Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö elämässä ilman ajokorttia ja autoa?

Vierailija
15.06.2015 |

Jos asuu aina ison kaupungin keskustassa? Olen nyt 32v.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan tanopää alapeukuttaa kaikkia jotka vastaavat ettei ole korttia/autoa muttei kuitenkaan jaksa mitään syytä kirjoittaa?!?

Itsellä ei ole ajokorttia enkä sellaista ole koskaan tarvinnut. 2 lastakin löytyy ja hyvin ollaan selvitty:)

Vierailija
42/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää kun vanhemmat maksoivat vain veljelleni ajokortin, koska minä "kuitenkin löydän miehen, jolla on ajokortti" Olen 22- vuotias, enkä ole edes koskaan seurustellut, niin en olisi siitä niin varma... No, maksan sen joskus itse jos on rahaa ja tarvetta ajokortille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti suuressa kaupungissa pärjää ilman ajokorttia. Pienessäkin kaupungissa voi pärjätä, se on vain rasittavampaa. Mulla ei ole ajokorttia, mutta se ei ole musta kiinni. Olen menettänyt ajokorttini terveydellisistä syistä.

Niin, että kaikilla se ei ole valintakysymys, ilman autolla ajamista on vain pärjättävä.

Vierailija
44/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pärjää ja autot muutenkin saastuttavat ilmaa.

Vierailija
45/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton omistaminen hankaloittasi arkeani todella paljon. Onneksi ei ole sellaista rahareikänä.

Vierailija
46/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vattu, tässäkin ketjussa vaihtoehdot ovat "lapseton sinkku" ja "lapsiperhe".

EDELLEENKIN Suomen yleisin kotitaloustyyppi on lapseton pariskunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kehäkolmosen ulkopuolella, periferiassa ei pärjää ilman ajokorttia ja autoa. Perheissä 99%:sti kaksi autoa sillä töihin on päästävä, julkisia ei ole.

Omat lapset ovat ajaneet ajokortin, vaikka sitä ei nyt tai viiden vuoden sisään tarvitse niin se voi olla yksi valttikortti kun hakee töitä. Siksi olemme maksaneet ajokortin jokaiselle lapsella ja kannustaneet ajamaan.

Vierailija
48/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole vielä tullut eteen sellaista tilannetta, että olisin autoa tai ajokorttia tarvinnut, opitut asiat olisivat kuitenkin ruostuneet tai menneet hukkaan. Ehtii sen suorittamaan sitten myöhemminkin, jos tarve vaatii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää vallan mainiosti.

50/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asuu aina ison kaupungin keskustassa? Olen nyt 32v.

Tietysti pärjää,vaikka ei asuisikaan ison kaupungin keskustassa.Mihinkään korpeen ei tietenkään kannata ajokortittoman muuttaa,mutta itse olen asunut koko aikuisikäni lähiöissä joissa bussi menee melkein kotiovelta suunnilleen 10 minuutin välein.Ainoa ongelma on,jos täytyy lähteä lyhyellä varoitusajalla johonkin kauas,silloin yritän saada kyydin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainakin itse pärjännyt. Säästää hyvän summan rahaa. Enkä asu edes isossa kaupungissa, mutta ihan keskustassa, niin palvelut vieressä. Jos haluaa lähteä muualle, juna- ja bussiasemalle on 200m.

Vierailija
52/69 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siellä "periferiassa" ei pärjää, piste. Eipä se auto siinä tilanteessa enää paljon auta, kun asut jossakin tuppukylässä tai keskellä ei-mitään. Onpahan vain taas yksi asia, johon upottaa rahaa ja jonka verotuksesta valittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
53/69 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman autoa pärjää, mutta ajokortti on kyllä hyvä olla olemassa. Jonnekin, vaikka mökille tai vastaavaan paikkaa "jorpakossa", voi joskus olla pakko mennä autolla ja silloin tällöin sellaisen voi vuokrata oman auton ylläpidosta säästyneillä rahoilla ja jäädä vielä voitolle.

Hyvin jossain maalla ja kaupungissakin pärjää ilman ajokorttia, ei sitä kysyntä suunnilleen koskaan, toki auto pitää olla ja katsastukset ja muut paperit kunnossa, autovuokraamossa minulta on kyllä ajokorttia kysytty kai joka kerta.

Mutta jos ei töppöile, niin korttia tuskin koskaan kysytään.

Vierailija
54/69 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea ketjua, mutta itse olen ainakin pärjännyt oikein hyvin. Asumme Helsingin kantakaupungin liepeillä ja meillä on kaksi lasta. Miehelläni on ajokortti, autoa meillä ei koskaan ole ollut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/69 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:30"]

Pakko pärjätä. Eikö ketään huoleta autoilun epäekologisuus? Mieluummin sopeutan elämäni siten, etten ole auton varassa, vaikka se tarkoittaisikin etten voi kaikkia töitä hakea/ottaa vastaan. Kortti löytyy, koska olen asunut myös maaseudula, missä auto on aika pakollinen, nyt asun kaupungissa enkä omista autoa.

Ekologisuus on itselleni asia joka ei kiinnosta lainkaan. Miksi välittäisin, kun ei mitkään vakavat ympäristövaikutukset ehdi elinaikanani vaikuttaa, eikä lapsia minulla ole eikä tule. Enkä muutenkaan ihmisiä niin paljoa rakasta että välittäisin tuhoutuvatko kun ovat paskastaneet ympäristönsä. Itse aion nauttia materiasta niin paljon kuin vain rahat riittää niin kauan kuin elän, ympäristöstä viis.

 

Jotkut ihmiset välittävät muistakin kuin omista jälkeläisistään.

Vierailija
56/69 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä selviää hyvin. Mökkireissut hoituu julkisilla.

Suurimmalle osalle suomalaisia mökkejä ei pääse lähellekään julkisilla. Ja jos vaikka pääsisikin, niin missä on seuraava kauppa, pääseekö sinnekin niillä julkisilla ja vielä takaisinkin samana päivänä? Aika kiva raahata ruokaa ja juomaa... ja lähteekö sinne kauppareissulle vain yksi aikuinen kantamaan perheen ruokaostoksia? Kuulostaa kyllä aika absurdilta. Ja tarvitaanhan sinne mökille paljon muutakin tarviketta kuin ruokaa.

Vierailija
57/69 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea ketjua, mutta itse olen ainakin pärjännyt oikein hyvin. Asumme Helsingin kantakaupungin liepeillä ja meillä on kaksi lasta. Miehelläni on ajokortti, autoa meillä ei koskaan ole ollut. 

Ette sitten koskaan lähde sieltä Helsingin kantakaupungista minnekään, vaikka kyläilemään? Kulkeeko julkiset ihan kaikkialle?

Vierailija
58/69 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelihenkinen perhe Helsingistä, hyvin pärjätään. Ollaan pärjätty silloin kun lapsia ei vielä ollut ja ollaan pärjätty kaksosten kanssa vauva-ajoista lähtien. Autolle on meillä niin harvoin tarvetta ettei sitä kertakaikkiaan kannata pitää. Auton hankkiminen ja ylläpito olisi meille hukkaan heitettyä rahaa. (Jollekin toiselle auto voi olla välttämätön jotta pääsee edes kauppaan)

Oikein huonolla kelillä saatan hurauttaa työmatkan vaikka taksilla - taksin käyttö silloin tällöin "turhiinkin" matkoihin on huomattavasti edukkaampaa kuin oma auto. Pidemmät matkat kotimaassa tehdään junalla tai lentokone-vuokra-auto -yhdistelmällä.

Vierailija
59/69 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjää jos asuu sivistyksen parissa. Jos asuu jossain periferiassa, ehkä ei, mutta eihän se ole elämää siellä sivistyksen ulkopuolella asuminen muutenkaan.

Vierailija
60/69 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea ketjua, mutta itse olen ainakin pärjännyt oikein hyvin. Asumme Helsingin kantakaupungin liepeillä ja meillä on kaksi lasta. Miehelläni on ajokortti, autoa meillä ei koskaan ole ollut. 

Ette sitten koskaan lähde sieltä Helsingin kantakaupungista minnekään, vaikka kyläilemään? Kulkeeko julkiset ihan kaikkialle?

Julkisilla pääsee Helsingissä liikkumana varsin hyvin. Jos kantakaupungista lähtee muutaman kilometrin päähän autolla, siinä menee vain hermot. Julkisilla pääsee paljon kätevämmin. Junilla, lentokoneilla ja pitkän matkan busseilla pääsee sitten muualle Suomeen. Auton voi tarvittaessa vuokrata tai käyttää taksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme