Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö elämässä ilman ajokorttia ja autoa?

Vierailija
15.06.2015 |

Jos asuu aina ison kaupungin keskustassa? Olen nyt 32v.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä selviää hyvin. Mökkireissut hoituu julkisilla.

Suurimmalle osalle suomalaisia mökkejä ei pääse lähellekään julkisilla. Ja jos vaikka pääsisikin, niin missä on seuraava kauppa, pääseekö sinnekin niillä julkisilla ja vielä takaisinkin samana päivänä? Aika kiva raahata ruokaa ja juomaa... ja lähteekö sinne kauppareissulle vain yksi aikuinen kantamaan perheen ruokaostoksia? Kuulostaa kyllä aika absurdilta. Ja tarvitaanhan sinne mökille paljon muutakin tarviketta kuin ruokaa.

Jos autoton haluaa mökin, hän hankkii sen hyvien julkisten yhteyskien päästä tai vuokraa auton. Itse en hankkisi autoa pelkästään mökkireissuja varten.

Vierailija
62/69 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä pärjää vaikka ilman oikeaa kättä, jos on pakko, mutta kyllä kortittomuus sulkee monia ovia ja vaikeuttaa monia asioita.

Ajokortti pitiäsi sisällyttää oppivelvollisuuteen ja hoitaa perusopetuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vattu, tässäkin ketjussa vaihtoehdot ovat "lapseton sinkku" ja "lapsiperhe".

EDELLEENKIN Suomen yleisin kotitaloustyyppi on lapseton pariskunta.

SOOPAA. Asut näköjään EDELLEENKIN samassa kuplassa. Kahden hengen talouksista suurin osa on lapsettomia pareja, mutta lapsiperheitä on enemmän. Jos kaksi tai usempi ihminen asuu yhdessä, niin useinmiten yksi niistä on lapsi. Kahden ja yhden vanhemman lapsiperheitä on paljon enemmän kuin lapsettomia pareja.

Vierailija
64/69 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä asuvat ajattelevat, että HELSINGISSÄ pääsee liikumaan julkisilla joka puolelle. Helsingin ULKOPUOLELLE mennään sitten lentäen :D Siinä välissä ei minkäänlaista tarvetta liikkua..?

Vierailija
65/69 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

59 vuotta tuli syyskuussa täyteen ja ainakin tähän asti  olen pärjännyt ja mainospostia jaan päin tuiskua painaen nytkin kohta taas keskiviikkona 7-vaihteiseksi, takapyörän rumpuvaihteiseksi vaihdolla muunnetulla mummonpyörälläni, johon on ( oikein ruuvikiinnityksellä  ja tukilaudan tuella sen alla) kiinnitetty postilaukut ja eteen ohjaustankoon tietysti myös.

Hyvin kulkee se 40 kg ainakin jaettavaa mainosplaria ihmisille talouksiinsa.

Maitorattaat sitten  vaan toiseen vaihdepyörään kiinni pyöränlukolla tarakasta  ja satulaputken ympäri  vanha sisuskumi joustavaksi kiinnitteeksi vetosolmuilla maitorattaan aisaputkeen keskelle ja siinä minulla on sitten pakettipyörä vaikka minkä omakotitalokamankin vetämiseen.

(pesukonekin on kerran tullut näin vietyä. )

Uskaltaisin sanoa ,että kuntoni on moniin, jo vuosikymmeniä  autoilleisiin ikätovereihini mielessäni verraten ,jopa ihan kohtalaisen hyvä... heh,heh...

Jotain hyvää tässäkin 'totaalisen  luuserin' kohtalossani siis kaikesta huolimatta ja siltikin  on'.... 

Esim. se ,että kirpparilöydöt sopivat ,esim. hameiden vyötäröt menevät nyt  ihan kivasti kiiinni ( paljon paremmin) kuin silloin  sen entisen autoilevan,  ja liian usein kaljoittelevan  (taitanee tuo kaljoitella vieläkin siellä yksinään) ukon kanssa eläessä silloin aikaisemmin, ennen....

Ennen kuin oli pakko ottaa tämä postihomma eron jälkeen yksinään toimeentulosyistä ja siksikin  ettei olisi ollut ihan niille  työkkärin älyttömän  tyhjänpäiväisille ja vain turhauttaville  kursseille alttiina,   pompoteltavissa siellä  heidän pelissään pallona.

Ja onpahan eron jälkeen löytynyt  melkein kymmenen vuotta nuorempi, vielä aika viriili mieskin (...hi,hii, eikä muuten mikään Viagra-ukko,on näet  kova lenkkeilijä ja avantouimari ja syödään molemmat terveellisesti)

Yhtä autoton on hänkin.

Mutta eteenpäin päästään aina molemmat polkupyörillämme,sano mummo lumessa...

Se on hyvä keksintö ihmiskunnalle,eikä tarvitse sitten kantaa kohtuuttomasti mitään stressaavaa  huolta ainakaan henkilökohtaisesta kasvihuonepäästöjen lisäämisestä ja öljysotien aiheutumisesta maailmassa niine  vakavine lieveilmiöineen. (esim. onhan  tämä Isis (-kin)  juuri niitä ilmiöitä  sekin...)

Kuluttajillehan kaikki öljy viime kädessä menee ja yksityiset öljynkuluttajat ovat myös yksi kuluttamisen sektori, eikä välttämättä se kaikkein pienin niistä... 

Siihen ja raakaöljyn menekkiin ja tarpeeseen maailmanmarkkinoilla me ihan yksityiset kuluttajat (on meilläkin sentään ruohonleikkuri ja moottorisaha ) voimme nimenomaan oman kulutuksemme sääntelyllä ja todellisen kulutustarpeemme paremmin arvioimisella  vaikuttaa ja kaikesta mihin voimme vaikuttaa on silloin jokainen kuluttaja myös sen  oman henkilökohtaisen kulutuksensa kautta ja osalta vastuussa.

 

Eli: "Aja pyörällä niin suuri osa liikkumis-  ja kuljetustarpeestasi kuin voit, niin maailma pelastuu" - se on tunnuslauseeni !

ps (...pelastetaan nyt ainakin  se mitä vielä  pelastettavissa on)

Vierailija
66/69 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä pärjään kun olen onnistunut hommaamaan itselleni työn jota voin tehdä vaikka kotoa. Tosin en olisi pystynyt hommaamaaan työtä ilman autoa ja ajokorttia, ennen piti tehdä kotimaassa työmatkoja eikä olis julkisilla onnistunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/69 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjää, enkä asu edes keskustassa. Mutta julkiset pelaavat hyvin. Näin Helsingissä.

En omista autoa (ajokortin kyllä, hyvä taito olla ja iskä maksoi). Asun Helsingissä. Kommentoisin vain, että ne julkiset ei mielestäni kuitenkaan pelaa hyvin, vaan vain juuri ja juuri tyydyttävästi. No, riittää kuitenkin pärjäämiseen se taso, vaikka välillä vituttaakin palvelun huonoudet.

Vierailija
68/69 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut pakko pärjätä sillä en yrityksistä huolimatta ikinä onnistunut pääsemään inssiä läpi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/69 |
26.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on pärjätä kun ei terveys riitä ajokorttiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi