttavien lasten synttäreillä, isäntä tuli eteeni teelautasen kanssa jossa oli 5 kpl 1cmx1cm coctail palaa, kertoi mitä erilaisia täytteitä niissä on ja kysyi haluaisinko? Sanoin kohteliaaseen suomaleiseen tapaan että kaikki kuulostaa hyvältä ja olin ottamassa lautasta häneltä. Hän kysyi kummastuneena että " all??? ", takaltelin sitten että vaikka kaikki siis kuulostaa hyvältä, vaihtoehto x. Sitten mulle tuotiin pikkulautanen jossa oli 2 pientä palaa vaihtoehtoa x . Jotenkin kuvittelin että siinä tarjottiin annosta :D tämän jälkeen en uskaltanut ottaa enään mitään ....

Vierailija
1322/2544 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kun en kyennyt syömään jotain extra tms merkkisiä halpis-valmispasteijoita joissa oli todella kuvottavan makuista, jauhelihaa imitoivaa mössöä.  Kaverina ollut tervamaisen vahva kahvi ei parantanut makuelämystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/2544 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko kaverini sittemmin muuttunut, koska ei olla moneen vuoteen nähty, mutta aiemmin ei ainakaan ikinä tarjonnut mitään kylässä käydessäni. Saattoi sen verran havahtua, että käski keittämään kahvia itse, koska hän oli teenjuoja, eikä osannut tehdä sitä itse. Kahvinkeitin kuitenkin oli olemassa, mutta oli ostanut vahingossa pannujauhatusta ja sekin sama paketti oli vähäisen kulutuksen takia ollut varmaan vuosikausia avattuna. Tämän eltaantuneen makuisen kahvin lisäksi ei koskaan mitään muuta tarjottavaa.

Olisin voinut sitä ehkä hieman tuoreempaa teetäkin juoda, mutta sitä ei ikinä tarjottu. Veikkaan, että oli myös pihistely kyseessä ja säästi sitä itselleen. Jos vein jotakin tarjottavaa mukanani, niin sekin aina piti jemmata johonkin kaappiin suoraan.

Vierailija
1324/2544 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidät kutsuttiin viettämään Uudenvuoden iltaa erääseen perheeseen (heillä 2 lasta, meillä yksi).

Vietiin suolainen piirakka ja juustokakku tuliaisiksi kun on ollut tapana, että illanistujaisissa ei ruoasta ole puutetta ja melkein koko ajan napostellaan illan aikana. Meillä ainakin näin jos kutsun vieraita.

Rouva keitti kahvit ja laittoi juustokakun pöytään. Siitä jokainen otta pienet siivut ja ajattelin, että ensin näköjään kahvitellaan ja heken kuluttua katetaan pöytä iltaa varten... Se juustokakun palanen oli ainoa ruoka jota siellä koko illan aikana näimme. Jättivät suolaisen piirakan omalle väelle, mutta onneksi olin tehnyt niitä kaksi, että olisi seuraavaksi päiväksi meillekin hiukopalaa. Kärvistelimme muutaman tunnin ja ammuimme raketit ja eiku kotiin selättämään jättinälkä.....

Eli tämä pariskunta ei olisi tarjonut mitään ilman tuomaasi kakkua O_O 

Aika ankea uusivuosi...

Vierailija
1325/2544 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko kaverini sittemmin muuttunut, koska ei olla moneen vuoteen nähty, mutta aiemmin ei ainakaan ikinä tarjonnut mitään kylässä käydessäni. Saattoi sen verran havahtua, että käski keittämään kahvia itse, koska hän oli teenjuoja, eikä osannut tehdä sitä itse. Kahvinkeitin kuitenkin oli olemassa, mutta oli ostanut vahingossa pannujauhatusta ja sekin sama paketti oli vähäisen kulutuksen takia ollut varmaan vuosikausia avattuna. Tämän eltaantuneen makuisen kahvin lisäksi ei koskaan mitään muuta tarjottavaa.

Olisin voinut sitä ehkä hieman tuoreempaa teetäkin juoda, mutta sitä ei ikinä tarjottu. Veikkaan, että oli myös pihistely kyseessä ja säästi sitä itselleen. Jos vein jotakin tarjottavaa mukanani, niin sekin aina piti jemmata johonkin kaappiin suoraan.

Kannattaa noissa tarjottavien tuomisessa suoraan sanoa, että toin nämä meille nyt nautittavaksi, jos se on tarkoitus.

Vierailija
1326/2544 |
14.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule. Teininä olin usein pikkuserkkujeni perheen kanssa heidän mökillään lomailemassa. Tosiaan, mökkivisiitit olivat usein noin viikon pituisia, ja joka ikinen kerta siellä olin aivan nälissäni. Kilpaurheilijana olin tottunut syömään säännöllisesti sen 5-6 kertaa päivässä , ja kulutuskin oli sen mukaista. No, pikkuserkkuperheellä poikkeuksellisen passiivisena väkenä olikin tapana syödä vain 2-3 kertaa päivässä, ja ateriat oli luokkaa makkara, pari nugettia + ketsuppi. Ruokailuajat oli myös todella vaihtelevia, ja ateriaväli pisimmillään 6-7 tuntia. Kilpaurheilun puolesta itseni piti vielä tehdä pidemmillä mökkilomilla omatoimisia treenejä vähillä energiamäärillä. En nauttinut.

Vierailija
1327/2544 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ketjuun tulee aina kahdenlaisia kommentoijia. Ensimmäinen tyyppi on se selkeästi syömishäiriöinen neurootikko joka ei millään voi ymmärtää että miten muut voivat syödä jopa neljä kertaa päivässä ja että ei ihme että suomalaiset ovat läskejä kun ovat koko ajan mässyttämässä ruokaa, hän pärjää ilman aamiaista ja lounaaksi riittää vesilasi.

Toinen tyyppi on se joka alkaa viisastelemaan ja nälvimään että miksi ette saaneet suutanne auki, ihan oma vika kun ette marssineet tyhjentämään puolitutun jääkaappia. Se tilanne jossa tajuaa että ei hitto, isäntäväki aikoo pitää meidät ilman ruokaa koko viikonlopun, on niin absurdi ettei tajua kuin vasta jälkikäteen. Suurin osa näistä kommentoijista ei varmasti itse olisi uskaltanut mitään sanoa ja loput varmaan ovat niitä raivohulluja tyranneja jotka heittelevät pöytiä sillä sekunnilla kun asiat eivät mene mielen mukaan, välittämättä sosiaalisista etiketeistä. Vaikka isäntäväki olisi täynnä urpoja jotka nassuttavat ruokaansa vieraiden naaman edessä tarjoamatta näille mitään tai pöytään on katettu vain yksi herne per naama, on ihan yhtä moukkamaista mennä mielenosoituksellisesti varastamaan sapuskaa jääkaapista tai aloittaa jättiriita. Helpointa on vain antaa olla ja ottaa opiksi seuraavaa kertaa varten tai poistua saman tien jos tilanne sallii. Useimmissa kertomuksissa ei edes ole ruokaa saatavilla koko taloudessa ja kauppaan ei ole mahdollista lähteä lätkimään.

Vierailija
1328/2544 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän ketjuun tulee aina kahdenlaisia kommentoijia. Ensimmäinen tyyppi on se selkeästi syömishäiriöinen neurootikko joka ei millään voi ymmärtää että miten muut voivat syödä jopa neljä kertaa päivässä ja että ei ihme että suomalaiset ovat läskejä kun ovat koko ajan mässyttämässä ruokaa, hän pärjää ilman aamiaista ja lounaaksi riittää vesilasi.

Toinen tyyppi on se joka alkaa viisastelemaan ja nälvimään että miksi ette saaneet suutanne auki, ihan oma vika kun ette marssineet tyhjentämään puolitutun jääkaappia. Se tilanne jossa tajuaa että ei hitto, isäntäväki aikoo pitää meidät ilman ruokaa koko viikonlopun, on niin absurdi ettei tajua kuin vasta jälkikäteen. Suurin osa näistä kommentoijista ei varmasti itse olisi uskaltanut mitään sanoa ja loput varmaan ovat niitä raivohulluja tyranneja jotka heittelevät pöytiä sillä sekunnilla kun asiat eivät mene mielen mukaan, välittämättä sosiaalisista etiketeistä. Vaikka isäntäväki olisi täynnä urpoja jotka nassuttavat ruokaansa vieraiden naaman edessä tarjoamatta näille mitään tai pöytään on katettu vain yksi herne per naama, on ihan yhtä moukkamaista mennä mielenosoituksellisesti varastamaan sapuskaa jääkaapista tai aloittaa jättiriita. Helpointa on vain antaa olla ja ottaa opiksi seuraavaa kertaa varten tai poistua saman tien jos tilanne sallii. Useimmissa kertomuksissa ei edes ole ruokaa saatavilla koko taloudessa ja kauppaan ei ole mahdollista lähteä lätkimään.

Ja sitten vielä lisäksi ne jotka alkavat kaakattamaan siitä miten loisvieraat tulevat syömään murutkin köyhän pesästä, vaikka tarinassa erikseen painotetaan että isäntäväellä ei ole rahasta puutetta vaan kyse on pelkästä ajattelemattomuudesta tai pihiydestä.

Vierailija
1329/2544 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän off topic, mutta kun menen kylään eräälle ystävälleni (hän on kutsunut minut brunssille/lounaalle/päivälliselle) hän aloittaa sillä että menee suihkuun, tiskaa, siivoaa, mahdollisesti käy kaupassa ja sitten alkaa ruuan laittoon. Kyllä se ruoka aina jossain vaiheessa tulee, mutta siihen saattaa mennä kokopäivä, lounaasta tuleekin illallinen. Joskus olen miettinyt että olisi mukava jos tarjoilut olisi valmiina tai valmistus alkaisi suht pian.... mutta tiedostan sellainen hän vain on ja osaan varautua pitkään odotukseen:)

Ehkä hän vain kaipaa seuraasi ja näin saa viettää kokonaisen päivän ystävänsä kanssa, pienen hetken sijaan?

Vierailija
1330/2544 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa varata laukkuun suklaata tai energiapatukoita ja juomaa, ettei tarvii nälkävatsalla nukkumaan mennä. Tai sitten voi sanoa käyvänsä happihyppelyllä ja piipahtaa grillikioskilla syömässä.

Vierailija
1331/2544 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten vielä lisäksi ne jotka alkavat kaakattamaan siitä miten loisvieraat tulevat syömään murutkin köyhän pesästä, vaikka tarinassa erikseen painotetaan että isäntäväellä ei ole rahasta puutetta vaan kyse on pelkästä ajattelemattomuudesta tai pihiydestä.

Ja sitten vielä lisäksi nämä teidänkaltaiset roskapalstan besserwisserit.

Vierailija
1332/2544 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut. Olen sitä mieltä, että juntit ja pihit ihmiset eivät tarjoa kunnolla vieraille ruokaa. Miksi sitten kutsuvat kun eivät halua olla vieraanvaraisia. Jotkut ovat vain niiiiiiin TYHMIÄ. Itse tarjoan aina paljon ruokaa, niin että kenellekään ei jää nälkä, ja tietenkin iltapala ennen nukkumaanmenoa ja kunnon aamupalat.  Jos ei halua kestitä vieraita, ei kannata kutsua vieraita kylään.

Juntit ja pihit ihmiset kuvittelevat että on oikein mennä vieraaseen taloon syömään jääkaapppi tyhjäksi. Tämän takia itselläni on keittiön ovessa lukko, sinne ei ole vierailla mitään asiaa. Oleskeluhuoneesta löytyy virvokejääkaappi, jossa vissyä, suklaata ja suolapähkinöitä.

Vierailija
1333/2544 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla oli tuparit, niihin tuli 10-15 vierasta.

Peräti yhden sipsipussin oli tarjoiluksi ostanu ! Hahahahaaaaaaa

Vierailija
1334/2544 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa on oppinut, että jotkut ystävät kun kutsuvat illalliselle klo 19, ei tarkoita sitä että puoli kahdeksalta syödään. Siinä hitaasti isäntäväki alkaa ruoanlaittoon . Viinejä maistellaan. Vaikka tarjoaa apuaan sitä ei aina oteta vastaan, sitten on huono omatunto istua soffalla viiniä lipitellen kun isäntäväki häärää keittiössä. Ja voi olla, että syömään päästään kymmenen aikoihin.

Vierailija
1335/2544 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras saapui sovitusti klo 18. Aloimme ruokailun. Kanaa, riisiä salaattia, patonkia, juustoja ym ym pöydän täydeltä. Vieras leikkasi kanan palasta parin sentin siivun ja otti n teelusikallisen riisiä. Oli kuulemma ennen tuloa syönyt kotona. Vietimme Iltaa ja ennen nukkumaanmenoa tarjoilin teetä ja lohipiirakkaa. Pöydässä oli Myös erilaisia hedelmiä, pähkinöitä, keksejä, tuorejuustoa, suklaata ym. Ei maistunut vieraalle! Aamulla vieras alkoi meuhkaamaan kun on ollut koko vierailun ajan nälissään meillä. Tämä vieras on sukulainen. Huoh.... ja suku pilkkaa minua kun en tarjonnut ruokaa...

Vierailija
1336/2544 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kannattaa varata laukkuun suklaata tai energiapatukoita ja juomaa, ettei tarvii nälkävatsalla nukkumaan mennä. Tai sitten voi sanoa käyvänsä happihyppelyllä ja piipahtaa grillikioskilla syömässä.

haha tässähän se tulikin.

Ei suomimamma kestä ilman ruokaa sekuntiakaan.   ei ihme että ylipianoa lähes jokaisella kun laukut pursuaa nuita kalorittomia terveellisiä välipaloja.

Vierailija
1337/2544 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu varakas arkkitehtipari pyyteli aina silloin tällöin kylään, juttu luistaa ja silleen. Mutta se tarjoilu, jotain leipäpalaa pöytään ja vähän juustoa, viiniäkin tuli niin harvoin. Itse kyllä näin kun talon herra veteli konjakkipullosta paksuja siivuja, kun luuli, että kukaan ei näe. Ei menty enää.

Vierailija
1338/2544 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi naurettava tilanne löytyy. Eräs kaverini (toiselta paikkakunnalta) halusi tutustuttaa minut ja kanssani samalle paikkakunnalle muuttaneen kaverinsa, joka ei tuntenut vielä ketään. Tämä hänen toinen kaverinsa sitten kutsui minut luokseen kahville.

Tarjolla oli vain teetä ja minun mukanani tuomat keksit. Vierailun aluksi toinen kysyi, ei kai haittaa jos hän syö. Siinä minun nenäni edessä söi päivällisensä. Ei tullut sitten mieleen syödä ennen vierailua, tai tarjota vieraallekin?

En siis varsinaisesti ollut nälissäni, koska odotin vain kahvittelua. Silti oli jotenkin pihiä käytöstä, ettei mitään kahvileipää ja vielä syö nenäni edessä ruokansa. :D Emmekä siis edes tunteneet ennestään, kuin ohimennen.

Ehkä oli vain kohteliaisuudesta pyytänyt minut kylään, eikä oikeasti kiinnostanut. En pyytänyt vastavierailulle.

Vierailija
1339/2544 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin veneellä miehen siskon ja hänen miehensä saareen juhannukseksi. Kutsuttuina. Vietiin runsaat tuliaiset. Kun pääsimme perille, isäntäpari voivotteli että olivatkin jo ehtineet syödä lounaan, mutta grillataan kohta. Päivä meni siihen, että isäntäväki otti kalliolla aurinkoa. Tarjouduin pari kertaa, että voin alkaa pesemään perunoita ja tekemään salaattia, ei missään tapauksessa. Joskus klo 22 isäntäväki alkoi tapella, kumman vuoro on siivota grilli. Ei yhäkään mitään muuta elettä varsinaisesta ruuanlaitosta.

Menin nukkumaan, en vaan jaksanut enää olla pystyssä pelkän aamupalan turvin.

Aamulla huomasin, että isäntäpari oli syöttänyt kahdelle hurtalleen suurimman osan meidän tuomista juustoista ja leikkeleistä.

Vierailija
1340/2544 |
15.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukuni säästäväiset ovat myös sitä tarjoilujensa suhteen. Äitini antaa useasti mukaankin jos ruokaa jää. Anopin luona taas enemmänkin laskupalat.

Itse teen aina vähän ylimääräistä jotta varmasti riittää. Nyt vuorostani pistän aikuisten lapsieni mukaan ylimääräset.

Miksi tehdä niin niukasti ruokaa, ainahan voi mikrossa lämmittää myöhempää, ei niitä tartte heittää pois.

Itselläni kolme poikaa, ruokaa mennyt kun asuivat kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi