Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö elämässä ilman ajokorttia ja autoa?

Vierailija
15.06.2015 |

Jos asuu aina ison kaupungin keskustassa? Olen nyt 32v.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:30"]

Ilman autoa pärjää, mutta ajokortti on kyllä hyvä olla olemassa. Jonnekin, vaikka mökille tai vastaavaan paikkaa "jorpakossa", voi joskus olla pakko mennä autolla ja silloin tällöin sellaisen voi vuokrata oman auton ylläpidosta säästyneillä rahoilla ja jäädä vielä voitolle.

[/quote]

Tai ottaa taksi ja säästää ne ajokorttiin tuhlatut rahatkin. -20

 

Vierailija
22/69 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä pärjäisi. Enkä haluaisikaan pärjätä. Kortti ja auto on ollut "aina" eli viimeiset 29 vuotta. Enkä asu pääkaupunkiseudulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos julkinen liikenne toimii hyvin eikä ammatissaan tarvi, niin pärjää. Itsekään en vielä hankkinut ajokorttia, koska en tekisi sillä mitään ja on kuitenkin kallis sijoitus :\ Täytyy harkita myöhemmin uudelleen, mutta opiskellakin olisi tarkoitus pääkaupunkiseudulla joten kriittistä tarvetta ei ole. -18v

Vierailija
24/69 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:30"]

Pakko pärjätä. Eikö ketään huoleta autoilun epäekologisuus? Mieluummin sopeutan elämäni siten, etten ole auton varassa, vaikka se tarkoittaisikin etten voi kaikkia töitä hakea/ottaa vastaan. Kortti löytyy, koska olen asunut myös maaseudula, missä auto on aika pakollinen, nyt asun kaupungissa enkä omista autoa.

[/quote]

Ekologisuus on itselleni asia joka ei kiinnosta lainkaan. Miksi välittäisin, kun ei mitkään vakavat ympäristövaikutukset ehdi elinaikanani vaikuttaa, eikä lapsia minulla ole eikä tule. Enkä muutenkaan ihmisiä niin paljoa rakasta että välittäisin tuhoutuvatko kun ovat paskastaneet ympäristönsä. Itse aion nauttia materiasta niin paljon kuin vain rahat riittää niin kauan kuin elän, ympäristöstä viis.

Vierailija
25/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin asuinpaikasta, työstä ja siitä, onko lapsia.

Vierailija
26/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa pärjää oikein hyvin, varsinkin jos ei ole lapsia tai ovat jo pois kotoa. Maalla sen sijaan lähes välttämättömyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ollut tarvetta autolle, kun asuu ja käy töissä Helsingin keskustassa eikä harrasta mitään lätkäkamojen raahaamista tai maaseutumatkoja. Pyrin minimoimaan kaiken "säädön" elämässäni, ja auton omistaminen on säätöä. :p 

Vierailija
28/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asuu aina ison kaupungin keskustassa? Olen nyt 32v.

Ainakin minä olen pärjännyt, vaikka olen asunut lähiössä. Ikää jo 52 vuotta.

Tai siis käytän kyllä autoa, nimittäin linja-autoa ja taksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää, enkä asu edes keskustassa. Mutta julkiset pelaavat hyvin. Näin Helsingissä.

Vierailija
30/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkku/lapseton ehkä pärjää, mutta hei, kuinka moni oikeasti tietää, että tulee pysymään koko ikänsä lapsettomana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää hyvin. En edes tiedä mitä tekisin autolla jos mulla sellainen olisi, se seisoisi varmaan aina parkkipaikalla turhaan.  Kauemmaskin on kivempi matkustaa junalla, kun voi ottaa rennosti koko matkan ja vaikka palstailla tai lukea.

Vierailija
32/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ajokortti pitäisi sisällyttää perusopetukseen ja oppivelvollisuuteen, se on kansalaistaito, joka pitäisi olla jokaisella.

Laitettakoon sen oppiaineen nimeksi Maapallon saastuttaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se on kaupungissa asuvien sinkkujen sanoa, ettei autolla tee mitään. Tulkaapa joskus vierailemaan maalla asuvien perheiden luokse, niin ehkä huomaatte, että toisille se on välttämättömyys.

Vierailija
34/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppohan se on kaupungissa asuvien sinkkujen sanoa, ettei autolla tee mitään. Tulkaapa joskus vierailemaan maalla asuvien perheiden luokse, niin ehkä huomaatte, että toisille se on välttämättömyys.

Juu, mutta eikö se oo sinustakin silti hyvä että on meitä kaupungissa asuvia sinkkuja jotka ei tarvi autoa. Jää sitten sinun lapsillesikin parempi maailma, kun ei saastuteta sitä ihan kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinja paljon te autottomat pummit kyytejä tutuilta ja sukulaisilta?

Esim isojen tavaroiden kuljettamiseen? Häihin, hautajaisiin menoon joihin ei julkiset kulje? Jne.

Vierailija
36/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinja paljon te autottomat pummit kyytejä tutuilta ja sukulaisilta?

Esim isojen tavaroiden kuljettamiseen? Häihin, hautajaisiin menoon joihin ei julkiset kulje? Jne.

Ostan hyvin harvoin mitään kovin isoja tavaroita. Ja silloin kun ostan, niin käytän kuljetuspalvelua. Häitä ja hautajaisiakin on sen verran harvoin, etten todellakaan viitsi pelkästään niitä varten autoa hankkia. Kyllä niihin aina jonkin kyydillä pääsee tai jos on lähellä, niin pyörällä tai kävellen.

Vierailija
37/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pärjää, varsinkin taajama-alueella. On totta, että toisissa ammateissa tarvitaan autoa tai ainakin ajokorttia, mutta hei, eivätköhän nämä vapaaehtoisen autottomuuden tai ajokortittomuuden valinneet osaa valita alansa ja työpaikkansa sen mukaan?

Vierailija
38/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä syrjemmällä ei pärjää ilman korttia ja autoa. Kiitos innokkaan pyöräilyn, polveni ovat tekonivelleikkausta vaille. Ilman autoa, en selviäisi mistään. Käyn kaupassa, olen eläkkeellä ja auton varassa, minulle elinehto. Moni sairas olisi ilman autoa kotinsa vanki, eikä voisi elää lähellekään samanlaista elämää kuin ns. terveemmät. 

Vierailija
39/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäisi ilman autoa. Ajan työkseni epäsäännöllisiin aikoihin ja kuljetan tavaraa mukanani. Käyn myös mahdollisimman usein mökillä tunnin automatkan päässä.

Harrastan paria eri liikuntamuotoa ja on kiva pukea kamat päälle jo kotona ja ajaa treenien jälkeen kotiin suihkuun.

Menetän rahaa, mutta säästän aikaa kun liikun autolla. Asun Hgin keskustassa.

Vierailija
40/69 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinja paljon te autottomat pummit kyytejä tutuilta ja sukulaisilta?

Esim isojen tavaroiden kuljettamiseen? Häihin, hautajaisiin menoon joihin ei julkiset kulje? Jne.

Eipä tule pummittua, käytän mieluummin taksia. 

Jos autottomalla on ajokortti niin sitten voi tietysti myös vuokrata auton, mutta itse olen kortiton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän