Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäin 25-vuotiaana eläkkeelle, eläke 1500e. Muita nuorena eläkkeelle jääneitä?

Vierailija
24.06.2026 |

Olin jonkin verran töissä ennen eläkettä. Tuohon päälle tulee vielä asumistuki. Eihän tällä luksuselämää eletä mutta olen ihan tyytyväinen. Mitä teette eläkkeellä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, olitpa nopea. Itselläni tavoitteena jäädä eläkkeelle 45-vuotiaana, mutta saa nyt nähdä. Ensimmäisenä hankkisin varmaan asunnon Las Palmasista, jossa asuisin ainakin lokakuusta huhtikuuhun.

Vierailija
2/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jäädään eläkkeelle ennen eläkeikää? Ei mitenkään. 

 

Jos taas puhut työkyvyttömyyseläkkeestä, sille ei jäädä. Se saadaan, jos saadaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jäädään eläkkeelle ennen eläkeikää? Ei mitenkään. 

 

Jos taas puhut työkyvyttömyyseläkkeestä, sille ei jäädä. Se saadaan, jos saadaan. 

minä jouduin jäämään työkyvyttömyyseläkkeelle...

Vierailija
4/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänhän sinulla on kuin minulla yli 40 vuotta töitä tehneellä.

Vierailija
5/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmänhän sinulla on kuin minulla yli 40 vuotta töitä tehneellä.

Enkä mitään tukia saa päälle, jatkoa. 

Tarkistin asumistuenkin rajat.

Vierailija
6/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen säästänyt päästäkseni varhennetulle eläkkeelle jo 60- tai 61-V iässä. Eläkevakuutuksesta ammentaa reilu 5 vuotta ennen varsinaista eläkkeelle jääntiä. Vapaaehtoinen eläkevakuutus on vaan tuottanut niin huonosti, että katsotaan siirtyykö se jopa 62-V aloittaa. 

Ps, aloitus on provo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä aloituksessa on provo? Ihan normi summa työkyvyttömyyseläkettä tuon ikäiselle.

Itse pääsin 42 vuotiaana. Tällä hetkellä oma työkyvyttömyyseläke 3320€/kk

Vierailija
8/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jäädään eläkkeelle ennen eläkeikää? Ei mitenkään. 

 

Jos taas puhut työkyvyttömyyseläkkeestä, sille ei jäädä. Se saadaan, jos saadaan. 

Pääeläke tuo on, toki kehitysvammaiset pääsee myös, mutta muuten ei pääse, edes yli 60 vuotiaana. Sillä ei ole väliä että fysiikka pettää 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valehtelet internetissä? Et tasan kerännyt noin paljon eläkettä muutamassa vuodessa.

Vierailija
10/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelija, ei muutamassa vuodessa kerry eläkettä 1500 euroa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi valehtelet internetissä? Et tasan kerännyt noin paljon eläkettä muutamassa vuodessa.

No, eihän kukaan tuonikäisenä työeläkkeelle jääkään. Vaan työkyvyttömyyseläkkeelle. Ja sen koon määrää koulutus, palkka tähän asti ja arviot miten työuran aikana olisi palkkaa voinut saada.

Vierailija
12/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä aloituksessa on provo? Ihan normi summa työkyvyttömyyseläkettä tuon ikäiselle.

Itse pääsin 42 vuotiaana. Tällä hetkellä oma työkyvyttömyyseläke 3320€/kk

Ei huono. En varmaan saa tuollaista eläkettä jos joskus pääseen töistä perinteisesti eläkkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eki-setä sekoittaa aina 2 ja 8.

Vierailija
14/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole jäänyt etkä saa. yrität vain eri avauksissa purkaa turhautumistasi vanhempia ihmisiä tai eläkkeensaajia kohtaan. miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhana jäit verrattuna erääseen pieneen kansanryhmään, joka jää normaalisti eläkkeelle oppivelvollisuuden päätyttyä.

Vierailija
16/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä on yksi 23-vuotiaana eläkkeelle joutunut, hänellä se eläke taisi alkuun olla 2400€. Siihen on tullut indeksikorotuksia ja vielä se ikäkorotuskin tulossa. Ei se tietenkään normaaleja ansioita korvaa, mutta paljon huonomminkin olisi voinut käydä, esim. jos olisi mennyt opiskelemaan ennen työelämään siirtymistä.

Vierailija
17/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä osa kommentoijista ei selvästikään ymmärrä, miten työkyvyttömyyseläke määräytyy. Jos on ollut töissä tarpeeksi lähellä ennen eläkkeelle jäämistä, lasketaan työkyvyttömyyseläkkeeseen siihen asti kertyneen eläkkeen lisäksi se eläke, joka kertyisi, jos jatkaisi tässä työssä alimpaan eläkeikään asti. Ap:n eläke on täysin mahdollinen.

Vierailija
18/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani joutui työkyvyttömyyseläkkeelle kolmekymppisenä. On nyt lähes 70-vuotias. Hän kertoi saavansa käteen 1700 euroa kuussa eläkettä. Todisti näyttämällä verkkopankkiaan. Itse saan vain muutamia kymppejä enemmän ja työskentelin 65-vuotiaaksi opettajana. Ja yhtä paljon terveyshuolia tällä hetkellä molemmilla.

Vierailija
19/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä osa kommentoijista ei selvästikään ymmärrä, miten työkyvyttömyyseläke määräytyy. Jos on ollut töissä tarpeeksi lähellä ennen eläkkeelle jäämistä, lasketaan työkyvyttömyyseläkkeeseen siihen asti kertyneen eläkkeen lisäksi se eläke, joka kertyisi, jos jatkaisi tässä työssä alimpaan eläkeikään asti. Ap:n eläke on täysin mahdollinen.

Palstalla on paljon näitä joilla ei työuraa ja kelantuilta lopulta jäädään työkyvyttömyyseläkkeelle, jonka Kela maksaa. Homma menee ihan eritavalla kuin työuralta jäädään työkyvyttömyyseläkkeelle ja maksajana on työeläkeyhtiö. Sen takia eivät voi ymmärtää, että joku kolmeneljäkymppinenkin voi saada yli kolmentonnin työkyvyttömyyseläkkeen, jos palkka on ollut hyvä, mistä työkyvyttömyyseläkkeelle jääty.

Vierailija
20/20 |
24.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä osa kommentoijista ei selvästikään ymmärrä, miten työkyvyttömyyseläke määräytyy. Jos on ollut töissä tarpeeksi lähellä ennen eläkkeelle jäämistä, lasketaan työkyvyttömyyseläkkeeseen siihen asti kertyneen eläkkeen lisäksi se eläke, joka kertyisi, jos jatkaisi tässä työssä alimpaan eläkeikään asti. Ap:n eläke on täysin mahdollinen.

Palstalla on paljon näitä joilla ei työuraa ja kelantuilta lopulta jäädään työkyvyttömyyseläkkeelle, jonka Kela maksaa. Homma menee ihan eritavalla kuin työuralta jäädään työkyvyttömyyseläkkeelle ja maksajana on työeläkeyhtiö. Sen takia eivät voi ymmärtää, että joku kolmeneljäkymppinenkin voi saada yli kolmentonnin työkyvyttömyyseläkkeen, jos palkka on ollut hyvä, mistä työkyvyttömyyseläkkeelle jääty.

Niin ja te samat ihmiset jauhatte "boomerien" suurista eläkkeistä jotka yli 40 vuodem työnteon jälkeen on 2000 euron kahta puolta

Jatkuvaa narinaa " emme tule ikinä saamaan srmmoisia eläkkeitä "  . Ette niin koska tulette saamaan paljon isompia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi