Pärjääkö elämässä ilman ajokorttia ja autoa?
Jos asuu aina ison kaupungin keskustassa? Olen nyt 32v.
Kommentit (69)
Kyllähän sitä pärjää vaikka ilman oikeaa kättä, jos on pakko, mutta kyllä kortittomuus sulkee monia ovia ja vaikeuttaa monia asioita.
Ajokortti pitiäsi sisällyttää oppivelvollisuuteen ja hoitaa perusopetuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Voi vattu, tässäkin ketjussa vaihtoehdot ovat "lapseton sinkku" ja "lapsiperhe".
EDELLEENKIN Suomen yleisin kotitaloustyyppi on lapseton pariskunta.
SOOPAA. Asut näköjään EDELLEENKIN samassa kuplassa. Kahden hengen talouksista suurin osa on lapsettomia pareja, mutta lapsiperheitä on enemmän. Jos kaksi tai usempi ihminen asuu yhdessä, niin useinmiten yksi niistä on lapsi. Kahden ja yhden vanhemman lapsiperheitä on paljon enemmän kuin lapsettomia pareja.
Helsingissä asuvat ajattelevat, että HELSINGISSÄ pääsee liikumaan julkisilla joka puolelle. Helsingin ULKOPUOLELLE mennään sitten lentäen :D Siinä välissä ei minkäänlaista tarvetta liikkua..?
59 vuotta tuli syyskuussa täyteen ja ainakin tähän asti olen pärjännyt ja mainospostia jaan päin tuiskua painaen nytkin kohta taas keskiviikkona 7-vaihteiseksi, takapyörän rumpuvaihteiseksi vaihdolla muunnetulla mummonpyörälläni, johon on ( oikein ruuvikiinnityksellä ja tukilaudan tuella sen alla) kiinnitetty postilaukut ja eteen ohjaustankoon tietysti myös.
Hyvin kulkee se 40 kg ainakin jaettavaa mainosplaria ihmisille talouksiinsa.
Maitorattaat sitten vaan toiseen vaihdepyörään kiinni pyöränlukolla tarakasta ja satulaputken ympäri vanha sisuskumi joustavaksi kiinnitteeksi vetosolmuilla maitorattaan aisaputkeen keskelle ja siinä minulla on sitten pakettipyörä vaikka minkä omakotitalokamankin vetämiseen.
(pesukonekin on kerran tullut näin vietyä. )
Uskaltaisin sanoa ,että kuntoni on moniin, jo vuosikymmeniä autoilleisiin ikätovereihini mielessäni verraten ,jopa ihan kohtalaisen hyvä... heh,heh...
Jotain hyvää tässäkin 'totaalisen luuserin' kohtalossani siis kaikesta huolimatta ja siltikin on'....
Esim. se ,että kirpparilöydöt sopivat ,esim. hameiden vyötäröt menevät nyt ihan kivasti kiiinni ( paljon paremmin) kuin silloin sen entisen autoilevan, ja liian usein kaljoittelevan (taitanee tuo kaljoitella vieläkin siellä yksinään) ukon kanssa eläessä silloin aikaisemmin, ennen....
Ennen kuin oli pakko ottaa tämä postihomma eron jälkeen yksinään toimeentulosyistä ja siksikin ettei olisi ollut ihan niille työkkärin älyttömän tyhjänpäiväisille ja vain turhauttaville kursseille alttiina, pompoteltavissa siellä heidän pelissään pallona.
Ja onpahan eron jälkeen löytynyt melkein kymmenen vuotta nuorempi, vielä aika viriili mieskin (...hi,hii, eikä muuten mikään Viagra-ukko,on näet kova lenkkeilijä ja avantouimari ja syödään molemmat terveellisesti)
Yhtä autoton on hänkin.
Mutta eteenpäin päästään aina molemmat polkupyörillämme,sano mummo lumessa...
Se on hyvä keksintö ihmiskunnalle,eikä tarvitse sitten kantaa kohtuuttomasti mitään stressaavaa huolta ainakaan henkilökohtaisesta kasvihuonepäästöjen lisäämisestä ja öljysotien aiheutumisesta maailmassa niine vakavine lieveilmiöineen. (esim. onhan tämä Isis (-kin) juuri niitä ilmiöitä sekin...)
Kuluttajillehan kaikki öljy viime kädessä menee ja yksityiset öljynkuluttajat ovat myös yksi kuluttamisen sektori, eikä välttämättä se kaikkein pienin niistä...
Siihen ja raakaöljyn menekkiin ja tarpeeseen maailmanmarkkinoilla me ihan yksityiset kuluttajat (on meilläkin sentään ruohonleikkuri ja moottorisaha ) voimme nimenomaan oman kulutuksemme sääntelyllä ja todellisen kulutustarpeemme paremmin arvioimisella vaikuttaa ja kaikesta mihin voimme vaikuttaa on silloin jokainen kuluttaja myös sen oman henkilökohtaisen kulutuksensa kautta ja osalta vastuussa.
Eli: "Aja pyörällä niin suuri osa liikkumis- ja kuljetustarpeestasi kuin voit, niin maailma pelastuu" - se on tunnuslauseeni !
ps (...pelastetaan nyt ainakin se mitä vielä pelastettavissa on)
Tällä hetkellä pärjään kun olen onnistunut hommaamaan itselleni työn jota voin tehdä vaikka kotoa. Tosin en olisi pystynyt hommaamaaan työtä ilman autoa ja ajokorttia, ennen piti tehdä kotimaassa työmatkoja eikä olis julkisilla onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Pärjää, enkä asu edes keskustassa. Mutta julkiset pelaavat hyvin. Näin Helsingissä.
En omista autoa (ajokortin kyllä, hyvä taito olla ja iskä maksoi). Asun Helsingissä. Kommentoisin vain, että ne julkiset ei mielestäni kuitenkaan pelaa hyvin, vaan vain juuri ja juuri tyydyttävästi. No, riittää kuitenkin pärjäämiseen se taso, vaikka välillä vituttaakin palvelun huonoudet.
On ollut pakko pärjätä sillä en yrityksistä huolimatta ikinä onnistunut pääsemään inssiä läpi
Pakko on pärjätä kun ei terveys riitä ajokorttiin
Jos autoton haluaa mökin, hän hankkii sen hyvien julkisten yhteyskien päästä tai vuokraa auton. Itse en hankkisi autoa pelkästään mökkireissuja varten.