Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saana-Maria Inkilä - "Suomesta täysin vegaaninenyhteiskunta"

Vierailija
18.06.2015 |

http://nyt.fi/a1305963530357

Yliopistosta vastavalmistunut 25-vuotias Saana-Maria Inkilä puuhaa Suomeen Eläinoikeuksien puoluetta, lyhyesti EOP:ta, joka tähtää Suomen muuttamiseen vegaaniseksi yhteiskunnaksi, perusteina eläintuotteiden epäeettisyys ja ympäristörasite. Mitä mielipiteitä tämä AV:laisissa herättää?
Omasta mielestäni nainen on seonnut, koska kuten yksi kommentoija jo sanoikin, ihminen on tehty sekasyöjäksi eikä siitä pääse yli eikä ympäri. Itselläni on omakohtaisia (negatiivisia) kokemuksia lihan syömättömyydestä ja on vähän ärsyttävää, että ihmiset omissa ideologiahuuruissaan unohtavat täysin ihmislajin biologian ja historian. Ajatus on kaunis, mutta mahdoton toteutettavaksi käytännössä.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:04"]

Tuttu lääkäri sanoi ettei ole 10 vuoteen nähnyt, että ketkään muut kuin vegaanit ovat saaneet oman ruokavalion muutoksella verenpaineen ja kolesterolin tasot muuttumaan aivan radikaalisti täydelliselle tasolle. Testatkaa vaikka, googlettakaa vegaani reseptit. Niitä ruokia on aivan yhtä helppo tehdä kuin tuttujakin ruokia, mutta ovat paljon herkullisempia.

[/quote]Tuttu lääkärisi on silmätön pösilö. Minä karppaan eli syön melko vastavegaanisesti ja kaikki veriarvoni ovat suositusarvojen sisällä.

Vierailija
82/89 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:27"]http://nyt.fi/a1305963530357

Yliopistosta vastavalmistunut 25-vuotias Saana-Maria Inkilä puuhaa Suomeen Eläinoikeuksien puoluetta, lyhyesti EOP:ta, joka tähtää Suomen muuttamiseen vegaaniseksi yhteiskunnaksi, perusteina eläintuotteiden epäeettisyys ja ympäristörasite. Mitä mielipiteitä tämä AV:laisissa herättää?
Omasta mielestäni nainen on seonnut, koska kuten yksi kommentoija jo sanoikin, ihminen on tehty sekasyöjäksi eikä siitä pääse yli eikä ympäri. Itselläni on omakohtaisia (negatiivisia) kokemuksia lihan syömättömyydestä ja on vähän ärsyttävää, että ihmiset omissa ideologiahuuruissaan unohtavat täysin ihmislajin biologian ja historian. Ajatus on kaunis, mutta mahdoton toteutettavaksi käytännössä.
[/quote]

näinpä, ei nähdä kuin se oma näkökanta asioista eli vegaanin mielipide. Ei voi mennä läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:34"]

Mistä kumpuaa tämä nuorten ihmisten, useimmiten naisten, vimma pyrkiä rajoittamaan ihmisten vapautta tehdä elämässään haluamiaan asioita? Esim. syödä lihaa.

[/quote]

Rajoittamisen sijaan kyseessä on enempikin valistava linja. Eli siis toivo ihmisten perimmäiseen järkevyyteen ja hyvyyteen. Kuten joku totesikin, sinisilmäistä.

"EOP uskoo siihen, että jos ihmisillä on tarpeeksi tietoa asioista, he tekevät rationaalisia valintoja myös eläinoikeuksien suhteen."

Vierailija
84/89 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:32"]

Olen minäkin kasvissyöjä, ja minulla on omakohtaisia (negatiivisia) kokemuksia lihansyönnistä. Mielestäni lopun kommentti aiheeton, jokainen syökööt rauhassa mitä haluavat, jos eivät meidän kissaa sentään popsi.

Muuten epäilen toimittajan provosoineen noita kohahduttavia vastauksia. Suhteellisen nuorilla ja uusilla kasvissyöjillä ideologian palo myös vahvempi. Vanhemmiten en ajattele mitenkään erityisesti omaa kasvissyöntiäni tai muiden lihansyöntiä. Kyllästyttää vastakkainasettelu.

[/quote]

Kiitos kommentistasi! Olet ensimmäinen kasvissyöjä, joka ei sylki roiskuen julista oman elämäntapansa erinomaisuutta. On mukavaa havaita, että te kaikki ette ole ideologian sumentamia saarnaajia.

[/quote]

Täällä toinen saarnaamaton kasvissyöjä. Itseasiassa nuo käännyttäjät ja kiihkoilijat ärsyttää varmasti moniakin kasvissyöjiä, kun ei me kaikki olla tuollaisia, mutta nämä hihhulit vain pitää semmoista meteliä itsestään ja varmaan kuvittelee olevansa jotenkin hienoja ja erikoisia. Itse saatoin ehkä teininä kun aloin kasvissyöjäksi olla vähän tuollainen itsekin. Olen nyt ollut yli 20 vuotta ilman lihaa, enkä koe mitään tarvetta korostaa sitä tai vaadi erityiskohtelua. Ja pidän aivan järkyttävän typeränä ideana edes ajatuksentasolla koko Suomen vegaaniudesta. Kunhan ette meidän kissoja syö.:-D

Vierailija
85/89 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:43"]

Aikamoinen ruokavalion muutos tulisi jos pelkkää vegaaniruokaa saisi syödä. Hyvästi kananmunat, maito, liha, kala yms.

[/quote]

Nokkela havainto.

Vierailija
86/89 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:43"]

Aikamoinen ruokavalion muutos tulisi jos pelkkää vegaaniruokaa saisi syödä. Hyvästi kananmunat, maito, liha, kala yms.

[/quote]

Vierailija
87/89 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 02:01"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:46"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:32"]

Olen minäkin kasvissyöjä, ja minulla on omakohtaisia (negatiivisia) kokemuksia lihansyönnistä. Mielestäni lopun kommentti aiheeton, jokainen syökööt rauhassa mitä haluavat, jos eivät meidän kissaa sentään popsi.

Muuten epäilen toimittajan provosoineen noita kohahduttavia vastauksia. Suhteellisen nuorilla ja uusilla kasvissyöjillä ideologian palo myös vahvempi. Vanhemmiten en ajattele mitenkään erityisesti omaa kasvissyöntiäni tai muiden lihansyöntiä. Kyllästyttää vastakkainasettelu.

[/quote]

Kiitos kommentistasi! Olet ensimmäinen kasvissyöjä, joka ei sylki roiskuen julista oman elämäntapansa erinomaisuutta. On mukavaa havaita, että te kaikki ette ole ideologian sumentamia saarnaajia.

[/quote]

Täällä toinen saarnaamaton kasvissyöjä. Itseasiassa nuo käännyttäjät ja kiihkoilijat ärsyttää varmasti moniakin kasvissyöjiä, kun ei me kaikki olla tuollaisia, mutta nämä hihhulit vain pitää semmoista meteliä itsestään ja varmaan kuvittelee olevansa jotenkin hienoja ja erikoisia. Itse saatoin ehkä teininä kun aloin kasvissyöjäksi olla vähän tuollainen itsekin. Olen nyt ollut yli 20 vuotta ilman lihaa, enkä koe mitään tarvetta korostaa sitä tai vaadi erityiskohtelua. Ja pidän aivan järkyttävän typeränä ideana edes ajatuksentasolla koko Suomen vegaaniudesta. Kunhan ette meidän kissoja syö.:-D
[/quote]

Miksi olet sitten kasvissyöjä?

Vierailija
88/89 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 17:18"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:04"]

Tuttu lääkäri sanoi ettei ole 10 vuoteen nähnyt, että ketkään muut kuin vegaanit ovat saaneet oman ruokavalion muutoksella verenpaineen ja kolesterolin tasot muuttumaan aivan radikaalisti täydelliselle tasolle. Testatkaa vaikka, googlettakaa vegaani reseptit. Niitä ruokia on aivan yhtä helppo tehdä kuin tuttujakin ruokia, mutta ovat paljon herkullisempia.

[/quote]

Olen sekasyöjä ja verenpaine ja kolesteroli on täydellisellä tasolla. Mitä sanoo tuttu lääkärisi tästä?

[/quote]

Sama ja olen vielä ylipainoinenkin. Ei mitään ongelmia missään. Ihan hiljattain kaikki veriarvot sun muut tarkistettu.

Vierailija
89/89 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:59"]

Ihmistä ei ole tehty lihansyöjäksi. Suolisto ei osaa käsitellä lihaa, ja senpä takia suolistosyöpä onkin Suomen yleisin syöpä. Sydän- ja verisuonitaudit niin ikään seuraus eläinperäisten tuotteiden syömisestä. Ravintoaineet kuten kalsiumin ja proteiinin saa terveellisemmässä muodossa kasvikunnan tuotteista.

[/quote]

Se on liiallinen lihansyönti, joka noita syöpiä ja muita tauteja aiheuttaa. Ihmisen suolisto pystyy kyllä jonkun verran lihaa käsittelemään, jos on siihen tottunut. Olen itsekin kasvissyöjä, mutta antakaa nyt jösses sentään toisten syödä sitä lihaa! Omatpahan on peräsuolensa ja tulevat kestokatetrinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan