Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö elämässä ilman ajokorttia ja autoa?

Vierailija
15.06.2015 |

Jos asuu aina ison kaupungin keskustassa? Olen nyt 32v.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää kun asuu kaupungissa. Kunto paranee kun kävelee paljon ja on ekologista. Rahaa säästyy. Joskus tuntuu että autoton leimataan köyhäksi, se harmittaa joskus.

Vierailija
2/69 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei tohon ikään mennessä ole selvinnyt, luulen että ei selviä vaikka saisit sata vastausta kysymykseesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin olen  pärjännyt. Mua ei ole ikinä kiinnostanut ajokortti enkä kyllä edestarvitsisi sellaista.

Vierailija
4/69 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingin lähiössä ja hyvin pärjää. Ajokortti on mutta autoa ei ole ollut pariin vuoteen. Kyllähän se helpottaa ja nopeuttaa monessa kohtaa lapsiperhe kun ollaan mutta hyvin on pärjätty ilmankin.

Vierailija
5/69 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se montaa asiaa hankaloittaa, jos ei ole korttia.

Minusta ajokortti pitäisi sisällyttää perusopetukseen ja oppivelvollisuuteen, se on kansalaistaito, joka pitäisi olla jokaisella.

Vierailija
6/69 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 09:08"]

Mä ainakin olen  pärjännyt. Mua ei ole ikinä kiinnostanut ajokortti enkä kyllä edestarvitsisi sellaista.

[/quote]

Meikäläisen hommissa kortti on edellytys työn saamiselle.

t.inssi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/69 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ollaan pärjätty kahden lapsen kanssa, vaikkei kummallakaan vanhemmalla ole korttia. Kaupunkilaisia ollaan.

Vierailija
8/69 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä pärjää. Itselläni kyllä autottomuus tekisi elämästä paljon työläämpää. Asun HKoillis-Helsingissä ja käyn töissä Espoossa. Olisi jo työmatka aika työläs, joskin mahdollinen, julkisilla. Ja sitten minun täytyy työn puolesta välillä käydä erilaisissa konferensseissa tai palavereissa asiakkaan tiloissa millloin missäkin. Olisi se melkoinen lisävaiva aina alkaa miettiä että miten sinne julkisilla pääsee. Omalla autolla, navigaattori perille opastamassa, paljon kätevämpää. Kun vielä usein täytyy olla kannettava tietokonekin mukana, mitä olisi tylsä raahata julkisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/69 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin on pärjätty. Pyörällä pääsee kohtuuajassa joka puolelle kaupunkia ja tavarat kulkevat repussa. Kauemmaksi mennään sitten junalla tai bussilla (ja otetaan pyörä mukaan kyytiin). Säästää melkoisen rahan, kun ei ole tarvetta autolle, auton parkkipaikalle eikä ajokortille.

Vierailija
10/69 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/69 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman autoa pärjää, mutta ajokortti on kyllä hyvä olla olemassa. Jonnekin, vaikka mökille tai vastaavaan paikkaa "jorpakossa", voi joskus olla pakko mennä autolla ja silloin tällöin sellaisen voi vuokrata oman auton ylläpidosta säästyneillä rahoilla ja jäädä vielä voitolle.

Vierailija
12/69 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko pärjätä. Eikö ketään huoleta autoilun epäekologisuus? Mieluummin sopeutan elämäni siten, etten ole auton varassa, vaikka se tarkoittaisikin etten voi kaikkia töitä hakea/ottaa vastaan. Kortti löytyy, koska olen asunut myös maaseudula, missä auto on aika pakollinen, nyt asun kaupungissa enkä omista autoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/69 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pitkälti työpaikasta ja työmatkoista ja lasten kuskailun tarpeesta. Itse en voisi viettää sellaista elämää kuin haluan ja nykyisin vietän ilman omaa autoa ja ajokorttia.

Vierailija
14/69 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ajokortti, hankittu 1987, mutta vain pari vuotta mulla oli auto. Muutin Helsinkiin 1989 ja myin auton pois. Täällä ei kyllä autoa tarvitse, varsinkaan kantakaupungissa asuessa. Ajokortti on mulle hyödyllinen kun käyn kesäisin maalla, ajelen veljen autolla kun ei juurikaan bussit ja ratikat kulje:). Ja ulkomailla lomareissuilla on kiva vuokrata auto ja liikkua sillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/69 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä kummallakaan ei ole korttia. Eikä siis autoakaan. Mökki siirtolapuutarhassa pyöräilymatkan päässä, joten sekin hoituu ilman autoilua. Helsingissä pärjää oikein hyvin. Meillä on kyllä onneksi varaa valita työpaikan sijainti, mikä helpottaa arjen logistiikkaa. Ne talvet, kun lapset olivat taaperoita, olivat kyllä välillä uuvuttavia, mutta nyt koululaisina kulkevat itse treeneihin ja muualle, joten elämä on siltäkin osin tosi helppoa. 

Vierailija
16/69 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä selviää hyvin. Mökkireissut hoituu julkisilla.

Vierailija
17/69 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun keskustassa onnistuu ainakin oikein hyvin. Ei ole kertaakaan tullut tilannetta, jossa toivoisin ajaneeni ajokortin.

Vierailija
18/69 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pärjää, kun on tottunut siihen että aina on ollut auto. Helsingissä asuessa ois ehkä just pärjännyt, tosin työmatkaan esim olisi kulunut kolminkertainen aika julkisilla - enkä olis päässyt vaikkapa äitiäni katsomaan ilman että reissuun tuhraantuisi koko päivä . Nyt oon muuttanut maalle ja täällähän ei pääse mihinkään julkisilla...

Vierailija
19/69 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pärjää, mutta ei pärjää auton ja kortin kanssakaan.

Vierailija
20/69 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi autoa vaivoikseni, vaikka saisin ilmaiseksi. En myöskään pystyisi perustelemaan itselleni mitään niin turhaa ja kallista kuin ajokortin hankkiminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme